שיחת משתמש:דוד שי/ארכיון8

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תורת המשחקים[עריכת קוד מקור]

אני מניח ששמעת על ה"יונה" וה"נץ" בתורת המשחקים. כשלמדנו התנהגות בעלי חיים השתמשנו במודל הזה. אני אשמח אם תחבר את הערך עם כל הטבלאות, הואיל ואני לא מוכשר לכך. במידה שלא שמעת, אשמח לשלוח לך חומר, או שתמצא ברשת. זה מודל חשוב מאד בביולוגיה. תודה, בן הטבע 18:28, 8 אוג' 2004 (UTC)

גם אם שמעתי משהו, איני זוכר על כך דבר. אולי הדור הצעיר יעזור. דוד שי 18:31, 8 אוג' 2004 (UTC)
עודני צעיר ויש לי את החומר כולו. משום מה אין לי את המייל שלך. שלח לי אותו למייל שנמצא אצלי בדף המשתמש ואשתדל לשלוח לך זאת בימים הקרובים. בן הטבע 18:35, 8 אוג' 2004 (UTC)
קיבלתי. אתה בהחלט זריז. בן הטבע 18:54, 8 אוג' 2004 (UTC)
דוד, בן הטבע שלח לך את החומר? אם כן, אשמח לעיין בו בעצמי. גדי אלכסנדרוביץ' 17:22, 16 אוג' 2004 (UTC)

שלום דוד - אשמח עם תחווה דעתך על הטיוטא שניסחתי, לאחר שהצורך בה עלה מספר לא קטן של פעמים בזמן האחרון.--רועי 05:04, 9 אוג' 2004 (UTC)


אני מעביר לך קטעי שיחה מחבר שמחק אותם אצלו - כנראה שאינו חובב ניסויים.

ובכן, ידידי היקר! אסביר לך למה עשיתי זאת, ומאחר ששותפי לפיתוח האנציקלופדיה קורא כל מילה כתובה, אזי גם הוא יבין את כוונתי. ניצלתי את נושא התיסמונות כדי לערוך בכם ניסוי. אל תיקח זאת קשהף כי זה היה למטרה טובה. אני טוען (וכנראה בצדק) שעודף מחיקות בקצב מהיר ביותר מרחיק חברים חדשים. אלו אינם יודעים תחילה איך למצוא את ידיהם ורגליהם, וכאשר יראו כי בשניות ספורות נמחק משפט שכתבו, יעזבו אותנו ללא שוב. עתה, חברי דוד שי, ראה מה עוללת עם הקצרמרים שלך. אני מבקש שתפיץ בין מפעילי המערכת הוראות ברורות שיש להמתין בסבלנות ולא להשתולל עם המחיקות. ניסיתי לדמות ויקיפד חדש וזה לא היה נעים. שגעון הקצרמרים יכול להיות אסון ואני מניח שאתה כעת כבר שותף לדעתי. בן הטבע 11:48, 9 אוג' 2004 (UTC)
האם כבוד בן הטבע בטוח שהוא יודע עם מי הוא מדבר? איני דוד שי, אלא רועי...לכבודו יש נטייה להתבלבל היום, זו כבר פעם שנייה.--רועי 11:53, 9 אוג' 2004 (UTC)
אתה עוד לא מכיר את דוד שי (וגם לא אותי). הוא קורא כל מילה ולפעמים אני מוצא עצמי פונה אליו ממקומות אחרים. בן הטבע 11:56, 9 אוג' 2004 (UTC)


