שיחת משתמשת:Saifunny/ארכיון מעניין 3

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


שאלה של Yarin1006 בדף הר מירון (13:04, 9 בספטמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

היי אני משתמש חדש זיהיתי שרשום על הר מירון שהוא ההר הגבוה ביותר בשטח ארץ ישראל אך הציטוט מפנה למקור שמציין כי החרמון הוא ההר הגבוה ביותר בישראל ואכן הכיפה של החרמון הישראלי גבוהה יותר מפסגת הר מירון כיצד אני יכול להעיר על כך? תודה! --Yarin1006 - שיחה 13:04, 9 בספטמבר 2022 (IDT)

שלום Yarin1006 וברוך הבא לוויקיפדיה.
הנקודה שהצבעת עליה באמת משעשעת, וכנראה שהעניין דורש חידוד. המשפט הראשון בערך מלווה בהערה ולא במקור, כך שמי שכתב את הערך ציין שהר המירון הוא הגבוה ביותר ממערב לירדן, אך בישראל כולה החרמון הוא הגבוה ביותר. כנראה שנדרשת הבהרה בהערה כך שהיא לא תרגיש לא מתאימה.
ראה למשל את המשפט המתאים מהערך באנגלית העוסק בהר מירון:
”Mount Meron is the highest peak in Israel within the Green Line,[2] though many peaks in the Golan Heights and Mount Hermon, which was annexed by Israel in 1981, are higher”.
אציע לך לבחור בין שתי אפשרויות. האפשרות הראשונה היא לנסות לתקן את הניסוח של ההערה, ולמצוא מקור מתאים להוסיף למשפט (זו אפשרות טובה אם אתה רוצה להתחיל לערוך בוויקיפדיה, וזה צעד ראשון מוצלח).
האפשרות השניה היא לבקש ממני או מוויקיפד אחר לעשות את השינוי. אני חושבת שהמקרה הזה הוא יחסית פעוט מפני שמדובר במשפט שמנוסח בצורה מבלבלת, ולא בטעות. במקרים שבהם תמצא טעות מהותית, תוכל להצביע על הבעיה בדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות וויקיפד כלשהו יטפל בה.
אחכה לתשובתך באשר לדרך המועדפת עליך לפני שאפעל. תודה ובהצלחה! ‏Saifunny‏ ♾️ שיחה 13:43, 9 בספטמבר 2022 (IDT)
תודה רבה @Saifunny
אני אבחר באופציה א' ואנסה לערוך בעצמי.
ממש כיף שהתייחסת בצורה אדיבה ומפורטת Yarin1006 - שיחה 15:08, 9 בספטמבר 2022 (IDT)
Yarin1006, מצוין! תוכל לכתוב לי כשתסיים כדי לקבל משוב, אם תרצה. ‏Saifunny‏ ♾️ שיחה 15:12, 9 בספטמבר 2022 (IDT)
ערכתי את ההערה. אשמח למשוב Yarin1006 - שיחה 15:29, 9 בספטמבר 2022 (IDT)
Yarin1006, נראה מעולה! כל הכבוד. ‏Saifunny‏ ♾️ שיחה 18:00, 9 בספטמבר 2022 (IDT)

שאלה של IS1952 (17:17, 11 בספטמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

הי, ניסיתי לשלב תמונה שאני צילמתי ללא הצלחה. ההודעה שהתקבלה:

                      משהו השתבש

We could not determine whether this file is suitable for Wikimedia Commons. Please only upload photos that you took yourself with your camera, or see what else is acceptable. See the guide to make sure the file is acceptable and learn how to upload it on Wikimedia Commons.

וצץ כפתור 'ויתור'

?? --IS1952 - שיחה 17:17, 11 בספטמבר 2022 (IDT)

IS1952, מוזר. אענה לך באימייל כי אני רוצה לצרף מדריך, אם זה בסדר, וכדי שנוכל להמשיך להתכתב בנוחיות. ‏Saifunny‏ ♾️ שיחה 19:02, 11 בספטמבר 2022 (IDT)

שאלה של Rutper (18:12, 17 בספטמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום סייפן האם את זמינה לתמוך בי? --Rutper - שיחה 18:12, 17 בספטמבר 2022 (IDT)

בהחלט, Rutper - גם כאן וגם באימייל, על פי העדפתך. ‏Saifunny‏ ♾️ שיחה 18:16, 17 בספטמבר 2022 (IDT)


דיסקורד[עריכת קוד מקור]

היי,

שלחתי לך נוסח בדיסקורד.

