שיחה:TLS (פרוטוקול)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 11 חודשים מאת ניקולס פלמל בנושא העברת הדף לערך TLS

מלחמת עריכה[עריכת קוד מקור]

אבקש לדון בהתנהגות מנהל מערכת גילגמש אשר ניהל איתי מלחמת עריכה ללא כל סיבה הגיונית לדעתי. אבקש לדון בכלל האם ומתי זה ראוי שמנהל מערכת ישנה ערך מסויים באופן שרירותי וללא שיחה מוקדמת (הכוונה למשהו שקרוב יותר למלחמת עריכה ולא לשינוי שמטרתו לשפר ערך מסויים).

לעניין הערך SSL - הערך הופיע כקצרצר ולכן החלטתי להרחיב אותו, אבל התוצאה לא מצאה חן בעני גילגמש אשר לטענתו הכנתי את התוספת כמדריך ולא כערך לאינציקלופידה. לכן גילגמש החליט לערוך אותו על פי ראות עיניו מה שהפך את תוכנו ללא נכון ובנוסף הוא נעל את אפשרות העריכה של הערך. לאחר שהערתי לגילגמש הוא תיקן את החלק הבעיתי. לדעתי המהלך הנ"ל של גילגמש לא נכון וגם לא תקין.

  • דרך גוגל ראיתי שישנם הרבה ערכים שמובאים בהם דוגמאות אז למה כאן זה לא מתאים ולמה לא לדון על כך?
  • לדעתי זה הגיוני שויקיפדיה תתנהל בצורה קצת שונה ויותר חדשנית מאשר אינציקלופידה רגילה (הרי מדיום האינטרנט הוא כזה).
  • גישתי היא שעדיף שהערך יהיה מובן מאשר יכתב בצורה כללית שלא מסבירה כלום.
  • לדעתי יש לדון באיזור השיחה של הערך לפני שמוחקים אותו, נראה לי שהיה ראוי להציע לי (או לכל עורך אחר) לשנות את הערך, לתקן וכדו' תוך שטיחת טעונים הגיוניים מאשר ללכת מלחמת עריכה.


מחכה לתגובתכם,

תודה.

Yahel 17:11, 17 אפר' 2005 (UTC)

הסתכלתי על התוספת שהוספת. עושה רושם כי הדוגמה שהוכנסה מבוססת על "רקע כבד" מדי. אני חושב שהוספת הדוגמה, אם משפט הבהרה קודם לכן המכוון לערך העוסק ברקע המתאים היה עובר בקלות את הסינון של גילגמש. כמו-כן, חבל שניסית לשחזר שוב ושוב את עבודתך. פנייה לויקיפד שבקיא בתחום ובקשה לדעתו, הייתה מסיימת את הפרשה מהר למדי ומונעת מלחמת התשה שעיצבנה את שני הצדדים. אמיתי 14:34, 17 אפר' 2005 (UTC)

לשיחזור של גילגמש הייתה סיבה מוצדקת כייון שהכתיבה איננה אינציקלופדית אבל מצד שני מידע נוסף נפל בשיחזור. אם תרצו אוכל לשכתב את הערך באופן שירצה את שני הצדדים (אבל זה יקח קצת זמן) בברכה Shayakir 14:38, 17 אפר' 2005 (UTC)

בסדר התווכחתם אבל למה לנהול אם אחרים רוצים לערוך?? זה לא בסדר

אני אתן את תגובתי. הערך הורחב על ידי המשתמש Yahel ע"י העתקה מערך אחר ומתן דוגמה מהנוסח שנותנים באתרים תמיכה למינהם. ובכן, ויקיפדיה איננה מדריך, אתר תמיכה טכנית, מדור הכרות וכיוצא באלה. ויקיפדיה היא אנציקלופדיה. כל מאמר לא אנציקלופדי צפוי להמחק כי הוא פשוט לא מתאים לכאן. לא ראיתי שום דבר הגיונית לשלב את הסבר בגוף הערך. המשתמש פעל בחוצפה ובניגוד ברור למדיניות המוצהרת של ויקיפדיה. אי לכך, הרשתי לעצמי לנעול את הערך, לא לפני שהברתי למשתמש שזה מה שיקרה אם יתמיד בהתנהגותו החצופה. גילגמש שיחה 14:58, 17 אפר' 2005 (UTC)

תגובה למשתמש גילגמש: אתה זה שמתנהג כאן בחוסר כבוד לזולת, נראה שהתפקיד עלה לך לראש ואתה מרגיש כראש ממשלת ויקיפדיה. לאחר שעיינתי בחוקי ויקיפדיה ובסמכויות הניתנות למנהל מערכת הגעתי למסקנה שפעולתך היתה חוצפנית, אם יש לך ספק היא היתה מעליבה וזו לא הדרך.