מכאן, אלה דבריי אליך: ראה נא ידידי, אינני סתם טוען טענות מתוך דימיוני. יש כאן בעיה מהותית. אני לא מאשים כלל את החברחם החדשים אלא את אי הבהירות. ניסיתי לדמות משתמש חדש וזה היה איום ונורא. אתה הרי לא באמת מאמין שחבר חדש עושה טסטים בארגז החול, נכון? צריך לגלות איפוק במחיקות, לעקוב אחר הערך זמן מה ואז להחליט. יש דף שיחה, ישנם המון אמצעים. השיטה של מחיקה אוטומטית היא לקויה ותרחיק חברים חדשים. היום הוכחתי את משנתי. הואיל ואתה העורך הראשי, עליך לפרסם הנחיות ברורות בעניין. כמו כמה זמן ממתינים עד שמוחקים ערך ואיך מתנהגים כלפי החבר החדש וכו'. אני חוזר ואומר, כולם עושים את תפקידם על הצד הטוב ביותר, אבל רק בהתלהבות יתר. הוראות ברורות יוכלו לרסן את התופעה. יש לחשוב כמו חוק השבות שלכל דובר עברית (במקרה הזה) יש פוטנציאל לתרום. אני מקווה שהבנת משמעות הדברים. בן הטבע 12:09, 9 אוג' 2004 (UTC)

תביעת דיבה?[עריכת קוד מקור]

הדיון בנושא זה הועבר למזנון. דוד שי 19:29, 9 אוג' 2004 (UTC)

אזהרה רפואית[עריכת קוד מקור]

שלום דוד. בשעות האחרונות התנהל לו דיון במזנון על הצורך או אי־הצורך ביצירת תבנית אזהרה כנגד שימוש בחומר בויקיפדיה כחוות דעת רפואית. כך או כך, שמתי לב שהסעיף העוסק בכך בויקיפדיה:הבהרה משפטית לא תורגם מעולם מהמקור האנגלי. הרשיתי לעצמי לתרגם את הסעיף, ולפני שאני מכניס אותו באופן מוחלט, הייתי שמח אם תיתן דעתך עליו. זהו נושא משפטי לכשלעצמו, וכפי שניתן לראות מהכתבה היום ב-NRG, ויקיפדיה אינה מגרש משחקים של ילדים, ועלינו לבחון בזהירות את ההיבטים המשפטיים הכרוכים בה. מכיוון שכך, לא הייתי רוצה שהתרגום ייכנס אחרי מעבר של עוד מישהו עליו, רק ליתר בטחון. משתמש:roybb95/ארגז חול/אזהרה רפואית.

אגב, לדעתך כדאי לחכות עוד קצת ולראות אם לעוד מישהו יש השגות בנוגע לעקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים לפני שמכניסים אותם, או שאפשר להחיל אותם כבר עכשיו?--רועי 14:20, 9 אוג' 2004 (UTC)

לדעתי ראוי להפוך אותם עכשיו לדף סטנדרטי, שימשיך ויתפתח על-פי דיון בדף השיחה שלו. דוד שי 19:29, 9 אוג' 2004 (UTC)
רועי, כמו שגילגמש אמר יש לתת היטב את הדעת בעניינים רפואיים וקרא אף את המהתלה במזנון שפורסמה לפני שנודע לכולנו על ז'קונט-גייט. אני גם מקווה שלמדת כמה דברים בהלכות מפעיל מערכת. אתה אמנם טרי בעניין, אבל כמו שאתה רואה, התסמונות הופכות להיות ערכים. במקרה הזה מדובר בי. במקרה אחר מדובר בחבר חדש בעל רצון טוב שהיית מבריח אותו. להבא, במקום למחוק ערך, תנסה להוסיף כמה משפטים ולהמתין ולראות מה יעלה בגורלו. מחיקת הכתוב בתוך מאיות השניה אינה מטרתנו. אנו לא אצנים דוגמת קרל לואיס. בן הטבע 14:25, 9 אוג' 2004 (UTC)
הייתה לי תחושה שתעלה את זה. אגב, אין בין זה ובין נושא האזהרות הרפואיות דבר, כך שאיני מבין מדוע אתה מעלה זאת כאן ולא בדף השיחה שלי. לגופו של עניין, את ההחלטה על מחיקת "ערכים" בני שלוש אותיות לא רק אני קיבלתי, אלא גם גילגמש, שלו נסיון רב שעליו אני מאמין שאני יכול לסמוך. כל טוב לך, ואם מתחשק לך להמשיך לטחון את הנושא הזה, עשה זאת בדף השיחה שלי, ולא אצל דוד שי.--רועי 14:37, 9 אוג' 2004 (UTC)

מלחמת עריכה - בעלי פרחים[עריכת קוד מקור]

שלום!

