שיחת משתמש:מרדכיאור

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 7 שנים מאת מרדכיאור בנושא עריכותיך

ברוך שלום הלוי אשלג[עריכת קוד מקור]

שלום מרדכיאור,

כפי ששמת לב, עריכה שביצעת בדף "ברוך שלום הלוי אשלג" בוטלה על ידי אחד המשתמשים באתר. למרות זאת, חזרת וביצעת אותה עריכה פעם נוספת.
חזרה על עריכות שבוטלו עם נימוק לביטול, ללא דיון בדף שיחה, איננה מקובלת ואסורה בוויקיפדיה.

לחצו כדי להקטין חזרה

אז, מה מותר ורצוי לעשות? הנה הסבר קצר: (בתמונה‏: ההתנהלות האידיאלית)

לתשומת לבך: עריכות חוזרות ונשנות של עריכות ששוחזרו, ללא דיון, עשויות להוביל לחסימה.

תודה, ובתקווה שיושגו הסכמות רחבות, נרו יאירשיחה • כ"א באדר ה'תשע"ז • 12:01, 19 במרץ 2017 (IST)תגובה

עריכותיך[עריכת קוד מקור]

שלום רב. עושה רושם שרוב ככל עריכותיך אינן מתאימות. בתחילה ניסית לקדם ספר שיצא לאחרונה, לאחר מכן עברת לעריכות שאינן נצרכות, כגון הכנסת שנות הכתיבה של פירוש הסולם לערך של ספר הזוהר, ולצדן מחיקת פרטים חשובים יותר שהיו בערך. אני מבקש שתשקול טוב יותר את העריכות, האם הן מחויבות. נרו יאירשיחה • כ"ב באדר ה'תשע"ז • 23:00, 20 במרץ 2017 (IST)תגובה

שוב שלום. אני מחזיר לכאן את מה שכתבת בדף שיחתי, משום שנהוג להמשיך את הדיון במקום שבו החל. בהמשך אענה לדברים בעז"ה.

נרו שלו' רב

ראיתי דבריך, ולהלן תשובתי:

1) ערך 'ספר הזהר'

  • המילה שמחקתי היא טעות גמורה (היה כתוב שהביאורים שהוסיף הסולם מופיעים בסוגריים - דבר שאינו נכון עובדתית), לכן חושבני שקשה לכנות זאת מחיקת פרטים חשובים.
  • מה שהוספתי את השנים, אני חושב שהוא דבר שתורם לערך (ממתי הפירוש? לפני 10 שנים? 200 שנה?), תאריך מציין תקופה, ולדבר חשיבות רבה. בדיוק כפי שמוזכר שם תאריך לגבי התרגום של הרב רוזנברג.
  • המונח סמלים שמחקתי, גם הוא טעות. לפחות לגבי תורתו של הרב אשלג. הוא אינו מתייחס למונחים בקבלה כסמלים. בשום מקום מכתביו לא תמצא מונח זה. מה שכן נכון - שהוא דימה זאת ל"ענף ושורש". אבל לא ניתן לטעון שהענף הוא "סמל" לשורש. (ראה מאמרו מהות חכמת הקבלה).

2) לגבי הספר אותיות דליבא:

לדעתי זהו ספר יסוד בתורתו של הרב אשלג. הוא התיעוד ההיסטורי היחיד לשיחות בעל פה שנאמרו על ידו לאורך 36 השנים בהן כיהן כאדמו"ר. חלק מהשיחות הללו - עוד הוגהו על ידו אחר שנרשמו. הספרים האחרים שמוזכרים בערך הם מכתבי יד - לא השיחות וההדרכות בעל פה, אותם מסר לתלמידיו, שלהם סגנון שונה וייחודי. לספר חשיבות היסטורית משמעותית. על כן חשבתי שערך לגבי הרב אשלג צריך לכלול גם את הספר הזה. אגב, הספר אינו חדש, כמדומני שהוא כבר 5 שנים על המדף, והוא נדפס בכמה מהדורות. אם הינך רוצה להכיר את הספר, תוכל להכנס בעצמך לקישור שהוספתי/שהסרת. אין לי מטרה לשווק את הספר, כי אין לי שום רווח בזה. אבל היסטורית - לא ניתן להתעלם ממנו.
ככל והדברים מקובלים עליך, אודך אם תוכל לשחזר את העריכות.

