שיחת משתמש:היהודי/ארכיון תשסה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

נ.ב. ראה בבקשה את הערתי בשיחה:יהודה בן יעקב. גילגמש שיחה 12:58, 18 ינו' 2005 (UTC)

  1. ויקיפדיה איננה המקום לדעות פוליטיות כמו אלו שהכנסת למועצת יש"ע (מחקתי אותן).
  2. אין מה ליצור ערכים שלא מקושרים לשום מקום, לא קישרת את מועצת יש"ע את שא-נור לשום דבר (אפילו לא לקטגוריה).

לתשומת ליבך. טרול רפאים 13:09, 15 פבר' 2005 (UTC)

כנ"ל (פוליטיקה) לגבי חבל ימית. אתה מתכוון לשכתב את הערך או שאני אעשה את זה? ערןב 17:01, 10 מרץ 2005 (UTC)
תוכל בבקשה להסברי לי מה הבעייה במה שכתבתי? (זו שאלה אמיתית - לא צינית). אני ניסתי לכתוב רק את האמת. היהודי.
המשפט האחרון הוא דעה פוליטית שמקומה לא יכירנה בוויקיפדיה. בכל החלק על הפינוי אתה כותב "יהודים" כמקום "תושבים" כסוג של פרובוקציה מתריסה. כמה תושבים היו בחבל ימית? כמה ישובים היו בחבל ימית? מה היו תחומי העיסוק של תושבי החבל? מתי נוסדו הישובים בו? כל המידע הזה מאד חשוב ואין עליו שורה אחת בערך שלך, שלא לדבר על כך שרמת ההגהה שלך לא משהו (תיקנתי לך כבר כמה שגיאות בערכים אחרים). אתה גם לא מבחין בין החבל לבין העיר, וכתבת עליה בלשון הווה, בעוד העיר כבר לא קיימת ויש לכתוב עליה בלשון עבר. אל תיתמם. כתבת את הערך הזה רק כדי לציין את המחלוקת הפוליטית עליו, במיוחד בהקשר האקטואלי שלו. לא באנו לפה לכתוב התרסות. באנו כדי לכתוב אינציקלופדיה. אתה מוזמן לשכתב את הערך ולהוסיף לפחות את כל המידע שציינתי לעיל, ואז תהיה גם הצדקה לפסקה שעוסקת בפינוי החבל והעיר, עם פירוט על המתבצרים במקלט, על פירוק האנדרטה, וכו'. ויהיה נחמד אם גם תשקיע קצת יותר בהגהת הערכים שלך, כדי שאחרים לא יצטרכו לנקות אחריך. ערןב 17:15, 10 מרץ 2005 (UTC)
ראשית, צודק חלקית. באמת באתי כדי לכתוב ערכים דתיים. אני מכיר את a&d, והוא הציע לי לשכתב ולערוך במה שאוכל את הערכים הדתיים (יהדות וכיצו"ב). אבל, כבדרך הטבע, מתוקף היותי איש אמת (לפחות בעולם האוטופי שלי), אני משתדל לכתוב את האמת. נכון שלא כתבתי עוד הרבה פרטים חשובים (אלו שציינת), אבל זה רק בגלל הכעס שבי בעקבות כך שראיתי שאין את הערך החשוב הזה בויקיפדיה. מצטער ומבקש סליחה. אשתדל אי"ה לכתוב יותר רגוע ופחות פוליטי.

עכשיו לפן יותר רגוע. מה כוונתך בבקשתך שאשקיע בערכים שלי, אשמח אם תסביר לי יורת טוב במה עלי להשתפר. תודה בכל זאת. היהודי. היהודי 17:23, 10 מרץ 2005 (UTC)

עבור על הערכים שיצרת היום וראה שבכל אחד מהם תיקנתי לך שגיאת הקלדה אחת לפחות, ולפעמים גם ענייני סגנון. אני ממליץ שתעיין קצת בערכים אחרים בוויקיפדיה (רצוי בערכים מומלצים, תוכל להגיע אליהם מהקישור בעמוד הראשי) ותתרשם מסגנון הכתיבה האינציקלופדי. עליך לזכור שאתה כותב לציבור הרחב ועל כן יש להשתמש בלשון שתהיה מובנת לכל אחד (הורדתי למשל את השימוש שלך בצירוף "החקלאים המתנחלים" בערך היתר מכירה כי המלה מתנחלים משמשת באופן המקובל בהקשר של מתיישבי יו"ש ועזה, למרות שגם לפני מאה ועשרים שנה התנחלו בארץ ישראל, רק שאז זה היה בפתח תקווה ובראשון לציון). בברכה, ערןב 17:31, 10 מרץ 2005 (UTC)

אב לטומאה[עריכת קוד מקור]

שלום, הייתי ממליץ לקרוא לערך אב הטומאה ודרך אגב זב לא קשור לזרע לבטלה. בברכה מתניה 16:04, 10 מרץ 2005 (UTC)

פרה אדומה[עריכת קוד מקור]