לא דחוף, כשתהיה פנויה אשמח שתסתכלי, בבקשה.

ִ― מקף02:27, 20 בספטמבר 2022 (IDT)


איך מתקדמת האינטליגנציה?[עריכת קוד מקור]

היי סייפני, שנה טובה טובה! רציתי לבדוק איך מתקדם הערך שבחרת לתרגם במיזם האבולוציה... האם את מסתדרת איתו? צריכה עזרה? אולי להיעזר במועדון הצעירים? אשמח לקדם את העניין... בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 10:31, 27 בספטמבר 2022 (IDT)

בוקר טוב, הכתיבה שלו קצת על hold כי אני צריכה חשק ופנאי בשביל לכתוב על נושא מסוים. החשק קצת דעך, ולכן בהינתן הזמן הפנוי שלי, אני מתעדפת דברים אחרים. אני מקווה שבעתיד אתפנה מעט ואמשיך בכתיבה. ‏Saifunny‏ ♾️ שיחה 11:44, 27 בספטמבר 2022 (IDT)

בינויקי[עריכת קוד מקור]

האנגלית אינה שפה קדושה. קישור בינויקי צריך להיות תמיד לשפת המקור של המושג - בעידן תרגום הגוגל אין כבר משמעות לכמה אנשים מבינים איזה שפה, וכשמפנים לערכים בשפת המקור רוב הסיכויים שמדובר ב: א-ערכים מפורטים יותר ב-ערכים עם מקורות איכותיים הרבה יותר ג-לא פעם יש סתירות עם הערכים בויקיאנגלית שכידוע איכות לא עומדת בראש מעייניה, קרוב לוודאי שהמידע בשפת המקור הוא המדויק יותר. עמית - שיחה 22:10, 27 בספטמבר 2022 (IDT)

איפה הכלל הזה כתוב? אני נוטה לא להסכים. אין סיכוי שאלחץ על קישור לשפה שאני לא מבינה, בעוד שקישור לוויקיפדיה האנגלית הוא שימושי. ‏Saifunny‏ ♾️ שיחה 22:21, 27 בספטמבר 2022 (IDT)
איפה כתוב הכלל שבערך X לא מרחיבים בנושא Y? איפה כתוב הכלל שבראש ערך מביאים את הכיתוב בשפת המקור ולא באנגלית? לא כל הכללים כתובים, ועדיין יש דברים שנכון ודברים שלא נכון לעשות בערכים. זה יפה שאת מבינה אנגלית, אבל יש קוראים רבים מאוד שאינם מבינים אנגלית - ולכן הטיעון שרוב הקוראים מבינים אנגלית ולכן כל הקישורים צריכים להיות לאנגלית שגוי. רשמתי לך למעלה 3 סיבות טובות מאוד למה נכון לקשר תמיד לשפת המקור - הסיבה שנתת למה לקשר תמיד לאנגלית אינה שוות משקל, לדעתי. עמית - שיחה 08:35, 28 בספטמבר 2022 (IDT)
גם כאן אני לא מסכימה עם הנאמר. באשר לטיעון השגוי - השאלה היא לא האם יש קוראים שמבינים אנגלית או קוראים שאינם מבינים אנגלית. השאלה היא כמה מקוראי *ויקיפדיה העברית* מבינים אנגלית, לעומת כמה קוראים מבינים גרמנית. כאן התשובה היא חיובית חזקה לכיוון האנגלית.
במקרה כזה, כשאני קוראת ערך ונתקלת בקישור שפה לערך שאין בעברית, במרבית הפעמים יעניין אותי רק לקרוא משפט על המונח כדי שאוכל לשבץ אותו בטקסט שקראתי. כשאני קוראת ערך על אולטראמרין, ברוב המקרים לא יעניין אותי ללכת ולחקור האם ההורים של גמלין הכו אותו בילדות ואיפה הוא למד. יעניין אותי לראות ״היה כימאי גרמני״ ואת זה אפשר להבין בקלות ממשפט הפתיחה של ערך באנגלית, גם אם שאר הערך לא מגובה במקורות איכותיים.
אני חושבת שאם אני אפילו לא לוחצת על הקישור כי הוא בגרמנית ואני לא יודעת גרמנית, שאר הטיעונים שנתת כבר לא רלוונטיים - לא איכות הערך (שלא קראתי) ולא רמת הפירוט של הערך (שלא נכנסתי אליו ולא אבין אותו). אם אחרי שהתחלתי לקרוא מעניין אותי להרחיב בנושא, אעשה את השיקולים שלי ואחליט איפה נוח לי לקרוא. לקרוא גרמנית עם Google translate לא משתווה בשום צורה לקריאת שפה שאני מבינה.
עכשיו אם נלך צעד אחד רחוק יותר - גרמנית היא שפה שאפשר לקרוא ואפשר להבין קצת גם בלי להיות דובר גרמנית. מה לגבי שפה רחוקה עם אלפבית לא מוכר? היית מקשר לערך בוויקיפדיה התאילנדית? סינית? לשם בטח שלא הייתי טורחת להיכנס. ‏Saifunny‏ ♾️ שיחה 09:23, 28 בספטמבר 2022 (IDT)
מעניין. אני חושב שיש מקרים שבהם הייתי מעדיף לקשר לפריט וויקינתונים ולא לערך בשפה ספציפית. (בוויקי־האנגלית יש לזה תבנית "קישור שפה" דומה, אשתדל למצוא).
בפריט ויקינתונים יש תווית ותיאור קצר בשלל שפות, ואפשר לתרגם אותם בקלות לעברית בלי ליצור ערך חדש. חוץ מזה, יש גם את רשימת הערכים בשלל שפות, כך שהקורא יכול לבחור בעצמו מה הוא מעדיף.― מקף | 𝚻16:43, 28 בספטמבר 2022 (IDT)

