שיחת ויקיפדיה:מפעיל נולד/ארכיון 2

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 17 שנים מאת יוסאריאן בנושא דיון כללי

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

מינוי מפעילי מערכת[עריכת קוד מקור]

לאור הגידול המתמיד בויקיפדיה שגורם לך שאף אחד, אפילו לא דוד שי, יכול כבר לעקוב אחרי כל מה שנעשה פה, קיבלתי את הרושם שהגיע הזמן קצת למסד את הנוהל מינוי מפעילי מערכת, כדי שלא ייקרה מצב שימונה מישהו שיש הסתייגויות רבות כלפי יכולתו לשמש כמפעיל מערכת. לכן מה שאני מציע זה למסד את הנוהל הבא:

  1. יוקם דף של מועמדות לתפקיד מפעיל מערכת (משהו כמו ויקיפדיה:מועמדות למפעיל מערכת).
  2. מרגע שעלה שמו של מפעיל מערכת בדף, יהיה שבוע להבעת דעה על כך על ידי הויקיפדים.
  3. בתום השבוע, הבירוקרט (דוד שי) יחליט אם למנות את המועמד.

אני מציע שאת המועמדות יוכל להגיש גם המועמד עצמו (וכמובן דוד שי או כל ויקיפד אחר יכול להציע מועמדות של מישהו), אם כי על זה אפשר להתוכח.

חושב להבהיר: לא מדובר פה בהצבעה. שיקול הדעת נשאר באופן בלעדי של דוד שי, והנוהל רק מסדר את הגשת המועמדות, ונותן אפשרות לקהילה להביע דעה ולתרום מידע לדוד לפני שהוא מחליט. כמו כן לא יהיה פה רוב ומיעוט. דוד ישקול האם ההסתייגויות (אם ישנן) מבוססות מספיק ורציניות מספיק בשביל לא למנות מישהו, או לחכות עם המינוי, גם אם יבואו רק ממיעוט המשתתפים בדיון, ולהפך.

מה דעתכם? emanשיחה 20:32, 26 נובמבר 2005 (UTC)

אני תומך בהצעה זו ומציע לאמץ את השם "מפעיל נולד" לדף החדש. גילגמש שיחה 20:35, 26 נובמבר 2005 (UTC)
ההצעה נשמעת לא רע, ומזכירה נהלים של ויקי' אחרות. השאלה היא עד כמה הבעיה חיונית ועד כמה ייתכן שדוד שי ימנה למפעיל אדם שהתנהגותו שנויה במחלוקת. במקביל להצעה הזו אפשר גם להציע הליך לביטול הרשאת מפעיל (אם כי לא נראה לי שאי-פעם יהיה לנו צורך בכך - וכן, אני קראתי את פרשת שמעון הידועה לשמצה). ולסיכום, ולפני שגילגמש יקדים אותי - "זהו שינוי מדיניות, ועל כן ההצבעה צריכה להתקיים בפרלמנט וההצעה צריכה לזכות ב-2/3 מהקולות." מארק ברלין 20:38, 26 נובמבר 2005 (UTC)
יש את ביטול הרשאה בשביל הנושא האחרון. טרול רפאים 20:40, 26 נובמבר 2005 (UTC)
לא תמיד מצביעים על שינוי מדיניות. לפעמים מסתפקים בדיון. היות והשינוי הוא על דעתו של דוד אין צורך להצביע. גילגמש שיחה 20:43, 26 נובמבר 2005 (UTC)
דבר ראשון, תודה על ביעור הבערות שלי מצדו של טרול"ר. שנית, מה זאת אומרת "היות והשינוי הוא על דעתו של דוד אין צורך להצביע"? עם כל הכבוד לדוד שי, האם על פי הביורוקרט יישק כל דבר? מארק ברלין 20:46, 26 נובמבר 2005 (UTC)
במקרה הספציפי הזה כן כי רק הוא רשאי למנות מפעילים כי הוא הבירוקרט היחיד. למעשה, עד כה אין נוהל מסודר. היות ודוד שי צריך למנות מפעילים, פונים אליו. עכשיו יוצרים דף נפרד. זה הכל. לא צריך להרבות בבירוקרטיה במקום שאפשר לחסוך אותה. גילגמש שיחה 20:49, 26 נובמבר 2005 (UTC)
לפני שהעלתי את זה פה התייעצתי בין השאר גם עם דוד.
מכיוון שהסמכות למנות מפעילים היא שלו, וגם לפי ההצעה נשארת שלו, מבחינה עקרונית מספיקה בעצם רק ההסכמה שלו, ואין כלל צורך בהצבעה. אם כי כדאי שפרטי ההצבעה יעובדו על ידי כלל הקהילה. אבל אם לא תהיה מחלוקת, לפי דעתי אין צורך בהצבעה. emanשיחה 20:51, 26 נובמבר 2005 (UTC)
רעיון טוב, אבל למה שלא פשוט תהיה הצבעה ודוד שי יוכל להתייחס להצבעה כרצונו? Roeeyaron 13:34, 27 נובמבר 2005 (UTC)
אחרי שלא היו הסתייגויות נוספות פתחתי את הדף מפעיל נולד. גילגמש שיחה 20:38, 27 נובמבר 2005 (UTC)

אחרי שיש לויקיפדיה העברית פרלמנט נולד לנו גם סנאט. אכן מזל טוב. --עמית 19:50, 28 נובמבר 2005 (UTC)

נגיד אני רוצה להתמנות למפעיל מערכת (למרות שאני לא מבין מה יצא לי מזה), איך אני כותב בדף מה אני כותב בדף איפה בדף? בינתיים זה ממש לא מובן Roeeyaron 20:00, 28 נובמבר 2005 (UTC)
הוספתי צורת בקשה. Yonidebest Ω Talk 20:07, 28 נובמבר 2005 (UTC)
זה העניין, ש לך - אכן לא אמור לצאת שום דבר מזה. לויקיפדיה אמור לצאת דווקא משהו (יותר מפעילים = פיקוח טוב יותר על עריכה וביעור טרולים). ובמילים אחרות: בחירת אדם למפעיל היא לא באמת "צ'ופר" לכותב הערכים היעיל, ו/או לאדם הנחמד מכל. עבודת המפעיל דורשת קריאת ערכים חדשים באופן קבוע ושוטף, קריאת עריכות של גולשים באופן קבוע ושוטף, הבחנה בין כותבים לא מנוסים לבין טרולים באופן שוטף, ומחיקה של ערכי טרולים. עבודה חשובה ללא ספק. אבל בתשובה להערתך - אם אתה רוצה כיבודים - לא זאת העבודה שתתן לך אותם. (אני כותב כרגע מהעבודה ולכן לא מחובר) Danny-w

