שיחה:שלומציון (בת הורדוס)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

האם זו שלומציון שנישאה לבנו של פירורא?[עריכת קוד מקור]

  • יוסף בן מתתיהו, קדמוניות היהודים, ספר 16, סעיפים 199-194: (פירורא) "נהג ביזיון בבת המלך שאורשה לו... נתן את הנערה לבנו של פצאל. כעבור זמן... ביקש ממנו לקחת את בתו השנייה שהיתה קרויה קיפרוס... שילח את האשה, שכבר היה לו ממנה בן, והבטיח את המלך שיקח את בתו השנייה... אך כשעברו שלושים הימים...חזר ונגרר אחרי הראשונה".
  • ההמשך בסעיפים 228-227: "כפי שאמרתי למעלה, אירש המלך לאחיו את בתו, ופירורא לא נשאה מפני שגברה עליו אהבתו לאשתו הראשונה. אז ביקשה שלום את הנערה לבנה שנולד לה מקוסטובארוס, והורדוס היה מוכן להשיאנה לו. אולם שינה את דעתו בעצת פירורא שאמר... מן הראוי שיקח את בנו שלו... האירוסין שונו אפוא, והנערה נישאה לבנו הצעיר של פירורא".
  • אריה כשר ואליעזר ויצטום, הורדוס: מלך רודף ורדוף, עמ' 264: "הוא (הורדוס) החליט אפוא לאחות את הקרע במשפחה באמצעות נישואי בתו שלומציון עם בנו של פרוראס...(שם, 228-227)".

אם כן, על פי אריה כשר מדובר בשלומציון, אבל הוא לא מתיחס כלל לכך שבמקומות האחרים אצל יוספוס, כתוב שהיא נישאה לבנו של אח אחר של אביה, פצאל, ושילדה לו ילדים. לי נראה, שהמשך הדברים של יוספוס מתיחס דוקא לבת השניה, קיפרוס, ולא לשלומציון. אבל גם לגבי קיפרוס מצוין במקומות אחרים שנישאה לאגריפס הראשון. לא ברור. Liad Malone - שיחה 02:26, 4 בפברואר 2018 (IST)תגובה