שיחה:רפאל בנבנשתי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 שנים מאת Matanyabot בנושא קישור שבור

בנבנשתי פעיל בוויקיפדיה עברית תחת השם משתמש:בנבנשתי רפאל.

ארכוב[עריכת קוד מקור]

ארכבתי את הדיונים הקודמים, לבקשת המשתתפים. דף חדש, תרתי משמע. הייתשלהדוס - שיחה 00:10, 4 בנובמבר 2010 (IST)תגובה

שימוש בחומר מבלוג אישי[עריכת קוד מקור]

מהפעולות של משתמש:Ldorfman אני מבין שיש כלל כתיבה ושימוש במקורות המונע שימוש בחומר המופיע בבלוג אישי של האדם עליו נכתב הערך. רציתי להבין כלל זה. האם חומר שנסרק ממקור חיצוני כמו למשל קטעי עיתונות מקוריים יכולים להופיע כמקור? נראה לי שאין הבדל בין קטע עיתונות המופיע באינטרנט בעיתון דיגיטלי וסריקת קטע עיתונות מקורי המופיע בבלוג האישי. מה לגבי צילום מסמכים מקורייים כמו למשל מכתבים של הרמטכ"ל או ראש אכ"א וצילומים מקוריים? מדוע מסמך הבנוי ממסמכים מקוריים ותמונות מקוריות לא יכול להופיע כמקור לנתונים בערך אם הוא מופיע בבלוג אישי? התופעה של בלוגיים אישיים הולכת ומתפשטת. אנשים מציגים בבלוגים מסמכים סרוקים וצילומים מקוריים. אני מבין שאסור להשתמש בחומר שכתב בעל הבלוג על עצמו. אולם מדוע אסור להשתמש במסמכים המקוריים שמופיעים בבלוג? לעניות דעתי אין הבדל בין מסמכים מקוריים המופיעים באתרים אחרים ובין מסמכי הבלוג. (נכתב על-ידי בנבנשתי רפאל ב-09:49, 2 בינואר 2013‏)

איננו מקשרים לבלוגים, שכן מדובר במקורות שאינם אקדמיים וגם לא, לכל הפחות, אוביקטיביים. בנוסף, הם גם נתונים לשינויים בהתאם לרוח השורה על כותב הבלוג, ומכאן שלא ניתן לסמוך על קישור שיוביל בעתיד לאותו החומר אליו קישרנו (במקרה שלך למעשה אף לא מדובר בפוסט בבלוג, אלא לדפים שאכסנת על שרת כלשהו, המארח דברים שכתבת). אם נכתבו עליך מאמרים כלשהם או אם אוזכר פועלך בעיתונות (מודפסת או מקוונת), לשם יש לקשר. ניתן לקשר למאמרים בעיתונות המודפסת דרך המאגר "עיתונות יהודית היסטורית".
הבט בערכים על אישים אחרים - המצב שאתה יצרת שונה לגמרי מזה המקובל, ולכן הוסרו אותם קישורים, המהווים סימוכין לדברים שאתה כתבת על עצמך. הדף ויקיפדיה:אוטוביוגרפיה, אותו אני מניח שאתה כבר מכיר, לא נכתב סתם. הוא נועד למנוע קונפליקטים מהסוג שאתה מתאר ולמנוע עוגמת נפש. Ldorfmanשיחה 14:01, 2 בינואר 2013 (IST)תגובה
תודה על המידע. לדעתי הויקיפדיה צריכה להיות פתוחה למקורות מקוריים מכל אתר שבהם הם נמצאים. החשוב הוא היות המידע מקורי ולא סוג האתר. בודק הערך צריך לבדוק את מקוריות המידע שניתן בערך. ציטוט מאתר מסוג מסוים (הנחשב אוביקטיבי) עדיין לא אומר שהמידע הוא מקורי ונכון.
לדעתי נושא העיתונות מורכב. עיתונות דיגיטלית נמצאת איתנו רק כ- 20 שנה. מה שלפני זה הוא מוגבל מאד בהיקפו. לדעתי ניתן להעשיר את מקורות הערכים אם ניתן יהיה לתת מקורות שהם סריקה של עיתונים והצגתם כ- PDF.(בנבנשתי רפאל - שיחה 14:34, 2 בינואר 2013 (IST))תגובה
  • אנחנו דווקא נגד מחקר מקורי...
  • לגבי ההערה שלך על העיתונות, כנס בבקשה לערך שהפניתי אותך אליו. המאגר ההוא מספק עיתונות כתובה מלפני עשרות שנים בצורה דיגיטלית.
  • לגבי ההערה על PDF, אין היא נכונה. אני לא יודע אם זה מוכר לך, אולם בכלי פשוט שמתקינים על כל מחשב אישי ניתן ליצור קובץ PDF בדיוק באותו אופן בו שולחים מסמך להדפסה. לפיכך, אם החומר הוא בפורמט PDF, אין הדבר מעיד על אמינותו או על כך שלא נעשה שינוי בקובץ המוצג מאותו קישור (ניתן ליצור קובץ באותו שם ולהחליף את הקובץ הקודם שהיה על השרתים). אנו בסך הכל מבקשים רמה מסויימת של פיקוח על התכנים שתחת דומיין אינטרנטי מסויים. Ldorfmanשיחה 14:43, 2 בינואר 2013 (IST)תגובה
  • כוונתי הייתה לגבי מסמכים מקוריים ולא מחקר מקורי...
  • בדקתי אתר העיתונות והוא מוגבל מאד לגבי הכיסוי (איו עיתונות כלכלית) ותקופה.
  • לגבי PDF הכוונה הייתה לגבי סריקה לתוך פורמט PDF. הדגש הוא על הסריקה של מסמך מקורי. אם רוצים אפשר תמיד לשקר. יש אתרים ברמות שונות של אמינות.
  • תודה על שיתוף הפעולה.(בנבנשתי רפאל - שיחה 17:03, 2 בינואר 2013 (IST))תגובה

קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 02:05, 9 ביולי 2013 (IDT)תגובה