נגד המיזם[עריכת קוד מקור]

עד עכשיו אין כאן דיון ולא ברור איך וכיצד עלול להתפתח כאן דין ודברים רציני. מדובר בהצבעות שחורות-לבנות שלא ברור מה דוד שי אמור לעשות איתן. לקחו את המודל של ויקיפדיה באנגלית בתור דוגמה, וזה פשוט לא נכון. כשנהיה במצב שבו, למשל, נוכל את לקשר כל האלבומים בקישורים אדומים בלי להרגיש מפגרים, נוכל לעשות גם דברים כאלה. אני אתן עוד משל: לא מזמן הוספתי בפסקת הפתיחה של הערך "תשבץ היגיון" באנגלית הערה בקשר לישראל, ופתחתי מיידית את רשימת ה-500 בדף השינויים האחרונים. לא היה שום סימן וזכר לשינוי שלי. יש דברים שאוכלוסיית דוברי האנגלית העולמית יכולה להרשות לעצמה ואוכלוסיית דוברי העברית לא. קקון 14:33, 2 דצמבר 2005 (UTC)

אז מה שאתה אומר הוא, ואם כל הכבוד לדוד שי (ויש הרבה), זה שאם מישהו מאיתנו חושב שמועמד לתפקיד מפעיל מערכת אינו ראוי, אסור לנו לומר את דעתנו, ולדוד להקשיב לה? דורית 14:44, 2 דצמבר 2005 (UTC)
בשביל זה יש את דוד שי. ראוי שנחשוב שדוד שי מכיר את כל השיקולים של כולנו, בעד ונגד. במקרים קיצוניים, יש אימייל. קקון 14:55, 2 דצמבר 2005 (UTC)
שמעתי שהוא דיקטטור נאור, אבל לא ידעתי שהוא עלה מדרגה והפך לבוחן כליות ולב. הגם שאיני אוהבת את הצבעות הבעד ונגד הללו, איך נדע לשלוח לו מייל אם איננו יודעים מי רוצה להתמנות? בכל מקרה, לא נראה לי שאפשר להחזיר את הגלגל אחורה, וממילא לדוד יש את המילה האחרונה בעניין. דורית 15:09, 2 דצמבר 2005 (UTC)
בסדר, אבל כל המיזם הזה נראה כמו ניסיון לערוך אולימפיאדה בבני-ברק. זה פשוט גדול עלינו. קקון 15:14, 2 דצמבר 2005 (UTC)

קריטריונים להתאמה לתפקיד מפעיל[עריכת קוד מקור]

היות וזו כבר ההצבעה השניה, ראיתי לנכון להביע את דעתי מהו שנדרש ממפעיל מערכת.

  • יכולת כתיבת מאמרים טובה, ברמה ראשונית ההולמת אנציקלופדיה.
  • מינימום של 1000 עריכות.
  • מעורבות קהילתית מובהקת (בפרלמנט ובמזנון).
  • "נאמנות" לרוח הויקיפדיה, כפי שבאה לידי ביטוי במיזמים הקיימים.
  • קור רוח.

אשמח מאוד אם עוד ויקיפדים יביעו דעתם בסוגיה זו. עמית 15:23, 2 דצמבר 2005 (UTC)

אולי לפני כן יש להגדיר מה הוא תפקיד מפעיל מערכת ומה מצפים ממי שמתמנה לתפקיד מפעיל מערכת. אולי בעקבות כך אפשר יהיה להבין את הקשר לקריטריונים הנדרשים להתאמה לתפקיד. John Doe 15:30, 2 דצמבר 2005 (UTC)

בס"ד

מצדיקה את עמית,

ליאת.שיחה מישהי שאיכפת לה 21:50, 5 דצמבר 2005 (UTC)

אני מסכים בלב שלם עם רשימת הדרישות שכתב עמית, ושמח שלא נכתב בה "יקדיש את כל נשמתו לרדיפת משחיתים". טוב מאוד שיש בינינו מפעילים שמקדישים הרבה מזמנם לטפל בהשחתות, אבל אין חובה שכל מפעיל יעסוק רק בכך. יש מפעילים שמטפלים בהשחתה כאשר הם נתקלים בה, ולא בהכרח מפני שחיפשו אותה - גם בכך יש תועלת. כאשר ויקיפד ממלא את הדרישות שהציג עמית, ניתן למנותו למפעיל ללא חשש וללא פקפוק. עד כמה ישתמש בכלים הנוספים שהועמדו לרשותו - זה נתון לשיקול דעתו, ככל פעילות אחרת בוויקיפדיה: זו אנציקלופדיה חופשית, ואף שמינוי למפעיל הוא עול, המפעיל יחליט על המידה שהוא נושא בעול זה. דוד שי 22:11, 9 ינואר 2006 (UTC)

הגבלת גיל?[עריכת קוד מקור]

האם לא כדאי לשים הגבלת גיל למפעילי המערכת?

למה כדאי? Yonidebest Ω Talk 13:16, 22 דצמבר 2005 (UTC)

הצבעת מחיקה[עריכת קוד מקור]

אני מציע למחוק את הדף הזה. הוא רק מביא לויכוחים ועלבונות למי שבקשתו נידחית. דרור 22:35, 30 דצמבר 2005 (UTC)