מקצרמר למובחר[עריכת קוד מקור]

בתור מזכירת התחרות, אין לך מה להגיד בעניין שיחה:תור הזהב של הרדיו? בברכה, Avishay - שיחה 08:58, 28 בספטמבר 2022 (IDT)

שלום Avishay, אגיב בהמשך היום. ‏Saifunny‏ ♾️ שיחה 09:26, 28 בספטמבר 2022 (IDT)


שאלה של Spazam (02:18, 4 באוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום וברכה, במידה ואני מוצא ערך באנגלית/רוסית שאין לו תירגום לעברית, האם אני יכול פשוט להתחיל לתרגם אותו לעברית? או שמא יש לבחון דברים מסויימים לפני שמתרגמים?

תודה רבה. --Spazam - שיחה 02:18, 4 באוקטובר 2022 (IDT)

שלום Spazam וברוך בואך לוויקיפדיה.
אכתוב את הדברים שאני חושבת שכדאי לשים לב אליהם לפני שמתרגמים ערך.
  1. רף החשיבות האנציקלופדית בוויקיפדיה העברית מעט שונה מזה של ויקיפדיות אחרות, ולכן כדאי לשקול את עניין הנחיצות של הערך לאנציקלופדיה העברית. בעניין הזה ניתן להתייעץ כמעט עם כל ויקיפד ותיק שמכיר בצורה יחסית אינטואיטיבית את כללי החשיבות, או לקרוא את הכללים בויקיפדיה:חשיבות אנציקלופדית.
  2. מומלץ לאתר ערכים בוויקיפדיה העברית העוסקים בנושא דומה, כדי להכיר את המבנה הכללי של הערכים הללו ולהיצמד אליו באופן כלשהו בתרגום. למשל, לכל ערך יש פסקת פתיחה שצריכה להופיע במבנה מסוים וקבוע, ולאישים מקובל להוסיף פרק ביוגרפיה. גם המבנה של הפסקאות ״קישורים חיצוניים״ ו״הערות שוליים״ שונה מהמבנה ומהסדר שלהם באנגלית, ולכן כאן כדאי להיעזר בערך מקביל בעברית.
  3. לא כל דבר שמעניין להזכיר בוויקיפדיה האנגלית מעניין גם בעברית, ולכן חשוב לבוא לערך בעין מעט ביקורתית, ולסנן את הפרטים שלא יעניינו קורא בוויקיפדיה העברית.

