שיחה:רייצ'ל קרסון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 9 שנים מאת 79.177.6.60 בנושא משוב מ-9 באוגוסט 2014

"קרסון התנגדה לדי די טי מסיבות פוליטיות, יותר מאשר מסיבות מדעיות. הגורם שהטריד אותה יותר מכל, כתבה, היה העובדה ש"כל מה שהיה החשוב לי מכל כחובבת טבע נמצא תחת איום." קרסון טענה כי בגלל מבנה שרשרת המזון בעולם החי, חומרי הדברה המכוונים להשמיד חרקים משפיעים בסופו של דבר על מארג המזון כולו, וכי בעלי חיים הניזונים על חרקים, בעלי חיים הניזונים מאותם טורפי חרקים ובני אדם יושפעו אף הם מחומרי ההדברה הרעילים. טענה נוספת אותה שילבה בספר הייתה כי די די טי הוא חומר מסרטן, הפוגע בבני אדם."

ייתכן שטענותיה היו שגויות, אבל מדוע הן פוליטיות? האם היא לא האמינה שהחומר פוגע בסביבה? ואם לא האמינה מה היה המניע שלה? --איש המרק 20:29, 26 אפריל 2006 (IDT)

המשפט לקוח מויקיפדיה אנגלית ובקריאה נוספת, לי בעצמי הוא נשמע סתום. שנה אותו למה שבא לך או מחק אותו אם אתה רוצה. רלף פון שוונץ 15:35, 27 אפריל 2006 (IDT)
שיניתי. דוד שי 23:06, 29 אפריל 2006 (IDT)
ג\דווקא המשפט הזה הגיוני. טענה יכולה להיות שגויה או נכונה. ובכל מקרה טענה יכולה להיות פוליטית (בשני המקרים). ייתכן ולקרסון היתה דעה קדומה (שנבע מאמנותיה הפוליטיות), ודעותיה על הדי די טי, לא נבעו ממחקר מדעי מסודר מידי בתחום (ממה שניתן להתרשם, זה לא חריג, גם בנושאים אחרים, וגם בנושא הזה, אפשר לראות כיצד שני הצדדים קופצים למסקנות על סמך נתונים חלקיים,התעלמות מדקויות ,והשמטה של אפשרויות). האזרח דרור 07:48, 30 אפריל 2006 (IDT)


יעד ושיטה[עריכת קוד מקור]

"היעד היה איסור על השימוש בדי.די.טי, והשיטה הייתה הצבעה על נזקים להם גורם החומר בבעלי חיים ובמיוחד בבני אדם."

אפשר להמשיך בזה, לעוד תנועות לא רק התנועה הסביבתית:

"היעד [של תנועות השמאל המדיני] היה פינוי יהודים מתוך ביתם, השיטה הייתה הצבעה על קשר בין ביתם לבין טרור פלסטיני".

"היעד [של תנועות הימין המדיני] היה הרג של ערבים, השיטה היתה התיישבות במקומות בהם הצבא יצטרך להגן עליהם, ובתוך כך להרוג ערבים".

לא אפשרי, לדוגמה, שקרסון באמת חשבה שחומי ההדברה באמת גורמים לנזקים והיעד שלה היא לצמצמם את הנזקים האלו. האזרח דרור 07:48, 30 אפריל 2006 (IDT)

בוודאי שאפשר שהיא חשבה ולדעתי סביר מאוד להניח שהייתה בטוחה שכך הדבר. זה אינו משנה את העובדה שהיא השתמשה במתודה מסוימת כדי לעשות זאת ושהמתודה הזו -- טיעון שרשרת-ההשפעות או ההשפעה על מערכות כוללות יותר -- הייתה החידוש המעניין שהיא הביאה לכאן. רלף פון שוונץ 16:01, 30 אפריל 2006 (IDT)

קישור פגום[עריכת קוד מקור]

הקישור לכאורה לאתר מדלית החירות הנשיאותית פגום http://click.medaloffreedom.com/RachelCarson.htm

משוב מ-9 באוגוסט 2014[עריכת קוד מקור]

נראה לי שכדאי לבחון את הערך בנקודה הבאה: העורך כתב "בשנת 1962 פרסמה קרסון בהמשכים במגזין "ניו יורקר" פרקים מן הספר, שעוררו מיד עניין רב. יצרניות חומרי ההדברה הגדולות, ומדענים רבים בתעשיית הכימיקלים תקפו את קרסון ואת טענותיה, ולחץ הופעל על הוצאת "הגטון מיפלין" להימנע מהוצאת הספר. מן העבר השני, נהנתה קרסון מתמיכה של "הסוכנות להגנת הסביבה" (EPA) בארצות הברית וראשה, ויליאם רקלסהאוס, וכן מארגוני איכות הסביבה של התקופה".

מאידך בערך על epa באנגלית נכתב שהוא הוקם בשנת 1970.

כדאי לבדוק נקודה זו.

בברכה,

ד"ר שמואל חן 79.177.6.60 21:26, 9 באוגוסט 2014 (IDT)תגובה