שיחה:שייטת

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 9 שנים מאת Eldad בנושא העברה מהערך "פלוטילה", שנמחק

העברה מהערך "פלוטילה", שנמחק[עריכת קוד מקור]

להלן תוכנו של הערך "פלוטילה", שנמחק. אפשר אולי לשלבו בערך הנוכחי. אלדדשיחה 13:11, 14 במאי 2014 (IDT)תגובה


פלוטילה היא מונח שמקורו בספרדית, ובה משמעו "פלוטה" (צי) קטן של ספינות, לעתים כחלק מצי גדול יותר. פלוטילה מורכבת לרוב מקבוצה הומוגנית של ספינות הדומות ברמתן אחת לשנייה, כאשר מבחינה היסטורית פלוטילות הורכבו מאוניות מלחמה, ספינות טורפידו, צוללות וכד'. פלוטילה לרוב שומרת על מבנה קבוע, אך אינה מחוייבת בהכרח למבנה ספציפי. בציים מודרניים הפלוטילות הפכו להיות יחידות אדמיניטרטיביות של שייטות. היות וספינות המלחמה הפכו לגדולות יותר, המונח שייטת החליף את המונח פלוטילה כמתאר מבנה של אוניות מלחמה וצוללות בחילות ים רבים.

משמר החופים האמריקאי[עריכת קוד מקור]

בחטיבת העזר של משמר החופים בארצות הברית, פלוטילה היא היחידה הארגונית הבסיסית המורכבת מקצינים ברמה מקומית שבה נעשית רוב הפעילות. הפלוטילה מנוהלת על ידי מפקד פלוטילה נבחר בסיוע סגן מפקד, שהוא בתורו נעזר בקציני פלוטילה ממונים. חטיבת העזר של משמר החופים מורכבת מפלוטילות רבות. מחוזות העזר מאורגנים לאורך קווי משמר חופי המחוז ומנוהלים על ידי קצין משמר החופים (בדרך כללמפקד או קפטן )שנקרא מנהל העזר .

חיל הים הרוסי[עריכת קוד מקור]

בחיל הים הרוסי, המונח פלוטילה נטה לתאר את יחידות חיל הים הפועלות ב "מים חומים", כלומר באגמים או נהרות. בין פלוטילות אלו ניתן למצוא את פלוטילת כספיאן, הפלוטילה מתחילת המאה ה-תחילת המאה ה -20 Satakundskaya או את פלוטילת ארל משנת 1850. במאה ה-18 המונח התייחס גם לציים קטנים ששהו בימים בהם רוסיה לא הייתה פעילה כלכך.

חופשות פלוטילה[עריכת קוד מקור]

המונח פלוטילה משמש היום בעיקר לתאר משטים קטנים (לא צבאיים), בין אם מסחריים או תיירותיים. חופשת פלוטילה הפך להיות מונח פופלארי לתיאור משטים קבוצתיים בעולם. בחופשת פלוטילה, קבוצה של יאכטות שכורות מפליגות ביחד לאורך מסלול קבוע מראש בליווי של צוות הדרכה מקצועי. חופשת פלוטילה מתאימה לשייטים מתחילים ותיקים כאחד, וכוללת מסלולי שייט, עגינה ושחייה במפרצים, כמו גם עגינות במרינות גדולות, רציפים בעיירות קטנות, טיולים רגליים בטבע ושוטטות בערים הגדולות.