שיחת משתמש:מאיר מ/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פרויקט BOT[עריכת קוד מקור]

מאיר שלום
אם אתה מתעניין ב-BOT-ים, אני ממש שמח. מזמן אני רוצה להכניס לויקי את נתוני כל הישובים בישראל ע"ס נתוני הלמ"ס.
לשמחתי אדם רייזין (לדעתי ויקיפד וותיק מאד בויקי אספרנטו) הכין כבר תשתית, וערך כל מיני נסיונות, אבל איכשהו הפרויקט "נתקע". לי נראה שלאדם יש המון ידע בנושא (ראיתי שהוא גם התייעץ עם המומחים בויקי:EN בנושא)
אם אתה ב"ראש" של לקדם את הנושא, אני מציע שתכין (אולי יחד עם אדם) מספר תבניות להצבעה במזנון ויחד תריצו את הפרויקט הזה (זה פרויקט של ממש).
זה משהו שאני רציתי לקדם, ולא הצלחתי (חוסר זמן, מיומנות, ..... תירוצים).
לדעתי, זה יתן דחיפה חזקה מאד לויקי שלנו, הן מבחינת כיסוי של ערכים, מקור מידע שיש בו ידע סטטיסטי בנושא ישובים וכד' (ויקי:EN כמובן הפעילו BOT כזה, וכך "כיסו" כל ישוב (אפילו הנידח ביותר) בארה"ב).
מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי
להלן המידע / קישורים לנתונים של אדם:

עבודה של משתמש:AdamRaizen
דוגמא ל-BOT שאדם הכין אדם
נתוני הרשויות המקומיות באתר הלמ"ס
^^ דוד1 12:45, 27 דצמ' 2003 (UTC)

המשך תכתובת ב-שיחת משתמש:AdamRaizen#פרויקט BOT ^^ דוד1 21:23, 27 דצמ' 2003 (UTC)


מאיר,
תודה על המחמאות (לא רק לי) על הערך סרבנות. זו המטרה לכתוב ערכים בצורה מאוזנת (גם אם אישית יש לנו הטיה לכיוון כלשהו). F16 09:05, 30 דצמ' 2003 (PST)


מאיר, שים לב, אפשר להעלות קבצים לשרת. בערך רכבות מהירות לא ראיתי התייחסות לקו X2000 קופנהגן-שטוקהולם. האין זו רכבת מהירה? דוד שי 21:32, 5 ינו' 2004 (UTC)


מאיר תודה שהסבת את תשומת ליבי. היתה בעיה כפולה: אכן הניקוד עשה בעיות, אבל טעיתי גם בכתיבת השם שצ"ל סולומון ולא סלומון. חוץ מזה התייאשתי מלסיים עכשיו את התיזה ואני טסה לי מוקדם מהמצופה (תוך שבועיים). F16

היא לא היתה אמורה להיות, היא עדיין, רק היא תסתיים לא עוד חודש אלא מתישהו כשאני אחזור... הנושא הוא זקנה וזיכרון (כשבתוך זה מדובר במשהו שצריך להיות מהתחום כדי להבין או לקבל הרצאונת. מצד שני אתמול ניסיתי להסביר לפסיכולוגית קלינית בתוך איזו תיאוריה מדובר והיא ממש לא ידעה על מה אני מדברת, אז אולי רק מי שלמד בבן-גוריון או שהוא קוגנטיבי יודע על מה מדובר...). אני עוד לא הלכתי לישון מאתמול (חזרתי מאוחר מחתונה ועוד היה לי פנצ'ר בדרך), אז בוקר נפלא לך וחלומות פז לי :-)F16

כדי להשתמש בתמונה שנמצאת בויקיפדיה אחרת, אין צורך להעלות אותה לשרת, משום שהם כבר נמצאים בו. ראה הסבר בויקיפדיה:שימוש בתמונות. דוד שי 04:52, 6 ינו' 2004 (UTC)