הצבתי לך בדף השיחה הודעת ברוכים הבאים המכילה קישורים שאולי יוכלו להיות לעזר.
אשמח לעזור בכל שאלה, ובהצלחה! ‏Saifunny‏ ♾️ שיחה 10:03, 4 באוקטובר 2022 (IDT)

חונכות[עריכת קוד מקור]

אני לא יודע אם את רואה שמשתמש מבטל את החונכות שלו, אם כן חבל שאין חלונית שנותנת את האפשרות להסביר, נראה לי יותר נחמד לדעת כאלו דברים, אני ספציפית עורך קצת באתר "המכלול" ולא נראה לי שקצת ההוספות שאני יוסיף בויקי מצריכות חונכות. בכל אופן תודה על החונכות... קריצה אפרון - שיחה 01:45, 7 באוקטובר 2022 (IDT)

בסדר גמור בהצלחה. ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 09:37, 7 באוקטובר 2022 (IDT)


שאלה של קמירי (19:28, 14 באוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום סייפן הכנסתי קצת הרחבה בערך הוראת הכימיה. ההרחבה עוסקת בשילוב נושאי התעשייה הכימית בתכנית הלימודים....בינתיים לא סיימתי. איך זה נראה לך? --קמירי - שיחה 19:28, 14 באוקטובר 2022 (IDT)

קמירי, יפה מאוד! ההרחבה נראית נהדר. עניין קטן אחד הוא הרשימה שבאה אחרי המשפט ״נושאי יחידות הלימוד נבחרו על פי הקריטריונים הבאים:״ - מבחינת הסגנון הוויקיפדי, במקום מקפים, כדאי להשתמש ברשימת תבליטים (ניתן להוסיף אותה באמצעות סימון כל המשפטים ולחיצה על הכפתור בסרגל העריכה שמצוירים עליו קווים אופקיים עם עיגולים בקצה הימני שלהם).
ביחידה 5 של הקורס לומדים על קישורים פנימיים (קישורים כחולים לערכים אחרים בוויקיפדיה). אני ממליצה לך להוסיף גם כאלו, כדי לסגנן את הטקסט ולהקל על הקורא.
כל הכבוד! ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 23:41, 14 באוקטובר 2022 (IDT)
בוקר טוב סייפן,
עשיתי כעצתך ובצעתי מספר שינויים. בינתיים הכל כתרגול. תודה! קמירי - שיחה 11:35, 15 באוקטובר 2022 (IDT)
קמירי, יופי! נראה נהדר. כל הכבוד Saifunny‏ ∞ שיחה 12:09, 15 באוקטובר 2022 (IDT)

תרגום ערך[עריכת קוד מקור]

שלום סייפן, התרצי לכתוב קצרמר על IJustine? :) יאצקין52 - שיחה 11:12, 24 בנובמבר 2022 (IST)

שלום יאצקין52, יש לי כמה שאלות.
  1. למה אתה חושב שכדאי לכתוב קצרמר במקרה הזה?
  2. מדוע פנית דווקא אלי בנושא? יוטיוברים לא נכללים בנושאים שאני מתעניינת בהם או כותבת עליהם ערכים.
אני לא כל כך מחסידי כתיבת קצרמרים, אם אני כבר כותבת ערך אני בדרך כלל משקיעה בו כדי שיהיה שלם ומקיף. אני מבינה שלפעמים עדיף קצרמר על פני כלום, ולכן אשמח להבין למה אתה חושב שבמקרה הזה כדאי לכתוב את הערך.
תודה, ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 13:03, 24 בנובמבר 2022 (IST)
1) תרגום מלוא הערך ייקח זמן רב מזמנך הפנוי. לא הייתי רוצה זאת, זה לא ערך דחוף.
2) אם אני זוכר נכון את משתמשת במוצרי אפל השונים, כמו ג'סטין, הנחתי לעצמי שאולי תתענייני בכתיבת הערך, אך כנראה שלא.
פניתי לעוד ויקיפדים שונים בבקשה לכתיבת ערך, אם אני לא טועה ביקשתי מרובם קצרמר. לא רוצה להעמיס על אנשים, וגם חלק ניכר מהערכים שאני כתבתי הם קצרמרים.
מקווה שעניתי על מלוא שאלותייך, ואם לא, מוזמנת לכתוב מה עוד את רוצה לדעת. בברכה, יאצקין52 - שיחה 13:12, 24 בנובמבר 2022 (IST)
תודה יאצקין52, בהחלט ענית על השאלות שלי. אני בדרך כלל כותבת ערכים על נושאים שמרתקים אותי ושאני יכולה ללמוד עליהם תוך כדי כתיבת הערך, ולצערי יש לי סלידה קלה מיוטיוברים כך שיהיה לי מאתגר לכתוב מיוזמתי ערך שלם בנושא. זה אחד מהנושאים שאני מאוד לא מתעניינת בהם. ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 13:19, 24 בנובמבר 2022 (IST)

כן[עריכת קוד מקור]

