שיחת משתמש:יובל מדר/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


התמונות של "סכום" ומכפלה?[עריכת קוד מקור]

שלום יובל. בשביל מה העלת את התמונות האלה? יש שיטה מקובלת להעלאת נוסחאות.

ראה: ויקיפדיה:איך לערוך דף#עיצוב תווים, סימנים מתמטיים, אותיות ביוונית

eman

שתי סיבות, קודם ניסיתי לכתוב הכל אבל הכל התבלגן (בעיקר בעיית הכיוון). :) בנוסף, גיליתי שחלק מהסימנים (כגון "איבר של") פשוט לא פועלים משום מה ועל כן העדפתי לעבור לmathtype.

הקפדתי לשמור את הקבצים בפורמט png כך שהם תופסים קילובייט יחיד או אפילו פחות במטרה לחסוך מקום. יובל מדר 12:29, 17 יולי 2004 (UTC)

בכל מקרה, אני אכתוב את המשוואות מחדש באמצעות השיטה המקובלת יובל מדר 12:42, 17 יולי 2004 (UTC)

הבעיה היא שכשאתה שם תמונה, אז אי אפשר כבר לערוך את זה, אלא צריך לעשות את כל התמונה מחדש - דבר המנוגד לרוח הויקיפדיה eman
הבעייה העיקרית היא שזה מסורבל בצורה מחרידה, והתמונה לא משתלבת בטקסט, בניגוד למה שקורה בשיטה המקובלת.
בעיית הכיוון היא בעייה רצינית, הנה הצעה (עקומה) שלי לפתרון: בכל פעם שאתה כותב משהו מתמטי, תוסיף ",\!\" (סלאש-סימן קריאה-סלאש-פסיק) בהתחלה. זה מבטיח קימפול תמידי לתמונה, ולא שויקיפדיה תנסה להציג את הטקסט המתמטי בעזרת הטמל, וככה שום דבר לא יתהפך. הקרדיט לפתרון הזה נזקף לזכות Eman.
חוץ מזה, איזה סימנים לא עובדים? מה זה "איבר של"? אם אתה מסתבך עם משהו, אל תהסס לשאול, או להיכנס לעמודים אחרים ולראות איך עשו את זה קודם. גדי אלכסנדרוביץ' 15:19, 17 יולי 2004 (UTC)
ברוב המקרים אפשר לפתור את הבעיה על ידי זה שבמקום לכתוב סתם סוגריים לכתוב
\left(
ו
\right)
לדוגמה
f \left( x \right) bla bla bla
eman

אוקיי, תודה על ההצעות.

בנוגע לסימנים החסרים, מסתבר שאני יכול לראות הכל בMozilla, אבל בIE אני לא יכול לראות את - ø ∈ ∉ ∩ ∪ ⊂ ⊃ ⊆ ⊇ ¬ ∧ ∨ ∃ ∀ ⇒

(אני רואה מלבנים ריקים)

תמיד חשבתי שIE הוא הסטנדרט, והכל עובד בו...

יובל מדר 16:02, 17 יולי 2004 (UTC)

עקרונית אתה צודק, גם אני לא יכול לראות את הסימנים הללו. אבל אם אתה כותב בפורמט מתמטי (עם math בהתחלה ובסוף), ומשתמש בטריק של Eman או משהו דומה כדי שזה יתקמפל בתור תמונה, לא תהיה בעייה, וכל אחד יוכל לראות את זה, לא משנה באיזה דפדפן הוא משתמש (אמנם, לדף ייקח יותר זמן לעלות). אני אישית מעדיף לוודא תמיד שכל טקסט מתמטי שאני כותב יתקמפל, כי גם אם אפשר לראות את הטקסט שלא מתקמפל, זה סתם מכוער, שיש שני סגנונות באותו הדף, אחד של טקסט מקומפל ואחד של טקסט לא מקומפל. ומאז שעברנו לסקין החדש, יש גם את הבעייה המזעזעת של הטקסט שמתהפך, שגם היא לא קיימת אם הטקסט מתקמפל. גדי אלכסנדרוביץ' 16:31, 17 יולי 2004 (UTC)

תוכלו לצרף דוגמא לביטוי שיקומפל כך? a+b)^2), לדוגמא?