שלום, הוספתי תבנית שכתוב לערך פרה אדומה, המאמר לא רק שלוקה בחסר הוא מבולבל מאוד עד כדי כך שאפילו אני שמכיר את המושג היטב לא תמיד הצלחתי להבין את כוונתיך, מה עוד שסגנון הכתיבה שלך לא שלם (עיין בהערות על הערך ימית).כמו כן אין מקומו של הביטוי אי"ה באינציקלופדיה כמו ביטוים אחרים דומים(ז"ל, שר"י, ב"ה ועוד) בברכה Shayakir 12:28, 11 מרץ 2005 (UTC)

לגבי כל ישוב יש לציין היכן הוא ממוקם, כל הישובים שהוספת הם ברצועת עזה וכך צריך להיות כתוב בהם. טרול רפאים 13:19, 29 מרץ 2005 (UTC)

צודק. אשתדל להוסיף בהקדם. תודה! היהודי 13:24, 29 מרץ 2005 (UTC)
על אלו שהוספת כבר, עברתי, פשוט שתוסיף את זה בפעם הבאה... צריך גם את קטגוריה: ישובים בישראל. טרול רפאים 13:26, 29 מרץ 2005 (UTC)
סליחה שברחתי, הייתה לי פגישה. עכשיו אני מעביר היהודי 14:22, 30 מרץ 2005 (UTC)

שיר השירים אשר לשלמה[עריכת קוד מקור]

שלום. כבר יש ערך בשם שיר השירים, על כן הפכתי את הערך שיצרת להפנייה. תוכל לשלב תוכן ממנו בערך הקיים, אם יש בכך צורך. לנוחותך, הנה קישור למה שכתבת: [1]. בברכה, ערןב 15:27, 30 מרץ 2005 (UTC)

תודה רבה. מה לגבי שאר המגילות (ראה הערתי)? האם הם "מגילת רות"/"רות", "מגילת אסתר"/"אסתר" וכיוצ"ב. צריך לזוז בינתיים. אשתדל לראות תגובתך בהקדם. היהודי 15:34, 30 מרץ 2005 (UTC)

לא הלל הזקן תיקן את הלוח העברי אלא הלל השני, שחי בתקופת האמוראים. נתנאל 13:04, 5 אפר' 2005 (UTC)

לגבי אותו הנושא- התשובה שלילית ואין ויכוח.gal_m 16:44, 17 אפר' 2005 (UTC)

ראיתי שכתבת:"שאין בעייה להיות אישה, שמאלני, מוסלמי (בקבר:-))". הערה כזו היא גזענית, פוגעת, לא אנושית ובעיקר סליחה על הביטוי טיפשית וילדותית! אפילו אם אמירה כזו נאמרה בבדיחותא אין מקומה בויקיפדיה ואפילו לא בשיחת סלון עם חברים. מפתיע אותי לראות ביטוי כזה אצל משתמש שמכנה את עצמו "היהודי" משום שבין ביטוי זה לערכי היהדות אין ולא כלום. אני מבקש ממך בכל תוקף להסיר מויקי את ההתבטאות האומללה הזו. בברכה Shayakir 12:21, 21 אפר' 2005 (UTC)

חזרתי בי בשיחת משתמש:טרול רפאים#תמיהה (רק בשבילך). אני מסתמך על העובדה שאתה כועס רק על ציטוטי "מוסלמי (בקבר:-))" ולא על הסטיגמות הקודמות לציטוט זה ("אישה", "שמאלני"). היהודי 12:52, 21 אפר' 2005 (UTC)

"ןאת אשר יאהב יוכיח". בברכה Shayakir 13:20, 21 אפר' 2005 (UTC)

תודה רבה. חג כשל"פ ושמח לנו ולכל בית ישראל. וומ"נ. היהודי 08:03, 26 אפר' 2005 (UTC)

ליהודי שלום וחג שמח,


מקווה שהגעת לביתך ביום ב' בשלום. שמחתי להכיר משתמש רציני שהוא כה צעיר. אני מאחל לך הצלחה אך הרשה לי להעיר לך הערה אחת: בדףהשיחה אתה מגדיר עצתך כ"ימני קיצוני". וכי הביטוי "ימני" לא מספיק דיו ?

בברכה, אדר 08:59, 27 אפר' 2005 (UTC)

תודה רבה. אכן הגעתי הביתה והספקתי תפילת ערבית בעיתה ובזמנה (כולל כמובן ספירת העומר). גם אני שמחתי להכיר אותך. בנוגע ל"ימני קיצוני", הוספתי (בפסקה האחרונה "ציוט שמצאתי...") שזה ק"ו במושגיו של משתמש:גילגמש. חוץ מזה, לא שאני ממבעירי הצמיגים בכבישים ומנוער הגבעות (לבושתי הרבה), אלא שכאן אני נחשב (ושוב קרא את הפסקה האחרונה) לימני. ובהתחשב בדברים שכתבתי בערך מועצת יש"ע (לפני הרבה זמן) ובעוד ערכים הרי שאני נחשב לימני קיצוני (גם בישיבתי - הישיבה התיכונית פתח תקווה). וומ"נ. חג כשר ושמח לנו ולכל בית ישראל. היהודי 06:54, 28 אפר' 2005 (UTC)