אני נאלץ לפנות אליך, אחרי ששאר חברי הקהילה גילו אדישות ראויה לציון. כפי שראית, לפני כשבוע העזתי שלא להסכים עם דעתו של בן הטבע בנושא מיון הצמחים. כשביקשתי ממנו הסברים אודות השיטה שלו, זכיתי רק למטר של עלבונות בנימה מזלזלת. כל נסיונותי לקבל הפניה למקור מדעי מודפס או מקוון, שעל-סמך אותו מקור הוא קובע את הדברים נתקלו בהתעלמות מופגנת, אפילו אחרי שבעצמי הצגתי את המקורות שלי. מצאתי את עצמי בעמדת התגוננות מול הר הזבל שנשפך עלי. אודה, אם תקח על עצמך את ההכרעה בויכוח. חבל אם הצדק ייקבע על-ידי מי שיש לו פה גדול יותר. Iorsh 08:25, 11 אוג' 2004 (UTC)

Iorsh היקר, היות ודיברת על "חברי הקהילה" אני מרשה לעצמי להגיב כאן. אני רוצה לציין שני דברים:
א. אין לי כמעט מושג במיון צמחים מדעי. לפיכך לא יכולתי להביע דיעה בנושא במזנון, ואולי הוא הדין ברוב חברי הקהילה האחרים.
ב. אני מסכים בהחלט שבינתיים נראה שאתה מביא סימוכין לדעתך ואילו בן הטבע לא, וחבל מאד שכך. לו אני צריך לשפוט, הייתי אומר שהשיטה שיש לה סימוכין חיצוניים צריכה להיות זו שאנו הולכים לפיה.
--אייתלאדאר 08:41, 11 אוג' 2004 (UTC)
שלום מקסים, ראה פנייתי בשיחת משתמש:בן הטבע, ואל תיפול ברוחך. את הפיסקה על מיון בעלי פרחים שילבתי בערך מיון עולם הטבע. לדעתי ראוי למקם אותה שם, כבסיס להרחבת הדיון בסוגיה הכללית, כך שגם בורים כמוני יבינו מהו סלע המחלוקת. דוד שי 09:09, 11 אוג' 2004 (UTC)



ראשית נא, ידידי, אחד הדברים היפים בויקיפדיה שאנו לא יכולים לסיים משפט ללא כמה מילים עם קישורים לערכים. נחמד שאתה משתמש בכך. ראה נא, אני פרשתי מעריכת מיון עולם הטבע בויקיפדיה, אבל כפי שאתה מבחין אני עדיין מחבר ערכים בנושא. אבל לפני שאגע בנושא קלות, עליי לומר שכעת קל יותר לערוך את המיון בערכים עם כל הטבלאות. בשובי לפעילות, הציעו לי גלגמש ואתה את השימוש בטבלאות (שהיה חסר אפשרות בעבר) וכמו שאתה רואה אני עושה חייל בנידון. עתה, זה יפה לעין. ראה נא את פרימטים, צמחים, וסקולריים, חסרי זרע, מכפילי פרסה, יונקים וכדומה, כדי להבין איך לפתע הכל נראה נפלא. אני שוקד עתה על מיון בערך בעלי חיים כדי שהעסק לא יתפורר לנו בין הידיים. אבקש, אם ישנן הצעות נוספות לשיפורים קוסמטיים, לומר לי אותם. האחידות מאד חשובה בנושא זה.