דף זה מאפשר לקהילה לומר את דברה על מועמד זה או אחר. גילגמש שיחה 22:36, 30 דצמבר 2005 (UTC)
הצעה יותר רלוונטית היא לדרוש שאנשים לא יוכלו להציע את עצמם, נראה לי שזאת הבעיה העיקרית. טרול רפאים 22:43, 30 דצמבר 2005 (UTC)
אכן. גילגמש שיחה 22:44, 30 דצמבר 2005 (UTC)
אנשים יכולים תמיד לפנות לדויד ולהציע עצמם. אני פשוט חושב שזה לא מכובד מה שמתרחש כאן ואפילו מעליב. דרור 22:45, 30 דצמבר 2005 (UTC)
אני בעד להסיר את האפשרות לתת סיבות ולהרחיב. כלומר, לשים הגבלת מילים שכך כל מה שניתן יהיה לכתוב זה אני חושב שאני מתאים להיות מפעיל מערכת. ~~~~, בעד, נגד ונמנע. Yonidebest Ω Talk 22:46, 30 דצמבר 2005 (UTC)
אין אפשרות טכנית לעשות זאת. עם זאת ניתן ליצור תבנית לדף, בתקווה שזה יסייע.
דרור, מה שקרה בפועל היה שנעשה אותו תהליך רק במחשכים, היו כאלו ששלחו דואל לדוד שי נגד המינוי, היו כאלו שפרסמו הודעת תמיכה והיו כאלו ששתקו. למעשה אין שינוי מהותי חוץ מזה שכל העניין נהיה שקוף יותר. אם אתה לא מרוצה ממה שאתה רואה, זה לא בגלל שזה פתאום צץ. טרול רפאים 22:51, 30 דצמבר 2005 (UTC)
ברור שזה לא אפשרית טכנית, אבל מעשית ניתן לכתוב בדף כי אלו הכללים והפרה שלהם תגרור מחיקת המיותר. Yonidebest Ω Talk 22:53, 30 דצמבר 2005 (UTC)
אני רואה טעם רב בהצעת ט"ר. גם ההצעה של דרור, שהיא בעצם חזרה למצב הקודם, אינה פסולה בעיני. ניתן למצוא שיטה בה פונים לדוד, הוא ממנה, ועדיין ניתנת לקהילה ההזדמנות לומר את דברה - במקרה שמישהו סבור שדוד שגה בהחלטתו. אפשר למשל להחליט על שיהוי של ימים אחדים בין הודעה של דוד על המינוי לבין המינוי בפועל. במהלך אותם ימים ניתן יהיה להביע כאן הסתייגויות. אולי יהיו הסתייגויות צורמות יותר וצורמות פחות, אבל לפחות נימנע מן ההסתייגויות ממועמדים שממילא לא התכוון דוד למנותם. מגיסטר 23:03, 30 דצמבר 2005 (UTC)
מה זה משנה? דוד שי יכול להגיד שהוא לא רוצה למנות ויקיפד פלוני בדף הזה. למה הפיצול? המצב הנוכחי הוא הכי נוח. גילגמש שיחה 23:06, 30 דצמבר 2005 (UTC)
ההבדל הוא בדיוק מה שאמרתי: נהיה מראש פטורים מן הצורך להביע הסתייגויות ממועמדים, שמבחינת דוד שי הם מלכתחילה לא רלוונטיים. יחסך כך מלל רב שעשוי להיות לא נעים למועמד. גם ההצעה של טרול טובה: לא יהיה יותר מצב של מועמד שאין לו לפחות ממליץ אחד (במצב הנוכחי, מתוך 3 מועמדים עד כה שניים נתקלו בהתנגדות גורפת פה אחד, ומצב זה לא יהיה יותר). בכל מקרה, צודק דרור שהשיטה הנוכחית מובילה לבזיונות ועלבונות. מגיסטר 23:14, 30 דצמבר 2005 (UTC)
הרעיון הוא שהדיון המוקדם אמור לסייע לדוד לקבל את החלטתו. לא תמיד נעים לסרב ואם יש התנגדות בדיון, הסירוב קל יותר. גילגמש שיחה 23:17, 30 דצמבר 2005 (UTC)
לכל הדעות השיטה הנוכחית בדף זה מובילה לתופעות שליליות. זה הדבר המהותי. בדבר הצדדים הטכניים והבירוקרטיים של השינוי הנדרש, יש לקבל החלטה. מלח השמים 01:30, 31 דצמבר 2005 (UTC)
טוב נו, עד שיוחלט אחרת, אפשר לפחות כבר עכשיו לאסור דיונים בדף הזה כמו שהצעתי לעיל? אפשר גם להוסיף ש"מי שמפחד מדחייה והתנגדות למצד הקהילה, עדיף שלא יגיש מועמדות". Yonidebest Ω Talk 14:33, 1 ינואר 2006 (UTC)
אי אפשר לאסור דיונים. אנשים נוטים לנמק את דעתם, ונימוק בקלות מתפתח לדיון. ובוודאי שהמשפט "מי שמפחד..." הוא סר טעם באופן קיצוני, וכמעט מזמין השתלחויות מהסוג שאיננו רוצים לראות. אני הייתי מציע שבשלב זה נאמץ את הצעתו של ט"ר, לפיה מי שמציע מועמדות יהיה מישהו אחר מהמועמד עצמו. זה עובד מצויין ב"ערכים מומלצים" - אין סיבה שלא יעבוד פה (ואם מישהו הוצע בידי אחר ואינו מעוניין - אין בעיה, יודה על המחמאה ויצהיר שאינו מעוניין בכבוד). מגיסטר 14:51, 1 ינואר 2006 (UTC)
אולי אפשר ליצור דף משנה - מעין גאים להציג שבו מי שרוצה להיות מפעיל יציג את עצמו ואם מישהו יחושב שהוא ראוי יעביר לפה. גילגמש שיחה 14:55, 1 ינואר 2006 (UTC)
אז זה אותו דבר כמו המצב הנוכחי, ויגרום לכך שאנשים ייחבטו. זה גם די מיותר, כי בסה"כ הצורך שלנו במפעילי מערכת נמוך משמעותית יחסית לצורך בערכים מומלצים. מגיסטר 15:07, 1 ינואר 2006 (UTC)

אני מסכים עם דרור. תראו את העלבונות בנושאים על כרם יהושע ועל סקרלטינה. זה לא חשוב אם העלבונות מוצדקים או לא, זה לא חשוב אם הם חייבים להיאמר כדי להשפיע על דעת המצביעים (שזו מטרת הדיון); לא יכול להיות פה דף הצבעה, בו הצבעה נגד יכולה להיות מלווה בהלבנת פני מישהו בדיון בין אנשים רבים, ולא בדף שיחה איתו. מילא אם הם היו טרולים, אבל משתמשים מכובדים שתורמים רבות לוויקיפדיה?
אני מבין למה מי שכתב את העלבונות כתב אותם, כדי לשכנע אותנו נגד מינוי המפעיל. אבל האם זה הוגן כלפי המועמד? צהוב עולה 18:44, 17 ינואר 2006 (UTC)