ניסיתי ב"ארגז החול" ולא ממש הצלחתי... יובל מדר 16:49, 17 יולי 2004 (UTC)

הנה: . עקרונית, במקרה הזה לא צריך את הסימנים בהתחלה: . אבל זה רק כי אני משתמש בסוגריים "מיוחדים" (כשמשתמשים ככה בסוגריים זה מבטיח שהם יהיו בגודל תואם לגודל של מה שנמצא בתוכם). אגב, אם יש לך בעיות לכתוב את הטקסט המתמטי, נסה תמיד לכתוב אותו בשורה נפרדת ורק אז להעביר אותו למקום שבו אתה רוצה שהוא יהיה. זה לא הכי נוח, אבל זה עובד. גדי אלכסנדרוביץ' 17:05, 17 יולי 2004 (UTC)

אקסיומות פאנו וחברים[עריכת קוד מקור]

תיקנתי בחזרה את הקישור שלך לאקסיומות פאנו בערך של תורת הקבוצות הנאיבית מהסיבה הפשוטה שזהו תיקון מיותר - הדף של אקסיומות פאנו כבר מפנה לדף של אריתמטיקה. באופן כללי, רצוי לא לעשות קישורים כמו שאתה עשית, אלא להשאיר את הקישור לאקסיומות פאנו, ולהפוך את "אקסיומות פאנו" לדף הפנייה. הרי ייתכן שיום אחד מישהו יכתוב ערך ענקי של אקסיומות פאנו ואז יסלקו את מה שכתוב מהדף של אריתמטיקה, אבל את התיקון שעשית אף אחד לא יזכור לתקן כבר. גדי אלכסנדרוביץ' 15:49, 14 ספט' 2004 (UTC)

נכון, אתה צודק בהחלט.

אם תשים לב הפכתי את אקסיומות פאנו לדף הפנייה רק לאחר השינוי הזה, תכננתי להחזיר את הקישור לקדמותו אבל שכחתי מזה... :)

תודה על התיקון! יובל מדר 17:25, 14 ספט' 2004 (UTC)

תבנית המאמרים הנדרשים[עריכת קוד מקור]

אל תוסיף בבקשה לתבנית זו ערכים שמקשרים אליהם רק שני ערכים אחרים. מקומה של הבקשה שלך הוא במאמרים מבוקשים. התבנית נועדה למאמרים שנמצאים בראש סדר העדיפויות גילגמש 12:57, 28 ספט' 2004 (UTC)

אוקיי. יובל מדר

על הומומורפיזם והומיאומורפיזם[עריכת קוד מקור]

ראיתי ששינית בערך טופולוגיה את הומיאומורפיזם להומומורפיזם. תיקנתי את זה בחזרה. שני המושגים אינם זהים. הומומורפיזם היא העתקה בין מבנים אלגבריים שמשמרת את הפעולות שלהם, ואילו הומיאומורפיזם היא פונקציה בין מרחבים טופולוגיים שהיא רציפה "בשני הכיוונים". למרות השם הדומה, אין לבלבל בין שניהם. גדי אלכסנדרוביץ' 06:39, 3 אוק' 2004 (UTC)

אה, חשבתי שמדובר בתעתיק שונה של אותה המילה. סליחה. יובל מדר

דרך אגב, מה משמעות "הומיאו"? יובל מדר בערך כמו "הומו" של "הומומורפיזם" - שתי המילים (ואלו מילים שונות) מבטאות דמיון. אני לא מכיר יוונית ולכן לא יכול להסביר את הניואנסים. מבחינה מתמטית טהורה אלו שני מושגים שונים לחלוטין (פרט לזה ששניהם פונקציות). אולי כדאי להוסיף דברי הסבר לגבי הדמיון ולהזהיר מפני בלבול, כמו שעושים ברוב המקומות האחרים שבהם מתארים הומומורפיזמים והומיאומורפיזמים. גדי אלכסנדרוביץ' 08:48, 3 אוק' 2004 (UTC)

משפטים על משיק למעגל[עריכת קוד מקור]