הריני להזכירך שבדף מוגן רשום:

"שימו לב: אין לעשות שימוש בסמכויות מפעיל בעת עימותים עם ויקיפדים אחרים, גם אם הם טועים. במקרה של מלחמת עריכה בה אחד מן המעורבים הוא מפעיל, חל עליו איסור מוחלט להגן על הערך בעצמו. במידה והמפעיל המעורב מאמין שיש צורך להגן על הדף, עליו לבקש ממפעיל אחר שיעשה זאת עבורו."

לגבי החלק המועתק, רציתי לכתוב את אותו החלק הזה לבד, אבל ראיתי שמישהו עשה את העבודה הזו בערך "הצפנה", מאחר ולא היה לי איך לקשר את אותו החלק למאמר שלי- החלטתי להעתיק את החלק הספציפי. להזיכרך העתקתי משהו מפרוייקט GNU כך שזה בהחלט מקובל. אגב איני נוטה לשנות נושאים שאיני מבין בהם! כביקשתי ממך להראות לי היכן מצויין שלא מקובל לכתוב בצורה כזו אבל אתה העדפת למחוק את השיחה בנינו!

אם היית מנהג בצורה יותר אנושית ופחות שתלטנית נראה לי שהויכוח בינינו היה נימנע.

על החתום: חבר ויקיפדיה שנפגע מהתנהגותו הלא דמוקרטית והשתלטנית של גילגמש.

Yahel 18:27, 17 אפר' 2005 (UTC)


אז לא יהיה יותר ערך עבור ssl? לדעתי יש להמנע מפעולה הגורמת למשתמשים שהשקיעו מזמנם להרגיש שמשליכים את עבודת לפח. עדיף היה להשאיר את הערך ולתת ל"אבלוציה" הויקיפדית לעשות את שלה. מחיקה של הערך הביאה אותנו למצב בו "הרווחנו" קצרמר נוסף, במקום מצב בו בעוד מספר ימים היה עומד ערך מלא על ssl.

אם היו מגינים על הקוד של ויקיפדיה ותוכנות נוספות הן לא היו מגיעות לאן שהגיעו. לדעתי הגנה על דף משיגה בדיוק את ההפך מלהגן עליו. לחופש יש חשיבות ברגע שנועלים אותו בכדי לשמור עליו מאבדים אותו. יש הבדל בין השחתה של ערך לבין עריכה שאינה בדיוק ויקיפדית, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן.איזי 08:33, 18 אפר' 2005 (UTC)

איזי ביטא היטב את תחושתי ביחס לדף זה. לא היה צורך להגן עליו, וגם לא להיכנס למלחמת עריכה ב-Yahel. ברור שכוונותיו היו טובות, והוא אף הסביר את מניעיו למעלה. אינני שלם עם הסגנון והתוכן של ההרחבה שלו, אך ניתן לתקן את הטעון תיקון בקלות רבה, ולא היה צורך בהפעלת כוח. יש בינינו רבים שמסוגלים לערוך ערך זה, וניתן היה להשאיר להם את המלאכה. דוד שי 13:18, 18 אפר' 2005 (UTC)
עריכתו הייתה שגויה - העתקה מערך אחר ומתן הסבר קלוקל כאילו ומדובר במדריך או בפורום עזרה. הוא קיבל הודעה על כך שעריכתו שגויה. אם ינסה לחבל בערך ולשחזר לגרסתו, לא אהסס לנעול. גילגמש שיחה
עריכתו לא הייתה שגויה, אם כי לא הייתה מושלמת, אבל כאלה יש לנו אלף ביום. לקחתי את גרסתו של יהל, ושכתבתי אותה תוך מתן מענה לטענות שהועלו נגדה. אני מקווה שהתוצאה תשביע את רצון כולם. דוד שי 13:37, 18 אפר' 2005 (UTC)
כן, גרסה זו מקובלת עלי. גילגמש שיחה

לאדון גילגמש: ההשתלחות שלך בי לא מקובלת! במידה ותמשיך בכך אשקול להגיש נגדך תביעת לשון הרע. בזמן זה אני מצטער על הפעם הראשונה שהחלטתי לערוך טקסט. Yahel 17:31, 18 אפר' 2005 (UTC)

תגיש, מי מונע בעדך. גילגמש שיחה

רצוי שכל ערך לא יכיל מילים לא מובנות או ראשי תיבות שלא מפורטים[עריכת קוד מקור]

שלום!

