שיחת ויקיפדיה:גבולות/סדרות טלוויזיה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ויקיפדיה:גבולות

תוכניות טלוויזיה שלא מגיע להן (לדעתי) ערך בוויקי[עריכת קוד מקור]

אם אתם שואלים אותי, כמו שאין בוויקיפדיה מקום לאנשים חצי מפורסמים, כך גם אין בה מקום לסדרות טלוויזיה מטומטמות שהופיעו בערוץ הילדים ולא זכאות לערך אנציקלופדי - מקסימום, לתת כותרת בערך ערוץ הילדים. מישהו שותף לדעתי? אם כן, אני אעלה את הערכים האלה להצעת מחיקה. אם לא, שאלוהים ירחם על נשמתנו ;-) . Jtmשיחה 22:55, 4 אוגוסט 2005 (UTC)

בעד. אולי במקום זאת כדאי לפתוח ערך סדרות טלוויזיה לילדים בישראל ;-) Yonidebest Ω Talk 23:11, 4 אוגוסט 2005 (UTC)
הסר טלפיך המזוהמות מלאקי לוק, ששודר עוד לפני שמישהו חלם על ערוץ הילדים! וחוץ מזה נמאס לי מזה שכל היום אנשים רק מחפשים מה לא צריך להיות בויקיפדיה! אם יש מישהו שראה את סדרה מסויימת ורוצה יותר פרטים עליה, אין שום סיבה שהוא לא ימצא את זה פה. eman‏ 23:18, 4 אוגוסט 2005 (UTC)
זה לא בהכרח לא צריך להיות בויקיפדיה. לאקי לוק היא רק דוגמה (ייתכן שדוגמה שגויה). ייתכן שבמקום למחוק את כל (או רוב) הסדרות האלה, יהיה באמת כדאי לאחד אותן למה שיוני אמר. מה דעתך על שאר הדוגמאות שהבאתי? Jtmשיחה 23:26, 4 אוגוסט 2005 (UTC)
צריך לאחד את כל הסדרות למאמר אחד של סדרות טלוויזיה לילדים בישראל ולבצע הפניות משמות הסדרות לערך הזה. חבל "לנפח" את ויקיפדיה עם כאלה שטויות.. -*- עמבה -*- 23:31:29, 2005-08-04 (UTC)
סליחה, אבל אתה באמת מעלה לי את הסעיף.
מה זה הקשקוש על "ניפוח" הויקיפדיה? מה זה יעזור אם סדרות שאין ביניהן שום קשר יאוחדו? זה "יחסוך" ערכים?! אנחנו משלמים פה למישהו משהו פר ערך? מהניסיון שלי נסיונות איחוד מלאכותיים רק יוצרים עיוותים. זה מקשה על הקישור שהוא לב ליבה של הויקיפדיה. תתחילו לחשוב איך להוסיף מידע במקום איך להוריד מידע או לנסות לקבור אותו, כי הוא לא נראה ראוי מספיק לאפכם מורם השמימה.
וחוץ מזה השם "סדרות טלויזיה לילדים בישראל" מטומטם במיוחד, כי אלה לא סדרות ישראליות ברובן. eman‏ 23:39, 4 אוגוסט 2005 (UTC)
כאשר אחוז ניכר מהמאמרים בוויקי הם קצרמרים, לא יוצא לה מזה שם טוב. כאשר מישהו מגיע לוויקי בפעם הראשונה, לוחץ על "ערך אקראי" כמה פעמים ומגיע לערכים כאלה, יחד עם ערכי שנים וכו', הרושם הראשוני שלו לא יהיה הכי טוב. Jtmשיחה 23:43, 4 אוגוסט 2005 (UTC)
נו, באמת. כשאתה הגעת לויקיפדיה דבר ראשון לחצת על "ערך אקראי"?! אתה מכיר משיהו שזה מה שהוא עשה כשהוא נכנס לויקיפדיה? לא שווה לגרוםפ לעיוותים מבניים קשים, רק בשביל שיקולי "מה יגידו הגויים". eman‏ 23:47, 4 אוגוסט 2005 (UTC)
למען האמת, אחרי שבדקתי כמה ערכים רגילים בוויקי (מלחמת העולם השנייה - ערך שמצבו הנוכחי ממש לא מוצא חן בעיני, היטלר, רוסיה וכו'), לחצתי כמה פעמים על "ערך אקראי". בגלל הערכים הארעיים שנתקלתי בהם ובגלל המצב של הערך על מלחמת העולם השנייה, הדרתי רגלי מוויקי למשך כמה חודשים (עד שנתקלתי בה שוב). Jtmשיחה 23:52, 4 אוגוסט 2005 (UTC)