משתמש אנונימי תרם לך הוכחה. צריך להעביר אותה לפורמט של מתמטיקה בויקי. בוודאי תשמח לעשות זאת :-) --Harel 20:28, 19 אוק' 2004 (UTC)

עכשיו אני רואה שהעבירו לך את המשימה הזו, ואני השתלטתי עליה בגסות. זה הזמן לשאול: מה בדיוק הכללים המנחים לכתיבת המשפטים? באוניברסיטה, כפי שודאי שמת לב, לא קטנוניים בהוכחות כמו שקטנוניים בגיאומטריה שלימדו אותנו בכיתה ח', ואני לחלוטין לא זוכר עד כמה צריך להקפיד, ועד כמה סגנון הכתיבה שלי שם היה תקין. גדי אלכסנדרוביץ' 20:45, 19 אוק' 2004 (UTC)
אני חייב לציין פה שאני לא חושב שהויקיפדיה צריכה להכיל הוכחות, למעט אולי הוכחות מפורסמות ממש (כמו למשל ששורש 2 לא רציונלי, או שיש אינסוף ראשוניים) ותו לא. אני לא רואה איזה ערך אנציקלופדי יש להוכחות עצמן. --Harel 20:47, 19 אוק' 2004 (UTC)
אתה שוכח שויקיפדיה היא יותר מאנציקלופדיה רגילה. אני דווקא רואה הרבה ערך (ונוחות) בכך שכמה שיותר הוכחות מרוכזות במקום אחד, שבו קל לחפש אותן, לעבור בין אחת לשנייה, להדפיס, וכו'. חלק מההוכחות הן דבר מסקרן בפני עצמו, והוכחה לא צריכה להיות "מפורסמת" כדי שיהיה בה יופי ששקול בערכו לזה שיש בתמונות אילוסטרציה כאן. גדי אלכסנדרוביץ' 21:04, 19 אוק' 2004 (UTC)
אני ואתה חלוקים לא פעם במגוון של סוגיות ויקיפדיות. הפלורליזם הוא יופייה של הויקיפדיה. שא ברכה. --Harel 21:06, 19 אוק' 2004 (UTC)
לגדי -
לא כתובים אצלי חוקים ברורים בנושא, אבל לימדו אותי למספר הנתונים ולחלק את ההוכחה לפסוקים. (הממוספרים גם כן)
וכך, אני מסיק כל פסוק בהוכחה באמצעות משפטים וציון מס' הנתונים והפסוקים בהם השתמשתי.
כדוגמא תוכל לראות גם את תכונות המקבילית. יובל מדר
קראתי את ההוכחה ש"פירמלת" בערך משיק למעגל (משפטים) והיא יצאה מצויין. יובל מדר
להראל -
כמו שבוודאי הנחת, גם אני תומך בקיום הוכחות, ולהוכחות ספציפיות אלו יש גם ביקוש בקרב תלמידי תיכון שהחלו ללמוד גיאומטריה ומחפשים את ההוכחות למשפטים בספר.
יהיה כדאי להגביל את ההוכחות המתמטיות, ולא להוכיח כל טענה אפשרית, אבל משפטים שימושיים ונפוצים בתחומים השונים כדאי שיהיו בויקיפדיה. יובל מדר 14:16, 20 אוק' 2004 (UTC)

ההוכחות הן אחד הדברים היפים ביותר בויקיפדיה. חוץ מזה, רציתי לשאול את יובל: למה הורדת את הקישור לאתר האינפי. זהו אתר משובח למדי. יש שם חומר רב על סדרות, טורים ועוד שן שש זעם 18:59, 25 אוק' 2004 (UTC)

הוא לא בדיוק התאים ללימוד החומר, והכין בעיקר הגדרות, אז חשבתי שהספר שצורף (על אף שלא קראתי אותו) יהיה עדיף.

אני מניח שהוא לא יכול להזיק, אז תוכל לשחזר אותו אם אתה מאמין שיוסיף לערך. יובל מדר

שלום,
ראה בבקשה את הצעתי במזנון

גילגמש

למה שיחזרת את e??[עריכת קוד מקור]

זאת לא הייתה בכלל השחתה!!

