שיחת משתמש:חגי הלמן/אלפבית פרסי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

conio.h‏ • ‏שיחה‏ 02:13, 14 מאי 2006 (IDT)

העברה למרחב המשתמש של חגי[עריכת קוד מקור]

בעקבות עזיבתו של אלכס, הוא ביקש למחוק את דף זה (בעודו בעריכה) ממרחב המשתמש שלו. לגיטימי - זו זכותו במסדרת עקרון האוטונומיה בדפי המשתמשים. עם זאת, העליתי הנה את עבודתו (המעולה) לטובת הכלל, מתוך תקווה שמישהו ימשיך אותה. לי אין את היכולת הזאת. חגי הלמן 19:36, 12 יולי 2006 (IDT)

אני מבקש מאוד להסיר את המידע הזה. מבחינת משחקים חוקיים אולי תוכלו להגיד שמרחב המשתמש שלי גם כפוף ל-GFDL, אבל נימוס מינימלי מחייב משהו. 131.179.224.133 19:37, 12 יולי 2006 (IDT)
בינתיים רוקנתי את הדף, ואני אשמח לשמוע עמדות של אחרים על הנושא. בינתיים, אתה מתבקש לשמור על העקרונות כמו שאני שומר עליהם, ולא לשנות דפים במרחב המשתמש שלי בלי רשות, ובטח שלא לשים עליהם תבנית מחיקה מהירה. בכל מקרה, ההעתקה היא לא "משחק משפטי". GFDL הוא לא "האותיות הקטנות" של ויקיפדיה, אלא המהות של הפרוייקט. חגי הלמן 19:42, 12 יולי 2006 (IDT)
חגי, אתה פשוט חוצפן. יש גבול לעוול שאפשר לגרום לבנאדם אחד. pacmanשיחה 19:43, 12 יולי 2006 (IDT)
תסלח לי, אבל אני א) רוקנתי את הדף ו-ב) ביקשתי את עמדותיהם של ויקיפדים אחרים בנושא והחלטתי להמתין אם שחזורו או מחיקתו עד שיגיבו עוד אנשים. אני חושב שבמצב הזה זה לא הגון לקרוא לי "חוצפן". חגי הלמן 19:47, 12 יולי 2006 (IDT)
אז אני מבקש ממך, מתוך נימוס (אם לא מכל סיבה אחרת), לוותר על זה ולשים לבד תבנית מחיקה מהירה על התוכן הזה. 131.179.224.133 19:44, 12 יולי 2006 (IDT)
מפחיד. בנאדם עבד והשקיע במשהו, ואז חד-צדדית נזרק מאותו מקום עקב עמדותיו - ואפילו את היצירה המקורית שלו, גונבים ממנו. כן, זה חוקי, אני יודע - אבל איפה המוסר?! הבחור יצר פרוייקט מהמדרגה הראשונה, וכשהוחלט לחוסמו, הוא רצה לקחת עימון את עבודתו - ואז אתה בא, ואומר "לא, העבודה שלך נשארת פה". די מכוער, לטעמי. לדעתי היה מכובד בהרבה לו נהגת אחרת והשבת לו את הזכות להחליט מה ייעשה ביצירתו, כל זמן ש"הבכירים" החליטו שאין לו זכות להיות משתמש באתר זה.
"הרצחת וגם ירשת" לב - שיחה 00:19, 13 יולי 2006 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: נראה לי כמו אחלה ערך, חבל למחוק. אם אלכס רוצה "דווקא" למחוק, אני רוצה "דווקא" להשאיר. אלכס, תתבגר. אני לא יודע מה היה בעניינך וזה גם לא מעניין אותי כרגע. בכל מקרה, אני חושב שזו חוצפה לתרום לוויקיפדיה ואז לבקש את התרומה חזרה. אתה תמיד נוהג לבקש את הכסף שלך בחזרה מארגונים שלא מוצאים חן בעיניך? אני מציע לך לקחת פסק זמן כדי שתוכל לחזור ולהשלים את הערך במועד מאוחר יותר. Yonidebest Ω Talk 00:22, 13 יולי 2006 (IDT)
השאלה היא בעצם האם קיים הבדל בין ערך שהועלה למרחב הערכים לבין ערך שלא יצא מעולם ממרחב המשתמש. חגי הלמן 00:26, 13 יולי 2006 (IDT)
מבחינה משפטית, לא. כל טקסט שנכתב כאן, כולל משפט זה ממש, מפורם תחת רשיון GFDL. בברכה, Yonidebest Ω Talk 00:29, 13 יולי 2006 (IDT)
איזה יופי. נשאר לי רק להגיד מילה אחת. תתבישו. לב - שיחה 00:30, 13 יולי 2006 (IDT)
מוזר, בדרך כלל אני אדם ביישן, אבל הפעם אני לא מתבייש כלל וכלל. Yonidebest Ω Talk 00:39, 13 יולי 2006 (IDT)
לב, אני אשמח אם תתרום משהו מועיל יותר לדיון. למשל, טיעון שמסביר למה יש הבדל עקרוני בין ערך שהועלה למרחב הערכים לערך שלא; או הבדל אחר בין הערך הזה לערכים שכתבו ויקיפדים אחרים. כרגע אתה מוסיף לדיון יותר חום מאשר אור, ואני לא רואה שום סיבה להתייחס לתגובות שלך. חגי הלמן 00:42, 13 יולי 2006 (IDT)
כבר הסברתי למעלה (אפילו עם קישור). אבל כנראה לא שמתם לב. לב - שיחה 00:45, 13 יולי 2006 (IDT)
"הרצחת וגם ירשת" זה לא טיעון. זו סתם אמירה דמגוגית.
אבל אם ננסה להיות ממש פתוחים ולהתייחס אליה כטיעון, אז כדאי להבין אותה לעומק: היא יוצאת מנקודת הנחה ש-א) "רצחנו" את אלכס, כלומר בעצם החסימה גרמנו לו עוול גדול (וזו טענה שנויה במחלוקת, בלשון המעטה) וש-ב) "ירשנו", כלומר שהערך הוא "רכוש" שלו. סעיף א' לא רלוונטי. הדיון הוא על סעיף ב'. חגי הלמן 00:51, 13 יולי 2006 (IDT)
ברמה המשפטית אתה צודק. אבל השאלה היא גם בשתי רמות אחרות:
  • ברמה הקהילתית: איך אנחנו, כקהילה, רואים ערכים שנכתבו אך לא הועלו למרחב הערכים?
  • ברמה הבינאישית: האם ראוי (או מנומס) מצדנו להעתיק את הערך? חגי הלמן 00:42, 13 יולי 2006 (IDT)
אני לא קהילה, אז אני לא יכול להגיד בלי לעשות סקר. אני אישית יכול להגיד שערך שנכתב בארגז חול כאילו נכתב במרחב הראשי. יש שכותבים בארגז חול כדי שלא יפריעו להם, זה הכל. מבחינה מוסרית, אני לא רואה בעיה. מתנות/תרומות לא מבקשים חזרה ומי שמבקש לקבל חזרה אותם נחשב ללא מנומס. בכלל, הרמה המשפטית היא הקובעת כאן ועליה מבוססת ויקיפדיה. המשפט בולט בכל דף עריכה: "אם אינכם רוצים שעבודתכם תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כל, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה בציון המקור - אל תפרסמו אותה פה". מי שכותב כאן צריך להבין שמה שהוא כותב לא שייך לו. אם יש שחושבים שזה לא ראוי, כדאי להם לשקול שוב אם הם רוצים לתרום כאן תחת רשיון זה. Yonidebest Ω Talk 00:58, 13 יולי 2006 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: אחרי שחסמנו אותו אין זה מן הראוי להחליט מה לעשות בעזבונו. מבחינה חוקית זה אולי אפשרי אבל אני חושש שיש לנו בעיית מוסר קלה ולכן הייתי מציע להשאיר את העבודה בהיסטוריה של הדף הזה ותו לא עד שאלכס יחליט מה לעשות איתה עת תפוג חסימתו (ומי יתן וזה יקרה בקרוב).--Tharbad ‏ 01:04, 13 יולי 2006 (IDT)