כל הכבוד על היוזמה והטיפול המקיף בביה של "זכויות יוצרים" באתרי הממשלה.
אגב, את אתר התצלומים הלאומי לא הכרתי, ועכשיו גם לא הצלחתי להעלות אף תמונה - איך עושים זאת? ^^ דוד1 03:35, 8 ינו' 2004 (UTC)

דוד,
קודם כל, אתר התצלומים הלאומי הוא זה שמוגן בכתב זכויות היוצרים החמור ביותר. בקשר ליוזמת זכויות היוצרים הממשלתיות, אני מופתע לרעה מחוסר המעורבות של הויקיפודים. אני אשמח עם תדרבן במזנון להגיב ולהצביע. מלבד זאת אני מתכוון לשלוך e-mail במהלך סוף השבוע לכל חברי הכנסת החברים בוועדת המדע והטכנולוגיה כדי לנסות להעלות את המודעות שלהם לנושא (ובהזדמנות להכיר להם את ויקיפדיה).
בנוגע לתמונות, גם אני נתקלתי בבעיות אבל לבסוף הצלחתי. ראשית, השתמש בקישור "העלה קובץ לשרת" (מימין). לאחר סיום התהליך ראה ויקיפדיה:שימוש בתמונות. אם עדיין יש בעיות אתה מוזמן לשלוח לי e-mail דרך האתר (רק באמצע השבוע כי אני לא קורא e-mail מהבית) או דרך דף שיחת המשתמש.
      מאיר :-> (מאיר מ 08:03, 8 ינו' 2004 (UTC))

  1. רק עכשיו ראיתי את תגובתך - תודה אבל הבעיה שלי יותר פרוזאית (את נושא ההעלאה של תמונות לויקי, אני עורך כרגע - ומכיר "די טוב"): איך בכלל עולים / מעלים תמונה ב/מ אתר התצלומים הממשלתי?
לא הבנתי את שאלתך. מה זה ב/מ?
  1. שכחת לחתום על תגובתך הבוקר לרונן (מינורי)
אופס, תוקן
  1. בנושא BOT ערים, שאתה מכין: מלבד הבעיה הטכנית של כתיבת תוכנית ושליפת המידע מממספק מקורות, רצוי שבמקביל תעלה במזנון, את ההצעה שלך לעימוד / תוכן של מה שייכתב על כל עיר. הדיון בנושא זה עשוי (ורצוי) שיימשך מספר ימים - ועד אז תתגבש המתכונת, אתה תתקדם בכתיבת ה-BOT, ואולי יזוז משהו בנושא "זכויות היוצרים" של חומר מממשלתי (אני ספקן).
אתה צודק. אני מקווה שלקראת הערב היום אני אוכל להעלות כ- 20 דוגמאות לארגז החול שלי ולהפנות אליהם מהמזנון. כרגע אני עוד מגבש את הפורמט והתוכן. אתה יכול להתרשם מהתוצאה כרגע כאן (בבקשה אל תשחק בסקיפטים!).
  1. ושוב - "כל הכבוד" על היציאה לפרויקט, שלדעתי הוא הפרויקט של ויקי. כרגע. (ומי שעוד לא מבין זאת, יבין בבוא הזמן). ההשלכה של ה-BOT הזה תהיה מעל ומעבר להוספת רשימת ישובים בארץ. ^^ דוד1 06:41, 10 ינו' 2004 (UTC)
חכה חכה, הבוט הבא שמתוכנן הוא בוט הכנסת שיעלה את כל הממשלות, השרים, הכנסות, חברי הכנסת ועוד...