הוא צודק. אמנם, אני לא חושב שתוספת המידע הזו צריכה להיות בערך על e (לכל היותר צריך לכתוב שהוא מופיע במקומות רבים ושונים דוגמת תורת ההסתברות וקומבינטוריקה), אבל לא ברור למה לקרוא לזה "השחתה" ולמחוק תחת ההסבר הזה. גדי אלכסנדרוביץ' 13:20, 25 דצמ' 2004 (UTC)
שינוי זה נעשה בטעות, נדמה היה לי שהשינוי היה בכיוון ההפוך, שהקטע העוסק בהתסברות נעלם בעריכה זו. (חשדתי במשתמש לעיל על לא עוול בכפו, ואני מתנצל על כך) יובל מדר

שלום יובל. לפי בקשתך מיניתי אותך למפעיל מערכת. קרא בבקשה את ויקיפדיה:הנחיות למפעילי מערכת, והשתמש בסמכותך בשיקול דעת. דוד שי 04:26, 26 דצמ' 2004 (UTC)

תודה, קראתי את ההנחיות ואשתדל לפעול בשיקול דעת. רציתי רק לשאול, איך ניתן לשחזר דף? (לגרסא קודמת או לגרסא מחוקה) יובל מדר
אפשרות אחת היא להיכנס לגרסה הישנה שאליה אתה רוצה לחזור, לערוך אותה ולשמור אותה. אפשרות שנייה, פשוטה יותר, היא לעשות השוואת גרסאות וללחוץ על הקישור "גלגל אחורנית" (מופיע בצד שמאל, מעל לגרסה הנוכחית). דוד שי 05:45, 26 דצמ' 2004 (UTC)
כמו כן, אם אתה נכנס לדף שיש לו גרסאות מחוקות, יופיע לךקישור מתאים למעלה אל הגרסאות המחוקות, לא תוכל לפספס אותו. גדי אלכסנדרוביץ' 06:45, 26 דצמ' 2004 (UTC)
ברכות לרגל מינויך. כמו שבירך אותי אייתלאדאר, עכשיו אני לא המפעיל החדש ביותר :), שמור על הגחלת! ערןב 19:05, 27 דצמ' 2004 (UTC)
תודה לך! :-) יובל מדר

הפרת זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

אם אתה מזהה העתקה מאתר מסחרי, יש למחוק את הערך מיד ולא לשים את תבנית הפרת זכויות היוצרים, כי ברור שבעל זכויות היוצרים, לא יתן את הסכמתו להעתקה. גילגמש 15:15, 26 דצמ' 2004 (UTC)

אוקיי, אני אעשה זאת בפעם הבאה. יובל מדר

שלום, ראה בבקשה את הערתי בויקיפדיה:מזנון#לא תעשה לך קצרמר פרק ב' בדבר מחיקת האולטרה קצרמרים.
גילגמש 19:31, 27 דצמ' 2004 (UTC)

תשים לב בבקשה לשיחתי עם משתמש אנונימי בשיחת משתמש:82.166.145.75 אודות מחיקת ערך "מייקל מור" האם זיהית את ההעתקה בודאות? תגובתך מתבקשת בדף שיחתו. גילגמש 20:58, 27 דצמ' 2004 (UTC)

האם רק המשפטים, שציינת כמועתקים הם מעותקים או שפתחת הקישור וראית שחלק נוסך מהערך, פרט למשפט הואה מועתק. גילגמש 21:19, 27 דצמ' 2004 (UTC)
לא בדקתי לעומק. רק העתקתי שני קטעים אקראיים לסרגל של גוגל ומצאתי שני אתרים בהם הופיעו משפטים אלו בנוסח המדויק בו הופיעו בויקיפדיה. יובל מדר

אתה צודק בהערה שלך. תיקנתי את הערך בהתאם. אינטגרל לא מסויים הוא דבר שניתן להגדיר לכל פונקציה אינטגרבילית, פונקציה קדומה קיימת רק אם f רציפה בכל מקום (או כמעט בכל מקום) ואז היא שווה לאינטגרל לא מסוים של f. ראה הערותי בדף השיחה. MathKnight 15:20, 1 ינו' 2005 (UTC)