לחגי: מבחינה משפטית נטו, כל מה שמפורסם בויקיפדיה, בכל מרחב שהוא, מפורסם תחת רישיון GFDL. מבחינה אישית, אני חושב שזה לא ראוי.

ליוני: ה"דווקא" כאן הוא רק במידה מסויימת. לא מזמן העלתי ערך בנושא קרוב (האלפבית הבשקירי), שקצר הרבה יותר, אבל דרש יותר עבודה (ועדיין יש מה לשפר, אבל דורש קריאה בשפה זרה, מה שאני לא הולך לעשות בזמן הקרוב). ברגע שהוא הועבר למרחב הערכים, לא חשבתי אפילו על "בואו נמחק אותו פרנציפ כי עיצבנו אותי". מה שכתבתי תחת מרחב המשתמש שלי נכתב שם ולא הועלה בפעם אחת כדי שיהיה לי יותר קל לראות איך התוכן נראה בויקיפדיה (היו שם טבלות לא נעימות), וכדי שאפשר יהיה לראות בהיסטוריה את תהליך העבודה, בסופו של דבר (במקרה הבלתי-סביר שדווקא שינוי שאעשה יהיה בעייתי, לכן צוינו תקצירי עריכה בנקודות מפתח, למרות שרק אני ערכתי את הדף). כל עוד העבודה רק בחצי הדרך, אני רוצה לסיים אותה. ברגע שהיא גמורה, אפשר לעשות איתה מה שבא לכם. שוב, הבסיס כאן לא חוקי, אלא אישי ואנושי. אתם לא חייבים לעשות את זה. המשפט לא תומך בי בנקודה הזאת. לכן אני רק מבקש (ולכן בצורה מעט עדינה יותר מהאנונימי שתמך בי). עושה רושם שהחסימה שלי דווקא תרד בזמן הקרוב (לא יודע אם עוד שעה, יום, שבוע, או חודש; אבל לא "בעוד נצח"), ואם ארצה להמשיך את העבודה, כל מפעיל (כולל אותך) יוכל בקלות לשחזר את הדף המקורי, יחד עם ההיסטוריה המועילה. זה, סתם בזבוז ועלבון. 67.106.81.120 01:29, 13 יולי 2006 (IDT)