אז תשפר את הערך על מלחמת העולם השניה. אני יודע שזה יותר קשה מלצאת במסע צלב נגד הקצרמרים, או נגד לאקי לוק, אבל זה הדבר הנכון לעשות אותו. eman‏ 23:55, 4 אוגוסט 2005 (UTC)
Eman, קודם כל אני בחורה ולא בחור :)
כנראה שלא הובנתי נכון מכיוון שלא פירטתי כמו שצריך;
כשאני מדברת על "ניפוח" של ויקיפדיה הכוונה לזה שאדם רואה שיש עשרות אלפי ערכים ואז הוא מגלה שחלקם הם ערכים די מטומטמים (ויסלח לי מי שכתב אותם) על דרגון בול זי וכל מיני כאלה. זה מוריד מהרצינות של הגולשים ובאופן כללי מוריד מערכה של ויקיפדיה.
בנוגע לטענה של Jtm על הערכים האקראיים - יצא לי כמה פעמים שהיה לי משעמם ולא הייתה לי סבלנות לערוך (וזה ככה רוב הזמן) אז לחצתי על 'ערך אקראי' כדי לקרוא סתם והרבה פעמים נפלתי על קצרמרים וכל מיני ערכים טיפשיים. זה מצטרף למה שכתבתי קודם - זה מוריד מהרצינות של ויקיפדיה כאנציקלופדיה.
מי שפעיל כאן וכבר מכיר את ויקיפדיה, לא אכפת לו, אבל צריך לזכור שויקיפדיה מיועדת לא רק לרשומים ו/או פעילים אלא גם לאנשים אקראיים שהגיעו אליה דרך מנועי חיפוש או שהם קיבלו המלצה עליה ואז מתאכזבים לגלות כאלה ערכים בתוכה. -*- עמבה -*- 23:57:32, 2005-08-04 (UTC)
קודם כל סליחה על הבלבול המגדרי.
אני שואל גם אותך - מתי התחלת ללחוץ על "ערך אקראי"? לפי מה שכתבת עושה רושם שזה היה כשכבר היית מכורה כבדה לויקיפדיה. ואני גם רואה שזה לא גרם לך להסתלק מפה, אלא לרצות לשפר. אז תפני את הרצון הזה לכיוונים חיוביים ולא שליליים.
בקשר לניפוח, גם אני נגד ניפוח מלאכותי של הויקיפדיה בערכים כמעט ריקים מתוכן (כמו שמישהו פעם הציע במפגש). אבל אם היה מישהו שישב וטרח וכתב ערך, גם אם הוא לא מושלם (וכדאי להשוות את הערך על לאקי לךוק בעברית עם מקבילו באנגלית, בשביל לראות כמה עבודה צריך לעשות עוד עליו) זה לא סיבה למחוק. זו סיבה לשפר. רק אם בערך אין כלום, או שהוא באמת חסר כל עיניין ציבורי (להקה שכונתית שאך אחד מחוץ לשכונה לא שמה עליה, ולא הקליטה כלום) צריך למחוק אותו eman‏ 00:07, 5 אוגוסט 2005 (UTC)
אני מסכים כאן עם Eman. כמו כן, כאשר אני משתמש בויקיפדיה בתור קורא אני אף פעם לא משתמש ב"ערך אקראי" אלא במנוע החיפוש. _MathKnight_ (שיחה) 00:16, 5 אוגוסט 2005 (UTC)
המטרה, שלי לפחות, היא לכתוב אנציקלופדיה למבוגרים, סטודנטים ותלמידים, ולא מאגר מידע אינסופי על כל מה שזז (כמו שקורה בוויקי האנגלי). לעניות דעתי, כדאי לחכות עם ערכים שכאלו (סדרות טלוויזיה, סרטי קולנוע שלא היו שוברי קופות, וכל שאר האנשים החצי-מפורסמים וכדומה) עד שלפחות יש לנו כ-150 אלף ערכים. אז נוכל "להרשות" לעצמנו להתחיל להפוך את האנציקלופדיה הזו למאגר אינסופי של מידע, שוב, כמו בוויקי האנגלי. Yonidebest Ω Talk 00:55, 5 אוגוסט 2005 (UTC)
