שיחת ויקיפדיה:באגים/באגים בגרסה 1.3

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

סקין חדש לויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

מזל טוב, לויקיפדיה יש סקין חדש. כפי שודאי שמתם לב יש סקין חדש לויקיפדיה. מי שרוצה לחזור לסקין הישן ניתן לבצע זאת באמצעות העדפות, ושם לבחור בסקין "רגיל". ערן 13:45, 28 מאי 2004 (UTC)

יופי של סקין. המקום פשוט נראה אחרת (לטובה). שימו לב שבתגובות יש תקציר אוטומטי.
GNU 13:51, 28 מאי 2004 (UTC)
הצילו!!!
מה זה הסקין הזה?
  • קודם כל עושה רושם שהוא דפק את פונקציית ה CURRENTDAYו CURRENT MONTH.
  • יש כל מיני לשוניות כאלה שצצות מכל מקום (שחלק מהם בכלל באנגלית במקום בעברית) שמסתירות את הערך, או שמפריעים לכתיבה. הן בהתחלה במקום אחד, ואז כשנוגעים בהן הן קופצות למקום אחר
  • אני לא מוצא בדף שיחה את ה"צפה במאמר".
  • גם ככה קשה להתמצא בסקין החדש, לא היה צריך לקרוא בו לדברים בשם אחר.
  • גם השימוש בסקין הקלאסי לא החזיר את כל הדברים לקדמותם
  • היה עדיף להכניס אותו בהדרגה כעוד סקין, לפני שעושימם ממנו את הדיפולט.
eman

במוזילה, הקצה התחתון של הטקסט בלשוניות שבראש כל דף לא נראה, והוא מכוסה על ידי הלשונית הפתוחה. רק כשעוברים עם העכבר מעל הטקסט, קו הגבול העליון של הלשונית הפתוחה נעלם ותחתית הטקסט מתגלה.

חוץ מזה, חלק מהדברים לא מתורגמים, כפי שאפשר לראות.
צחי 14:47, 28 מאי 2004 (UTC)

דוד שי, אתה אופטיפיסט מושבע - וכנראה שטוב שכך.
מדהים / נפלא / יפהפה / משוכלל / יופי / מדהים / וכד' הרבה סופרלטיבים לסקין החדש. אבל כך לא "בונים" סקין חדש. קודם מנסים בעזרת קבוצת ניסוי, מדבאגים, מתקנים, משפרים ואח"כ "מפילים" את הסקין על כולם. חבל שהחבר'ה בויקימדיה בחרו כך להכניס קטע תיכנות שהוא בוודאי לא "מיידי".
אבל לא תאמינו אני בטוח כי תוך זמן קצר (יחסית), דברים יסתדרו, בעיקר בזכות הכישרון של אלה שבנו את השינוי ותוך מאמץ ובדיקה של החברים כאן בויקי שלנו, שילחו הערות ל-BRION וחבר עוזריו (אם יש בכלל כאלה)
ובברכת שבת שלום ובתקווה ובאמונה גדולה.... ^^ דּוֹד1 16:14, 28 מאי 2004 (UTC)


ומי צריך את השדה "מקור:" המצוי בתחתית כל דף? אביהו 14:58, 28 מאי 2004 (UTC)

מתחנן לחזור לסקין הישן. החדש עושה לי איזה הודעת שגיאה שאני לא מבין, הוא גם פחות יפה, ומלא בכל מיני באגים ופחות נוח לשימוש. אנא בטובכם... אלמוג 28 במאי 2004.

אמרו פה שאתה יכול לבחור את הסקין הקודם בהעדפות שלך.

בעיות חמורות עוד יותר:

  1. כאשר יש תמונה, כמו בערך מעבורת חלל, תוכן העניינים נזרק ימינה מתחת לתפריט הניווט. אולי יש לזה קשר לכך שאני משתמש בהפרדה נמוכה יחסית (800X600, באופן זמני), אך יש עוד כמה עשרות אחוזים שמשתמשים בהפרדה הזו.
  2. החיפוש פשוט לא עובד לי במוזילה. לא מתקבלות תוצאות, כאילו חיפשתי מחרוזת ריקה.
  3. כאשר נתקלתי בהתנגשות עריכה במזנון כאן, קיבלתי את ההודעה: "אזהרה: גודל דף זה הוא 32 קילובייט. בדפדפנים מסוימים יהיו בעיות בעריכת דף הגדול מ32 קילובייט. אנא שיקלו לחלק דף זה לדפים קטנים יותר". אלא שכל מה שאחרי ה־32 השני היה כתוב ברוורס.