אני גם חושב שספר זה ראוי שיהיה עליו ערך נפרד בויקיפדיה, אלא שאין לי את הידע והנסיון הדרושים לכך. אודה אם תבדוק את הדברים לעומק ותוכל לסייע בעניין.

בכבוד רב, מרדכיאור - שיחה 08:24, 21 במרץ 2017 (IST)תגובה

והנה תשובותיי. ראשית, זה נראה אחרת כשאתה מסביר את עצמך, ולא מסתפק בחזרה על עריכה שיש לה התנגדות. אין מדובר בחיבור של הרב"ש, אלא בשיחות שערך תלמיד. חבל שמלבד אתר האינטרנט הוא לא שלח עותקים לספרייה הלאומית כנדרש, התוצאה היא שהספר כמעט לא נמצא בספריות במערכת הקטלוגים המקוונים (רק בבר-אילן). יש חשיבות גם לסיכומים שרשם תלמיד, אבל פחות. אני מסופק אם יש צורך לקשר לאתר ההוא, אין שם הרבה חומר. לדעתי מספיק לציין שיצא גם ספר כזה. ודאי אין מקום לערך נפרד, אין אצלנו ערך לכל ספר, רחוק מאוד מזה. בעניין העריכה בספר הזוהר: לא מקובל לכתוב מתי נכתב, אלא מתי התפרסם (אלא אם היה פער גדול מאוד, זה לא המקרה). כשאנו כותבים "סמלים" אין הכוונה שכך סובר הרב אשלג, אלא שכך מקובל במחקר. זה הרי אפילו לא ערך על הרב אשלג. אם סוגריים זו טעות - צריך אכן לתקן. נרו יאירשיחה • כ"ג באדר ה'תשע"ז • 12:10, 21 במרץ 2017 (IST)תגובה
קיבלתי דבריך. אוסיף את הספר לרשימת ספריו של הרב"ש בלי לקשר לאותו אתר. לגבי הימצאותו של הספר בספריות, צודק. אנסה להסב תשומת ליבו של המו"ל לדבר. בערך ספר הזהר: לגבי המונח "סמלים" אשוב ואומר כי לדעתי הוא שיבוש, אבל אניח לזה. שאר הדברים אתקן כפי הראוי.

בתודה, מרדכיאור - שיחה 08:12, 22 במרץ 2017 (IST)תגובה

שוב שלום. באיזה מובן ברוך הורביץ היה רב? נרו יאירשיחה • כ"ה באדר ה'תשע"ז • 01:02, 23 במרץ 2017 (IST)תגובה
הרב ברוך הורביץ לימד תלמידים רבים עוד בימי חיו של הרב"ש ותחת הנהגתו (אגב, הרב גוטליב שמופיע ברשימת התלמידים של הרב"ש, היה משומעי לקחו של הרב הורביץ), וכן המשיך להעמיד תלמידים גם בשנים מאוחרות יותר. אני אישית פגשתי בעבר כמה מתלמידיו. בברכה מרדכיאור - שיחה 08:49, 23 במרץ 2017 (IST)תגובה
באיזו מסגרת הוא לימד אותם? נרו יאירשיחה • כ"ה באדר ה'תשע"ז • 10:34, 23 במרץ 2017 (IST)תגובה
בבית מדרשו של הרב"ש, הן בחייו והן אחר פטירתו. מרדכיאור - שיחה 07:37, 26 במרץ 2017 (IDT)תגובה