שיחת משתמש:אביגור

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ד"ר שמשון יוניצמן נולד בלוצק בשנת 1907 במשפחה יהודית מושרשת במסורת העברית.ציוני משחר נעוריו,הצטרף בגיל צעיר לתנועת הצה"ר ובית"ר.בהיותו סטודנט לרפואה בפראג התמסר להסברת דבר הציונות בקרב הנוער.הודות לכישרונותיו ואופיו המקסים,מילא שליחות זו בהצלחה רבה. היה מתלמידיו הקרובים של זאב זבוטינסקי. ציר לקונגרסים ציוניים.עלה ארצה 1935 בהיותו בן 28 על אף היותו רופא על פי השכלתו ומקצועו, עלה לראש פינה לפלוגת הגיוס של בית"ר ובה עבד כפועל חקלאי.היה מלוחמי המחתרת ובשנת 1944 נאסר על ידי הבריטים.ישב בבתי הכלא בארץ והוגלה למחנה המעצר באפריקה ואף הוחזק במאסר מבודד במחנה מיוחד בקאהיר.על סף הקמת המדינה שוחרר מכלאו והשתתף בקונגרס הציוני האחרון שלפני הקמת המדינה. לפי קריאת תנועתו נכנס לעבודה במוסדותיה המרכזיים.נתמנה לראש פלוגות הגיוס של בית"ר ונציב בית"ר בארץ. שימש כחבר הועד הפועל הציוני במשך שנים רבות וחבר הכנסת השלישית והרביעית.היה יושב ראש האיגוד העולמי של ברית חרות הצה"ר וחבר מרכז תנועת החרות. אהוב על הבריות היה ועל כל חברי הכנסת,חברי סיעתו וחברי סיעות אחרות כאחד.

עברית+ברוך הבא[עריכת קוד מקור]

If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום אביגור, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה,

תודה על תרומתך לוויקיפדיה. עם זאת, מחקנו את הערך שכתבת, כיוון שאינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה בשל נושאו, תוכנו או ניסוחו, או בשל היות הערך שכתבת קצר מדי מכדי להיות ערך אנציקלופדי. אם לדעתך הנושא ראוי לערך ובכוונתך להרחיבו, ניתן לפנות לדף בקשות ממפעילים כדי לבטל את המחיקה ולשחזר את הערך.
מומלץ לעבור על המדריך שלנו כדי להכיר טוב יותר את הסגנון המקובל של ויקיפדיה. כדאי גם לקרוא מספר ערכים טובים כדי לראות דוגמאות לסגנון כתיבה המקובל בוויקיפדיה. בנוסף, אפשר להיעזר בחונך או חונכת המציעים את עזרתם בקליטת עורכים חדשים. אפשר לעיין גם במדריך המקוצר: ויקיפדיה:לאן נעלמה העריכה שלי?.

בברכה, שלום אביגור, זו אנציקלופדיה עברית. הערך נמחק כי היה כתוב שפה זרה.אורנה - ladypine 19:19, 1 ינואר 2006 (UTC)

ד"ר שמשון יוניצמן[עריכת קוד מקור]

פרשת חיים עשירה מאד,רבת גוונים,סוערת וגועשת נסתיימה באורח אכזרי לפתע פתאום.דומית נצח ירדה במפתיע על הר הגעש הזה ששמו היה ד"ר שמשון יוניצמן. כי לא ידע האיש מנוחה מימיו.כי לא יכול היה לעולם שאת את השקט והשלווה.הוא היה נתון תמיד בתוך רוחות סוערות,כאילו לפי דחף הגורל.הסופות חיפשו אותו,והוא כאילו אץ תמיד לקראתן.הוא לא היה מסוגל לצעוד בדרכים סלולות,כי ניחן בייצר התעוזה,בלהט ההרפתקאה האצילה,הדוחפתאת האדם להמריא אלי פסגות. כל הבאנאלי,היום יומי,השיגרתי היה זר לשמשון יוניצמן.לא מתוך פוזה,אלא מכוח פנימי שאף לא היה מסוגל לרסן אותו ולא התאווה כלל לרסנו-בחר בדרכים הבלתי רגילות,הקשות,המוזרות לפעמים,שעין רגילה לא ראתה בהן טעם.אך היה בהן טעם נשגב,מרומם,מלא הוד ורב תפארת.הוא גמר את הפאקולטה לרפואה באוניברסיטה של פראג כדי...להשליך מאחורי גוו את מקצוע הרפואה ולהקדיש את שנות החיים היפןת ביותר לבית"ר.הוא עזב את המשרדים של תנועות הצה"ר,כדי לרעוב,לעבוד ולקדוח בפלוגת הגיוס של בית"ר בראש פינה.הוא היה "משוטט תמיד באזורי הסכנה"מתוך תאוות המעש הגדול,ועשה שנים במחנות המעצר הבריטיים במולדת ובערבות אפריקה.הוא היה מפקדו של שלמה בן יוסף,הרוג המלכות הראשון,והוא היה הכוח המניע מאחורי "פלוגת הכותל"של בית"ר,שהיתה בתוך לוע הארי בעצם ימי המהומות הערביות.הוא היה בצמרת ההנהגה של הצה"ר ובית"ר.היה ארץ ישראלי בכל רמ"ח איבריו מעורה בחיים הישראליים,כאילו לו יצא את הארץ מעולם.ויחד עם זה חי עם הגולה היהודית.הכיר אותה והיה בן בית בקיבוצי ישראל הפזורים. ולפתע פתאום כשהוא במיטב שנותיו,בצעדו בצעדים איתנים ובפנים קורנות אל מול פני העתיד,בא המוות,כחתף וחטפו.והרי על אף מסכת חייו הציבוריים הארוכה,כה צעיר היה.והוא צעד בחן,באלגנטיות,בקורטוב של שובבות אך בקסם רב,שהעלה אותו מעל לאפור:שנתן כל כך הרבה גוונים וצבעים לכל מעשיו והופעותיו. והנה,כפגוע הרעם הונחתה על ראשנו המהלומה המוחצת,שמשון איננו! יהי זכרו ברוך. (מתוך דברי הספד של א.רמבה בעתון "חרות" .