לטיפולכם המהיר אודה. צחי 15:24, 28 מאי 2004 (UTC)

הסקין החדש הוא בבחינת הכנסת צלם להיכל. האם על ויקיפד מסכן לעבור יסורי טנטלוס על מנת לכתוב ערך קטן? זה כמו לבקש מבן אנוש פשוט לתפוס את מקומו של האטלס. זה כמו לנסות להמציא את הגלגל מחדש, רק הפעם לנסות לבנותו לא עגול אלא משולש או מרובע. למה צריך להרוס דבר טוב, נפלא ויפה למען יצור מפלצתי שקיבלנו. החזרתי את הסקין הישן בהעדפותי, אך הוא לא חזר לגמרי וקיבל חלק מההשפעה הזדונית של הסקין החדש המנסה להתגנב ולזנב בסקין הישן והטוב. מכאן אני מציע לחזור לסקין הישן ולא להרוס אותו עוד. אם יש כוחות מיותרים בעיצוב הגרפי אולי אפשר להפנותן לתיקון בעיות שוטפות בויקי כמו האיטיות והבאגים גילגמש 15:28, 28 מאי 2004 (UTC)

הצצתי רק לרגע, ובעיני הסקין החדש מדהים ביופיו, מודרני ואטרקטיבי. אני מקווה שכל הבעיות שמתוארות למעלה יבואו על פתרונן. דוד שי 15:38, 28 מאי 2004 (UTC)


לתשומת לבכם, עותק של המכתב ששלכתי ל-mailing list הטכני של ויקימדיה:

Surprisingly, some of the Wikipedias where upgraded to Version 1.3 beta 1 with the new skin. As I suspected, this skin does not support right-to-left (RTL) languages correctly. Though I kept warning on this issue, it was disregarded.

The result is that currently the Hebrew (http://he.wikipedia.org) and Arabic (http://ar.wikipedia.org) Wikipedias are not usesable! The version should be reversed ASAP !!!

Both me and the other Hebrew and Arabic wikipedians would be happy to help debuging the new skin and version but it is not acceptable to update the live site version without ANY proper tests!

We have long list of bugs that I would be happy to translate to English when it will be needed. But, for now, install the old version that worked fine.

Meir :-(

לידיעתכם: זה לא רק הסקין שעודכן אלא כל גרסת התוכנה (מ-1.2 ל-1.3).

מאיר מ 16:11, 28 מאי 2004 (UTC)


דוד שי, אתה אופטיפיסט מושבע - וכנראה שטוב שכך.
מדהים / נפלא / יפהפה / משוכלל / יופי / מדהים / וכד' הרבה סופרלטיבים לסקין החדש. אבל כך לא "בונים" סקין חדש. קודם מנסים בעזרת קבוצת ניסוי, מדבאגים, מתקנים, משפרים ואח"כ "מפילים" את הסקין על כולם. חבל שהחבר'ה בויקימדיה בחרו כך להכניס קטע תיכנות שהוא בוודאי לא "מיידי".
אבל לא תאמינו אני בטוח כי תוך זמן קצר (יחסית), דברים יסתדרו, בעיקר בזכות הכישרון של אלה שבנו את השינוי ותוך מאמץ ובדיקה של החברים כאן בויקי שלנו, שילחו הערות ל-BRION וחבר עוזריו (אם יש בכלל כאלה)
ובברכת שבת שלום ובתקווה ובאמונה גדולה.... ^^ דּוֹד1 16:17, 28 מאי 2004 (UTC)

אתם מוזמנים לנסות ניסויים שונים ב: test.wikipedia.org

אני מקווה שתוך זמן קצר יטופלו כל הבאגים - לדעתי הדרך המהירה ביותר להזיז דברים היא דרך הIRC.

קישור מעניין: http://wikimedia.org/conversion.log

ערן 16:33, 28 מאי 2004 (UTC)


השדרוג הלא אחראי הזה ממש מוכיח את כל מה שיש לי להגיד על תוכנות קוד פתוח: ככה אי אפשר לפתח תוכנה. כל מי שמתמצא בתהליכי בדיקה ואישור תוכנה מבין שמה שנעשה פה זה בדיחה. הם הגיעו ל-code freeze רק לפני שבוע!

אבל בשביל לגרום לדברים לעבוד רצוי שאנחנו גם נוסיף באגים. לבריון יש באג בודד על הסרגל העליון בעברית. אנחנו צריכים להוסיף לרשימה ב-SourceForge באגים נוספים. אנו פותח דף חדש: ויקיפדיה:באגים בגרסה 1.3. אנא הוסיפו לשם באגים מלא החופן, רצוי באנגלית. את הבאגים הללו צריך להעלות ל-SourceForge בהקדם. בינתיים, הטרידו את בריון ושאר המפתחים ב-e-mail.

מאיר מ 17:46, 28 מאי 2004 (UTC)


אני מפרסם כאן את תשובתו של בריון. אני התיאשתי מהגישה החובבנית הזו. אני מקווה שאני לא היחיד שמוחה על כך.

Meir Mendelovich wrote:

Both me and the other Hebrew and Arabic wikipedians would be happy to help
debuging the new skin and version but it is not acceptable to update the
live site version without ANY proper tests!

