שיחת משתמש:שמש מרפא

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משתמש זה שומר שבת, ומבקש לא להשאיר לו הודעות בשבתות וחגים

קרית חינוך לבנים[עריכת קוד מקור]

שלום לך משתמש יקר אני הוספתי את ערך: טיוטה:קריית חינוך לבנים. לתדהמתי ראיתי שהסרת את הערך מרשימת הערכים, ללא אזהרה או פתיחת דיון בנושא.

לגופו של הערה. הסרת את הערך עם הערה - ניסוח פרסומי. כאדם שמכיר את המוסד יתכן שהכתיבה שלי הייתה לא נייטרלית. אך בוודאי שלא ערך פרסומי. אני כותב חדש בויקיפדיה. השקעתי הרבה מזמני כדי לייצר את הערך ולשפר את המראות שלו על פי הערות המשתמשים האחרים.

לסיכום. אני מאיר את תשומת ליבך לנהוג בזהירות יתרה לפני מחיקת ערך קיים, תוך חיזוק המטרה שלך שבוודאי הייתה לשמור על מרחב הערכים לפי הכללים.

אשמח שתחזיר את הערך. ואשמח עוד יותר שתכיר את האנשים שיודעים לערוך לכתוב ולהוסיף ערך לערך.

בברכת שבוע טוב והמשך הצלחה. Wikibigi - שיחה 01:30, 4 בפברואר 2024 (IST)[תגובה]

לא אמרתי שזה פרסומי אלא שהניסוח פרסומי. בתקציר קישרתי לדף המדיניות של ויקיפדיה לנושא - ויקיפדיה:יחצ. שמש מרפא - שיחה 09:17, 5 בפברואר 2024 (IST)[תגובה]

מחיקת הערך החידא אברג'ל[עריכת קוד מקור]

מחקת לי את הערך לפני שנתת לי הזדמנות להגיב.

הגבתי לך כעת בדף השיחה.

נא בטל את מחיקת הערך שלא הפר זכויות יוצרים. דרגון - שיחה 05:41, 7 בפברואר 2024 (IST)[תגובה]

הנחת כוונה טובה וסיוע[עריכת קוד מקור]

לא רציתי שנמשיך את השיח בדף של אייל כי זה לא יהיה הוגן, רק היום בבוקר לאחר הודעתך למדתי את עניין זכויות היוצרים מאתר המכלול, כיוון שזו פעם ראשונה שאני כותב על רבנים (ובכוונתי להמשיך בזה) רציתי להבהיר את הנושא כפי שכתבתי כבר: את הרצון לכתוב על אותם גדולים קיבלתי מתוך הספר מלכי תרשיש שהתגלגל לידיי מתוך רצון לדעת עליהם יותר, חיפשתי ברשת אך לצערי לא מצאתי דבר בויקפדיה אך גיליתי את המכלול ולא עלה בדעתי בעיית זכויות יוצרים כיוון שמה שנכתב שם היה מונח גם לפניי השתמשתי בחלק מהטקסט המובא שם במיוחד בגלל הסדר הכרונולגי, ככה שלא היתה כוונה לפגוע בזכויות היוצרים, התחלתי כבר לעבוד על זה ובשני הערכים בוצעו שינויים גדולים (וישנם מספר טעויות במכלול שתוקנו פה)

היה עליך להשאיר לי הודעה בדפי השיחה ולעזור לי להבין את העניין ואולי אף לסייע לי להפיץ את גדולתם של הצדיקים גם בויקפדיה, במקום זה בחרת לעקוץ אותי וחבל ואני מקווה שאוכל להיעזר בך בערכים הבאים שאכתוב (הערך הבא בנושא לא מופיע במכלול), אז אנא השתדל להניח כוונה טובה, ולהאיר פנים.

עדכון:שני הערכים מתחת לרף של 60 אחוז ככה שאני מקווה שזה בסדר

מקווה שזה מסביר את העניין בברכה ובידידות. מר נוסטלגיה🥇 11:41, 13 במרץ 2024 (IST)[תגובה]

לא השתמשת בחלק מהטקסט אלא כמעט בכולו, כך שהנחת כוונה טובה במקרה זה הייתה משימה גדולה מדי עבורי.באופן כללי אני לא רואה טעם להתאמץ לכתוב ערכים שקיימים כבר בצורה סבירה במקומות אחרים. במקום זאת מומלץ להפנות את המשאבים ליצירה של ערכים לא קיימים. בכל אופן, בהצלחה עם זה. שמש מרפאשיחה 21:40, 13 במרץ 2024 (IST)[תגובה]
התכוונתי לזה שלא הייתי מודע לעניין הזכויות יוצרים, ומשנתך לעניין כפל ערכים במכלול ובויקפדיה ידוע לי אבל ברור לי שהערך שאני כותב עכשיו על רבי שלום הכהן (אביו של מוהרמ"ך) יועתק למכלול. אבל הויכוח הזה הוא מעגלי ללא התחלה וללא סוף מר נוסטלגיה🥇 22:15, 13 במרץ 2024 (IST)[תגובה]

הונא גאון[עריכת קוד מקור]

אשמח את עזרתך בהכרעה בדף השיחה הזה: שיחה:הונא גאון. או אם אתה יכול לתייג מישהו שמבין בתחום. בתודה. יוסי2 - שיחה 17:24, 11 באפריל 2024 (IDT)[תגובה]

שלום.