לגבי הערך RPG[עריכת קוד מקור]

יובל, אם איני טועה המוסכמה היא שבויקי שמות הערכים יכתבו בתעתיק לעברית. כלומר - סי איי איי, אן קה וה דה ואר פי ג'י ולא CIA, NKVD ו RPG. אליבאבא 14:21, 2 ינו' 2005 (UTC)

אני לא זוכר איפה בדיוק, אבל נדמה לי שקראתי היכנשהו שדווקא האפשרות השנייה היא המועדפת כאשר השמות מוכרים יותר בכתיבתן האנגלית. כנראה בערך CIA שנתת לי לדוגמא (וגם בFBI, NSA, BBC ועוד)
אם זו המוסכמה, אני לא כל כך מסכים איתה והייתי מעדיף להציג הצבעה בנושא זה. "אר. פי. ג'י" נראה איום, ואני בכלל מאמין שאין שום יתרון לתעתיק עברי על כתיב לועזי. (בשונה מהחלפת מונחים לועזיים במונחים עבריים) יובל מדר

שלום יובל, אנא שים לב למיזם החדש שאני מנסה להרים. אשמח אם תוכל לתרום בו. תודה, APH 06:10, 3 ינו' 2005 (UTC)

שלום,
תשים לב בבקשה להצעתי במזנון בקשר לעיטורי ויקי. הרעיון הוא להעניק עיטורים על תרומה יוצאת מגדר הרגיל לויקי, בדומה לויקיפדיה האנגלית שממנה שאבתי את הרעיון.
תודה,
גילגמש 12:37, 7 ינו' 2005 (UTC)

זמן מינימלי לדיון[עריכת קוד מקור]

אנא ראה את הצעתי בנוגע לקביעת זמן מינימלי לדיון במזנון. בתודה אמיתי 13:52, 10 ינו' 2005 (UTC)

(המשך שיחה מהמזנון)

אני בכלל לא חושב שהערך שלך מיותר, להיפך, יש בו רשימה מלאה של הפרעונים. מה שאמרתי הוא ש"פרעה" לא נחוץ כערך חדש כי יש כבר את הערך שלך פרעוני מצרים.

ברשימת הערכים שויקיפדיה מבקשת שאנשים יצרו מופיע "פרעה", ואמרתי שלא צריך.

Dudutal 19:56, 15 ינו' 2005 (UTC)

הערך פרעוני מצרים לא שלי. בהודעתי אמרתי שהערך פרעה נחוץ כיוון שהערך פרעוני מצרים דל למדי (מכיל רשימת פרעונים בלבד ללא מלל - ואפילו רוב ערכי הפרעונים ברשימה לא קיימים) ונראה לי שמדובר בנושא חשוב למדי שערכים רבים מקושרים אליו. יובל מדר

הורדת הגנה[עריכת קוד מקור]

בבקשה תוריד את ההגנה על הערך כחול, גילגמש מגן עליו ללא סיבה (ראה דף שיחה של הערך)...

אני לא אעשה דבר כזה מאחורי גבו של גילגמש. אם אתה מרגיש שנעשה לך עוול, תוכל להתלונן במזנון או בפני גילגמש עצמו. יובל מדר
שלום יובל, אין הרבה טעם להגיב להודעות של טרולים. אתה מוזמן לקרוא את ויקיפדיה:התמודדות עם טרולים, שם יש הסברים מפורטים ביותר על הדרך הנכונה להתייחס אליהם. לדבר איתם ולהסביר להם זה הדבר הכי לא נכון לעשות, כי זה בדיוק מה שהם מחפשים – תשומת לב. בברכה, רועי שיחה 13:48, 19 ינו' 2005 (UTC)

מספר מושלם/משוכלל[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף השיחה.