We've been testing it in public for weeks (eg, http://rtl.wikidev.net/). Please, *please* provide specific information about what is wrong (preferably including screenshots) and please *please* say which web browser and what version you are using.

Meir Mendelovich wrote:

We have long list of bugs that I would be happy to translate to English when
it will be needed. But, for now, install the old version that worked fine.

Sorry, no. Then we'll be back to the previous state where nobody's interested in working out the bugs.

מאיר מ 22:23, 28 מאי 2004 (UTC)


AAAAAAAAAAARRRRRRRRGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHH!!!

בקשר לשורת היום בהיסטוריה: בעמוד הראשי כשמנסים לשמור הוא קוצץ את השורה אחרי ה CurrentMonth. בינתיים כפיתרון זמני, הזנתי ידנית את שם היום והחודש בכל מקום שם. אבל זו לא צורה.

גם אז, משום מה צריך היה לעדכן לא את ה MediaWiki:InHistoryMon05Day29 כמו שכנראה היה עד עכשיו, אלא את Template:InHistoryMon05Day29. מישהו יודע מה ההבדל? וגם זה נעלם. אני כבר לא מבים מה קורה פה.

לפי דעתי צריך לששול לעשות "הפגנה" בעמוד הראשי של הויקי האנגלית הפילו עלינו את הדבר הזה, בלי לומר, ועוד יש להם טענות? אם הויקי העברית לא עובדת, אז שגם הויקי האנגלית לא תעבוד. כי נראה לי שפשוט שמים זורקים עלינו זין. מה אכפת להם מהברברים שכותבים מימין לשמאל?!

eman

EMAN נסה להיות יותר ספציפי / מעשי: מזה "הפגנה בעמוד הראשי"? הצע צעדים ממשיים ואנשים יירתמו (אני בטוח ומקווה שגם האחרים).
בכלל, האם לא עשינו יותר מדי רעש - בסה"כ מדובר על סקין חדש, אפשר להישאר בישן והבעיה העיקרית היא מה לא עובד בסקין המקורי עקב מעבר לגירסה 1.3 לכל יתר הבעיות שהסקין החדש יצר, יש זמן וניתן לטפל ברוגע (למרות שאני מסכים שזו לא שיטה לדאבג במערכת חיה) ^^ דּוֹד1 07:36, 29 מאי 2004 (UTC)
וכדי שלא ארגיש רק כמו יועץ, העתקתי מכאן ל-MEAT-WIKI את מה שהצטבר אצלנו בינתיים, כולל חליפת המכתבים של מאיר מ.
קישור לפנייה שלי ונקווה לטוב. ^^ דּוֹד1 08:03, 29 מאי 2004 (UTC)

אתמול בלילה פניתי לbrion בשני נושאים:

  • הטקסט הנעלם- כאשר השתמשו ב, , פשוט נעלם הכל. אם אינני טועה הדבר נפתר (כלומר אנחנו יכולים לשוב למתכונת האוטומטית של היום בהיסטוריה)
  • החיפוש לא עובד- עכשיו החיפוש כן עובד

אגב, הבעיה השנייה היא בעיה שהייתה בכל הויקיפדיות שעברו לגירסה החדשה.

לאחר שעות ניסיון אחדות בממשק המשתמש הגרפי החדש, אני מתחזק ברושם הראשוני שלי - זהו צעד גדול קדימה מבחינת העיצוב של ויקיפדיה. למרבה הצער, יש בגרסת תוכנה זו באגים רבים, ובהם כאלה שהם בלתי נסבלים. כמפתח תוכנה אני מבין ללבו של בריון שמסרב לסגת, אם כי ברור לי שלו הייתי משחרר גרסה ברמה כזו בעולם המסחרי, היה לי הרבה יותר זמן פנוי להקדיש לויקפדיה (אם כי הייתי רעב ללחם). מה שנותר לנו לעשות זה להעביר לו באגים לתיקון לפי סדר עדיפויות נכון, ולקוות לתיקון מהיר. ספק אם הפגנות יעזרו - בריון חצה את הרוביקון. הבאג החמור ביותר שנתקלתי בו הוא תיבת החיפוש. החיפוש עובד רק לפעמים, פעמים רבות ויקיפדיה אינה מזהה את הטקסט שהוקש בתיבת החיפוש, היא מודיעה שהטקסט "" לא נמצא. בעיה נוספת שמעצבנת מאוד היא התפריט שבראש הדף (עריכה, מחק העבר וכו') שבורח ברגע שהסמן עובר מעליו. למדתי לחיות עם זה, אבל ברור שזה לא נוח. דוד שי 08:26, 29 מאי 2004 (UTC)

אצלי, דווקא, הכל עובד בסדר, פרט ל"היום בהיסטוריה" (משתמש במוזילה פיירפוקס). אמנם קצת קשה להתרגל למראה החדש ולמיקומים החדשים של כל האפשרויות אבל סה"כ המעבר רצוי וטוב, למרות שגם אני מסכים ששדרוג המערכת ללא בדיקה מספקת זה מעשה לא אחראי שלא היו עוברים עליו לסדר היום בשום חברת תכנות ופיתוח רצינית. אך אם כבר קרה המקרה, צריך ללמוד לחיות איתו ולדאוג שהוא יהיה טוב יותר. עצומה והפגנה לא תעזור בכל מקרה כבר, עדיף לחבור לבריון בניסיון לפתור את הבעיות מאשר לתקוף אותו על המעבר, דבר שאין לי שום ספק שיאיט את פתרון הבאגים שלנו. GNU 09:23, 29 מאי 2004 (UTC)


טוב, עושה רושם שרוב הבעיות שלא קשורות לסקין נפתרו. למרות שאני עדיין לא מהבין מה זה atom ו rss שמופיעים בשדף "הודעות אחרונות", בשביל מה זה טוב, ומה ההבדל בינהם.

בעיות עם הסקין עצמו

  • הלשוניות עכשיו בסדר רוב הזמן, אבל לפעמים הן עדיין זזות ממקומן ומסתירות את הטקסט.
  • אי אפשר לראות מהו ויקילינק ומה לא. זה ממש חותר תחת מהות הויקיפדיה.
  • כשמנסים להשוות גרסאות של אותטו דף, הכפתורים זזים לכל מיני מקומות מוזרים
  • עכשיו, כשכשיתי "הראה תצוגה מקדימה לדף זה" הוא כתב: "There were serious xhtml markup errors detected by tidy.", ומציג דף עם כך הפקודות HTML

עד שזה ייפתר אפשר לדרוש שהדיפולט יחזור להיות הסקין הישן. זה אבסורדי שאנחנו יכולים לעבור אליו, אבל דוקא משתמשים אקראיים, לא רשומים, חייבים לסבול את כל הבעיות.

eman

אין אפשרות למנהלי הויקי העברית לשנות את הדיפולט לויקי בעברית בלבד? לא ייתכן שגוף מרכזי ינהל את הסקינים לכל הויקים. בקשר לRSS וATOM, אין בהם הבדל רעיוני. למעשה הATOM נוצר בגלל בעיות בתקנים של RSS. לעוד מידע קרא כאן
[1]
Rss GNU 10:55, 29 מאי 2004 (UTC)

לא לגמרי הבנתי, אבל מהמעט שכן הבנתי, אני לא מבין למה צריכה להיות לכל גולש גישה לדבר הזה ועוד במקום כל כך בולט?
ואתה צודק לגמרי. לא יכול להיות שפתאום דבר כזה ייפול לנו על הראש, בלי שנוכל לשנות אותו, לקבוע את עיתויו ולהתכונן אליו.
eman
לגולש הממוצע אין צורך בRSS וATOM, נהפוך הוא - 99 אחוז מהגולשים בכלל לא יודעים מה זה ולא זקוקים לכך. בעקרון, פרוטוקול הRSS בעיקר מיועד לאנשים בעלי אתר שרוצים להציג מידע מאתר אחר ללא צורך לעדכן אותו כל אימת שאתר המקור משתנה. מסכים שהקישורים לכך צריכים להופיע במקום פחות בולט, כנראה שראשי ויקיפדיה חשבו שזה חשוב לשים את זה כבר עכשיו. מבחינת הויקי באנגלית די בצדק, וזאת כי הויקי באנגלית, לעומת שאר הויקיפדיות, היא כבר אנצקלופדיה לכל דבר עם רבע מליון ערכים, רבים מהם מפורטים ומוסברים אפילו יותר טוב מאנצקלופדיות קנייניות ואני מניח שהרבה אתרים ישמחו לאפשרות הRSS (שהיא יעילה במקרה כזה כי הערכים בויקי משתנים יחסית הרבה.

אגב, שימו לב שבויקי באנגלית עדיין יש את הסקין הישן. קצת גורם להרגיש כמו שפני נסיונות לא? GNU 12:38, 29 מאי 2004 (UTC)

דעתי: עיצוב חדש בדרך כלל מרתיע ואף דוחה בהתחלה. השאלה אם הוא יותר נוח לשימוש ואסתטי. העיצוב הזה יותר מובנה, נוח ויעיל. לגבי אסתטיקה - אפשר להתרגל לזה. לדעתי הוא יותר מתאים לאנציקלודפיה. מעבר לכך יש צורך לטפל בבאגים (למשל שורת הלשוניות האופקית שמעל המאמר מתאנכת כשמצביעים עליה)Pasteran 13:27, 29 מאי 2004 (UTC)
לא רק כשפני נסיונות, זה גורם לי להרגיש כמו תחת כיבוש. מישהו מלמעלה, שהאפשרות שלי להשפיע על מעשיו זניחה אם בכלל, מחליט בשבילי באופן שרירותי, בלי לשאול את דעתי או להודיע מראש. זו רק הדגמה מזערית של מה שחווים הפלסטינאים תחת שלטוננו כבר עשרות שנים (ברמות משתנות). מי יודע? אולי זו היתה הכוונה מאחורי כל הסיפור הזה, להדגים לנו איך זה לחיות תחת כיבוש.
eman
בוא לא נערב דעות פוליטיות באתר, חברי היקר. זה לא משנה את העובדה שנעשה כאן דבר לא יפה. GNU 09:54, 30 מאי 2004 (UTC)

