שיחת משתמש:נריה הרואה/ארגז החול שלי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

נריה שלום, ראיתי את עבודתך בארגז החול. יהיה זה חבל ליצור ערך נפרד לזרמים ביהדות. אני כולי תקווה שכיסיתי את רוב רובם של הזרמים בדתות ואמונות. אנא עדכן את הערך אם זהו איננו המצב. בתודה, אמיתי 00:01, 18 פבר' 2005 (UTC)

שלום נריה!

או קיי, מה אתה חושב על "זרמים שמקורם בימי הביניים"? זה שימושי וברור, אבל אם אתה חושב על ניסוח יותר אלגנטי - בסדר גמור! Dovi 08:09, 18 פבר' 2005 (UTC)

קשה לי לקבל את זה, מכיוון שלדעתי מקור הקראות לא מימי הביניים (ויש חוקרים שסבורים כך). אמנם אז ניתנו השמות "קראים" ו"רבניים". כרגע זה בלי כותרת וזה נראה לי הפתרון הטוב ביותר. --נריה הרואה 08:17, 18 פבר' 2005 (UTC)
שבוע טוב! לא נראה לי שיש כאן דבר שהוא כל-כך קשה לקבל. ברור שיש הרבה מומחים שנוטים לדעה שלקראות הימי-ביניימית שורשים רוחניים ו/או היסטוריים לכתות מימי בית שני. אבל זה לא גורע בכלל מן העובדה שהוא פרץ (מחדש או לא לגמרי מחדש) בתקופה מסויימת מאד. כמו כן, גם "היהדות הרבנית" מקורו מימי בית שני ללא צל של ספק, אבל זה לא גודע כלל מהעובדה שהיא הוגדרה מחדש בימי הביניים נוכח התפרצות הקראות. נו, מה אותה אומר על: (1) "זרמים שמקורם בימי הביניים"; (2) "זרמים שהוגדרו בימי הביניים"; (3) "זרמים פרה-מודרניים"? אם קצת מחשבה אין ספר שאפשר למצוא ניסוח הולם שהוא גם נייטרלי וגם משקף אמת פרופורציה היסטורית. Dovi 17:06, 19 פבר' 2005 (UTC)