כן, כפתור האזהרה נלחץ בטעות, היה לי קצת באגים אתמול בלילה עם מערכת הסקריפטים, אז יכול להיות שבגלל זה. תודה על תשומת ליבך. אקסינו - שיחה 13:38, 26 בנובמבר 2022 (IST)

מצוין, הנחתי שזה המצב התרומות של האנונימי הזה דווקא היו מוצלחות. ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 14:02, 26 בנובמבר 2022 (IST)
עכשיו אני מרגיש רע שאולי הרחקתי אנונימי בוכה אקסינו - שיחה 14:20, 26 בנובמבר 2022 (IST)


שאלה של BIzinski (10:32, 13 בדצמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום, אשמח להוסיף ערך. כיצד לעשות זאת?. תודה, אסנת --BIzinski - שיחה 10:33, 13 בדצמבר 2022 (IST)

שלום אסנת, לפני שכותבים ערך, מומלץ לשאול את השאלה ״האם יש לו חשיבות אנציקלופדית?״ כלומר האם הוא ערך שראוי לכלול באנציקלופדיה ויהפוך אותה לשלמה יותר. תרצי לכתוב לי את שם הערך שתרצי להוסיף לוויקיפדיה כדי שאעזור בייעוץ לגבי חשיבותו?
לאחר מכן, אם החלטנו שכדאי לכתוב את הערך, אז יש מספר דרכים לכתוב אותו, כתלות בנושא הערך. כתבת ״להוסיף״ - האם פירוש הדבר שתרצי שמישהו אחר יכתוב אותו ולא תרצי לכתוב אותו בעצמך? אם כן, ישנם דפים שמאפשרים לבקש כתיבת ערך. תוכלי ליידע אותי בכך ואפנה אותך אליהם.
אם את רוצה לכתוב את הערך בעצמך, גם כאן יש שני מסלולים - כתיבה מאפס, או תרגום. מסלול התרגום מתאים אם הערך כבר קיים בשפה אחרת. אם הוא לא קיים בשפה אחרת, מומלץ לפתוח טיוטה - כאן ולהתחיל לבנות בתוכה את הערך. בדף השיחה שלך הצבתי הודעת ברוכים הבאים שמכילה מדריכים ועצות לכותבים מתחילים. תוכלי להשתמש בהם.
אני זמינה לכל שאלה ואשמח לעזור. העזרה שלי תוכל להיות מדויקת יותר לאחר שתפרטי יותר על הערך שתרצי לכתוב.
בהצלחה! ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 16:36, 13 בדצמבר 2022 (IST)

שלום חונך חדש[עריכת קוד מקור]

לא חזרת אלי עם מענה לשאלתי או בכלל.. אשמח לשמוע ממך מכבי 2.53.177.195 10:00, 19 בדצמבר 2022 (IST)

מאחר ואני לא מוצא את שאלתי אז ככה
בערך ישוע הוא מוגדר בן אלוהים..ולא כך הוא..הוא אלוהים שהתממש בבשר או האב הבן ורוח הקודש..בקשתי לתקן את הערך ולא התאפשר לי...אולי מישהו אחר יותר מוסמך ממני יכול או שמה שאני טוען אינו נכון? 2.53.177.195 10:05, 19 בדצמבר 2022 (IST)
שלום מכבי, עניתי שאתה יכול לשנות אם תמצא מקור לטענה. אני קראתי בערך en:Son of God (Christianity) שזה כינוי מקובל. ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 20:29, 19 בדצמבר 2022 (IST)


בקשת עזרה[עריכת קוד מקור]

הי סיפן, בערך גלריית הדיוקנאות הלאומית (לונדון) הוספתי הערת שוליים, וכפי שקורה בקצרמרים, היא התמקמה בעזות מצח בתחתית הדף במקום תחת הכותרת "הערות שוליים". האם תוכלי לתקן ולהעמיד אותה במקומה (תרתי משמע) וגם להסביר לי מה לעשות כדי שזה לא יקרה? תודה, Amikamraz - שיחה 17:57, 2 בינואר 2023 (IST)

שלום Amikamraz, בהחלט! כדי לקבוע מיקום להערות שוליים יש להוסיף תבנית {{הערות שוליים}} מתחת לכותרת ״הערות שוליים״. תוכל לראות את השינוי בעריכה שביצעתי בערך. התבנית יודעת לאסוף את ההערות ולהציג אותן במקום שבו מוצבת התבנית. ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 18:02, 2 בינואר 2023 (IST)
תודה רבה! Amikamraz - שיחה 18:03, 2 בינואר 2023 (IST)