השידרוג הזה למען האמת לא כל כך רע. אומנם באגים רבים מופיעים, אבל לאט לאט הם מטופלים. אתמול הרבה מאוד פונקציות של תאריך לא עבדו והחיפוש לא עבד וכעת הם עובדים- ודברים אחרים יתוקנו בעתיד גם כן. יחד עם כל הבאגים הרעים האלו באו גם דברים טובים ששכחנו להזכיר אותם:

  • יש קיצורי מקלדת חדשים. לדוגמה: Alt+Z מקפיץ לעמוד הראשי Alt+R לרשימת שינויים אחרונים.
  • יש הרבה מאוד אפשרויות חדשות בהעדפות המשתמש
  • כעת ניתן לפתוח ערכים עם " בשם. זה יהיה שימושי בערך למשל על צה"ל שיפנה לצבא ההגנה לישראל

ערן 14:53, 29 מאי 2004 (UTC)


עוד באג אחרי השידרוג: במוזילה הוספת התבניות מהתיבה שלמטה לא עובדת יותר. המממ 17:02, 30 מאי 2004 (UTC)

באג נוסף - התבניות מסרבות לעבוד גילגמש 06:01, 31 מאי 2004 (UTC)

רשימת באגים[עריכת קוד מקור]

רשימת הבאגים הכי מפורטת: http://meta.wikipedia.org/wiki/MediaWiki_1.3_comments_and_bug_reports

אתם מוזמנים לבדוק אם הבאגים המדווחים כבר הופיעו שם.

ערן 17:26, 28 מאי 2004 (UTC)

השדרוג לגירסה 1.3[עריכת קוד מקור]

2 הצעות ייעול[עריכת קוד מקור]

1. להוסיף לתבניות תבנית "ברוך הבא" שאפשר להדביק בדף השיחה של משתמשים חדשים, שתכיל קישור לקצרמרים, מבוקשים וכמובן לעזרה.

כבר יש תבנית כזו, ראי דוגמה בשיחת משתמש:אלמוג. דוד שי 17:33, 30 מאי 2004 (UTC)
כותבים {msg:Welcome} וזה מוסיף את התבנית המלאה (שנמצאת בTemplates:Welcome). נפתלי 05:45, 2 יוני 2004 (UTC)

2. לאחד את כל רשימות בעלי המקצוע השונים לתוך הערך של המקצוע. כך ניפטר מאינסוף ערכים שמכילים רשימות בלבד (של כלכלנים, שחקנים, סוציולוגים, סופרים, אמנים וכו'). ראו לדוגמא את הערך אנתרופולוג.

חזרתי מחודש טרק בנפאל, אז יש עוד כמה רעיונות... אבל פרה-פרה. F16

הצעה שניה לא טובה לדעתי. מה הקשר בין סופר לבין כלכלן ומורה? לדעתי אין לאחד, מה גם שיש אלפי סופרים שלכולם מגיע ערך מלא בויקיפדיה גילגמש 13:43, 30 מאי 2004 (UTC)
גילגמש, חוששתני שלא הבנת אותי. בויקי יש ערך כלכלן ויש גם רשימת כלכלנים ידועים/מפורסמים, וכנ"ל פילוסופים ופילוסוף, כימאים וכימאי, פיסיקאים ופיסיקאי וכו'... ערכים של רשימות לא מכילים ערך אמיתי, ונראה לי שזו דרך טובה לבצע אינטגרציה לתוך ערך רלוונטי. F16
אם כך, אכן לא הבנתי אותך, ואני מסכים לחלוטין שאין טעם בערך "כלכלן" ו"רשימת כלכלנים" ולדעתי יש לאחדם גילגמש 14:32, 30 מאי 2004 (UTC)

לדעתי הכל תלוי בגודל הרשימה. רשימה קצרה שלא מכילה יותר מדי פריטים (כמו כימאים) יכולה להכנס לערך ראשי (כימאי), אבל רשימה ארוכה כמו מלחמות או רעידות אדמה או פילוסופים לא כדאי. ערן 15:03, 30 מאי 2004 (UTC)