יש לך רעיון איך לקרוא למספר Quasiperfect (להבדיל מ-pseudoperfect number שהוא דמוי משוכלל))??? Jobnikon 15:47, 14 פבר' 2005 (UTC)

אני לא יודע, לא למדתי מעולם קורס בתורת המספרים ורק נתקלתי ב"מספר מושלם" בכמה מקומות. :-) אגב, עשית את זה של האו"פ? איך הוא? (הוא נשמע מרתק... :-)) יובל מדר

גנו Is not GNU[עריכת קוד מקור]

היי. גנו הוא גם שמו של בעל חיים en:Wildebeest. אולי כדאי לשמור את ההפניה הזו ריקה בינתיים (ואולי אפילו לכתוב את הערך על בעל החיים!). בברכה, ערןב 22:26, 25 פבר' 2005 (UTC)

אה, נכון. לא חשבתי על זה. לדעתך עדיף ליצור דף פירושונים במקום או לשים את החיה כערך הראשי, ואת GNU כהערה? (יש לתקן הפנייה מהערך משחק וידאו בהתאם, אגב, שמפנה לערך גנו) יובל מדר

קטגוריות[עריכת קוד מקור]

שלום,
אתה יכול להפנות אותי בבקשה לדיון שבו הוחלט לוותר על קט' "ערים שאחרו משחקים אולימפיים"? בברכה, גילגמש שיחה 17:31, 6 מרץ 2005 (UTC)

מסתבר שטעיתי, אתה צודק, הנושא עוד בדיון. (כנראה שראיתי את הדיון מתישהו והחלטתי לזכור החלטה המתאימה לדעותי) כך או כך, היה צריך לשנות את ההפנייה בערך, כיוון שהפנתה לערים שארחו משחקי חורף אולימפיים, והייתה היחידה השייכת לקטגוריה זו. יובל מדר
לא, הצדק איתך. צריך למחוק את הקט'. יש רב למחיקה וחלף שבוע. גילגמש שיחה 17:39, 6 מרץ 2005 (UTC)

אתגרת אותי עם ההערה שלך על מערך. האם יש לך מושג איך פותרים את הבעיות הטכניות עם ה-O שמסרב להופיע בסיבוכיות, ועם square[2 שיוצא רע. שש"ז 09:31, 7 מרץ 2005 (UTC)

אני שמח שאתה נהנה. :-) בנוגע לO, היא תופיע כרצוי אם תוסיף רווח אחרי הסלאש - <math>\ O(N)</math> . אבל, ותקן אותי אם אני טועה, (הכרתי לראשונה את הסימונים לחסמים האסימפטוטיים בצורה פורמלית לאחרונה) יהיה מדויק יותר לרשום . (כדי להבהיר שמדובר בחסם אסימפטוטי הדוק)
בנוגע לsquare, אני יכול להציע רק להכניס את המילה לתגיות math, ולקוות שהתוצאה תראה טוב . או לחילופין, תוכל לתת למערך את השם המקובל "A". :-)
הערה אחת נוספת, בסוף המאמר ציינת שהאלטרנטיבה המקובלת למערך היא רשימה מקושרת, אבל אני לא בטוח שהטענה מדויקת כל כך - הרשימה המקושרת היא אלטרנטיבה המתאימה לפתרון בעיות מסוימות, אבל לא מהווה חלופה יחידה. לדעתי יהיה עדיף לתת קישורים למבני נתונים נפוצים נוספים (וביניהם הרשימה המקושרת) כדוגמת עצים, ערימות, תורים ועוד. יובל מדר

אני לא בטוח שאכן מדובר בחסם הדוק. הרשימה המקושרת בוודאי לא מהווה חלופה יחידה, אבל בדרך כלל היא מהווה הפיתרון השני מייד לאחר מערך. היא ורשימה מקושרת הן גם מודל ברמה בסיסית יותר, לעומת עצים למשל, שאותם עצמם ניתן לממש בצורה מקושרת או במערך. אם זה מפריע לך, בכל אופן, אפשר להוריד. תודה רבה! שש"ז 20:31, 7 מרץ 2005 (UTC)

אכן, רשימה מקושרת היא מבנה נתונים פחות מופשט כמו המערך המאופיינת על ידי האמצעים באמצעותם המחשב שומר אותם, אבל אני לא בטוח שזה הסוג היחיד של מבני נתונים שיש להתייחס אליהם בהשוואה כזו.
בנוגע לחסם - למה שהוא לא יהיה הדוק, בעצם? במקרה הגרוע ביותר אכן תאלץ להזיז לפחות n תאים. (אם תוסיף ערך לתחילת המערך) יובל מדר