פאדיחה שקרתה גם לי: לפני שאתה מצטרף לדיון - ק"ו הצבעה, בדוק את תאריך ה"פג תוקף" שלה...--עמית אבידן 08:25, 28 אפר' 2005 (UTC)

הבנתי למה כוונתך. תודה רבה. היום 7 למ"ט מונים היהודי 09:33, 1 מאי 2005 (UTC)

נייטראליות בערך ישיבה תיכונית פתח תקווה[עריכת קוד מקור]

בערך הישיבה התיכונית פתח תקווה אתה ממשיך ומשנה על השינויים את הטקסט האהוב עליך על הישיבה. אודה לך אם תשמור את הדעה הבכלל-לא-משוחדת שלך לפורומים אחרים. אני חושב שאתה צריך לראות את התמונה במלואה ולהבין שהדברים שנכתבו על ידך על הישיבה אינם משקפים את הדיעה הציבורית או אובייקטיבית כלל וכי מהימנותך מעורערת מייסודה. עמך הסליחה. Dalmozian 18:00, 3 מאי 2005 (UTC)

תשע האגורות שלי - אני אוהב את הכלל "יהללוך אחרים ואל יהללך פיך". לכן אני, למשל, לא עורך את הערך IBM (החברה בה אני מועסק). העריכה היחידה שלי בערך הזה היתה תיקון מספר העובדים במרכז המחקר בחיפה (ראה בהיסטוריית השינויים של הערך). אתה מוזמן להביט גם בדף השיחה של הערך כדי לראות כיצד נהגתי כאשר סברתי שהערך מציג את החברה באור לא נכון. בברכה, ערןב 18:10, 3 מאי 2005 (UTC)
ייתכן ואתם צודקים. אחדול מלערוך את הערך. חוצמזה, שהעיתון "בראש פתוח" יצא בינתיים רק פעם אחת, לא עוסק בנושאים אקטואלים ויש עוד כמה טעויות. היום 10 למ"ט מונים היהודי 08:11, 4 מאי 2005 (UTC)

הצעת עבודה[עריכת קוד מקור]

בתור מי שמגדיר את עצמו חרדי לאומי אולי תעבוד על הערך הנ"ל (חרדים לאומיים)חשבתי לעבוד על הערך הזה אבל אין לי מספיק מידעכרם יהושע 13:17, 26 מאי 2005 (UTC)

אב הטומאה[עריכת קוד מקור]

ראיתי שאתה פתחת את הערך אב הטומאה תסתכל בדף השיחה שם רשמתי לך כמה הערות כרם יהושע 22:16, 26 מאי 2005 (UTC)

ראיתי, כל מילה נכונה (סתם ככה, אני אל כתבתי את כל השטויות שם (אולם כן את חלקם - סתם למדתי מסכת נידה וקצת התלהבתי יותר מיד)). אתקן בהקדם אי"ה. מ"ו למ"טמונים, ב' סיוון ה'תשס"ה היהודי
הכנתי לך את הערך, ערכתי תבנית כללית (לשקולך) (יצרתי תבנית בעבודה עבורך לא עבורי) כשיתאפשר לך תערוך ואם אוכל אוסיף מה שיש לי להוסיף (כרגע עבודה גדולה מידי עבורי) כרם יהושע 00:22, 21 יוני 2005 (UTC)

שלום,
אפשר לגייס אותך לפרויקט האימפריה הרומית או נפוליון? אולי תרצה לכתוב על השינויים בדת היהודית בתקופת האימפריה הרומית, על ראשי היהודים בתקופה זו או לחלופין להרחיב על האמנציפציה של נפוליון, השפעתה על היהודים, יהודים מפורסמים של התקופה? גילגמש שיחה 06:43, 26 יוני 2005 (UTC)

בסידר. אשתדל אי"ה לאסוף חומר ולבדוק את הנושא ולהעלות. רק מהו שמו של הערך? י"ט סיוון ה'תשס"ה היהודי
אמנציפציה - כרגע קצרמר עלוב.
יהודים באימפריה הרומית - כלל לא קיים. גילגמש שיחה 06:51, 26 יוני 2005 (UTC)
בערך אמנציפציה יש את הערך אמנציפציה ליהודים והוא מעולה. דומני שאקח את יהודים באימפריה הרומית. מה דעתך? היהודי
אחלה. כדאי לשקול את איחוד הערכים "אמנציפציה" ו"אמנציפציה ליהודים". גילגמש שיחה 06:55, 26 יוני 2005 (UTC)
תודה. לגבי הצעתך השנייה אינני בטוח. שמא יש עוד עמים שניתנה להם אמנציפציה (בארה"ב ובאפריקה לדוג') וא"א לעשות "אפליה" (כמו שטענו על הערך יהודים זוכי פרס נובל או משהו כזה שהוא גזעני. המצב כמות שהוא נכון לעניות דעתי. אתעלם מהבעייה שלעיתים שמים את התבנית קצרמר לכל ערך גם אם כל מה שניתן לכתוב עליו הוא שתי פסקאות. אין צורך לאחד במקרה דדנן (=שלנו. מארמית), אבל אתה מסתמא מבין יותר ומה לך נטפל לאנשים כמוני. שאל בחלונות הגבוהים (דוד שי, ערןב ושאר גדולים). יש לי בס"כ ניסיון של פחות משנה בויקי. היהודי
בדוק את הערך. כ"ו סיוון ה'תשס"ה היהודי