תחרות[עריכת קוד מקור]

היי, אם ביקשתי ממשתמש מסוים לאייר לי תמונה (שלא אני ציירתי, אלא הוא) והוא הוסיף אותה לתחרות הציורים והאיורים של "מקצרמר למובחר", אני צריך לפסול את עצמי משיפוט בתחרות? (השאלה שלי היא האם קיים ניגוד עניינים) בברכה דזרטשיחה 19:20, 3 בינואר 2023 (IST)

אני חושבת שכל עוד אתה מצהיר על האיור הספציפי, נוכל לארגן שיטת שיפוט שבה לא יהיה ניגוד עניינים. יש מספיק שופטים בשביל שנוכל לשמור על אובייקטיביות גם אם לאחד השופטים יש קשר לאחד מהמועמדים בתחרות.
לכן, אני חושבת שלא תהיה בעיה. ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 19:47, 3 בינואר 2023 (IST)
תודה, שיהיה לך ערב נעים וחמים בברכה דזרטשיחה 20:59, 3 בינואר 2023 (IST)

שיפוט בתחרות[עריכת קוד מקור]

שלום סייפן,

אריה מאושפז בטיפול נמרץ לב בבי"ח קפלן עקב כאבים ולחץ בחזה. הוא עובר בדיקות לקבלת החלטה להמשך טיפול, ואיננו יודעים לכמה זמן ייעדר מן הוויקיפדיה, לכן הוא מבקש להסיר אותו בשלב זה מן השיפוט בתחרות ולמצוא לו ממלא מקום.שלומית קדם - שיחה 17:35, 3 בפברואר 2023 (IST)

שלום @שלומית, בסדר גמור, הבריאות הכי חשובה. הוא לא צריך לדאוג לגבי התחרות. אני מקווה שהכל יעבור במהרה ושהוא ירגיש טוב. ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 23:54, 3 בפברואר 2023 (IST)
שלום רב. שבתי הביתה, אך לא שבתי עדיין לאיתני ואתקשה לתפקד כשופט. בברכה. ליש - שיחה 16:56, 11 בפברואר 2023 (IST)
בסדר גמור ליש, העיקר שהמצב השתפר וימשיך להשתפר. אני מאחלת לך הרבה בריאות. ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 16:59, 11 בפברואר 2023 (IST)


שאלה של Reut1212 (16:50, 8 בפברואר 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום אני ממש אשמח לעזרתך אני צריכה לערוך את הערך "בלנדסטון" כי אמורים לכתוב "בלנסטון" (ה D שותקת) אני פועלת בשם היבואנית של בלנסטון בישראל. ניסיתי לשנות את הערך וקיבלתי חסימה. שלחו לי הנחיות לשים תגית של עורך בתשלום אבל אני לא מבינה איך לעשות את זה --Reut1212 - שיחה 16:50, 8 בפברואר 2023 (IST)

שלום Reut1212, אני רואה שכבר כתבת הודעה בדף השיחה של הערך - שיחה:בלנדסטון, שזה המקום הנכון שבו צריך לכתוב את ההודעה הזו. המשתמש תאו הארגמן השיב לך שם: ״על פי הערך באנגלית, ההגייה היא blʌndstən/ BLUND-stən. גם כאן ניתן לשמוע שה-D אינה שותקת. כפי שנכתב כאן גם ב-2015, ההחלטה של היבואן הרשמי אינה רלוונטית לשם הערך בויקיפדיה״.
הטענה המרכזית בדף השיחה היא שבהגייה ה-ד׳ לא שותקת. אם תוכלי להסביר שם מדוע את חושבת שצריך לשנות את השם (כלומר מדוע הד׳ כן שותקת), וההסבר יהיה מתקבל על הדעת, סביר שישנו אותו.
לגבי העריכה בתשלום - היכנסי לדף המשתמש שלך (למשל באמצעות לחיצה על שם המשתמש שלך שכתוב באדום כאן בתגובה). לאחר מכן לחצי על כפתור ״יצירת קוד מקור״ בדף, ותדביקי את הטקסט הבא: {{משתמש כותב בתשלום}}. לחצי על הכפתור הכחול שכתוב עליו ״פרסום השינויים״, ואת אמורה לראות תבנית צהובה שכתוב בה שאת מקבלת תשלום על העריכות. ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 20:40, 8 בפברואר 2023 (IST)


קול קורא לעוקבי הדף[עריכת קוד מקור]

השתתפות/שפיטה במקצרמר למובחר

ערך מורחב – ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/תחרות הכתיבה/התחרות האחת עשרה

שלום לכולם,
עוד לא השתתפתם בתחרות מקצרמר למובחר?

