שיחת ויקיפדיה:תבנית יום

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הביטוי "בשבוע ה-XX בלוח הגרגוריאני" איננו מדוייק, כי זה משתנה משנה לשנה. עפ"י תקן ISO 8601, השבוע הראשון בשנה הוא זה שמכיל את יום חמישי הראשון בשנה, ובהתאם לכך ממספרים את שאר השבועות בשנה. לכן אם 1 בינואר יחול ביום חמישי, הוא יהיה בשבוע ה-1 בשנה, אבל אם הוא חל ביום שישי, הוא יהיה בשבוע ה-52 של השנה הקודמת (ולפעמים אפילו בשבוע ה-53). לכן אני מציע למחוק את הביטוי הזה מתבנית היום. קראטון.

שינוי בתבנית היום[עריכת קוד מקור]

ראיתי כי לאחרונה (מבחינתי) נוספה קטגוריה: [[category:ימות השנה]], בכל אחד מימי השנה. זוהי מקבילה לקטגוריה, שיצרו בויקי EN, ואני כרגיל מברך על אימוץ (העתקת) רעיונות טובים.
אבל אני מבקש להכניס 2 תיקונים : (אותם הדגמתי כרגע באופן ניסיוני ב-12 בפברואר)

  1. לרשום בכל יום באופן מפורש את הקטגוריה במתכונת [[category:ימות השנה|פברואר 12]] וע"י כך בקטגורית "ימות השנה" התאריכים היומיים יסתדרו לפי סדר החודשים, (כמו בויקי באנגלית) ולא לפי מספר היום בחודש (כמו שזה קורה עכשיו ב"ימות שנה").
    הבעיה היא שיש להוסיף את המבנה המוצע של הקטגוריה לכל יום בנפרד (365 פעולות עריכה), בעוד שכרגע מי שבנה זאת הכניס את הקטגוריה בצורה חכמה לתבנית החודשית (בדוגמא שלנו ל: [[Tempalte: FebruaryCalendar]]) ואז היה צריך לבצע רק 12 עריכות.(כרגע ב-12 בפברואר יש הפניה כפולה לקטגורית "ימות השנה" אחת הנובעת מהקטגוריה שבתבנית החודשית והשניה שאני הוספתי לאותו יום)
  2. לשלב את לוח כל החודשים [[Template:GregorianMonths]] בתחתית הדף (כאן אני מעתיק מויקי-EN) במקום הפניה לחודש והפניה ללוח הימים השנתי מפני שניהם קיימים ממילא בתבנית "כל החודשים"

נא התייחסותכם (ואז נעדכן את ויקיפדיה:תבנית יום בהתאם להחלטה שתתקבל כאן)
^^ דּוֹד1 03:16, 14 ספט' 2004 (UTC)

אפשר פשוט לעדכן את התבנית, כך שבמקום שתכיל פשוט [[category:ימות השנה]] היא תכיל את השורה הבאה (הדוגמא היא לחודש מאי): [[category:ימות השנה|מאי, {{PAGENAME}}]] - ואז ה-25 במאי יתמיין בתור "מאי, 25 במאי" - והשגנו את מטרתנו.
שאלה אחרת היא מה עדיף - למיין לפי שם חודש או מספר חודש? נדב 15:13, 14 ספט' 2004 (UTC)
כל הכבוד שיחקת אותה נדב - תודה. גרמת לי לקרא ברפרוף את הפרק על משתני המערכת וכפי שאתה רואה אני מנצל את התשובה לתרגל זאת.
בכל מקרה נראה לי, שעדיף מיון לפי מספר החודש - מייד ייבדק ונבחן יחד.
אז נשארתי עם בעיה של חודש 02 נותן 0 (תו ראשון) ולכן 1,2,3,4,5,6,7,8,9, ומה אח"כ? איך נרשום 10? יתערבב עם 1??
נא התייחס בבקשה גם לשאלה 2 שלי. ^^ דּוֹד1 16:41, 14 ספט' 2004 (UTC)
לשאלה 2 - לוח חודשים נראה לי מיותר. אני מתקשה לראות את השימוש שלו. למיון החודשים - 0 בהתחלה יתן מיון בסדר נכון, אבל ינואר עד ספטמבר יהיו תחת הכותרת של 0. האם אי אפשר לנטרל את הכותרות בקטיגוריה? (אני מניח שלא...) נדב 17:35, 14 ספט' 2004 (UTC)
לוח חודשים הוא אולי מיותר, אבל במצב הנוכחי קיימת הפנייה לחודש של אותו יום בלבד והפנייה נוספת ללוח השנתי. מכיוון ש"לוח כל החודשים" מכיל את שניהם + גישה ישירה לחודש נתון - זה נראה לי עדיף (חוצמזה בד"כ ויקי EN צודקים במבנה שלהם)
לנושא מיון הימים בקטגוריה "ימות השנה": הצעתי היא (Hybrid) לחודשים 1-9 לתת קידומת של 1-9 לחודשים 10, 11, 12 לתת קידומת של אוקטובר, נובמבר, דצמבר (הקיצר א, נ, ד) ובזה לחסל בצורה לא הכי אלגנטית את הפרשייה הזו - נא חו"ד ^^ דּוֹד1 22:14, 14 ספט' 2004 (UTC)
לוח החודשים - פשוט לא הבנתי את הצורך בגישה ישירה מ1 בספטמבר לפברואר. אם נראה לך שיש צורך כזה, אפשר להוסיף.
ההצעה שלך פותרת את בעיית הסדר, אבל נותנת רק פתרון חלקי לבעיית הכותרות - שלושה חודשים יהיו תית כותרת אלפביתית והשאר תחת כותרת מספרית. עם זאת, נראה שזה הפתרון הטוב ביותר במגבלות הטכניות... נדב 07:26, 15 ספט' 2004 (UTC)