אחרי עיון בערך SSL, ראיתי את הצורך לפרט, להרחיב ולהסביר את המינוחים הטכניים שלא מובהרים כראוי בפנים כמו לדוג': SET

Secure Electronic Transaction

n. (in E-commerce) SET, trademark for a standard protocol for security of financial transactions carried out by Internet credit card

אשמח מאוד אם אתם הכותבים תוכלו להרחיב ולהוסיף מה כל ראשי תיבות מסמלים באנגלית ולפרש את המונח או המשמעות בעברית על מנת שהכל יהיה ברור וקל לשימוש גם למי שלא מגיע מהתחום הזה. כנ"ל לגבי כל מונח טכני או אנגלי אחר שלא יהיה ברור לאדם הפשוט.

תודה רבה!

יפיפית

סתירה בין הכתוב בערך לבין תצוגת מודל OSI (משמאל למעלה)[עריכת קוד מקור]

שלום!

בערך כתוב כי "SSL מתפקד בשכבת ההצגה של מודל ה-OSI", אך בתצוגת המודל SSL נמצא ב"שכבת השיחה", ולא ב"שכבת הייצוג"! אז לאיפה באמת הוא שייך?

בנוסף, כדאי להחליט האם להשתמש במונח "שכבת הייצוג" או "שכבת ההצגה". שימוש מעורב, כמו שיש עכשיו, גורם לבלבול אצל הקורא.

תודה!

יוסי ר



משהו קטן - הערך העברי לא מקושר לאנגלי: http://en.wikipedia.org/wiki/Transport_Layer_Security אין לי מושג איך לתקן את זה.

קישרתי Haimlevy - שיחה 19:12, 27 במרץ 2011 (IST)תגובה
משום מה הערך הזה מקושר ל-TLS האנגלי, אבל לא להפך (אין קישור משם לכאן) 77.127.185.77 00:12, 5 באוקטובר 2014 (IDT)תגובה

משוב מ-5 באוקטובר 2011[עריכת קוד מקור]

מעולה! תודה. 62.219.183.26 13:14, 5 באוקטובר 2011 (IST)תגובה

העברת הדף לערך TLS[עריכת קוד מקור]

השם התקני של SSL הוא TLS (כפי שכתוב אפילו בפירוש בערך), בכל השפות הערך SSL כבר הועבר לTLS. כדאי שנעביר גם אנחנו את הערך לTLS. EliavSCohen - שיחה 12:43, 18 ביולי 2020 (IDT)תגובה

@EliavSCohen אני מסכים, אני שם פה תבנית לשינוי שם כדי להתחיל בתהליך הרשמי (אני לא בטוח אם זה נחוץ, ליתר ביטחון)

- ניקולס (שיחה) 23:28, 1 באפריל 2023 (IDT)תגובה

שמתי עכשיו קישור בלוח המודעות, אני אחכה איזה יום. המעבר יהיה לTLS (פרוטוקול) שכבר מפנה לערך הזה. - ניקולס (שיחה) 21:02, 8 באפריל 2023 (IDT)תגובה
אני מסכים, אבל זה יותר משינוי שם - זה יצריך שכתוב קטן של הערך והמבנה שלו כדי להתאים לכך (כפי שגם עשו באנגלית). Dovno - שיחה 23:39, 8 באפריל 2023 (IDT)תגובה
@ניקולס פלמל, האם תוכל להוציא לפועל את השכתוב? – מקף ෴‏07:31, 23 באפריל 2023 (IDT)תגובה
@מקף, @Dovno שיניתי הרבה מהרפרנסים, זה מוכן לשינוי שם לדעתכם? אני חושב שאולי גם כדאי לשנות כל מקום שכתוב בו SSL/TLS אלא אם כן זה רלוונטי מאוד - ניקולס (שיחה) 22:58, 6 במאי 2023 (IDT)תגובה
העברתי את הדף והשארתי הפניה. אשמח אם מישהו יסתכל ויוודא שלא עשיתי טעות כלשהיא בהעברה - ניקולס (שיחה) 21:50, 14 במאי 2023 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (ספטמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בSSL שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 22:39, 28 בספטמבר 2022 (IDT)תגובה