האימרפיה הרומית[עריכת קוד מקור]

שלום,
ראיתי שאתה כותב על היהודים בא"י. זה מיותר יש כבר ערך על א"י ואין צורך בערך נוסף על אותו נושא בדיוק. התכוונתי שתכתוב על הקהילות היהודיות מחוץ לא"י למשל במצרים, רומא עצמה, גאליה וכו'. גילגמש שיחה 10:00, 29 יוני 2005 (UTC)

בסיידר, הבנתי ואשתדל לכתוב כך בהקדם. אם תוכל מחוק את הדפים משתמש:היהודי/יהודים באימפריה הרומית. זזתי מהאינטרנט.

קריא, מרתק ומעניין. אחד הערכים נמוצלחים בויקיפדיה, כל הכבוד! A&D 11:12, 29 יוני 2005 (UTC)

כמה דברים[עריכת קוד מקור]

ראשית אני רוצה לברך אותך על המיזם המבורך של היהודים באימפריה הרומית. מה שכן, לא נראה לי שכדאי לדבר על יהדות בבל בערך זה. בבל לא הייתה בתחום שאימפריה הרומית, למעט פרקי זמן קצרים ביותר. מה גם, ליהדות בבל מגיע ערך משל עצמה ונדמה לי שמספיק להפנות מ"ראו גם". דבר שני, ראה את הצעתי להסעה אצל שיחת משתמש:A&D#הסעה. גילגמש שיחה 4 יולי 2005 17:53 (UTC)

  • תודה על ההסעה שלך. אשמח לדעת מתי ואיפה.
  • בנוסף: מישהו שינה את כל מה שעשיתי. אני מדבר עם משתמש:דורית כי ראיתי בגרסאות שהיא מחקה את הרוב. נראה שבסדר שמחקה כי היה חסר הרבה והערך ארוך בצורה איומה בלי תוכן (בערך כמו באב הטומאה וגם שם יש לגרום לכך שזה יהיה יותר קצר). שוין (=טוב. מאידיש).
  • שלישית. שבוע שעבר הייתי במחנה פעילים לחלוקת סרטים כתומים (יש ערך?), תליית שלטים וכיצ"ב. לפיכך לא יכולתי לענות. גם בשבוע זה אהיה במחנה כזה אי"ה (כמובן שאחזור אי"ה למפגש ביום שישי), ולפיכך ייתכן שלא אוכל לענות על שאלות כאן. נדבר במפגש אי"ה. היהודי 12:26, 10 יולי 2005 (UTC)
יש על סרטים כתומים בתוכנית ההתנתקות. טרול רפאים 14:33, 10 יולי 2005 (UTC)
תודה. ראיתי ונהנתי. היהודי

הצלחת ממש להכעיס אותי[עריכת קוד מקור]

מה זה הבלגן הזה שעשית? אתה לא יודע כמעט כלום על האימפריה הרומית, ומתיימר לכתוב ערך על היהודים שם??? ההיסטוריה שכתבת שם מכילה אי דיוקים מכאן ועד להודעה חדשה! אני באמת מופתע: אתה לא מאתמול כאן. בשביל מה זה טוב? עמית 4 יולי 2005 18:53 (UTC)

