שיחה:שלום חנוך

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 5 שנים מאת Pinkdoron בנושא עדכון ערך

חוסר איזון[עריכת קוד מקור]

כל הכבוד לכותב/ת המאמר על העבודה המקיפה. לדעתי, הסובייקטיבית בעליל, צריך לתת משקל הרבה יותר גדול במאמר לתקליטים הראשונים של שלום חנוך ובמיוחד אני מתכוון ל"שבלול" שהוא אבן דרך בתולדות המוסיקה הישראלית הקלה. עם כל הכבוד לתקליטים של שלום חנוך ב-20 השנים האחרונות, כמו רוב האמנים בארץ ובעולם שמקליטים במשך עשרות שנים, הוא כבר מזמן לא מחדש שום דבר וגם לא מהווה איזה תופעה תרבותית חריגה. אודי 18:21, 22 דצמ' 2004 (UTC)

הערך כתוב ע"י מעריץ ונראה כמו אתר מעריצים. גילגמש 12:46, 23 דצמ' 2004 (UTC)

הערות מוצדקות ומתקבלות[עריכת קוד מקור]

בתור היוצר/העורך המקורי של הדף (סוף אוגוסט/תחילת ספטמבר), אני מסכים ומקבל את ההערות לעיל. אכן אתר זה נכתב ע"י מעריץ, ואכן נדרשת יותר תשומת לב לעבודות המוקדמות יותר של שלום חנוך. אני אשמח אם אנשים נוספים ימשיכו ויתחזקו את הדף, במיוחד אם יוסיפו מידע על החלקים שנשארו יחסית דלים.

booh

שלום חנוך לא נולד במשמרות אלא במעברות!

סובייקטיביות[עריכת קוד מקור]

יצר חנוך את אחד התקליטים המשפיעים ביותר במוזיקה הישראלית : "חתונה לבנה". משפיעים על מי? מי הגדיר שזהו אחד האלבומים המשפיעים ביותר? האם יוצרים אחרים הלכו בדרכו? מה היתה השפעתו?ladypine 18:17, 17 אוקטובר 2005 (UTC)

הוספתי בהתחלה סופרלטיב. כשמדובר באמן ענק כמו חנוך, אין סיבה שהוא לא יזכה לסופרלטיב בערך שלו, כפי שאמנים רבים (פחותים ממנו) זוכים כאן ללא הגבלה.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור]

איזה כיף שיש מומה- לא צריך לטרוח, פשוט להעתיק משם את כל הרשימה. כמה חבל רק שבמומה יש לא מעט טעויות, שלמרבה הצער גם נגררו לכאן. למשל, כל האוספים שם שרשומים של מדייה דיירקט הם בעצם אחד, שבמומה משום מה החליטו להפריד ביניהם. ברשותכם, אני הולך לערוך את זה עכשיו. מור שמש 11:43, 24 דצמבר 2005 (UTC)

שימוש הוגן[עריכת קוד מקור]

מקובל ששימוש בעטיפת תקליט במלואה נחשב שימוש הוגן ולכן לא היה צורך להסיר את עטיפת שבלול מהערך הזה

שיתוף פעולה[עריכת קוד מקור]

שלום רב

שמי ברק, מנהל האתר http://www.tab4u.com, אחד מפורטלי המוסיקה המובילים בארץ ולו עשרות אלפי גולשים ביום. האתר מספק מילים \ אקורדים \ טאבים לשירים ומשמש כפורטל מוסיקה הנותן לוחות שונים, מידע, צ'אט, פורומים ועוד.... בדף כל אמן באתר יש את רשימת שיריו ואלבומיו, תמונות ומידע. יש לציין שהאתר עובד עם אקו"ם והוא איננו מפר זכויות יוצרים. התקשר אליי יו"ר ויקיימדיה וביקשתי ממנו ליצור שיתוף פעולה שייצור תבנית מסוימת שתימצא בדף כל אמן ישראלי. הקישור יימצא בקישורים חיצוניים ויקשר ישירות לעמוד האמן באתרי. סיכמנו שבכל עמוד שבו המידע נלקח מויקיפדיה אוסיף את קישור המקור והערך.

ראיתי שלאתרים מומה\E\שירונט כבר יש את השיתוף פעולה הזה איתכם..