למה עלבונות? אדם מסוים חושב שאדם אחר לא מתאים לתפקיד כלשהו ואומר למה. אין פה נסיון להעליב. גילגמש שיחה 18:47, 17 ינואר 2006 (UTC)
כי אמירות כמו "הוא לא יודע לכתוב בעברית", "היא לא מבינה מה היא עושה, היא רק מזיקה, יש לה התפרצויות זעם" הן בגדר הלבנת פניהם ברבים. לזכותך ייאמר שאתה סופג עלבונות הרבה יותר קשים, אבל תחשוב מה זה למשתמש שעוד לא מפעיל מערכת להיות מותקף מכל הכיוונים ע"י חבריו לפרויקט, בהצבעה על מינויו. אותי לפחות זה היה מרחיק מהפרויקט. צהוב עולה 18:49, 17 ינואר 2006 (UTC)
אם במקום להציע אחרים, אנשים יציעו את עצמם (כמו שהיה בהתחלה), אזי יש בכך משום הצהרה שהם מוכנים לספוג ביקורת. שינוי אופן העלאת המועמדים יצר את האנומליה הזו. ערןב 18:51, 17 ינואר 2006 (UTC)
לא, פשוט צריך לוודא שהאדם אכן חפץ במינוי. גילגמש שיחה 18:52, 17 ינואר 2006 (UTC)
אם הוא חפץ, שיציע את עצמו. צריך גם קצת אומץ כדי להיות מפעיל מערכת (ואתה הרי יודע זאת), כך ש"מבחן האומץ" הוא מסנן לא רע. ערןב 18:55, 17 ינואר 2006 (UTC)
במקרה הזה מגיעים לקיצוניות חמורה בהרבה - יש לא מעט אנשים שרוצים את התפקיד רק כדי לקבל "חסינות" מחסימה או על מנת לקדם את עניינם בפרטי בניגוד לנהלים כאלה או אחרים. ראה לדגומה את בליזובסקי שרצה להיות מפעיל מהסיבות האלה בדיוק וכמעט אף אחד לא תמך בו למעט כמה חדשים שלא מכירים אותו. גילגמש שיחה 19:01, 17 ינואר 2006 (UTC)
בכל מקרה, אם רוצים להמליץ על אדם לתפקיד, יש לשאול אותו בדף השיחה אם זה בסדר ואם הוא מבין שהוא עלול להיות מותקף. צהוב עולה 19:02, 17 ינואר 2006 (UTC)
אתה מכיר את ההבדל בין תנאי מספיק לתנאי הכרחי? במקרה הזה, אומץ הוא תנאי הכרחי, אבל לא תנאי מספיק :). כלומר, בליזובסקי למשל יכול להיות אמיץ דיו כדי להעלות את עצמו להצבעה, אבל אף אחד לא מבטיח שהקהילה תצביע בעדו. ערןב 19:04, 17 ינואר 2006 (UTC)
צהוב, אני מעריך את רגישותך, אבל בעקיפין ושלא בכוונה אתה אחראי במידה מסויימת להידרדרות הדיון. הרי פון רדלרשוונץ הביע את דעתו באופן התמציתי והלקוני ביותר, במילה אחד - נגד. אתה הוא זה שדרש ממנו לנמק את עמדתו (טעות חמורה, אין לעודד את שוונץ לשחרר חרצובות לשונו יותר מכפי שעשה), ועכשיו אתה מלין שההנמקה פוגעת במועמד. בואו ניתן לדוד שי את הקרדיט שהוא ידע לחרוץ דעה על סמך המידע הקיים, אם הוא יידרש להבהרות והנמקות נוספות הוא בוודאי ימצא את הדרך הראויה והטקטית לקבל אותם. גם הדעת נותנת שאם ניתנו הצבעה ו/או הנמקות נגד - אין טעם לנסות להתווכח איתם, זה רק מזמין וכחנות נגד שעלולה להגדיל את הפגיעה בנשוא ההמלצה. בכל אופן, בשני המקרים הצבעת הנגד של שוונץ (לגיטימית כשלעצמה, אף שאיני מסכים איתה) בטלה בשישים מול התמיכה הגורפת. קצת פרופורציות. מגיסטר 19:52, 17 ינואר 2006 (UTC)
אני מודה באשמה שביקשתי שינמק, וגם ציינתי בהודעה הקודמת שלי פה שדווקא חשוב שיהיה נימוק כדי לשכנע. ציפיתי שהנימוק לא יהיה ברמה שתעליב את המועמד. "טרי מדי; גישת 'עבד כי ימלוך'" - זה בסדר. "גישה מסיונרית" - זה בסדר. גם "נושא האנציקלופידה לא סגור" זו הנמקה סבירה ביותר. הבעיה שלי היא עם "עברית עילגת".
יש לציין שההנמקה של eman (שלא נגרמה באשמתי :) ) היא המעליבה יותר לדעתי - סקרלטינה פועלת במה שהיא חושבת שטוב, וכאן eman אומר לכולם שהיא רק פוגעת, פועלת בלי שיקול דעת. היה עדיף לומר את זה עוד פעם בדף השיחה שלה, לתת לה עוד הדרכה מועילה במקום להגיד כאלו הערות בדיון ציבורי. צהוב עולה 20:06, 17 ינואר 2006 (UTC)

דיון כללי[עריכת קוד מקור]

אני בכוונה פותח את הדיון הזה בנפרד, ולא כחלק מהדיונים של המפעילים הספציפיים. אני חושב שיש כאן הגזמה פראית - לא צריך כל כך הרבה מפעילים, ועודף מפעילים עלול מאוד להזיק. לא הגזמנו? נדב 19:25, 5 ינואר 2006 (UTC)

אם נבחרים אנשים ראויים, איך עודף מפעילים עלול להזיק? דוד שי 19:45, 5 ינואר 2006 (UTC)
לפי ההתרשמות שלי, עודף מפעילים=עודף מחיקות. גם כך לדעתי אנחנו עם 'יד מהירה מדי על ההדק', ריבוי מפעילים רק יחמיר את המצב. נדב 19:54, 5 ינואר 2006 (UTC)
בס"ד
מסכימה עם נדב, ולכן אני לא רוצה להיות מפעילת מערכת.
ליאת.שיחה מישהי שאיכפת לה 00:40, 6 ינואר 2006 (UTC)
עוד מחיקות? מה פתאום. מה שצריך להמחק - יימחק, ומה שלא צריך להמחק - לא אמור להמחק על ידי מפעיל. בכל מקרה אין מה לדאוג, יש לנו את עמנואל עם יד על הנצרה. Yonidebest Ω Talk 06:46, 6 ינואר 2006 (UTC)
אני לא חושב שמינוי מפעילים יכול להזיק. המפעילים שנבחרים הם בעלי שיקול דעת נכון, ומכירים את דרך-העבודה ואת חוקי ויקיפדיה היטב. לכן, כל ערך שראוי להיות בויקיפדיה, ישאר בה.
בנוסף לזאת, כל בדיקה נוספת בנוגע לאמינות של ערך מסויים תוכל רק להוסיף, ולא להזיק.

