שיחה:תורת הגזע/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

הערך אינו נכון עובדתית.

תורת הגזע לא פותחה באירופה, אלא באירופה ובארה"ב. תורת הגזע לא אמרה בפירוש שהתכונות עוברות ב"דם" וכפי שהמדענים באותה התקופה (גם אלו שתמכו באבולוציה) לא ידעו בדיוק להסביר את המנגנון התורשתי, כך גם תורת הגזע. אין המדובר ב"תורה" אחת, אלא בבליל של הבלים שניתן להכניס את כולם תחת הכותרת "דטרמיניזם ביולוגי", ולצרף אליהם מיתוסים אמונות טפלות ומיני הבלים אחרים של המאה ה-19 כגון חקר הגולגלות, וכו'. גם דארווין עצמו, וכמוהו גם הוגים רבים "מתקדמים" לקו בסוג מסויים של גזענות, וכך גם רבים בארצות הברית ובארצות "מתקדמות" כאנגליה, בתחילת המאה העשרים. ל"תורת הגזע" יש פיתוחים רבים, ורובם נוגעים לשדה האאוגניקה, שזכתה לערך משל עצמה, כמו גם לאנטישמיות וכיו"ב. הסקירה ההיסטורית והציטוטים הם חלקיים ביותר ואינם נותנים תמונה מלאה. הרעיון כי אנשים מסוימים הם נחותים גנטית (יהא זה בשל גזעם או בשל כל סיבה אחרת) קנה אחיזה מעבר לחוגים גזעניים ואנטישמיים, ועד היום הוא צץ בכל מיני צורות ומחקרים. אין המדובר רק ב"גזעים" אלא גם למשל בשאלה הנצחית באשר לנשים וגברים.

סקירה יפה של תורות לפיהן אנשים מסויימים הם נחותים גנטית מסיבות שונות יש בספר "אין מידה לאדם" של סטיבן ג'יי גולד. הערך כרגע הוא טועה ומטעה. לדעתי די בערכים "אאוגניקה", ו "אנטישמיות", ואין צורך בערך, ודאי שלא במתכונתו הנוכחית. אלמוג 16:56, 26 אוק' 2004 (UTC)

משחזר לגירסה הקודמת. התוספת שנוספה לאחרונה מועתקת ממט"ח [1]. John Doe 10:54, 17 ינו' 2005 (UTC)

דירוג וחלוקה[עריכת קוד מקור]

הגזע הארי הוא השם הכולל לעמים הגרמאניים (גרמנים, פרנקים, סקסונים וכו') וכולל בתוכו את הגזעים הלטיני (נקרא גם רומאי), הנורדי ונוספים. בתוך הגזע הארי עצמו יש חלוקה לשישה תתי-גזעים, הנורדי, המזרח-בלטי וכו', ההבדלים בין הגזעים לא מוכרים בדיוק כדירוג אלא כהבדלים שנתפשים בטעות כדירוג ע"פ נקודת מבט, ההבדלים "ממליצים" על יעוד בחיים, עובדה לכך היא שהיטלר עצמו לא היה נורדי (דנים, שודים וכו') למרות ש"התת-גזע הנורדי ידוע בתכונות הנהגה מבריקות".

דרום אירופה-סלאבים?[עריכת קוד מקור]

הזגע הסלאבי הוא לא הגזע של דרום אירופה, לא של היוונים ולבטח לא של מדינות הרומאנס הדרומיות כמו ספרד.