כפי שהבחנת העליתי תמונות ויש לי כ-6000 תמונות של מיני יצורים שונים שצילמתי. הרי גם אתה, כמחבר הערך אנציקלופדיה (בשיתוף פעולה עם אלמוני) יודע שהספרים העיוניים הראשונים היו ספרי הטבע. גם ויקיפדיה תזכה לעדנה מהבחינה הזו. דליק עשה עבודה יפה ועתה גם אביהו. חייבים חוש אחריות גבוה בעניין זה. לדוגמא, אביהו טוב הלב שם תמונה בערך חדף שהתאימה דווקא לחדפיים. הוא לא עושה זאת כדי להזיק, אלא כדי להועיל בלבד והוא שמח למדי שהעזרה שלו נמצאת במקום הנכון. ראה איזו עבודה יפה הוא עשה עם האלמוגים. מה אומר לך, היא פשוט מדויקת להפליא. ראה לאן הגיע הבחור: לפני חצי שנה הוא התחיל עם קון טיקי ולשמחתי עוד מעט הוא יתמחה בתת מינים של רכיכות תוך התמקדות בפעילות שעות הצהריים שלהם. הרי זה חבר מכובד. כמוהו מר מקסים וגם החבר הטולקינאי הנכבד.

כל ניסיונותיי להסביר למר מקסים עלו בתוהו ואף נתקלו בחומה בצורה. אבל הוא לא אשם, אלא המקורות שלו, והוא רק מתעקש ותו לא. מאחר שאינך בקיא, אסביר בקצרה: מיון הפרחים הדו-פסיגיים עובר מיון מחדש. בדורות הקודמים מיינו אותם לפי דמיון מורפולוגי ועתה לפי דמיון גנטי, השוואות ביוכימיות וקשרים אבולוציוניים. לכן, גם אני הפסקתי שם את המיון, כי הוא לא קיים ברגעים אלה. בלי שום קשר למיון המדעי יש שיטת מיון של בוטנאים שהיא חופפת לעיתים את המיון המדעי. היא נועדה לבוטנאים ואינה לשימוש בשום מקום אחר. גם היא בוטלה. משנות ה-80 מדע הביולוגיה עובר מהפכה בכל התחומים וישנם שינויים רבים בידע הקיים. אבל יש להדגיש מיון של בעלי חיים אינו מלאכה של זואולוגים ומיון של צמחים אינו מלאכה של בוטנאים. זו מלאכה של טקסונומים. אלה הם מוחים לביולוגיה מולקולארית וביוכימיה הנעזרים בממצאים של מאובנים. כך זה עובד היום. ברשת יש כל מיני הבלים כמו שיש בספרים. באינטרנט יש לחפש רק סיומות GOV בנושא המיון, משום שזה עניין מדעי רשמי. גם סיומת AC אינה מקובלת בענייני מדעים. לכל אוניברסיטה גישה משלה.

השאלה היא האם מקסים יודע לחפש ברשת. יש אנשים המתקשים בזאת. החבר אייתלדיר, כפי שהבינותי מומחה בנושא וכדאי שייעזר בו. ראה, מקסים לפי הצעתי צריך לחבר ערכים בנושא המינים (שם אין מחלוקת) ולהשאיר לאחרים את נושא המיון. אני רק מקווה שהוא ידייק בנושא השמות. הרי גינקגו היא מילה סינית ולא יפנית. בן הטבע 10:23, 11 אוג' 2004 (UTC)

אולי אני לא יודע לחפש ברשת... אז אודה מאוד, אם בן הטבע יעזור ויתן לי את שמות האתרים הרלוונטיים. קל להגיד "לך תחפש". מה גם שחיפשתי ומצאתי את [1], אבל זה לא מספיק טוב בשבילו, מטעמים שאני לא מבין. אני מודה מראש לבן הטבע על עזרתו בחיפוש באינטרנט. Iorsh 11:15, 11 אוג' 2004 (UTC)