אנא חיזרו אליי עם תשובה למייל tab4u.com@gmail.com או למספר 0542225325

תודה, ברק

הדרכים הידועות[עריכת קוד מקור]

שורה על האלבום "הדרכים הידועות" הוספה היום בסוף הערך. האלבום כבר מוזכר קודם לכן בפיסקה "חתונה לבנה"; הוספתי את המידע שם בכוונה, מכיוון ש, כמו שכתבתי בתקציר העריכה, חנוך לא היה מעורב באלבום הזה בכלל, כך שזה לא בדיוק פרט כרונולוגי בביוגרפיה שלו. לדעתי מספיק להזכיר אותו שם, ולא צריך גם בסוף הביוגרפיה. מור שמש - שיחה 18:43, 29 באפריל 2008 (IDT)תגובה

פראג - 1969 ולא 1968[עריכת קוד מקור]

אני מציע לוודא ולתקן את זה. שנת 1969 מופיעה באתרים רבים בתור השנה שבה "פראג" הופיע בפסטיבל הזמר.
אתר אחד לדוגמה - http://213.8.106.62/hebrew/festival/FZ.asp .
אתר זה נראה מושקע ואמין. 77.126.27.3 19:39, 1 ביולי 2008 (IDT)תגובה

בערך כתוב שהוא בוצע בפסטיבל תשכ"ט, כלומר 1969. מור שמש - שיחה 20:34, 1 ביולי 2008 (IDT)תגובה
נכון, אבל בפיסקה "תחילת הקריירה" יש 3 חלקים, ונראה במבט ראשון שכל חלק עוסק בשנה אחרת - 1967,8,9. אולי עדיף להעביר את החלק העוסק ב"פראג" לחלק העוסק ב- 1969? תודה Kvsh5 - שיחה 10:44, 20 ביוני 2009 (IDT)תגובה

מחכים למשיח[עריכת קוד מקור]

"בשנת 1985 הקליט חנוך את אלבומו המצליח ביותר מחכים למשיח". אני חושב שהגזימו פה, מחכים למשיח הוא אולי אלבום מצליח, אבל לא המצליח ביותר אצל שלום חנוך, וזאת גם קביעה מאוד סובייקטיבית..

אני חושב שהכוונה היא מבחינת מכירות. גם במומה כתוב שזהו אלבומו המצליח ביותר. מור שמש - שיחה 14:17, 18 ביולי 2009 (IDT)תגובה

חסר בדיסקוגרפיה את האלבום "לא יכול לישון עכשיו". בבקשה להוסיף. תודה.

זה מופיע תחת "אוספים", אם כי למיטב הבנתי זה צריך להופיע תחת "הופעות". מור שמש - שיחה 17:34, 1 בינואר 2010 (IST)תגובה


אתמול שיניתי פרט שגוי שהיה בערך, ומשום מה עכשיו אני רואה שמישהו ביטל את השינוי שלי. אביו של שלום חנוך אינו יוצא ליטא, הוא יוצא לטביה. אני יודע את זה בגלל שאני קרוב משפחה של שלום חנוך. סבא שלי, הירש חנוך, הוא בן דוד מדרגה שנייה של חיים חנוך, אביו של שלום. הם נולדו וגדלו בשטטל ורקלין, בלטביה, ולא בליטא כפי שמשום מה כתוב בערך. אני אשנה את הערך שנית, ואנא ממכם לא לבטל את העריכה.

בתחילת שנות ה-70, כאשר החל גל עלייה מברית המועצות משפחתי הייתה בקשר עם אמו(שרה)ואחיו(דני ז"ל) של שלום(מכיון שאביו, חיים כבר לא היה בחיים).


נ.ב. ככל הנראה היה כתוב בערך שאביו של שלום הוא יוצא לטביה מכיוון שבראיון כלשהו שלום אמר את זה, אבל מידע זה הוא שגוי. אביו של שלום כבר נפטר, וככל הנראה שלום לא זכר נכון\התבלבל...

לאימות המידע (אני פונה לבן אדם שביטל את עריכתי) את\ה מוזמן\ת לפנות לנעמה (אחות של שלום). נעמה היא תושבת ת"א, עד לא מזמן תושבת כפר בלום.