כמי שיצר את ההבחנה בויקיפדיה העברית, אגן על החלטתי. דוגמה טובה להבחנה נמצאת בערכים מחזאי ומחזאים. הערך הראשון עוסק במקצוע, בדרכי רכישתו, בסוגי הפעילות המתקיימים בו וכדומה. הערך השני הוא רשימה של עוסקים במקצוע זה. לדעתי כל אחד מהערכים, כאשר יתפתח, יהיה ערך גדול ובעל זכות קיום עצמאית. הערך מחזאים מראה גם איך רשימה צריכה להיראות. לא רק אוסף של קישורים, אלא גם משפט שמעביר מידע בסיסי על כל קישור. מקצוע שבו לא יצרתי את ההבחנה הוא מתכנת, משום שהרשימה קצרה מאוד. ייתכן שבעתיד תיווצר הצדקה לפיצולו דוד שי 17:31, 30 מאי 2004 (UTC)
לדעתי עדיף ערכים גדולים על שניים לא מספקים. נראה לי שתחת המקצוע יש לכלול פרוט של מהותו פלוס רשימת הבולטים בו -ושורת פרוט על כ"א לא תזיק. גם מי שרוצה למצוא פילוסוף לא יסבול משתי פסקאות פרוט מהו פילוסוף. הצבעה? F16

בעיה טכנית[עריכת קוד מקור]

משום מה כל התבנית לא פועלות. הכוונה לתבניות כמו הוספת תמונה, דף פירושנים, הערת קצרמר וכו. על מנת להוסיף את התבנית יש לרשום אותה ידנית. אם אפשר לתקן את זה, על מנת שיפעל כמו מקודם זה יהיה ממש נפלא

התייחסתי לזה להלן. נפתלי 05:45, 2 יוני 2004 (UTC)
עכשיו זה פועל. נפתלי 06:08, 2 יוני 2004 (UTC)

טבלאות HTML[עריכת קוד מקור]

שימו לב שאחרי השידרוג יש צורך להסיר תווי רווח שנמצאים לפני תגי HTML בטבלאות (לדוגמא: התיקון שביצעתי בערך איטליה) אחרת הסקין יציג מסגרות ריקות לפני הטבלה. (עורכי HTML אוהבים לסדר טבלאות עם רווחים כי הקוד נוח יותר לקריאה)

אינני יודע אם זה באג נוסף או תכונה חדשה, אבל טיפול בזה נדרש במספר ערכים (ואפילו בדפים של הויקיפדיה עצמה כמו: ויקיפדיה:היום בהיסטוריה/יוני) המממ 07:00, 1 יוני 2004 (UTC)

זה בגלל המעבר לשימוש ב-XHTML במקום HTML. אין לזה יתרונות מלבד שזה "יותר נכון".
הורדתי את טבלת הדוגמא כי היא שיבשה את כל הדף.
מאיר מ 19:08, 1 יוני 2004 (UTC)

צבעי רקע של טבלאות והערה[עריכת קוד מקור]

בגלל באג מבני ב-HTML (הכפילות בין תכונת ה-style לתכונות המקבילות לו) ובגלל שינוי הגדרות ה-CSS בסקין החדש צריך לשנות את הדרך בה משנים צבע רקע של טבלה כדוגמת הטבלאות של העמוד הראשי ותבניות כגון Template:stub. הדרך לעשות את זה היא להוסיף ל-

את הגדרות הצבע כ:
style="border-color: #F0F0F0; background-color: #F0F0F0;"

ולא כ:

bgcolor="#F0F0F0".

הערה קטנה (ומעצבנת):
כחלק מגירסה 1.3 הוספה תכונה חדשה ומדליקה: Timeline או בעברית: צירי זמן גרפים. דוגמאות אפשר לראות כאן. לצערנו הרב התכונה הזו לא נתמכת בעברית. יש כוונות לתקן את זה בעתיד אבל כרגע זה המצב. לדעתי האישית יעבור עוד זמן רב עד שהתכונה הזו תעבוד כמו שצריך בגרסה האנגלית אז יכול להיות שעשו עימנו חסד.

מאיר מ 19:08, 1 יוני 2004 (UTC)

מאיר,
ה-Timelines אינם חלק מהגירסה החדשה אלא תוסף של Erik Zachte, זה שיצר גם את דפי הסטטיסטיקות (http://www.wikipedia.org/wikistats/HE/Sitemap.htm). יש לי קשר איתו מאז שתירגמתי את דפי הסטטיקסטיקות, והוא עשה אז מאמצים רבים כדי להביא לתוצאות נאות בעברית (על כל בעיות ה-BiDi שלה), כך שאני מניח שהוא יישמח לשתף איתנו פעולה כבר עתה כדי שהתכונה תעבוד גם בעברית.
אגב, משהו בקוד הקומבו שלך השתבש. אין לי זמן לבדוק כעת מה. נפתלי 19:39, 1 יוני 2004 (UTC)

MediaWiki ו- Templates[עריכת קוד מקור]