אף אחד לא הכריח אותך לכתוב ערכים על סדרות טלויזיה. למען האמת גם אני לא כתבתי את הערכים האלה. אני אפילו לא עודדתי אף אחד לכתוב אותם. אבל מישהם כתבו אותם. זה שהם כתבו אותם לא צריך להפריע לך לכתוב על מה שאתה רואה לנכון. כל עוד הערכים עומדים בסטנדרטים המינימאליים של הויקיפדיה, עזוב אותם בשקט. eman‏ 01:14, 5 אוגוסט 2005 (UTC)
זה העניין, הם לא עומדים לפי דעתי בסטנדרטים של הוויקיפדיה, ולכן אני ממליץ לחכות עם זה עד שיהיה לנו אנציקלופדיה של ממש. כמו שאנחנו מוחקים ערכים של אנשים לא מפורסמים, כך גם מתאים לפי דעתי במקרה הזה. שוב, אנחנו בונים כאן אנציקלופדיה, ולא מאגר מידע אינסופי. Yonidebest Ω Talk 01:45, 5 אוגוסט 2005 (UTC)
לפני שנרשמתי הייתי המון בויקיפדיה אבל בעיקר קראתי דברים שהייתי צריכה ללימודים שלי. אחרי שנרשמתי התחלתי לחפש לערוך ולא ממש ידעתי מאיפה להתחיל אז התמכרתי לערכים האקראיים ;) בכל אופן הדיון הוא לא בהרגלי הגלישה שלי בויקי :)
אני לא חושבת שהערכים על הסדרות האלה הם מטומטמים בגלל שהם קצרמרים או בגלל שהם כתובים גרוע. אם היה ערך על איינשטיין כתוב גרוע זה אומר שזה ערך מטומטם? לא בעיני. אלה ערכים מטומטמים כי הם עוסקים בסידרת טמבליזיה שכל המטרה שלה היא למכור קלפים/פוגים וכו'. מדובר כאן בתעמולה מסחרית ולא בתוכנית רצינית שיש בה תוכן כלשהו. אחד מיוצאי הדופן היא למשל הסידרה המורדים שאמנם גם בה אין בכלל תוכן אבל היא עוררה מחלוקת מאוד גדולה בארץ ועל כן הוספתי בערך שלה פיסקה שעניינה בכך.
האם יש מסר כלשהו או תוכן כלשהו שהסדרות האלה משדרות? לא שידוע לי.
אני מסכימה עם משתמש:Yonidebest לגבי מטרותיו בויקיפדיה. -*- עמבה -*- 01:07:28, 2005-08-05 (UTC)
המטרה שלנו היא לא לשפוט את המציאות אלא לתאר אותה. אם יש סדרות שמעניינות ציבור רחב, זה לא משנה מה תוכנן, או אם הוא קיים. עצם העיניין בהן מצדיק את כך שיהיה להם ערך פה. אף אחד לא מכריח אותך לכתוב עליהן. אבל מכאן ועד התנכלות לערכים עליהן הדרך ארוכה.
לילה טובeman‏ 01:14, 5 אוגוסט 2005 (UTC)
"סדרות שמעניינות ציבור רחב"? ילדים קטנים מחפשים ללכת בעדר, בשביל זה קיימות הסדרות האלה, בשביל לסחוט כסף מההורים שלהם. זה תיאור המציאות.
אני לא מתנכלת לערכים האלה. יש עליהם דיון אם לאחד או למחוק. אני לא הצעתי למחוק אלא לאחד למאמר אחד. ("צריך לאחד את כל הסדרות למאמר אחד של סדרות טלוויזיה לילדים בישראל ולבצע הפניות משמות הסדרות לערך הזה." 23:31:29, 2005-08-04 (UTC)) גם אם זה לא ייעשה, זה לא מה שבאמת ישנה לי.
לומר שאני מתנכלת לערכים האלה זה נראה לי מאוד מוגזם... -*- עמבה -*- 01:22:06, 2005-08-05 (UTC)
כל תחום הבידור והפנאי בויקיפדיה כאן מוזנח לחלוטין. אני לא חושב שזה חכם לתת לו עוד מגבלות.
כל תחום הבידור והפנאי מוזנח לחלוטין? יש בויקיפדיה כמה ערכים טובים על משחקי ילדים ומשחקי קלפים ומשחקי חשיבה ומשחקי מזל וכו'. יצא לי בעצמי לערוך כמה. אף אחד לא מגביל את הכתיבה על בידור ופנאי, פשוט מעדיפים להעלות את הרמה של זה... -*- עמבה -*- 04:31:40, 2005-08-05 (UTC)