לתשומת לבך. איתמר.

להפך. חוסר במפעילים, גורם לעומס על מי שיש, ולכן המפעילים מוחקים גם במקומות שלא היו צריכים למחוק, ומשחזרים דברים שלא היו צריכים להשתחזר, בגלל שהם מרגישים שאין להם זמן לבדוק, כי אם הם אל יעמדו בפרץ, חומות הויקיפדיה יתמוטטו.
צריך עוד מפעילים, רק צריך להקפיד על מי הם יהיו, ועל שיקול הדעת שלהם. emanשיחה 21:19, 7 ינואר 2006 (UTC)
אני מסכים עם עמנואל. כשאני יודע שיש עוד מפעילים בשטח אני פועל בצורה רגועה יותר. כי אם יש 200 עריכות בשעה מתוכם כ-20 אחוז השחתות, שזה השחתה מדי דקה וחצי קשה מאוד לבדוק את כל העריכות לעומק ולכן לפעמים אני משחזר מה שלא הייתי צריך לשחזר, מוחק מה שלא הייתי צריך למחוק וכך הלאה. כמובן שאי אפשר להשאיר עריכות לא בדוקות כי הן יעלמו מהשינויים האחרונים ויש סיכוי גבוה מאוד שלא ימצאו על ידי מפעילים שיבואו לאחר מכן. לכן, חשוב לפעול בזמן אמת. אפשר לדמות את זה למשטרה - כשיש הרבה שוטרים, האירוע מסתיים בדרך כלל ללא נפגעים. כשיש מעט שוטרים, הם חשים מאויימים ונוטים יותר להשתמש בנשק ואלימות. דוגמה נאה לכך היא אירועי אוקטובר 2000 שבמהלכם שוטרים ירו לתוך קהל מפגינים כי לא היו מספיק שוטרים בשטח על מנת להשתמש באמצעים לא קטלניים ומי שהיה נוכח חש מאויים. גילגמש שיחה 21:26, 7 ינואר 2006 (UTC)

סליחה על התגובה המאוחרת, אבל זו בהחלט אינה "דוגמה נאה", משום בחינה. יוסאריאןשיחה 18:51, 22 בדצמבר 2006 (IST)

אני גם בעד הגדלת מספר המפעילים, וביותר מאחוזים בודדים. מספר המפעילים לא גדל באופן פרופורציונלי לגידול במספר הערכים ובמספר העריכות. האמנם איננו יכולים לגדול בשלב ראשון ל-40 מפעילים, ובשלב הבא ל-50? אמנם חזרתי אחרי היעדרות מסוימת, אבל תחושתי היא שיש הרבה הרבה יותר השחתות, בעיקר ערכי זבל, בהשוואה לפעם. Harel 21:37, 7 ינואר 2006 (UTC)
הרבה יותר. להערכתי פי שלושה יחסית לתקופה המקבילה אשתקד. גילגמש שיחה 21:39, 7 ינואר 2006 (UTC)
אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה הייתי 'מפעיל בודד בשטח'. מצד שני, אני יודע שהרבה יותר קשה, לי ולכל אחד אחר, לשחזר ערך שמישהו מחק מאשר פשוט להחליט לא למחוק ערך. עבודת מפעילים, לתפיסתי, צריכה להיות מינימליסטית - למחוק רק את הערכים שבאמת אין להם תקנה. כשיש הרבה מפעילים, גם אם כולם רציניים וטובים, יותר ערכים נמחקים - כי לכל מפעיל יש את הגבולות שלו, שהם מעט שונים מאלו של האחר, ומאידך - אף אחד מהמפעילים לא ישחזר (בצורה מאסיבית) את מה שחברו מחק. וכך אנחנו מגיעים למחיקה מקסימלית...
ולעמנואל - אתה צודק. כשיש יותר מפעילים בשטח, אני מרשה לעצמי לעצור, להסתכל על ערך, לראות אולי אפשר להציל אותו ואז לעשות את המאמץ. הבעיה היא שבד"כ, עד שסיימתי אני מגלה שמישהו אחר מחק אותו. נדב 21:47, 7 ינואר 2006 (UTC)
מספר גדול יותר של מפעילים יוכל אולי להביא לחידוש רעיון "אחראי משמרת", מה שישחרר יותר מפעילים לעסוק ביצירה ופחות בטיפול בהשחתה. ערןב 22:49, 7 ינואר 2006 (UTC)
כן, אולי באמת. גילגמש שיחה 22:53, 7 ינואר 2006 (UTC)

הצעה לפתרון חלק מהבעיות שמועלות פה: מדוע שלא יורץ בוט קבוע(בהנחה שיש כזאת אופציה) שאחת לשעה יעתיק את דף השינויים האחרונים ע"י אנונימיים (מאז הפעם האחרונה שהבוט רץ) לעמוד ויקי, מפעילי המערכת יעדכנו בדף כל שינוי שעליו עברו, כך נחסכת עבודה כפולה מחד, ומתגלות כל ההשחתות מאידך. --איש המרק 20:39, 12 ינואר 2006 (UTC)

מתי מוחקין?[עריכת קוד מקור]

אמנם לדיון אין תקן מחייב, אבל באיזה שלב מוחקים מישהו. נרה לי שאת ההצבעה על אבי בליזובסקי אפשר כבר לארכב (וכך אעשה). ערןב 17:19, 17 ינואר 2006 (UTC)

הסכמה עם דבריו של מגיסטר[עריכת קוד מקור]

בס"ד

שלום חברים!

רק רציתי להגיד שאני מסכימה עם דבריו של מגיסטר, שנאמרו בדף המידע של "מפעיל נולד". בואו נשמור על כבודם של החברים כאן כדי שתהיה לנו קהילת ויקי טובה ונעימה יותר.