מישהו יכול להסביר לי את ההבד לבין Template:InHistoryMon05Day31 לבין Template:InHistoryMon05Day31 ? ולמה מה שקודם הפנה לשני, עכשיו מפנה לראשון? עושה רושם שמאז השידרוק ה msg:something קורא ל Template:something במקום לMediaWiki:something אבל שהוא העביר את כל ה MediaWiki ל template. האם אני צודק? ואיך לשנות את דפי "היום בהיסטוריה" הנשתנה וזה של כל החודשים? (כבר שיניתי את כולם פעם אחת, ואני מאוד אכעס אם אני אצטרך לעשות את כל העבודה שוב, שלא לדבר על להעתיק תא כל מה שהיה עד עכשיו) eman

eman

(הקטע שלהלן הועתק מדף השיחה של Eman)

ההבדל בין Templates לMediawiki ועוד כמה דברים נוספים בנושא מוסברים במפת הדרכים תחת הכותרת Template syntax. ערן 19:44, 31 מאי 2004 (UTC)

אני מניח שהתשובה למה שאני מחפש נמצאת כאן:
Custom messages are separated from interface text (internal messages). The interface text will remain in the MediaWiki namespace, and the custom messages will be moved to the new Template namespace. The moving will be done with a script.
אבל אני לא ממש מבין אותה ): אתה יכול להסביר לי במילים פשוטות?
eman
אנסה אני להסביר.
מנגנון התבניות של האתר כולל שני סוגים של תבניות, שנקרא להן לצורך העניין "תבניות ממשק" ו"תבניות כלליות". תבניות הממשק (הותיקות יותר, אם אינני טועה) הן למעשה ערכים במתחם ששמו MediaWiki, שמשמשים את התוכנה שעליה פועל האתר (שאגב נקראת גם כן MediaWiki) כדי להציג את הממשק של האתר בשפות השונות. (זוהי שיטה חדשה שהונהגה לפני כחצי שנה. עד אז היה על השרת קובץ בשם Laguage.php שהיה צורך לערוך אותו, ורק לבודדים היתה גישה אליו.) למשל: בסרגל הניווט הימני ישנו קישור שנקרא "מאמר אקראי". בויקיפדיה האנגלית הקישור נקרא "Random page". איך התוכנה יודעת מה להציג בכל שפה? לשם כך קיים בכל ויקיפדיה ערך שנקרא MediaWiki:Randompage (הערך המקביל באנגלית הוא en:MediaWiki:Randompage), וממנו התוכנה לוקחת את הטקסט שתציג בקישור הנ"ל. אם נשנה את הערך הזה (רק מפעילי המערכת יכולים לעשות זאת) - ישתנה הטקסט שמוצג בכל דף. מפעילי המערכת משתמשים בטקסטים שבמתחם MediaWiki כדי לתרגם את תוכנת האתר לשפה המקומית וכדי לשפר את ההודעות שלה או להוסיף עליהן. רשימה מלאה של תבניות הממשק נמצאת כעת בדף מיוחד:Allmessages (דף ארוך!).
הסוג השני של התבניות - תבניות כלליות - הוא המוכר יותר לרוב המשתמשים, והיא משמשת כדי ליצור טקסטים אחידים שחוזרים על עצמם בתוך הערכים. תבניות אלו אינן מוגנות, וכל משתמש יכול ליצור ולערוך אותן כרצונו. למשל: תבנית Stub שמשמשת להצגת "הודעת קצרמר", נמצאת ב-Template:Stub. השידרוג: עד השידרוג האחרון נכללו שני סוגי התבניות במתחם MediaWiki, וכעת מתחם זה משמש רק לתבניות המערכת, ואילו התבניות הכלליות הועברו למתחם Template.
נפתלי 11:56, 1 יוני 2004 (UTC)

(הקטע שלהלן הועתק מדף השיחה של נפתלי)

שלום נפתלי

תודה על ההסבר הממצה. אגב, איך בעת השדרוק המערכת ידעה מה זה מה, את מה להעביר מMedia ל Template ואת מה לא?

לא הבנתי את השאלה. נפתלי 19:30, 1 יוני 2004 (UTC)

ואיך אפשר לתקן את ההפניות לעריכת שורות "היום בהיסטוריה" בדפים שאז עשית ואני שיפצתי? שוב לתקן את כולם כמו אז? או שיש דרך קיצור? eman

כדאי לכתוב בוט שיעשה זאת. הבוט הוא תוכנה קטנה שנכנסת לאתר ומעבירה דף אחרי דף. המומחים לענייני בוטים בויקיפדיה העברית הם Costello ומאיר מ - נסה לבדוק איתם את האפשרות ליצור בוט שיעביר את הערכים. נפתלי 19:30, 1 יוני 2004 (UTC)
במחשבה שניה, אחרי שהבנתי מה הבעיה, נראה שעדיף יהיה לעשות את העבודה ידנית. גם משום שמדובר בסה"כ ב-13 דפים ובתיקון שקשה לעשותו, לדעתי, ע"י בוט, וגם משום שבין כה וכה יש צורך בתיקון נוסף כדי למנוע את הרווחים בגלל בעיית #טבלאות HTML שתוארה לעיל. נפתלי 05:45, 2 יוני 2004 (UTC)

נפתלי, מזמן לא ראינו אותך פה. אני מקווה שהכל בסדר...

יש לי אתגר בשבילך. משום מה כאשר אני לוחץ Ctrl-Shift (אני משתמש ב-Internet Explorer 6.0) בתיבת העריכה הטקסט לא הופך להיות מוצג כ-LTR אלא נשאר RTL ומוצמד לימין. ניסיתי לבדוק ולא מצאתי את הסיבה לכך. יש לך רעיון.

שמת לב שגם התבניות שלנו הפסיקו לעבוד?

הייתי שמח לעזור אבל חזרתי לעבוד שעות מלאות ואין לי הרבה זמן.

מאיר מ 20:09, 1 יוני 2004 (UTC)

הכל בסדר אצלי, ותודה ששאלת. אני פשוט עסוק לאחרונה.
לגבי ההצמדה לימין, לדעתי זה נובע מהשימוש ב-CSS או משהו כזה. XHTML ו-CSS הם לא בדיוק תחום ההתמחות שלי, כך שעדיף שמישהו שמבין בזה יבדוק את העניין לעומקו.
לגבי התבניות - כבר התייחסתי לזה בקיצור למעלה, בהערתי על ה-Timelines. אני חושב שידועה לי סיבת הבעיה, אבדוק ואנסה לתקן.
נפתלי 05:45, 2 יוני 2004 (UTC)

עוד כמה הערות[עריכת קוד מקור]

  • מעכשיו, אין צורך להוסיף לתבניות הכלליות את הקידומת MSG. כותבים, למשל, {{Stub}}, וזהו.
  • נראה לי שתוכנת MediaWiki מנתחת כעת בפורמט Wiki גם את תבניות המערכת (או לפחות את רובן). זה מה שגרם לשיבוש סקריפט הקומבו בתבנית MediaWiki:Summary, לשיבוש דף הסטטיסטיקות ועוד.
  • תיקנתי את הבעיה בסקריפט הנ"ל. התבניות פועלות כעת.

נפתלי 06:08, 2 יוני 2004 (UTC)

כתיבה משמאל לימין[עריכת קוד מקור]

עם המעבר לסקין החדש, החליט מישהו כנראה לעבור להתאמה עברית מלאה, גם במקומות שבהם לא צריך אותה. תעיפו מבט, למשל, בערך האלכסון של קנטור - המספרים כתובים שם מימין לשמאל. איך אפשר להפוך כאלו דברים בחזרה? אני מניח שצריך פקודה מיוחדת לפני ואחרי. גדי אלכסנדרוביץ' 05:22, 3 יוני 2004 (UTC)

== האם יש דרך להחזיר את התבניות האוטומטיות שהיו בסקין הישן?== הכוונה לתבניות האוטומטיות של הוספת תמונה, קצרמר, דף פירושונים וכו'. גילגמש 14:10, 8 יוני 2004 (UTC)

אצלי הן עובדות. נפתלי 17:09, 8 יוני 2004 (UTC)
לא התכוונתי שהן לא עובדות... הכוונה היתה לשים קיצור דרך על המסך, על מנת להקל על העריכה, כמו שהיה בעבר גילגמש 17:58, 8 יוני 2004 (UTC)
אם אתה מתכוון לתיבה הנפתחת שמתחת לתיבת העריכה, שבה ניתן לבחור תבנית או עיצוב כדי להוסיף אותם לטקסט שבתיבת העריכה, אז שוב - אצלי זה עובד.
אם אתה מתכוון למשהו אחר - אנא הסבר לנו למה אתה מתכוון.
נפתלי 14:59, 9 יוני 2004 (UTC)
מסיבה לא מובנת זה עובד עכשיו גם אצלי.... סליחה על הטרחה גילגמש 17:53, 9 יוני 2004 (UTC)

-

התבניות אכן עובדות אך התבנית "הודעת קצרמר" מייצרת את המחרוזת הבאה:

{{%6D%73%67:stub}}

במקום רק את התוכן stub.
--אביהו 18:07, 9 יוני 2004 (UTC)
אם תרשום רק {{stub}} זה יעבוד. ^^ דּוֹד1 02:57, 10 יוני 2004 (UTC)
אני יודע זאת. {{stub}} הוא מה שהתבנית צריכה ליצור,
ובמקום זה היא מייצרת את המחרוזת הבאה: {{%6D%73%67:stub}}
--אביהו 04:02, 10 יוני 2004 (UTC)

הבאג תוקן!

מאיר מ 16:55, 10 יוני 2004 (UTC)

תודה רבה וכל הכבוד למאיר על תיקון הבג. לאחר שבזבזתי הבוקר כעשרים דקות על נסיונות כושלים לתקן זאת בעצמי, לא נותר לי אלא להתפעל מיפי הפיתרון של מאיר, שמשלב שליטה בעולמה של ויקי וב-JavaScript. דוד שי 20:37, 10 יוני 2004 (UTC)