טיפלתי בבקשתך בעניין נתונים ססטיסטיים (ראה בטבלה הצהובה). דוד שי 07:21, 10 ינו' 2004 (UTC)


בדוגמת הגופנים שלך יש טעויות: במקום "פראנק ריאל" צריך להיות "פרנק-ריהל", ובמקום "גוטרמן" צריך להיות "גוטמן" (פעמיים). דוד שי 16:44, 11 ינו' 2004 (UTC)


בבוט ערים היפה שלך כתוב "הלשכה המרכזית לסטיסטיקה" וצריך להיות "הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה" (להוסיף עוד ט'). דוד שי 04:09, 12 ינו' 2004 (UTC)


יש לנו הרבה מן המשותף: גם אני יליד 75, מתגורר בשפלה, עוסק בתחום התוכנה (טוב, האמת שעוד לא. אבל אני מקווה שזה המצב ישתפר בקרוב). אך יותר מזאת: גם לי יש מעט זמן פנוי מחד ושאיפות גדולות מאידך. וכעת לענייני בוטים:

  1. בשלב זה בוט הישובים רק אוסף את המידע מהלמ"ס או גם מעצב אותו לצורך הדבקה בויקיפדיה?
  2. יש לך מקור מידע שימושי להפנות אותי אליו לצורך בניית בוטים?

תרגומון 22:45, 22 ינו' 2004 (UTC)


מאיר, שלום ותודה על התגובה ל-הקרקס המעופף של מונטי פיית'ון

לצערי, התרשמותך היא בעיקר מיכולת התרגום שלי...הסרטים לא הופיעו בהרחבה במקור, אך אני מתכוון להוסיף אותם בעצמי(לא היה לי זמן לעשות זאת כשתרגמתי את המקור). גם התרגום הוא לא מלא, וחסרים כל ה"לפני פיית'ון" ו"אחרי פיית'ון", שאני מעדיף לא לתרגם בעצמי כי ניסיתי וזה לא יוצא טוב... אמיר דקל 01:47, 24 ינו' 2004 (PST)


ראה תשובותי בשיחת משתמש:דוד שי. דוד שי 20:41, 24 ינו' 2004 (PST)


  1. לפני שאתה מפעיל את ה-BOT ערים שיצרת, נא בדוק את ההצעה שלי לעריכת / הצגת הנתונים. מציע שתתייעץ גם עם דוד שי (דעתו מקובלת עלי, כמעט תמיד)
  2. היו נתונים שביקשת שננסה להוסיף. לא מוצא מה ביקשת. נא חזור - אולי אוכל לעזור.

^^ דוד1 09:22, 25 ינו' 2004 (PST)


מאיר היקר!
אני נתקל בבעיה שלא רוצה להיפתר: ברשימה מלכי יהודה שיניתי, לשם הנוחות ולמען הסדר הטוב, את שמות כמה ממלכי יהודה לשם הבדלתם ממלכים בעלי שם דומה ברשימה מלכי ישראל. דא עקא, התוכן של מלך יהודה יהואחז צריך להיות ריק כרגע, אך הוא 'שואב' את התוכן של מלך ישראל יואחז. אני נואשתי, אולי תוכל לעשות איזה טריק ולסדר זאת.
בהערכה רבה - פיני (ppesel)


מאיר, תודה על העזרה. בנוגע לטבלה האמורה, אנסה ליצור כזו אך כל שאוכל זה בכלים של וורד, אשלח לך ואם תוכל, תמיר אותה לפורמט המתאים. פיני


השלמת הערך איטליה + בוט ערים[עריכת קוד מקור]

בהמשך לפנייתך

דוד,
לתשומת לבך, נתקלתי במקרה בערך איטליה ויש שם הערה שלך בראש הדף מה-4 לנובמבר שנראה לי שנשכחה שם.
תודה על תשומת הלב, אתקן שם את ההערה, לו"ז שלי לא מאפשר לי לבצע כל מה שרציתי
נ.ב. הבוט מתעקב עקב בעיות טכניות בתוכנת ההעלאה.
ראיתי כי בינתיים בכ"ז התקדמת, ואפילו הודית לי על התמיכה והעידוד, ובהנחה כי אם יהיו לי הערות נוספות (בעיקר ניסוח או תוספת מידע, שתרצה ליישם, תמיד ניתן לתקן (תיד יש עוד פעם), אז בהצלחה ^^ דוד1 18:43, 7 פבר' 2004 (UTC)

נסה את:

http://www.banki-shabiba.org/library/index.html

הם הכי טובים שמצאתי בתחום.

חוץ מזה, התרגום של המניפיסט לא מתיישן כל-כך מהר! אל תשכח שרוב הקושי לקרוא אותו נובע מכך שהוא תמצות של ספרות ענפה בתחום.

אגב, אני לא רק חושב שהסוציאליזם לא מת, אני יודע זאת, משוםן שאני חי אותו.

אלון 17:34, 8 פבר' 2004 (UTC)

תודה על המחמאות לאתר בנק"י. הרבה זמן אני מתפתה לערוך בעצמי את המניפסט, ולהתאים אותו לעברית עכשווית יותר. אבל לצערי זה לא יהיה נכון לעשות את זה בלי המקור בגרמנית מול העיניים...

אבל זה לא העניין. יש לי כמה הערות לגבי ערך "סרבנות", ואני מעוניין לדעת איזו פרוצדורה הן יעברו לפני שהן (אם ימצאו ראויות) יתקבלו.

בתודה מראש, גלעד עורך אתר בנק"י gilad shtrudel banki-shabiba.org


==סמלי העיריות והרשויות המקומיות== מהיכן אני יכול להוריד אותם. ניסיתי באתרים שאתה ציינת כמקורות המידע שלך לבוט, ולא מצאתי (אם כי יש כאלה, עם הרבה "זבל" מסביב לדוגמא בפתח תקווה, באתר אוצר השלטון המקומי).
האם התכוונת לצרף סמלים אלה בתוך המלבנים של נתוני הערים? ^^ דוד1 23:16, 10 פבר' 2004 (UTC)


מאיר,

האם השתמשת בנתונים מתוך cityindex.co.il?

יש שם המון נתונים, אם כי רבים מהם לא מעודכנים. יש שם גם סמלים של הרשויות המקומיות ואפילו מפות התמצאות למיקומן.

נסה לבדוק אם יש שם מידע שניתן לשלבו ב-bot.

--Naftali 14:44, 11 פבר' 2004 (UTC)

לקחתי משם את שטח הישוב ואתר האינטרנט.
שאר הנתונים לא נראו לי אמינים או שהעתקה שלהם נראתה בוטה מידי (הסבר לשם הישוב, מפה וכ"ו).
מאיר מ 15:00, 11 פבר' 2004 (UTC)
למה לא לקחת את סמל היישוב?
--Naftali 15:07, 11 פבר' 2004 (UTC)
  1. כי לפני תשובתך זה נראה לי העתקה בוטה.
  2. כי לא הוספתי לבוט נושא של Upload של קבצים.
  3. כי הפורמט שלהם זה GIF - מה שמסבך את בוט העלאת הקבצים.
  4. כי הסמל צמוד לגרפיקה אחרת שלהם.
אם תעלה רעיון לפתרון הבעיות הללו ניתן עדיין ניתן יהיה להוסיף את הסמלים באופן אוטומטי.
מאיר מ 15:31, 11 פבר' 2004 (UTC)

שלום מאיר, כל הכבוד על בוט הערים. הערה קטנה: השורה הראשונה בטבלה, "שנת יסוד", אינה נכונה, היא מייצגת את השנה שבה קיבל היישוב את הסטטוס הנוכחי שלו, למשל מועצה מקומית. דוגמה לכך היא רמת השרון, שבה כתוב שנת יסוד 1949, כשלמעשה היישוב נוסד שנים רבות קודם לכן. זה נאמר בטקסט שיוצר הבוט "היא הוכרזה כמועצה מקומית בשנת 1949", ולכן אני מציע להוריד את השורה "שנת יסוד", אלא אם תמצא דרך לתת בה ערך נכון. דוד שי 18:29, 11 פבר' 2004 (UTC)