ליאת.מישהי שאיכפת לה "(שיחה) 08:10, 18 ינואר 2006 (UTC)

לקבל קודם את הסכמת המועמד[עריכת קוד מקור]

לדעתי, כדאי שכל משתמש שממליץ על משתמש אחר כמפעיל ישאיר הודעה עלך כך בדף השיחה של אותו משתמש.אלי פ (שיחה) 12:55, 3 אפריל 2006 (UTC)

עדיף שישאיר לו הודעה לפני שימליץ עליו... H2O 12:58, 3 אפריל 2006 (UTC)
נו... ולמה אתה חושב שזה לא עובד ככה? אוי וי 12:59, 3 אפריל 2006 (UTC)
עובדה שכאשר רושם חכים המליץ עלי ללא ידיעתי, גיליתי את זה בסוף ההצבעה לגמרי במקרה... זה לדעתי מהווה בעייה.אלי פ (שיחה) 14:39, 3 אפריל 2006 (UTC)
אכן צריך הודעה (אלא אם כן המשתמש מתערב בהצבעה וברור שהוא יודע עליה) וגם שאלה האם הוא מעוניין בכך בכלל, אך שתיהן לא חייבות להיות בדף השיחה: אפשר בדוא"ל, למשל. ‏– rotemlissשיחה 15:00, 3 אפריל 2006 (UTC)
ייתכן שיבוא אותו משתמש שממליץ על משתמש אחר בלא ידיעתו, ויטען כי הוא שלח דוא"ל. לדעתי צריך לחייב הוכחה דרך ויקיפדיה על ידיעת המועמד,, כאשר ידוע כי כל מי שעורך ערך כלשהו בויקיפדיה - יודע על כל שינוי בדף השיחה שלו.אלי פ (שיחה) 10:58, 4 אפריל 2006 (UTC)

עד כאן הועבר מהמזנון. ‏– rotemlissשיחה 20:47, 26 אפריל 2006 (IDT)

אני מציע לקבוע שלפני העלאת שמו של ויקיפד בויקיפדיה:מפעיל נולד יש לקבל את הסכמתו בדף השיחה שלו. לא צריך "לכפות" על אף אחד להיות מפעיל מערכת, צריך לוודא שהוויקיפד מעוניין בסמכות, וגם למנוע מקרים מוזרים כמו מקרה משתמש:אלי פ שנעלם מאז הוצעה מועמדותו. ערןב 07:45, 19 פברואר 2006 (UTC)

בס"ד

צודק ערן,

ליאת.מישהי שאיכפת לה "(שיחה) 13:26, 19 פברואר 2006 (UTC)

אני בעד להשתמש בשיקול דעת ולפני ההריון לעשות גישוש ראשוני לגבי סיכויי הלידה להצליח, לא בהכרח בנוהל שמציע ערןב. איני רואה בעיה חריפה אם משתמש יוצע ואז ידחה באבירות את ההצעה, אני יותר מוטרד מהמצב ההפוך - המשתמש בעד ואחרים נגדו, דבר שכפי שכבר ראינו כרוך באי-נעימות רבה. מגיסטר 14:29, 19 פברואר 2006 (UTC)
אני רוצה למנוע את המצב שמשתמש מוצע, נדון, ומושמץ, בלי שביקש זאת. אם המשתמש בעד, אבל הקהילה נגד, זה סיכון שהוא לוקח על עצמו מרגע שהוא מביע את הסכמתו למועמדות ואיני רואה בעיה עם זה - כל מי שמסכים להעמיד את עצמו לתפקיד ציבורי צריך להיות מוכן לביקורת. ערןב 19:59, 20 פברואר 2006 (UTC)
המקרה של היום (הצעת צהוב עולה נגד רצונו) רק מחזק את דעתי שיש קודם כל לקבל את הסכמתו של המועמד המוצע. ערןב 19:24, 20 אפריל 2006 (IDT)
ללא ספק מקרה הזוי ביותר. למה לכפות על מישהו להיות מפעיל. גילגמש שיחה 19:26, 20 אפריל 2006 (IDT)
שיניתי את דעתי על כך שאפשר לעשות זאת באופן לא פורמלי, לאור האירוע. יש לחייב את המציע לקבל אישור מפורש מהמועמד, במקום גלוי לשאר הוויקיפדים (עדיף, כמובן, דף השיחה של המועמד), ולקשר אליו בהצעתו. ‏– rotemlissשיחה 19:38, 20 אפריל 2006 (IDT)
הצעה מעולה. גילגמש שיחה 08:26, 21 אפריל 2006 (IDT)

"לדיון אין תקן מחייב"[עריכת קוד מקור]

נדמה לי שזה צריך להיות "תוקף", לא "תקן". אני מפספס משהו? הא? 19:37, 20 פברואר 2006 (UTC)

צודק, תוקן. מגיסטר 19:53, 20 פברואר 2006 (UTC)

הפרדה בין בעד ונגד[עריכת קוד מקור]

אני מציע שכמו בהצבעות המחיקה תהיה הפרשה בין בעד ונגד. כך קל יותר למשל אם המספרים של בעד ונגד יחסית קרובים כמה ויקפדים בעד וכמה נגד באופן הבא והמוכר:

בעד[עריכת קוד מקור]

  1. יוסי
  2. איציק
  3. מנשה
  4. יענק'לה

נגד[עריכת קוד מקור]

  1. יוחנן
  2. לוציפר

אביעד-מים 20:24, 20 פברואר 2006 (UTC)

ועד אז כדאי שתכתוב לפני השם שלך אם אתה בעד או נגד (בהצבעה על דרור ק) :) צהוב עולה 20:26, 20 פברואר 2006 (UTC)
אני לא חושב שזה רעיון טוב. זאת לא הצבעה, אלא דיון כללי. לדיון אין תוקף מחייב. גם אם המועמד יצבור 50 "הצבעות" בעדו, אין חובה למנותו. כמו כן, אם 50 בני אדם לא ירצו מועמד כלשהו, זה לא חוסם את דרכו. זכות ההחלטה מצויה באופן בלעדי בידיו של דוד שי. הזכות להתעלם מהדיון כלולה בזכות זו. גילגמש שיחה 05:43, 21 פברואר 2006 (UTC)
אותי זה משכנע. הא? 11:51, 21 פברואר 2006 (UTC)
אני תומך בהפרדה בין הבעד והנגד. ---י.--- 20:02, 20 אפריל 2006 (IDT)
האם לא בשביל זה יצרנו את התוויות {בעד} ו{נגד}? הן אומנם נוצרו לערכים המומלצים, אבל מה זה כבר משנה... מארק ברלין 20:20, 20 אפריל 2006 (IDT)

מפעיל מערכת - סמל סטטוס?[עריכת קוד מקור]