הבנתי את הערותיך במישור הטקסטואלי אולם לא במישור העמוק. אומנם, חסר הרבה ותיכננתי להשלים, משתמש:דורית שינתה בצורה גורפת את הערך ואולי טענותיך הם כלפיה. במידה ולא: אני מתנצל על הטעויות ואשמח לדעת מהן. היהודי 12:30, 10 יולי 2005 (UTC)
קודם כל, כידוע לך, שיחה ממשיכים במקום בו היא התחילה. אז ברשותך (או בלי רשותך) העברתי את שאלתך לכאן).
ולעניינינו: במישור העמוק, צריך אדם לדעת את מגבלותיו. האימפריה הרומית התקיימה במשך 1000 שנה. זהו הגוף המדיני הכביר ביותר שהתקיים אי פעם (מבחינת היקף אוכלוסיה ומשך הקיום). אתה יצרת ערך מתוך נקודת מבט מאוד מאוד צרה, של ידע מסוים - מועט מאוד - על "היתקלויות" מקריות בין היהודים לאימפריה הרומית. יש לך בכלל מושג מה היה טיב היחסים? הידעת שיוליוס קיסר ראה ביהודים מכשיר חשוב בהצלחת האימפריה? שאשתו של נירון היתה יהודיה? שכל הרעיון הקוסמופוליטי שעומד מאחורי האימפריה הרומית הוא רעיון יהודי במקורו? אתה לא טרחת לקרוא את המקורות החשובים לנושא (תיאודור מומזן, ישראל שצמן לכל הפחות) ובכל זאת גבה ליבך לכתוב זאת.
התוצאה הבלתי נמנעת היתה שהטקסט שכתבת הכיל טעויות עובדתיות נוראיות! אני אפילו לא ידעתי מהיכן להתחיל לתקן!
יהודי יקר, אי אפשר לכתוב ערך על נושא היסטורי בלי ללמוד היסטוריה. מעמקי לבי אני מבקש ממך: אל תעשה זאת שנית.
עמית 12:43, 10 יולי 2005 (UTC)[
ראשית, אני מבקש את סליחתך. לא מלאני ליבי לכתוב ערך "גדול" כזה שאינו תפור על מידותי אלמלא בקשת גליגמש. חוצמזה, הדוגמאות הם אכן נכונות וחשובות בעניין הזה ומסתמא כבר הוספת אותן (אם לא אז תוסיפי בבקשה). אני אכן כתבתי מתוך נקודת מבט צרה. עיינתי רק בכשלושה מקורות שלא כמו שאני רגיל. אם את מוכנה לקחת אחריות על הערך (בתור אחת שמחבבת היסתוריה), אני אשמח מאוד ואשמח עודי ותר לבקר בערך ולשפצו (אם כי אינני בטוח שאצטרך...). "טעויות עובדתיות"?!... באמת... לא הגזמנו? אם אפשר תני דוגמאות. אני חושב שבעניין הזה לא מוצדקת תלונתך. מאידך, הייתי מוסיף תלונה הגיונית בנידון דידן (=שלנו. מארמית) לגבי האריכות וחוסר הסדר. תלונה מוצדקת לענ"ד. היהודי 12:50, 10 יולי 2005 (UTC)
רק דוגמה קטנה לסבר את העין: כתבת "ממלכת בבל האדירה (שכבשה את רוב שטחי ממלכת אשור)". לא נכון. בבל כבשה את כל שטחי ממלכת אשור ועוד שטחים נוספים.עמית 12:48, 10 יולי 2005 (UTC)
לפני שמאשימים בודקים, רק הוספתי קטגוריה ושיניתי את הקצרמרים שסימנת לא נכון. אז מה בדיוק השינוי הגורף? הורדת קצרמר כפול? דורית 12:53, 10 יולי 2005 (UTC)
מחילה אם האשמתי סתם, אבל בדקתי ואת הייתי הראושנה אחרי ב"גרסאות קודמות" (אא"כ מישהו נכנס על שמי...) - או שהתבלבתי (ג"כ הגיוני) ואני מבקש את סליחתך. היהודי 12:59, 10 יולי 2005 (UTC)
ואחרי היו אחרים נוספים, כך שלפני שמאשימים וגורמים לאחרים לבוא בטענות אלי, רצוי לבדוק בדיוק באיזו גרסה חל השינוי הלא רצוי מבחינתך. בכל מקרה, אין צורך בסליחה לאחר שפתרנו עניין זה, ראה זאת בבחינת בכל יום לומדים דבר חדש בויקיפדיה. בברכה, דורית 13:12, 10 יולי 2005 (UTC)
סליחה שוב. "איזהו חכם? הלומד מכל אדם!" (מסכת אבות). ולא שאני חכם יותר מידי, אבל בכל זאת... היהודי 12:23, 11 יולי 2005 (UTC)

ישיבת פתח תקווה[עריכת קוד מקור]

ליהודי שלום שלום!!!

ראיתי את הערך שכתבת על ישיבת פתח תקוה וזה ממש נחמד, האם תוכל להרחיב שם מהי שיטת קורצ'אק? ובכלל, תשפר את רמת הערך אם תספר על הישיבה והחיים בה (בלשון ויקיפדית כמובן ולא כסיפורי דחקות).

עלה והצלח!! מיכאלי 5 יולי 2005 18:44 (UTC)

תבנית ליהדות[עריכת קוד מקור]

אני חושב שהנושא יעניין אותך. המשתמש צ'ס מנסה ליצור תבנית ניווט לערכי היהדות. הוא עובד עליה במשתמש:Ches/ארגז חול/1. אתה מוזמן להשאיר הארות, הערות והצעות בדף השיחה. כל עזרה תתקבל בברכה. MathKnight 12:48, 10 יולי 2005 (UTC)

תודההיהודי 12:53, 10 יולי 2005 (UTC)
אני נותן לכם יד חופשית לשנות את התבנית כמה שתרצו, רק תודיעו קודם בשביל שלא יהיו התנגשויות עריכה ("הערך בעבודה, לא לגעת" או אפילו {{בעבודה}}). בשביל למנוע השתלטויות, אני מקווה שמסוכם על שלושתינו שהעריכה לא תוגבל למשתמש אחת ושהתבנית לא תהיה חסומה לעריכה ליותר מכמה דקות. בברכה, צ'סשיחה 14:09, 10 יולי 2005 (UTC)

מיהו המנוח"א שמופיע בערך תוספת שבת? המנחת אלעזר? פטר רחם 09:10, 12 יולי 2005 (UTC)

אני לא מוצא עכשיו את הסעיף המדויק (יש מולי משנ"ב), אבל במשנ"ב רסא, ג, כו מובא "וה"ה כשיש לו מורה-שעות שהולך בטוב ויודע עי"ז אימתי הוא זמן שקיעה יכול לסמוך עליו". שם זה כתוב בשם "ברכי יוסף סי' שלא". אני אנסה לברר מיהו, כך ראיתי באיזשהו מאמר תורני את דעתו והעתקתי. היהודי 09:23, 12 יולי 2005 (UTC)