דוד, זה קצת מאוחר...
לא עדיף שנשנה ידנית?
מאיר מ 10:35, 12 פבר' 2004 (UTC)

סמל פתח תקווה[עריכת קוד מקור]

אני ניסיתי "קשות" לגזור איכשהו את הלוגו של פ"ת, ללא הצלחה. האם יכול לגלות לי איך עשית זאת?(אם זה לא סבוך מדי) ^^ דוד1 18:41, 15 פבר' 2004 (UTC)

עשיתי Alt+PrintScrn לדף הפתיחה ואז ערכתי אותו בתוכנות גרפיות.
מאיר מ 09:30, 16 פבר' 2004 (UTC)

שגיאת כתיב בבוט יישובים[עריכת קוד מקור]

בפסקה השלישית נכתב: "העיר מדורגת בדרוג חברתי-כלכלי גבוהה". צ"ל, לדעתי, או דרוג גבוה או רמת דירוג גבוהה..השאלה היא האם יש אפשרות לתיקון גורף בכל הערכים.. גיא4

זה אפשרי אבל זה הרבה עבודה. הייתי שמח לשמוע מאחרים (לדוגמא דוד שי) האם זה נדרש.
מאיר מ 09:30, 16 פבר' 2004 (UTC)
לדעתי זה נדרש, אבל לא דחוף.
Naftali 14:10, 16 פבר' 2004 (UTC)

הודעה שמופיעה בויקיפדיה האנגלית למי שלוחץ על ערך לא קיים[עריכת קוד מקור]

טיפלתי בנושא ההודעה: ויקיפדיה:מזנון#הודעה שמופיעה בויקיפדיה האנגלית למי שלוחץ על ערך לא קיים ^^ דוד1 20:14, 18 פבר' 2004 (UTC)


טיפול בהודעה: שירות זה הופסק זמנית ...[עריכת קוד מקור]

כתבת אלי שם לב שההודעה "שירות זה הופסק זמנית בזמן שעות העומס בכדי לא לפגוע בביצועי המערכת, הוא יחזור בין השעות 02:00 ו-14:00(UTC). עמכם הסליחה!" לא מתורגמת נכון.
הבעיה היא לא בתרגום (זה יתבצע בדקה), אלא בכך שאני לא מוצא למה "הודעת ויקי" לא מפנה לרשימה הנכונה ^^ דוד1 03:06, 19 פבר' 2004 (UTC)


תמונת דב הוז[עריכת קוד מקור]

איכשהו מצאתי תמונה כנ"ל העליתי אותה אם תציץ בתמונה תבין את הבעיה (גודל). האם יכול לסייע? בשם: קובץ:דב הוז.png. ^^ דוד1 20:08, 26 פבר' 2004 (UTC)

תודה על ההקטנה ו"השתילה" בערך דב הוז ^^ דוד1 01:56, 27 פבר' 2004 (UTC)

טלפונים סלולריים[עריכת קוד מקור]

מאיר , בתור התחלה , תמצא איור טוב יותר ל TDMA? ותסביר לי בבקשה איך עושים כותרת מתחת לאיור - כך שתהיה באמצע....


מאיר!

מצטער על העיכוב בתשובה.

הסוציאליזם חי וקיים ומצוי בתנועת בוגרים.

אני אישית, מצוי באשבל.

אלון 08:44, 1 מרץ 2004 (UTC)


שמא ואולי תשלח לי את הטלפון שלך במקום להתכתב כאן? רמי


HeWikiGrowth.jpg[עריכת קוד מקור]

האם אתה יכול לעדכן את גרף הגידול הנ"ל? (אגב, בנית אותו בעצמך?) ^^ דוד1 01:00, 3 מרץ 2004 (UTC)