בדף ההצבעה עלתה דעה "מפעיל מערכת הוא סטטוס, פחות מאשר זכויות מנהלתיות", וברצוני להביע דעתי בסוגיה זו. הפעילות בוויקיפדיה, הכרוכה פעמים רבות בהשקעה רבה, נעשית ללא תמורה כספית. התגמול לוויקיפד הוא תגמול לא כספי מסוג שונים: סיפוק על תרומתו לחברה, תחושת ההישג למראה תוצאות עמלו, ותגמולים פנימיים נוספים - תגמולים שהאדם מקבל מעצמו. ישנם גם שני תגמולים חיצוניים שמקבל הוויקיפד, והם הוקרתה ואהבתה של קהילת הוויקיפדים, והוקרתה ואהבתה של קהילת דוברי העברית, הנהנים מוויקיפדיה. הוקרה ואהבה אלה ניתנות לכל ויקיפד בהתאם לתרומתו למפעל המשותף וגם בהתאם לנימוסיו ולסגנונו. אין לי ספק שהכל יסכימו אתי כי אדר, Alosha38 ושלומית קדם (אלה רק שלוש דוגמאות, יש עוד רבים) זוכים להוקרה ואהבה על תרומתם השקדנית לכתיבת ערכים, מבלי שיהיו מפעילי מערכת, ואין הם זקוקים כלל למינוי למפעילים.

למינויו של ויקיפד למפעיל יש מטרה אחת בלבד, והיא להעניק לו כלים שיאפשרו לו לטפל בסדר וניקיון בוויקיפדיה: חסימת משחיתים, מחיקת ערכים שנוצרו בטעות ושחזור מהשחתה (את הפעולה האחרונה יכול לעשות מצוין גם מי שאינו מפעיל, כפי שמוכיחה סקרלט מדי יום). למינוי כשלעצמו אין כל מטרה של הענקת סטטוס, וכידוע אין בו זכויות יתר במחלוקות בענייני תוכן ומדיניות. יחד עם זאת, מינויו של ויקיפד למפעיל איננו פעולה אקראית. למפעיל נבחר מי שהוכיח שיקול דעת מצוין בפעולות עריכה או בפעולות טכניות הנחוצות לקיומה של ויקיפדיה, ומי שהפגין דבקות בהגנה על ויקיפדיה מפני משחיתים. ויקיפד כזה זכה בסטטוס שהוא ראוי לו עוד קודם למינויו למפעיל, והמינוי למפעיל הוא תוצאה של סטטוס זה ולא יצירתו.

וכיוון שכבר נגעתי בנושאי התגמול, אנצל את ההזדמנות כדי לקרוא לכל הוויקיפדים להעניק איש לרעהו אהבה ולא שנאה, הוקרה ולא בוז, ולעודד את כל הראוי לעידוד. זהו התגמול היחיד שאנו יכולים להעניק על הפעילות כאן. ברוח האמור במשלי, "נאמנים פצעי אוהב", תנו ביקורת בונה כאשר מעשים ראויים לביקורת, אך עשו זאת באהבה ולא בחמת זעם, זיכרו שלכולנו מטרה משותפת. דוד שי 19:11, 22 מאי 2006 (IDT)

אעיר שכך היא אולי צריך להיות, אבל למעשה אנשים לא מסתכלים על מפעילי מערכת כ"עובדי תברואה" ומייחסים להם מעמד מיוחד. דוד 19:19, 22 מאי 2006 (IDT)

"אבל הוא לא עוסק בזה"[עריכת קוד מקור]

מי שמסכים שיציעו את מועמדותו להיות מפעיל, מבין מן הסתם שמדובר בעיקר בעבודת תחזוקה, ומבקש בעצם לקבל את הכלים לעסוק בה. נכון שאפשר לתחזק גם בלי הכלים האלה, אבל מי שאיננו מפעיל יכול בדרך כלל להרשות לעצמו להתעלם מבעיות שצריכות תיקון, מתוך הנחה שהמפעילים יוכלו לפתור את אותן בעיות בקלות רבה יותר. מסקנה: העובדה שאדם לא עסק במלחמה בהשחתות אינה צריכה להיות שיקול לחובתו (אבל לא להיפך: מי שלמרות העדר הכלים תרם ממרצו לעניין, מוכיח מראש מחוייבות וזו טענה לזכותו). עוזי ו. 20:29, 24 מאי 2006 (IDT)

יש לנו כאן בעיה. האם אנחנו באמת רוצים ויקיפדים מוכשרים, שהם כותבים נהדרים כמפעילי מערכת? בעיני בראש ובראשונה מפעילים הם אלו שתפקידם לעקוב אחרי השחתות ויש להם שיקול דעת החשוב למשימה הזו. קריטריון נוסף שחשוב בעיני הוא הזמן, והן גילוי מעורבות בפעילויות השונות שמעבר לכתיבה כדי שנוכל לעמוד על דעתם בנושאי המדיניות השונים. מתן מפעילות לויקיפדים המוכשרים שביננו, תרחיק אותם ממשימה זו. יוקרה בעיני וגם כבוד ניתנים בזכות פעילות של כתיבה והעשרת הויקיפדיה, לא עקב מפעילות. אנו נגררים למלחמות מיותרות ואינפלציה של מפעילים. דורית 12:29, 29 מאי 2006 (IDT)
אני חשוב שכשמציעים מישהו לתפקיד הזה צריך "לתחקר" אותו יותר טוב לפני שמעלים את המועמדות (כמו למשל מה שעשיתי עם אסתר, ולתת לו גם יום לחשוב על זה, לפני שפותחים את ההצבעה. emanשיחה 13:15, 29 מאי 2006 (IDT)

מכירת חיסול?[עריכת קוד מקור]

למרות שבאופן אישי אני דווקא תומך בשתי ההצעות האחרונות לגבי דיגיטל ואחיה, יש משהו לא טוב בקיום 7 הצעות-הצבעות בשבוע. במילים אחרות, בשבוע האחרון הוצעה מפעילות לכעשרה אחוזים מהויקיפדים הפעילים (בהתחשב בכך שיש כמאה פעילים ומתוכם כשלושים מפעילים)! בלי קשר לשאלת המסוגלות של דוד שי, נראה לי שזה מצב מעט חריג. כדי למנוע הצעות-הצבעות מיותרות (אין צורך או תועלת בהצבעות אמון ואי אמון לגבי אנשים כל עוד אין להצבעות הללו תכלית), הייתי מבקש מדוד שי להבהיר מראש את דעתו בדבר האינפלציה בהצעות והאם היא מהווה שיקול לגבי דחיית הצעות. אם מראש נדע שהיא מהווה שיקול, אני מציע לדחות לפחות את ההצבעות שטרם החלו. בינתיים, הייתי מציע להימנע מהצבעה. נריה 13:17, 29 מאי 2006 (IDT)