שבירה[עריכת קוד מקור]

לא שקראתי את כל הויכוח אבל אני מבקש לחזור על האג'נדה שלי גם פה- יש לזכור שבעוד מספר שנים אלו יהיו הערכים שיעניינו את הציבור האקדמי בויקיפדיה מכיוון שזו תהיה היסטוריה של ממש הרבה יותר מערכים פרובניאלים כאלו ואחרים. אני אומר זאת בעיקר לאור העובדה שבכל הנוגע לתוכניות אלו זה המקור היחיד ברשת... A&D- עדי שיחה 06:02, אוגוסט 5, 2005 (UTC)

תשע הגרוש שלי: עמנואל, אתה מיתמם. הבעיה היא לא ערכי סדרות הטלויזיה, אלא איכות הערכים האלה. מי שמעלה ערכים אלה זה ילדים, והם מעלים ערכים גרועים, ולא אני ולא אתה ולא 200 הויקיפדים הרציניים שנמצאים פה יקחו על עצמם את המשימה לתקן את הערכים הללו, ואם תנסה להקים אסם תקבל קדחת. אז מה דעתך, אולי תכין תבנית "סדרת טלוויזיה", ותלך ותכניס אותה לכל הערכים, ותדאג גם שהנתונים בה יהיו מלאים ונכונים (למשל: היכן שודרה לראשונה, בין איזה שנים, במאי, שחקנים, דמויות עיקריות - וכו' וכו')? נורא כיף, הא? אז כל עוד ערכי סדרות טלוויזיה משמשים במה לפריקת יצריהם של אנונימיים בני טיפשעשרה, אין קשר בינהם לבין תוכן אנציקלופדי, ואני בעד למחוק אותם (או לרכז ברשימה לטיפול עתידי, כדוגמת ערכי הרשימות המפורסמים של בן הטכע - שאכן תרמו רבות לויקי בתחילת דרכה) עמית 06:28, 5 אוגוסט 2005 (UTC)
עמית אם הגבת אלי לא קוראים לי עמנואל ואם לא הגבת אלי אז למה הגבת פה. בכל מקרה הערכים שהוצגו אומנם לא מעלפים ואומנם אין בהם מידע חדש שיפיל אותי מהכיסא אבחל יש בהם ידע מסויים והכתיבה לא מאוד גרועה, לא הייתי שם אותם בערך מומלץ אבל הם חלק מהידע האנושי ואין סיבה שלא ימצאו כאן... A&D- עדי שיחה 07:00, אוגוסט 5, 2005 (UTC)
(אני שונא לשבור את הרצף, ולכן הגבתי בסוף. אצלנו במאפיה, כולם יודעים את השמות של כולם ולכן עמנואל יודע שהתכוונתי אליו) עמית 07:18, 5 אוגוסט 2005 (UTC)
what ever A&D- עדי שיחה 07:20, אוגוסט 5, 2005 (UTC)
בקצרה : למי שמפריע שיש הרבה ערכי דרגון בול זי ג'יטי ודומיהם - יתכבד ויכתוב ערכים אחרים לטעמו, כמו למשל פריסידיום, סובייט, קומיסר, הסובייט העליון, המפלגה הקומוניסטית של ברית המועצות ... להמשיך ? אליבאבא 06:54, 5 אוגוסט 2005 (UTC)
ובאופן כללי- במקום לחפש מה למחוק תחפשו מה לכתוב... A&D- עדי שיחה 07:01, אוגוסט 5, 2005 (UTC)
אני רואה לאצלך לא לקרוא את התגובות זו שיטה. אז תקציר תגובתי, עדי, הוא: "אין מקום באנציקלופדיה לערכים שכתובים גרוע, אם אין סיכוי שמישהו ישכתב אותם". קפיש? עמית 07:21, 5 אוגוסט 2005 (UTC)
עמית תפסיק לדבר כמו חבר מאפיה ואל תספר לי על השיטות השלי- אני בדרך כלל קורא הכל. הערכים חוץ מזה לא כתובים טוב אבל גם לא גרוע. A&D- עדי שיחה 10:17, אוגוסט 5, 2005 (UTC)

התחלת ההצבעה[עריכת קוד מקור]

כיוון שאני רואה שיש עוד אנשים ששותפים לדעתי, העלתי את העניין להצבעה בפרלמנט. Jtmשיחה 09:29, 5 אוגוסט 2005 (UTC)