  • עוד יש לכם זמן קצר להצטרף!
  • אך אם בכל זאת זו לא אפשרות מבחינתכם, לתחרות מקצרמר למובחר ה־11 דרושים שופטים נוספים, לפחות סדיר אחד וממלא מקום אחד.
    אנא פנו למזכירי התחרות (למקף או אלי).

תודה ובהצלחה לכולם, ‏Saifunny‏ ∞ שיחה

19:45, 17 בפברואר 2023 (IST)

טעות[עריכת קוד מקור]

שלום, ביקשתי בדף בקשות ממפעילים את מחיקת הדף שיחה:משה לוק אותו יצרת מסיבה שגויה. את הגבת לי וכתבת "אכן - אין מה לפנות אלי בקשר להוספת התבנית", "ולכתוב לי ״להבא לא לכתוב שקרים״ מראה שאתה מניח שהייתה לי כוונה זדונית רעה ומכוונת", "לפני שבחרת להאשים אותי בשקרים". אז ככה:

  1. את יצרת את הדף וכתבת בו את התבנית, אז לכתוב שאין מה לפנות אליך בקשר לזה, זאת טעות.
  2. בתבנית נכתב "כתיבת ערך זה בוצעה תמורת תשלום." אני ואייל כתבנו מעל 10,000 תווים בערך ולא קיבלנו על כך פרוטה שחוקה = הנחת התבנית היתה שקר.
  3. לכתוב "להבא לא לכתוב שקרים" לא פירושו "הנחת כוונה זדונית רעה ומכוונת", אלא בקשה להבא לא לכתוב דבר שהוא אינו אמת, כפי שעשית.
  4. את ראית שהערך נוצר ע"י משתמש שנוהג לבצע עריכות בתשלום והנחת את התבנית (המטעה, כנ"ל). פניתי אליו למייל והתברר שאף עריכתו שלו, ומכאן שאף עריכה בערך, לא בוצעה על ידי תשלום.

אבקש ממך להבא לבדוק עובדות בשטח לפני שאת כותבת דברים. מעבר לכך, אם נפגעת מדבריי אני כמובן מתנצל. שבת שלום. דגן דיגן - שיחה 14:37, 24 בפברואר 2023 (IST)

  1. יצרתי את הדף כי מקף ביקש ממני לעשות לו טובה. הוא בדק את העובדות לגבי כותב הערך המקורי, והגיע למסקנה הזו. כמו שאמרתי - הייתי רק המתווכת. יכול להיות שהייתי צריכה לבדוק את העובדות מחדש בעצמי לפני שפעלתי כמו שהוא ביקש ממני לפעול, וזו היתה הטעות היחידה שלי בכל הסיפור. בטח ובטח שלא שיקרתי.
  2. התבנית לא הייתה מכוונת לא אליך ולא אל אייל אלא התייחסה ליצירת הערך, כלומר לעריכה הראשונה שנעשתה בו, כמו שכבר הבהיר מקף. בכל אופן, עכשיו נוספה לה הגרסה המדוברת ולכן היא לא משתמעת לשתי פנים.
  3. בטח שמאחורי המילה ״שקר״ יש הנחת כוונת זדון. אדם לא יכול לשקר בלי לדעת שהוא משקר. שקר הוא סילוף של האמת בכוונה תחילה. אני ממש לא עשיתי שום דבר כזה. אתה גם לא אמור להאשים מישהו בשקר לפני שאתה מוודא שהוא לא טועה בצורה תמימה. אני אתן דוגמה קיצונית יחסית כדי להבהיר את הכוונה - אנשים שאומרים שכדור הארץ הוא שטוח לא משקרים, הם מאמינים שמה שהם אומרים הוא אמת, ולכן הם רק טועים - אין להם (לרובם, אני מניחה) כוונות זדון.
  4. אני לא מבינה בזה, אבל מקף טוען שהשם שלו - public relations מעיד על כך שהוא עוסק ביחסי ציבור.