שתי ההצעות האחרונות נמחקו בגלל שהמועמדים לא הביעו את הסכמתם כנדרש. אבל אני מסכים איתך שאנחנו נמצאים באינפלציה של הצעות, וצריך לחכות, ולא להעלות עוד מועמדים ביינתיים. emanשיחה 13:18, 29 מאי 2006 (IDT)
רק לשם הדיוק, DGtal דווקא הביע את הסכמתו העקרונית כאן אך הציע לדחות זאת מהנימוקים שהעלינו. נריה 13:25, 29 מאי 2006 (IDT)
אני מבקש להזכיר שהדיון אינו מהווה הצבעה, כך שאין בעיה בעצם קיומו. גילגמש שיחה 13:26, 29 מאי 2006 (IDT)
ראיתי את זה, וצריך לשאול אותו מחדש. emanשיחה 13:35, 29 מאי 2006 (IDT)

הצעת משתמש את עצמו לתפקיד[עריכת קוד מקור]

אני לא רואה סיבה שמשתמש לא יציע את עצמו לתפקיד. למה הוא צריך לחכות עד שיעלה רצון מלפני מישהו להמליץ עליו? (לפעמים ממליצים על ויקיפדים תורמים במאבק בהשחתות, ופעילים, אבל לפעמים פשוט לא רואים שהמשתמש תורם ורוצה לקבל הרשאה.) גרוע מזה, הוא יכול לבקש ממישהו, בדף השיחה או אף בדוא"ל, שימליץ עליו – ואז זו עקיפת הנוהל, וזה גם חוסר יושר, בעיקר אם זה מתבצע במחשכים (בדוא"ל). אם משתמש חושב שהוא מתאים לתפקיד (למשל, הוא מטפל בהשחתות וכדומה) ורוצה לקבל הרשאה, שיציע את עצמו והקהילה תביע את דעתה. התבטאויות "חריגות" יכולות להופיע גם כשמשתמש ממליץ על עצמו וגם כשמישהו ממליץ עליו – זה לא נימוק לדעתי. אם מישהו מציע את עצמו, והקהילה מביעה בו אמון ומצביעה בעדו, מה הבעייה למנות אותו? אבל אם מישהו מציע את עצמו, והקהילה לא מביעה בו אמון מסיבות שונות, זה מעליב בדיוק כמו שמישהו מציע אותך והקהילה לא מביעה בך אמון.

בקיצור, אני לא רואה את הנימוק בגללו אסור למשתמש להציע את עצמו לתפקיד. וכן, קראתי את הדיון למעלה. כך או כך, זה היה לפני שישה חודשים ועברו מאז כמה הצבעות בדף. אני מציע לדון על כך מחדש. ‏– rotemlissשיחה 20:38, 29 יוני 2006 (IDT)

אולי כדאי ליצור דף נוסף בדומה ל"גאים להציג" שבו מי שרוצה להיות מפעיל יוכל להציע את עצמו. אם יש מישהו נוסף שיחשוב שהמינוי ראוי, הוא יוכל להעביר את השם של המציע לפה. גילגמש שיחה 09:05, 30 יוני 2006 (IDT)
ומה ההבדל בין זה לבין פניה בבקשה לויקיפד אחר בדף השיחה? זהר דרוקמן 09:43, 30 יוני 2006 (IDT)
זה פתח לצרות. אם בדף מפעיל נולד כמה עשבי תיבול לא מסוגלים לשמור על רמה מסויימת, אז בדף שמציע גילגמש יהיו צרות צרורות. סקרלט 09:50, 30 יוני 2006 (IDT)
אני לא רואה עם זה שום בעייה. בימים עברו - כשלא היה מפעיל נולד - כמה וכמה מפעילים דהיום פשוט ביקשו זאת ישירות מדוד שי, ואני בכללם. אין בכך בושה - ואני מניח שהקהילה תשקלל את עובדת ההמלצה העצמית במסגרת חיווי הדעת בדף. Harel - שיחה 10:08, 30 יוני 2006 (IDT)
היו בעיות אחדות שנבעו מכך שוויקיפדים לא רציניים הציעו את עצמם על מנת להכעיס את המשתתפים האחרים. דף נפרד יפתור את הבעיה הזאת. גילגמש שיחה 10:11, 30 יוני 2006 (IDT)
דף נפרד הוא מיותר. או שלא נותנים למישהו להעחות את המועמדות בעצמם, או שכן. הייתרון באיסור על מועמדות עצמית הוא שגם אם מישהו מבקש ממישהו אחר שימליץ עליו, לפחות יש סיכוי שהבן אדם האחר יאמר לו - "לא חבל? אין סיכוי שזה יעבור וסתם תתבזה". כמובן זה לא ייקרה בכל המקרים, אבל לפחות בחלק. emanשיחה 12:36, 30 יוני 2006 (IDT)
הנושא הוא לגמרי תיארטי ותלוש מהמציאות, כי כל אחד, וכבר ראינו כאלה, יכול לייצור בובת קש שתציע אותו.ליש 12:41, 30 יוני 2006 (IDT)
זה נכון ובכל זאת קיים דף "גאים להציג" ההנחה היא שרוב או אם לא כל הוויקיפדים לא מחזיקים בובות קש. אין לי דעה נחרצת לכאן או לשם. גם המצב הנוכחי לא מפריע לי במיוחד. אני גם לא רואה שום דבר פסול בבקשה מהסוג הזה שתועבר במייל. גילגמש שיחה 14:11, 30 יוני 2006 (IDT)

דיון[עריכת קוד מקור]

הדיון לא הועבר לשום מקום, קודם כל תבדוק מה הכללים בוויקיפדיה ואחר כך תתחיל לפתוח דיונים מסוג זה. טרול רפאים 15:36, 6 בספטמבר 2006 (IDT)
יצרתי דיון חדש ובו מספר כללי בסיס למפעיל הדף מסכם את כל הכללים ויקיפדיה:פרלמנט עורך ויקי 16:26, 8 בספטמבר 2006 (IDT)