מאמרים שנערכו מעט[עריכת קוד מקור]

מאחר וגם אתה פעיל במחיקת ערכים מהרשימה, אנא ראה את הערתי בשיחת ויקיפדיה:מאמרים שנערכו מעט לגבי תבנית נבדק. תודה, דורית 21:16, 12 מרץ 2005 (UTC)

האם המאמרים יפסיקו להופיע שם פשוט לאחר שיערכו מספיק פעמים? ריבוי התבניות הזה נראה לי מיותר במקצת... יובל מדר

ברוך הבא למתבן[עריכת קוד מקור]

היי. תוכל רק לחתום על הקבוצה שלקחת על עצמך לטפל בה במשתמש:Eranb/רשימת מאמרים ראשיים? תודה! ערןב 08:26, 15 מרץ 2005 (UTC)

היי שוב. אין צורך למחוק אחרי כל מאמר שאתה מתחזק. זה הרעיון בחתימה - לאחר שתסיים את כל הערכים מחק את כולם. החתימה מבטיחה שכל אחד יעבוד על קבוצה נפרדת של ערכים. ערןב 08:31, 15 מרץ 2005 (UTC)
אוקיי, אין בעיה. יובל מדר

אוטומטים ושפות פורמליות[עריכת קוד מקור]

ראשית, לטריגר: העף מבט בערך שפה חופשית הקשר ששכתבתי זה עתה. רק התחלתי ללמוד אוטומטים, ולכן אני מקווה שלא עשיתי מעצמי צחוק שם. בכל מקרה הערך זקוק להרחבה, ויותר מכך, להכחלת הקישורים, ולכן אני פונה אלייך. אם אני זוכר נכון, למדת אוטומטים וכבר כתבת ערכים בנושא. אני חושב שהגיע הזמן שהתחום יזכה לטיפול רציני שלנו, כולל קטגוריה משל עצמו (שפתחתי בערך שאליו אני מפנה אותך). שנעשה לעצמנו מיני פרוייקט? גדי אלכסנדרוביץ' 18:15, 15 מרץ 2005 (UTC)

הערך נראה לי מצוין. :-) רק הערה אחת, כשכתבתי את המונחון קישרתי לדקדוק פורמלי ולא לדקדוק (שפות פורמליות). כשייכתב הערך נצטרך ליצור הפנייה מאחד מהם.
אגב, מה טוענת למת בר הלל?
אשמח לעבוד אתך על פרוייקט כזה. :) יובל מדר
אין לי מושג מהי למת בר הלל, עוד לא למדתי אוטומטים ברצינות. אתה סיימת את הקורס של הפתוחה? גדי אלכסנדרוביץ' 21:06, 15 מרץ 2005 (UTC)
כן, בסמסטר הקודם. יובל מדר

למת בר הלל היא למת הניפוח לשפות חסרות הקשר. סוף סוף יש משפט על שמו של מתמטיקאי ישראלי ועוד כזה שהנכדה שלו היא ויקיפדית עמיתה, ואנחנו נתעלם ?! שש"ז 21:57, 15 מרץ 2005 (UTC)

ההפך, נכתוב את הערך המתאים ללמה, כדי שכולם יוכלו לדעת. גדי אלכסנדרוביץ' 05:01, 16 מרץ 2005 (UTC)
טוב לדעת. סבה של איזה ויקיפדית, אגב? יובל מדר
חיפושית

אין צורך בהצבעה הוחלט כבר ממזמן לבצע את החלוקה, אתה יכול לבצע אותה מייד. טרול רפאים 14:51, 20 מרץ 2005 (UTC)

נעשה. באיזה חלוקה מדובר, אגב? יובל מדר
של הרשימה, או במילים יותר ברורות להפוך אותה לקטגוריה. הבעיה היא שלא יצרת את הקטגוריה עצמה, צריך לקשר אותה לקטגורית האב שלה (לא שיש לי מושג מהי). טרול רפאים 15:30, 20 מרץ 2005 (UTC)

Wondergrace 13:34, 1 אפר' 2005 (UTC)