טוב יהיה להוסיף בהתחלה משפט שמסביר מהי בכללי את משמעות הביטוי לפני ש"קופצים למים העמוקים". בברכה, Yanivreg 10:07, 12 יולי 2005 (UTC)

מסכימה עם יניב, ומבקשת, ספציפית, נפקא- מינות הלכתיות. כמו כן אשמח אם תעבור על הערך שמיטה. אפרת 10:22, 12 יולי 2005 (UTC)

מה חשבת (אם בכלל)?[עריכת קוד מקור]

אני ממש לא מצליח להבין אותך. בלי קשר לדעותיך, ברור לך ששימוש במילים כמו "תשקורת" יגרורו שחזור מיידי (ובצדק, זה לא מאמר פובליציסטי, זאת אנציקלופדיה) אז למה הוספת את זה? מה חשבת? יפתח 10:18, 18 יולי 2005 (UTC)

ראשית, אני עומד לא להיות בויקי בחודש/חודשים הקרובים (אא"כ תתבטל תוכנית הגירוש הגזענית). לפיכך מה איכפת לי לגבי מה שאעשה לאחרונה, אז תשחזר! נדבר אולי עוד חודשייםהיהודי
בהצלחה לך. אתה רוצה גם שנחסום אותך למשך הזמן הזה (החל מעכשיו) או שתחזור להתנהג (לפחות כאן) בצורה שקולה ואחראית? עמית 10:25, 18 יולי 2005 (UTC)
נדמה לי שחסימת הרצועה מספיקה ליהודי לעת עתה, אני נותן לו מעט קרדיט כי הוא כתב את מה שכתב מתוך כאב אמיתי, אבל עם זאת הוא מבין שעריכתו לא לגיטימית. בברכה Shayakir 10:27, 18 יולי 2005 (UTC)

אני מרגיש כאילו מתקיים כאן דו שיח בין שני אנשים שאני לא מכיר, מצד אחד היחס המגעיל מצד עמית למישהו שבכל זאת מקדיש ממרצו ומזמנו לויקיפדיה ומצד שני ההתנהגות המאוד מפתיעה בכתיבת ערכים. מה קורה פה??? השתגעתם לגמרי???--A&D 10:32, יולי 18, 2005 (UTC)

כל זה נחמד ויפה, אבל השאלה שלי היא למה? למי זה הועיל? למי זה יכול להועיל? איך זה יועיל למישהו? איזה הגיון עומד מאחורי הוספת טקסט שאתה יודע שימחק בעוד שניה (בעיקר בהתחשב בעובדה שאתה יודע שיכלת לכתוב אותו כך שלא ימחק)? יפתח 10:29, 18 יולי 2005 (UTC)
כאן המקום להזהיר את המשתמש היהודי, המוכר לי כבחור עם ראש על הכתפיים, (ולא מעט שכל בתוך הראש) מפני ההשפעות ההרסניות של רישום פלילי על עתידו של האדם. הרבה אחרי שתכנית ההתנתקות תהיה היסטוריה עתיקה, והצבע הכתום יחזור להיות צבעם של התפוזים ושל קבוצת הכדורגל בני יהודה, עדיין ישמרו מחשבי המשטרה את הרישום הפלילי של המעורבים בהפגנות בלתי חוקיות ובמעשים בלתי חוקיים, וימנעו מאנשים שירות קרבי בצה"ל, שירות כעובדי מדינה במשרות מסויימות וכו' בשל הרישום הפלילי. חזקה על היהודי שהוא שומר את החוק, אך נראה לי שאם פניו מועדות לנתיבות (ומשם מערבה לרצועת עזה) שישמור היטב אחר הוראות המשטרה, ולא ייגרר אחרי אנשים שיש להם הרבה פחות מה להפסיד מבחור בן 16 שכל חייו עוד לפניו. אלמוג 10:34, 18 יולי 2005 (UTC)
עדי, אתה טועה בהבנת היחס שלי אליו. אני שותף מלא לכאבו על תכנית הגירוש, אך עם זה מודאג מכך שנשתבשה עליו דעתו. לפעמים צריך לנוח מויקי ליום יומיים - זה לא מזיק לאף אחד. עמית 10:37, 18 יולי 2005 (UTC)
ובניגוד לאלמוג: יהודי יקר, ממילא כל חוק נפרץ פה. אין לך מה לפחד מרישומים פליליים, כי כמו שזה נראה כרגע ממילא אין משמעות להמשך המשטר ה"דמוקרטי" במדינה. לבי איתך - ואולי אף אבוא בעצמי להילחם כנגד העוול המוסרי אותו מבצעת משפחת שרון.עמית 10:40, 18 יולי 2005 (UTC)

