שיחת ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/יהדות אתיופיה/חידון ביתא ישראל על שם יעקב גטה ז"ל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פרה ושך[עריכת קוד מקור]

יכול להיות שאני מפספס משהו, אבל משהו נראה לי מוזר:

  • השאלה "מדוע אפר פרה אדומה מטהר את הטמאים ומטמא את הטהורים?" מופיעה פעמיים.
  • לא לגמרי הבנתי את השאלה "איך כינה חכם קהילת קיילה סמיין, אבא שך, את הפלאשים המומרים?" וגם לא התשובה. כלומר, אני מכיר את היחסים בין הרב שך לבין חב"ד, אבל לא ברור לי איך זה קשור לכאן.

ושוב - יכול להיות שאני מפספס משהו. --אמיר א. אהרוני · בואו לתקן קישורי בינוויקי! · ח' באב ה'תשס"ח · 19:59, 8 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

יעקב[עריכת קוד מקור]

לענ"ד שמו הוא לא בגלל שעקב את אחיו, אלא בגלל שתפס בעקבו ועקב אחריו: "וְאַחֲרֵי-כֵן יָצָא אָחִיו, וְיָדוֹ אֹחֶזֶת בַּעֲקֵב עֵשָׂו, וַיִּקְרָא שְׁמוֹ, יַעֲקֹב". נוי - שיחה 17:41, 30 בנובמבר 2008 (IST)תגובה

בחידון נאמר: "יעקב אבינו נקרא על שם עקב אחיו עשיו, אותו עקב ברבות ימיו". תיאור זה נצמד להסבר שציטטת, המחפה על הפירוש השלילי יותר לפועל עקב. וכפי שנאמר בערך יעקב: "בעוד שהשם יעקב מציין את התנהלותו של יעקב באופן עקוב (התנהלותו עם עשו ולבן), השם ישראל שאפשר לקרוא אותו גם באופן "ישר-אל" מציין את התנהלותו בצורה ישרה ללא כל מראית עין. (...) ויש מן הפרשנים וההוגים, שסברו כי השם יעקב מציין התנהלות של צאצאיו בגולה, ואילו השם ישראל מציין את צאצאיו בהתנהלותם בארץ ישראל בשלטון ריבוני ועצמאי."
וגם בפרשת תולדות נאמר: "ויאמר הכי קרא שמו יעקב, ויעקבני זה פעמים--את-בכרתי לקח, והנה עתה לקח ברכתי; ויאמר, הלא-אצלת לי ברכה" (בראשית כ"ז ל"ו)
ואם לא די בכך אומר הושע על יעקב: "... ולפקד על-יעקב כדרכיו, כמעלליו ישיב לו. בבטן, עקב את-אחיו; ובאונו, שרה את-אלהים" (הושע י"ב ג'-ד')
כל טוב, ליאור ޖޭ • ד' בכסלו ה'תשס"ט • 18:04, 30 בנובמבר 2008 (IST)תגובה