שיחה:שרגי גשטטנר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנתיים מאת בחור אחד

ערך זה צוטט בתכנית "התעוררות" עם ידידיה מאיר - משדר של רדיו קול חי, ב-2 במאי 2021 בשעה 07:25.

הייתה כתבה עליו בעיתון 'המבשר', שם נטען כי הוא חדל לחלוטין מלהופיע ולשיר, כקבלה רוחנית, היות וחי היהדות שלו נפגעו מכך. קישור לכתבה: https://docs.google.com/document/d/1bSkPu7G6JSPc08b1xxaQEM4RhEtf6xQ0E5mAGDxQynQ/edit?usp=sharing

לאחר פטירתו של ר' שרגא, הרבו כלי התקשורת השונים לסקר את הסיפור של "הזמר החסידי שנהרג באסון". סיפרו על האלבומים שהקליט, והשירים ששר, על הקול הערב ועל הרגש המתחנן שנשמע בשירתו. אבל ר' שרגא עצמו לא ראה בעצמו זמר. לא בשנים האחרונות. הוא אכן כיוון לשם, לקריירה של זמר מוצלח ובעל שם עולמי, אבל זה היה בצעירותו. לאחר נישואיו החל לחתור לכיוון ואכן נחל הצלחה מסחררת. עתיד מזהיר הובטח לו והדרך היתה סלולה בפניו להצלחה. הוא כבר החזיק בבעלותו באולפן הקלטות משלו, בו הקליט את שיריו והוא היה מבוקש מאוד בחתונות ובשמחות בכל רחבי ארה"ב, לצד פופולאריות גדולה לאלבומים שהקליט ופרסם.

בשלב מסוים הבין ר' שרגא כי הקריירה כמוזיקאי מצליח, השונים באה על חשבון דברים אחרים. חינוך הילדים למשל, העלייה האישית שלו ברוחניות. חוסר היכולת לקבוע עיתים לתורה בצורה מסודרת ועוד.

התובנה הזאת הכתה בו, וגרמה לו לתהות מחדש על הכיוון בשנים שאליו צעד עד כה. כפי שהתחנך בבית הוריו, הוא החליט לפנות לדעת תורה, ופנה לדיין דקהילת סקווירא במונטריאול, לחתור הגאון רבי יוחנן וואזנר שליט"א, עמו היה לו קשר קרוב, וביקש להתייעץ עמו בעניין.

לאחר התייעצות ממושכת, ולאחר שדן עם הדיין בנושא מכל הזוויות השונות שלו. החליט ר' שרגא לעשות הסבת מקצוע לוותר באופן מיידי על הקריירה כזמר, ולקבוע מדי יום לפחות שלוש שעות ללימוד התורה. "בתוך יום – יומיים כבר לא היה לו אולפן" מתאר חברו ר' יחזקאל טומבר בשיחה עם 'המבשר'. "הוא פשוט התפטר מהציוד במהירות, לפני שייתחרט על ההחלטה הטובה שהחליט. לא זו בלבד, אלא שהוא גם קיבל על עצמו שלא יחזיק יותר מיקרופון ביד וישיר על במה.

"ר' שרגא ידע שהרצון הזה לשיר לא יעזוב אותו בגלל החלטה של רגע. הוא פחד שהתאווה הזאת תשתלט עליו בהמשך הדרך ולכן גדר את עצמו וגזר על עצמו שלא לעמוד ולשיר בפני קהל, לא בתשלום ולא בחינם, לא באופן מתוכנן ולא באופן ספונטני".

בחור אחד - שיחה 14:26, 7 במאי 2021 (IDT)תגובה