ומעבר לזה שיזכור- הפרת הוראות המשטרה משמעה אי-הכרה בלגיטימציה של המדינה היהודית שהיא הרבה יותר חשובה מתוכנית ההתנתקות. מדינת ישראל היא לפני ואחרי הכל, ראשית צמיחת גאולתנו וחבל למחות זאת ולעודד את נפילתה. למחות, להפגין, כן, אפילו לצעוד לגוש קטיף אבל לא להמרות את פי השוטרים והחיילים לא להתנתק מהמדינה. A&D 10:45, יולי 18, 2005 (UTC)

ולעמית- הדברים שלך לא נאמרו בנחמדות ובטוח לא נתפסו ככאלה והם בהחלט בעלות פוטנציאל גבוהה לפגוע...A&D 10:45, יולי 18, 2005 (UTC)

דומני שננעלתי. זה נתקע כבר כמה פעמים. אלמוג: אזהר אי"ה, אולם בעתיד השתתפות בתוכנית למניעת, תהווה זכות ולא תגרור יחס שלילי (אני מדבר על ימות המשיח בקרוב אי"ה). לעמית: תודה שלא שפכת גופרית ואש עלי אחרי המפגש הצעות נחמדות עולות כאן. ליפתח: ראה הערתו של שי. אני כותב כתור אוננימי כי ננעלתי כנראה. לעדי: אני לאנ מרה את פיהם. הם ממרים פיו של הקב"ה "מי בכם מכל עמו, אלוקי ישראל עמו ויעל" (כורש אמר את זה- הפסוק האחרון בתנ"ך). עכשיו אני הולך לי לגוש קטיף, די לרדת עלי כאן ולרכל עלי מאחרוי גבי. משתמש:היהודי


אני דורש חד משמעית להסיר את הנעילה הזו, זה ממש בושה לויקיפדיה! מי ששם לב אני בהחלט לא מסכים עם מעשיו של היהודי ואני מבקר אותם אבל זה היה שינוי אחד שעומד אל מול עשרות רבות של תרומות נהדרות וערך מומלץ. אני חושב שזה רק מדגיש את הנמהרות של כמה חברים פה. הוא הוזהר ופעל על פי האזהרה אז מה הבעייה פה? למה זה מצדיק השעייה?A&D 11:02, יולי 18, 2005 (UTC)

לפי יומן החסימות אף אחד לא נחסם היום. כנראה שיש בעיה כלשהי בגישה ממחשבו של משתמש:היהודי (למרות שאם נמשיך בקו המחשבה שלו יש מקום לתהות אם ידם הארוכה של שירותי הביטחון לא היתה במעל... :) ). ערןב 11:07, 18 יולי 2005 (UTC)

אני באמת לא יודע מה להגיד, אם כי לשב"כניקים בויקיפדיה יש חומר הרבה פחות עסיסי מאשר ברחוב. A&D 11:22, יולי 18, 2005 (UTC)

כאשר בתיהם של אלפי אנשים נחרבים, יחד עם בתי כנסת ויישובים שלמים שהושקע בהם כל כך הרבה, מותר לאדם, בפרט אדם צעיר, להביע את הכאב ומורת הרוח שלו גם פה, ואפשר לקבל את זה בהבנה. כפי שדוד שי אמר לי בהזדמנות אחרת:"יש דברים שאדם הגון חייב לכתוב, ואדם הגון מהמחנה האחר צריך למחוק" 1 שש"ז 11:34, 18 יולי 2005 (UTC)
מרתק אותי רק לדמיין איזה תגובות "אוהדות" היו מקבלים פעילי שמאל כשהם היו מפגינים נגד גדר ההפרדה. נו טוב. צ'סשיחה 12:06, 18 יולי 2005 (UTC)

מרוב התלהבות מיותרת למחוק, נמחקו גם דברים נכונים, העובדה שיש טענות כי מדובר בפרובוקציה (שאני לא מאמין בה) יהיו מאוד משמעותיות להמשך. טרול רפאים 15:18, 18 יולי 2005 (UTC)

אם נמחקו דברים טובים וזה בטוח נעשה אז תשחזר, חבל...--A&D 15:44, יולי 18, 2005 (UTC)

ועוד הערת אגב[עריכת קוד מקור]

שמא תכתוב את הערך תשקורת? לערך מסודר, מנומק ומפורט יש כאן מקום בהחלט, לדעתי. עמית 10:41, 18 יולי 2005 (UTC)

אחרי תוכנית הגירוש הגזענית אכתוב אותו אי"ה ובעזרתו, הוספתי היום מספיק קצרמרים כדי שמישהו (או אני כרגיל) יערוך אותם. משתמש:היהודי
אני אעשה זאת בהזדמנות. טרול רפאים 15:16, 18 יולי 2005 (UTC)

ברוך שובך[עריכת קוד מקור]

זהו? איך היה? עמית 09:31, 7 אוגוסט 2005 (UTC) מעולה מדהים מקסים, משובב נפש לראות המוני בית ישראל באידיאליזים בנשמה הולכים (עד החסימות הצבאיות והמשטרתיות) כשהרוח והאווריה מסביבך הם כמו (כך אני חושב) בזמן בניית בית המקדש. בע"ה אצא מחר לגוש (יש לי על שם מי להכנס - זהות מזויפת) ובאתי כדי להיפרד (לפחות עד לחגיגות ביטול התוכנית. היהודי 09:33, 7 אוגוסט 2005 (UTC)

