שיחת טיוטה:משימה היסטורית בעולם המחשב

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 חודשים מאת Mbinnun בנושא הערך הועבר לטיוטה

הערך הועבר לטיוטה[עריכת קוד מקור]

הסבר[עריכת קוד מקור]

בהיעדר מקורות בלתי־תלויים ובמצבו הנוכחי של הערך אין אלא לקבוע שמדובר בפרסומת – מקף ෴‏ 00:31, 25 ביוני 2023 (IDT)תגובה

ל@מקף, הרשה לי לומר כי אני חולק עליך: האם כאשר הספר "הארי פוטר והאסיר מאסקבן" מופיע כאן כערך, זוהי פרסומת לספר? לסופר? ראשית, הספר הינו רב מכר עם מספיק סימוכין (כתבה באתר whatsup.org.il, כתבה באתר גיקטיים, מיניסייט באתר zmantov, כתבות בלינקדאין, כתבה באתר "מה למה", סימוכין ברור של ההוצאה והספרייה הלאומית, מופיע בחנויות ספרים מוכרות ובספריות בארץ, וכמו כן הוא מוכר מאוד ומדברים עליו בכל מקום ובכל המדיות). שנית, לא קיימת באף חלק של הטקסט בערך משום הנעה לפעולה לקרוא או לרכישת הספר. אדרבא, מדובר בטקסט נייטרלי למדי. דבר שלישי, הערך תורם מאוד לויקיפדיה משום התקשרותו לערכים אחרים לא מעטים, לרבות ממציאים כמו אלן טיורינג וסטיב ג'ובס, וכן לערכים בעלי עניין ציבורי מובהק כגון שבוע הספר העברי. לומר כי מדובר בפרסומת זוהי פרשנות פרטית של קורא הערך - משום שכל כתב עת מוכר שערכו הגיע לויקיפדיה יכול להיחשב ככזה. @Mbinnun Mbinnun - שיחה 14:49, 25 ביוני 2023 (IDT)תגובה
אתה מוזמן לחלוק עלי, אך אני מקווה שלא השווית הרגע את הספר שהטיוטה עוסקת בו להארי פוטר (תרגום לשפות רבות, הפקות משנה וכו'). לא נעים לומר אבל זה לא בדיוק מועיל לעמדה החלוקה.
נראה שלא רק הטיוטה פרסומית לכשעצמה, אלא שהיא גם משמשת לפרסום תוך רכיבה על המוניטין של ויקיפדיה בעודה נמצאת בטיוטה. חשבתי לנקוט בגישה מקילה ולהעביר לטיוטה למקרה שיום אחד תהפוך לערך אמיתי, אך התבדיתי. מצער. – מקף ෴‏ 21:03, 25 ביוני 2023 (IDT)תגובה
מגיב בשיחה הנוכחית - רק על מנת שהתכתבותי עם מקף תהיה מתועדת:
כפי שציינתי בפני @מקף על מנת שיהיה גילוי נאות - אני בעל קשר משפחתי לסופר, וגם צילמתי את התמונה שבה הסופר מחזיק את הספר.
לעניין הקישור שיצא מן המיניסייט לטיוטה: מובהר כי המטרה לא הייתה (וגם אין רצון כזה) "להשתמש במוניטין" של ויקיפדיה, אלא נעשתה לצורך קידום הערך.
כמצויין בתגובתי הקודמת, פעלתי תוך הקפדה ושמירה על טקסט נייטרלי של הערך - לרבות הקפדה שלא להניע לפעולת רכישה (פרסומת כהגדרתו של "מקף"), אך מודה כי ייתכן וטעיתי בשני מישורים:
1. לא הייתי צריך לכלול בהערת השוליים קישור למיניסייט של הספר, שהרי ממילא זה אינו תורם ל-"SEO העצמי" כיוון שבויקיפדיה ישנו nofollow על קישורים. הסיבה העיקרית שעשיתי זאת מלכתחילה הייתה מכיוון שהערך עצמו הינו סוג של קצרמר, ואילו המיניסייט מביא בתוכו הרבה יותר פרטים על הספר - אך הדבר התפרש בעיניכם כפרסום עצמי. בדיעבד, הייתי כולל בהערות השוליים רק מקומות שנחשבים ניטרליים לחלוטין או שלא מייצר כלל הערות שוליים לערך, אולי אפילו עדיף.
2. כמו כן, ייתכן שכלילת (או אם לשפוט לחומרה, "הדגשת") שמו של הסופר מתפרשת בעיני אחרים כפרסום סמוי לסופר. בדיעבד, אולי היה כדאי להשמיט את שם הסופר והמאיירת כדי שלא לייצר "נימה אישית מדי" בעיני אחרים לערך.
חוזר על דבריי הקודמים, אני ראיתי (ועודני רואה) בערך משום תרומה לויקיפדיה - בגין התקשרותו להרבה ערכים קשורים בעלי עניין ציבורי: שמות ממציאים, היסטוריית המחשב, שבוע הספר העברי ועוד.
אין לי, ולא לסופר עצמו, עניין שמישהו ייכנס לויקיפדיה על מנת ללמוד מידע אישי על הסופר או שויקיפדיה תשמש קישור לרכישה של רב-המכר.
בעניין תגובתו של "מקף" לגבי ההשוואה להארי פוטר, אני מודה כי ההשוואה לערך "הארי פוטר" הינה משום היתלות בענקי מכר, אך ניסיתי להבהיר נקודה פשוטה: שכל רב-מכר באשר הוא שיגיע לויקיפדיה, הימצאותו כערך תיחשב לו במידה מסוימת משום פרסום. בסוף הרי מדובר במוצר ולא, להבדיל, באישים כגון שר או ידוען (שאף להם הופעה בויקיפדיה נחשבת סוג של "פרסום עצמי", איך שלא נהפוך את זה) - שיחה Mbinnun - שיחה 11:24, 27 ביוני 2023 (IDT)תגובה
היה ניסיון להבין מדבריו של מקף מהי "לא פרסומת", ולקחתי מקרה בוחן כדוגמה לשם האנלוגיה (ללא מענה מצדו):
נניח כי יש מוצר כלשהו שחלק מן הציבור מכיר כמו (להבדיל, אבל לאו דווקא) למשל מכשיר סלולרי חדש שנכנס לאחרונה לשוק ומתחיל להימכר מסחרית. נניח כי לדגם החדש נקרא "Rebecca" לצורך הטיעון. באיזה שלב או באילו תנאים או באיזה אופן, הכנסתו כערך בויקיפדיה "סמארטפון Rebecca" ופירוט המפרט הטכני שלו כגון סוג מעבד וכמות הזיכרון וסוג המצלמה לא תיחשב כפרסומת אלא כערך אנציקלופדי עם מידע בעל משמעות שהציבור הרחב יכול להחכים ממנו? היכן עובר הגבול? (הרי מידע על המכשיר כמו גודל זיכרון הוא מידע ניטרלי וניתן לאמת אותו בקלות). Mbinnun - שיחה 00:24, 28 ביוני 2023 (IDT)תגובה