שיחה:שמואל מסטצ'קין

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 3 שנים מאת Nizzan Cohen בנושא הסרת ההערה על טעון עריכה

מסטצ'קין הנו אחד מארבעת האדריכלים הישראלים שיצאו מבית הספר החשוב ביותר במאה העשרים לאמנות ואדריכלות "הבאוהאוס" שבדסאו, גרמניה. השפעתו על התיכנון והעיצוב בישראל הינה מההשפעות החשובות והמרכזיות ביותר: החל מהקמתם של עשרות מבנים שהפכו את תל אביב להעיר הלבנה - שזכתה להכרזה של אונסק"ו כאתר מורשת עולמי. כמו כן תרם לתנועה הקיבוצית, שבשבילה עבד מרבית חייו: עשרות חדרי אוכל מנומנטלים, אולמות תרבות וספורט ובתי מגורים, כמו כן השתתף בתיכנון גדרות הגנה ומבני שמירה במטה הפלמ"ח. ראוי אם כן להעניק ערך לאדריכל שמואל מסטצ'קין. כולי תקווה שויקיפדים נוספים, ואני בתוכם, נרחיב בעתיד את הערך. מיכאלי 23:47, 3 יוני 2006 (IDT)

כולי תקווה שאתה תרחיב את הערך באופן מיידי בצורה שתבהיר לקורא ההדיוט:
  1. איך "היה ממובלי זרם "הסגנון הבינלאומי" בתל אביב של שנות ה-30" אם את משרדו פתח רק בשנת 37'? מה, מייד נפל עליו מבול של פרוייקטים?
  2. מהם הפרוייקטים המשמעותיים מהתחום הנ"ל אותם תיכנן? לא ציינת ולו אחד לרפואה!
מיכאלי, הגיע הזמן שתבין: לא כל אדריכל הוא "חשוב". מה שאתה עושה זה זילות המושג "חשוב". אני עובד עם עשרות אדריכלים, שרבים מהם עושים את אותם הדברים שתיארת, ובכ"ז איש אינו רואה בהם אדריכלים "חשובים". תבהיר מה חשיבותו! זריקת הסיסמא לאוויר ללא גיבוי בתוכן אמיתי מהווה עבודה גרועה. עמית 00:03, 4 יוני 2006 (IDT)
ועוד הערה קטנטנה: אתה יודע מי האדם שהשפיע הכי הרבה על הכרזת העיר הלבנה? אני אתן לך רמז: היא לא תיכננה אפילו בניין אחד בסגנון הבינלאומי... עמית 00:27, 4 יוני 2006 (IDT)


ניצה סמוק? היא בהחלט ראויה לערך. ואם כבר פתחת פה באיזה דיון בו ציינת שאתה עובד עם המון אדירכלים. אז אני חושב שכמו שמייקל לואיס ונינט טייב זכו לערכים וכל טניסאי סוג ב', כך גם אנשי בניין שתיכננו ובנו בתים בהם אנשים מעבירים בהם את חייהם והם הבתים שמעצבים את נוף חיינו - כול אלה, טובים ורעים, ראויים לערך. ערכים אלו צריכים לכלול כמובן גם פן הערכתי, היינו כיצד עבודתם של אותם אדריכלים ומעצבים מתייחסת לרוח התקופה, ומידת הצלחתם של אותם פרויקטים. עדיין לא אזרתי כוח להתחיל ולכתוב גם הערכות שכאלה, על אף שחובה שהם יהוו חלק בלתי נפרד מכל ערך. אולי למעשה אני צריך להפסיק לכתוב ערכים חדשים ופשוט לשבת ולהשלים את כל אותם ערכים על אדריכלים (ערכים אלו מאוד חשובים לי). בברכה, מיכאלי 00:36, 4 יוני 2006 (IDT)

רצוי מאוד. הטענה העיקרית שלי כלפיך היא על איכות הערכים: אתה לא מגבה את הסופרלטיבים בעובדות, ולא מבדיל בין עיקר לטפל. תסתכל בדף השיחה שלך, בהתחלה, מה שכתבתי. אני בהחלט חושב שאדריכלים חשובים ראויים לערכים, אבל חשוב לי יותר שהערכים עליהם יהיו טובים. עמית 00:43, 4 יוני 2006 (IDT)

הסרת ההערה על טעון עריכה[עריכת קוד מקור]

היי,

סידרתי והוספתי פרטים רלוונטים לערך, כך שנראה לי שניתן להסיר את ההערה על "טעון עריכה" לערך. כמו כן, היו שינויים מהותיים שעשיתי בתוכן, שכן היו בו טעויות עובדתיות (מסטצ'קין לא בנה עשרות מבנים בתל אביב, גם לא קרוב לזה). עיקר פעילותו הייתה בקיבוצים וכך ראוי שיוצג בערך.

בעד ניצן צבי כהן - שיחה 17:11, 11 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה