שיחה:ריאליזם (מדע המדינה)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 14 שנים מאת Guy.al בנושא הוספת פסקה על מעמדה של הגישה

ערך לוקה בחסר[עריכת קוד מקור]

חשוב להדגיש כי הערך דן בריאליזם המדיני המסורתי מבית מדרשם של הנס מורגנתאו ואטאטיסטים כדוגמתו שפעלו ברוח מלחמת העולם השניה. לא ניתן לדון בשורשיו הפילוסופיים של הריאליזם מבלי להזכיר את 'מדינת הלוויתן' של תומאס הובס (ע"ע מצב הטבע) ואת "הנסיך" של ניקולו מקיאבלי. עוד ראוי להדגיש כי הגישה הזו כבר לא מקובלת בניתוח המודרני של היחסים הבינלאומיים, ואפילו הזרמים שנגזרו ממנו - ובראש ובראשונה הניאו-ריאליזם (וולץ, מירשיימר ושות') זוכים כיום לביקורות נוקבות. ShrimpEr 19:11, 4 אפר' 2005 (UTC)

אז מה דעתך לכתוב על הנושא? טרול רפאים 19:13, 4 אפר' 2005 (UTC)
ראשית, הייתי אמורה לעבור על הערך, אך לא הספקתי. אם אתה מוכן לכתוב על כך בעצמך, אני אשמח. ושנית, מה קורה לכולם היום? זה ניקולו מקיאוולי! דורית 19:19, 4 אפר' 2005 (UTC)
אני חושש שנפלה טעות. אבי תורת הריאליזם הוא לא הנס מורגנתאו אלא ניקולו מקיאוולי. אין שום ביסוס לטענה שהנס הוא אבי תורת הריאליזם, בעוד שכתביו של מקיאוולי שהיה 400 שנה לפני הנס הם התגלמות הריאליזם במחשבה המדינית. אלירן.מ 13:12, 25 נוב' 2016 (UTC)

כפילות עם ריאליזם פוליטי[עריכת קוד מקור]

אין לי שום ידע בנושא, אבל אחרי קריאת שני הערכים, אני די בטוח שהם עוסקים באותו הדבר. בברכה, ‏Almighty ~ שיחה 22:01, 25 באפריל 2007 (IDT)תגובה

הוספת פסקה על מעמדה של הגישה[עריכת קוד מקור]

הוספתי פסקה על מעמדה של הגישה והסרתי את המשפט על חוסר הרלוונטיות של הגישה בפסקת הפתיחה של הערך מכיוון שהיא הייתה מוטעית ומטעה. גם היום רוב חוקרי היחב"ל בעולם הם ריאליסטים.Guy.al - שיחה 21:51, 30 בנובמבר 2009 (IST)תגובה