אגב, הקיבוצים כפר בלום ומשמרות הוקמו על ידי יוצאי לטביה. 87.68.165.185 22:42, 16 באוגוסט 2010 (IDT)תגובה

הצעה לקטגוריה ששלום חנוך חבר בה[עריכת קוד מקור]

ניתן ליצור קטגוריה מוזיקאים קיבוצניקים בין היתר:שלום חנוך, חנן יובל, מאיר אריאל, גדי אלטמן, חברי להקת לוס כפרוס, מתי כספי, חמי רודנר, גבע אלון, אריאל זילבר וז'אן ז'אק גולדברג זה מה שעולה לי כרגע ברור שיש עוד רבים הכוונה למוזיקאים שנולדו או גדלו בקיבוץ 81.218.46.72 23:42, 1 בספטמבר 2011 (IDT)תגובה

גוספל?[עריכת קוד מקור]

איך יכול להיות שחנוך יצר שירים/מנגינות בסגנון הגוספל? גוספל היא מוזיקה דתית נוצרית, לא ייתכן שאמן יהודי יבצע גוספל. איך זה יכול להיות? Sonic Robo Blast 2 - שיחה 10:23, 9 באוקטובר 2011 (IST)תגובה

ישנם יהודים שראשם ואזניהם פתוחים לעולם ושהיצירתיות שלהם חוצה גבולות דת, גזע ולאום. תתפלא, אבל האנשים האלה מצליחים להגיע רחוק יותר מהפרובינצאיליות של השטעטל. בהצלחה לך.

יופי[עריכת קוד מקור]

היה מעולה קיבלתי מזה ידע רב וזה הועיל לי 46.117.220.40 15:37, 12 בפברואר 2013 (IST)תגובה

"זמר מחאות"[עריכת קוד מקור]

חן חן על הוספת הפסקה לערך. הייתי מוסיף לה אולי גם את השיר "ראש המשלה". מור שמש - שיחה 08:19, 22 באפריל 2013 (IDT)תגובה

הקריירה של שלום חנוך החלה ב-1967. מחכים למשיח יצא ב-1985. איפה הוא היה עד אז? לא הייתה מלחמת ההתשה? לא הייתה מלחמת יום הכיפורים? לא הייתה אינפלציה ומשברים כלכליים וחברתיים? היו גם היו אבל שלום חנוך העדיף לשיר אז על האני הפרטי שלו. רק כשהיה אמן ידוע ומבוסס וקרוב לגיל 40 החליט שהגיע הזמן להשמיע את דעתו על ענייני דיומא. לדעתי, זה לא זמר מחאה. זה זמר שמביע מדי פעם את דעתו על ענייני היום.אודי - שיחה 08:38, 22 באפריל 2013 (IDT)תגובה

קטונת מלקבוע מתי אדם (מפורסם ככל שיהיה) ישמיע את דעותיו הפוליטיות. אגב, זה שהוא התחיל להשמיע את דעתו לאחר שנהיה מבוסס ומפורסם, זה רק מוכיח כמה הוא לא מיינסטרים ופופוליסטי. במיוחד כשדעותיו לא ממש אהודות על כל הציבור... ולגבי ה"אני" הפרטי שלו - חנוך הוא אחד הזמרים שהמציאו את הז'אנר הזה של להיחשף באופן כל כך אישי ופתוח בשירים ("חתונה לבנה").

חנוך עבר קשיים בחייו האישיים והרגיש שהוא חייב לכתוב עליהם ולהתבטאות, להוציא את הכאב החוצה. כשהוא חש שמיצה עם זה - הוא התפנה לכתוב ולהביע, כנגד כל שיקול מסחרי, את דעותיו.

"לדעתי, זה לא זמר מחאה." נו, לדעתך.

פרטים חסרים[עריכת קוד מקור]

לדעתי ניתן היה להוסיף רשימה של ספרי השירים שלו. 83.130.119.180 23:19, 21 באוגוסט 2014 (IDT)תגובה

עדכון ערך[עריכת קוד מקור]

גילוי נאות, עריכה בתשלום: עריכה זו נעשתה תמורת תשלום ! יש לספק את זהות מזמין העריכה בפרמטר |מ=. (מדיניות | הבהרות) Pinkdoron - שיחה 18:14, 25 ביוני 2018 (IDT)Pinkdoronתגובה

לעדכון לחצו כאן

דיווח שאורכב ב-12 בדצמבר 2018[עריכת קוד מקור]

דיווח מויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: טופל

ליהי קורנובסקי אינה אחיינית של שלום חנוך.

צודק חלקית, היא אחיינית של בת זוגו של שלום חנוך.