אבקש ממך בחזרה ללמוד את המשמעות הסמנטית של מילים לפני שאתה משתמש בהן כדי להאשים משתמשים אחרים, וגם אם אתה חושב שמישהו טועה, עדיף לבחור במילים רכות יותר. בוא נגיד שממש מתחשק לי להיעלם מכאן לנצח עכשיו בגללך. ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 15:58, 24 בפברואר 2023 (IST)
הו... עכשיו הגענו לאיומים.. דגן דיגן - שיחה 17:09, 24 בפברואר 2023 (IST)
סליחה שאני מתערב, לא בדקתי את העניין, אבל אני מציע להוריד את הטונים, ומבקש מדגן דיגן, לקחת בחשבון שיש לנו יחסית מעט ויקיפדיות :) תודה ושבת שלום. אגסי - שיחההאם הצלבתם מידע? 17:14, 24 בפברואר 2023 (IST)
דגן דיגן, תוכל לצטט את האיומים מהטקסט שכתבתי? גם זה דבר שממש לא התכוונתי לעשות ולכן אני לא מצליחה להבין למה אתה מתכוון ואיזה חלק בטקסט שכתבתי התפרש כאיומים. ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 17:24, 24 בפברואר 2023 (IST)
בדיחה על המשפט האחרון שלך. צר לי שהעניין השולי הזה תפח למקומות האלה, אני שוב מבקש את התנצלותך אם נפגעת ממני. אכן, הייתי צריך לשקול מילים בחכמה יותר. דגן דיגן - שיחה 17:30, 24 בפברואר 2023 (IST)
אה עכשיו הבנתי, האמת היא שלא הייתה פה כוונה לאיום, כי איום בדרך כלל משמש להפחדה ויש בו איזושהי סמנטיקה של ״אם-אז״, וכאן רק חלקתי את הרגשות שלי.
הפירוש של מה שכתבתי היה שבכל פעם שאינסידנט כזה קורה כאן אני צריכה יותר ויותר זמן להשתקם נפשית מהאירוע הטראומטי (ככה זה נתפס אצלי במוח, אולי אצל אחרים לא) בשביל להיות מסוגלת לחזור ולהיות פעילה בוויקיפדיה. ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 17:40, 24 בפברואר 2023 (IST)
Saifunny, זה לא סוד שלפעמים מתרחשות כאן תקריות לא נעימות, ורצוי לא לקחת יותר מדי ללב. צר לי על עוגמת הנפש, אבל קחי בחשבון שאת זוכה כאן להרבה הערכה ופרגון. לפעמים לא מזיק לקחת חופשת ויקי קצרה להתאוששות :) אגסי - שיחההאם הצלבתם מידע? 17:53, 24 בפברואר 2023 (IST)
זהו, נרגעתי Saifunny‏ ∞ שיחה 19:05, 24 בפברואר 2023 (IST)
Saifunny, אני מציע לך להניח לנושא. מן הסתם לא "כתבת שקרים" כאשר הוספת תבנית:עריכה בתשלום לדף שיחת ערך שנוצר ע"י כותב בתשלום, אך משום שבוצעו בו עריכות שאינן בתשלום. בכל ערך שבדף שיחתו הוצבה תבנית זו בוצעו גם עריכות שאינן בתשלום, או יבוצעו בעתיד. אל תאפשרי למשתמש זה או אחר לגזול ממרצך וזמנך והמשיכי לתרום את תרומתך החשובה למיזם. עלי - שיחה 17:38, 24 בפברואר 2023 (IST)

שאלה של ויקיפדי1234 בדף משתמש:ויקיפדי1234 (20:59, 27 בפברואר 2023)[עריכת קוד מקור]

למה אני לא יכול לתרגם (את הדף משתמש:ויקיפדי1234) אותו לאנגלית? --ויקיפדי1234 - שיחה 21:00, 27 בפברואר 2023 (IST)

שלום ויקיפדי1234, אתה יכול לתרגם את הדף ידנית בדף המשתמש המתאים שלך בוויקיפדיה האנגלית - כאן.
ראיתי שיצרת טיוטה של דף המשתמש. במקום הטיוטה, תנסה ליצור אותו בדף המשתמש עצמו, כלומר אתה יכול להעתיק את התוכן של הטיוטה לדף המשתמש ולפרסם את השינויים. ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 15:18, 28 בפברואר 2023 (IST)

שאלה של 111Omer (19:04, 19 במרץ 2023)[עריכת קוד מקור]

איך יוצרים דברים? --111Omer - שיחה 19:04, 19 במרץ 2023 (IST)

111Omer, למה הכוונה ב״דברים״? אלו דברים תרצה ליצור? ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 20:09, 19 במרץ 2023 (IST)