יופי. שיהיה לך (ולכולם) בהצלחה. עמית 09:35, 7 אוגוסט 2005 (UTC)
לא, שלא יהיה לך בהצלחה! התקבלה החלטה גזענית, לא דמוקרטית חצופה, טפשית ונוראית אבל מרגע שהיא נתקבלה כהחלטה של ממשלת ישראל אסור לבטל אותה בכוח בצורה לא דמוקרטית, זה יהיה סופה של ראשית צמיחת גאולתנו. יום כחול לבן וגם כתום אבל שיהיה בטוב טעם.A&D- עדי שיחה 15:47, אוגוסט 7, 2005 (UTC)
תרגע, עדי. ממשלת ישראל אינה קדושה, החלטותיה אינן קדושות (ביחוד אלה שגם אינן מוסריות) וגם צורת המשטר במדינת ישראל אינה קדושה (וגם אינה דמוקרטיה). עמית 18:20, 7 אוגוסט 2005 (UTC)
עמית שניסע לאוושוויץ ונבין עד כמה היא קדושה? A&D- עדי שיחה 18:24, אוגוסט 7, 2005 (UTC)
נשמה שלי, אל תנפנף לי באושוויץ כי אין שום קשר. ואם בדמגוגיה עסקינן: 66 שנה אחרי שממשלת גרמניה גירשה את אבא שלי ז"ל מביתו מכיוון שהוא יהודי והפכה אותו לפליט, עומדת ממשלת ישראל לעשות בדיוק אותו הדבר. נו, איך הדמגוגיה שלי בשבילך? עמית 18:55, 7 אוגוסט 2005 (UTC)
לא זכור לי ששרון תכנן מחנות מוות. ואני רק מזכיר "חכמים היזהרו בדבריכם" אני הייתי מאוד נזהר להשוות את השואה למשהו ובמיוחד עם המשהו הזה הוא אומנם גירוש אבל של ממשלה ריבונית בארץ ישראל. אם כל הכבוד עמית אל תעז להשוות. A&D- עדי שיחה 19:54, אוגוסט 7, 2005 (UTC)
אני מעז הרבה דברים, ופשע הוא פשע גם אם מי שמבצע אותו הוא ממשלה ריבונית בארץ ישראל. ולגבי מה ששרון תיכנן או לא תיכנן: חכה. כבר אמרו עליו מה שאמרו עליו, ועוד ידו נטויה. עמית 20:28, 7 אוגוסט 2005 (UTC)
עם כל כבודו של המהלך לא מדובר בפשע נגד האנושות ובוודאי לא ברצח עם. אני חושב שהשימוש שלך בשואה מראה על עולם ערכים מעוות וחבל. A&D- עדי שיחה 06:08, אוגוסט 8, 2005 (UTC)
אוי, משום מה היה נדמה לי שמישהו כאן דיבר על נסיעה לאושוויץ. סליחה שהזכרתי את השואה הקדושה. עמית 16:04, 8 אוגוסט 2005 (UTC)
עמית לצטט חצי משפט זה במקרה הטוב טעות מכוונת ובמקרה הרע כלי וויכוח לא מוצלח. אני מזכיר לך את הקוטקסט, הצעתי לך לנסוע לאוושוויץ בכדי ללמוד על חשיבות מדינת ישראל. וכן השואה קדושה, הזיכרון שלה קדוש ואסור לעשות בה שימוש פוליטי כאילו שרצח שישה מליון יהודים ועוד מליוני צוענים ונכים על לא עוול בכפם בצורה שיטטית ואכזרית יכול להשתוות למשהו, כאילו האידאולוגיה שמניעה את שרון היא אידאולוגיה נאצית ח"ו. אני חושב שצריך להזדעזע רק מעצם המחשבה והקלות שבה שולפים את השואה מהשרוול. A&D- עדי שיחה 19:25, אוגוסט 8, 2005 (UTC)

חזרתי מהגוש תובב"א[עריכת קוד מקור]

ב"ה חזרתי, אולצתי לתת רק טביעות אצבעות וצילום ולא הצליחו לגלות את השם והפרטים שלי (שאף אחד לא ימסור... :-)). אני עסוק כרגע בבניית חממות (ליד עין הבשור) ובסיוע למפונים (אריאל, תןל אביב, ועוד). נמתראה בקורב. היהודי 11:35, 30 אוגוסט 2005 (UTC)

נענה לך בשפתך- שלום, שלום ואין שלום. A&D- עדי שיחה 19:49, אוגוסט 31, 2005 (UTC)

אם אתה רוצה ללמוד אידיש, ישנם קורסים שנתיים בבית שלום עליכם בת"א. הקורסים מועברים ע"י מורים ממש מקצועיים, וכן אתה יכול לבחור קבוצה לפי רמתך. סיני 20:41, 29 ספטמבר 2005 (UTC) שוין, תודה. כנראה אפרד מויקי לזמן מה (גם בשל שיעורי האידיש שלי - בר אילן). להתראות 217.194.197.87 15:48, 31 אוקטובר 2005 (UTC)