ביקשתי שם מקור לטענה. הסרת את בקשתי תוך מתן תשובה מפוקפקת בתקציר העריכה, אך בלי להוסיף מקור לטענה בגוף הערך. זה לא מקובל, ואבקשך לעשות אחת משתיים: להחזיר את הבקשה למקור בערך, או כמובן האפשרות העדיפה, לצרף מקור.

כתבתי "תשובה מפוקפקת" משום שבתקציר כתבת "במשנה", אך המשנה נחתמה כ-150 שנה אחרי חורבן הבית, וחלקים רבים ממנה (אולי רובם) נכתבו אחרי החורבן ולכן לא ברור (או "מפוקפק") באיזו מידה מידע שנמסר בה יכול להחשב מקור היסטורי אמין בדיון במנהגים לפני החורבן, מה גם שלא צירפת מראה מקום, ולמרות מה שאולי אפשר לחשוב, לא קראתי את כל ששת הסדרים (דף גמרא בשבוע לכל היותר) ועל אחת כמה וכמה לא שיננתי אותם בעל פה כדי שמספיק יהיה לומר "במשנה" כדי שאדע היכן. כך או כך, אין זה מקובל להסיר בקשה למקור בעריכה שלא מצרפת מקור, ואבקש שתתקן זאת.

(בהערת אגב אציין גם ששם המשתמש הוא "קיפודנחש" ולא "קיפוד נחש" - אין כאן עמידה על הכבוד וודאי שלא עלבון, ובפנייה אלי או דיון שעוסק בי אתה יכול להשתמש בכל כינוי שתרצה, אבל לצרכי "תיוג" כפי שניסית לעשות בתקציר העריכה רק השם המדויק עובד וכל שינוי בקוצו של יו"ד יכשיל את הפונקציונליות)

תודה, בבקשה, סליחה. קיפודנחש 20:28, 15 באפריל 2024 (IDT)[תגובה]

חזרתי לדף וראיתי שתיקנת את התיוג בעריכה נוספת, כך שהערתי לגבי שם המשתמש הייתה כנראה מיותרת (מסיבה עלומה לא תויגתי גם בעריכתך השנייה), אבל ראיתי גם שכתבת בתקציר "לא מאמין שיימצא מקור לטענה המשונה הזו, הסרתי". יש כאן אולי אי הבנה קלה (בהחלט יתכן שאי ההבנה היא מצדי): ביקשתי שם מקור לשתי טענות: טענה אחת (אם יורשה לי: "טענה רווחת בוויקיפדיה", שהציקה לי ביותר ממקרה אחד) שמדברת על "טעות רווחת", בה ביקשתי מקור לטענה שאכן מדובר בטעות רווחת. הסרת את הבקשה למקור יחד עם הטענה עצמה, ולעניות דעתי יפה עשית.
בקשת מקור שנייה הייתה עבור המשפט "לאחר חורבן בית המקדש שינו את השאלה על קרבן הפסח לשאלה הנוגעת לצורת הישיבה". זה משפט בעייתי הן משום שאין לו מקור, והן בגלל המילה "שינו", ניסוח שלא צריך להופיע אצלנו, ויש לכתוב מי שינה במקום להשתמש בתיאור הסתמי "שינו". הסרת את הבקשה למקור גם עבור הטענה הזו, אך את הטענה עצמה השארת, בלי להביא מקור, וזו הסיבה שצצתי כאן להציק לך. תודה, בבקשה, סליחה. קיפודנחש 22:50, 15 באפריל 2024 (IDT)[תגובה]
וברכה. אתה לא מציק. המקור במשנה מצויין בתחילת הקטע, עיין שם. הנוסח משקף את אכילת קרבן הפסח, ולכן אין סיבה להניח שהנוסח הומצא לאחר שכבר לא היה רלוונטי. לא ידוע מי שינה כשם שלא ידוע מי בדיוק סידר את נוסח ההגדה המוכר לנו, אבל ניסחתי שם קלות (גם כדי לתקן את הרושם שהנוסח שונה מייד לאחר החורבן - דבר שאינו מוכרח). שמש מרפאשיחה 23:26, 15 באפריל 2024 (IDT)[תגובה]