שיחה:רחוב בר-אילן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

למי שתיקן את המשפט המיותר:

להגיד שלא נוסעים שם היום בגלל הפחד מאבנים זה כמו להגיד שלא נוסעים שם מתוך השלמה והתחשבות עם הציבור החרדי. תלוי בעיני המתבונן. חוץ מזה, המשפט הבא באותה הפיסקה כבר מציין את העובדה שעדיין זורקים שם אבנים מפעם לפעם.
העובדה שאתה מציג את עצמך בכרטיס המשתמש כחילוני יכולה לגרום לחשוב כי הניסוח שלך מוטה.Roniva 16:19, 29 יוני 2006 (IDT)

כלל לא - שים לב -> מדובר על כך שכיום הנסיעה שם דלילה בשל דרכים עוקפות והתעייפות הצדדים. למעשה רוב מי שאני מכיר (כולל אנוכי) לא נוסע שם בגלל זריקת אבנים על מכוניות, וחשוב לי לשמור על החיים שלי מאשר לקצר בעשר דקות את הדרך - זו הסיבה העיקרית. אי-נסיעה בשל התחשבות ברגשות דתיים לעומת אי-נסיעה בגלל פחד מזריקת אבנים זה ממש לא אותו דבר ואני לא מבין איך אתה טוען את זה. כחילוני, יש לי פרספקטיבה שונה, אך זה לא אומר שזה שגוי או מוטה - זו סיבה מרכזית למה חילונים לא נוסעים שם, וזו עובדה - אין לזה קשר לזהותי הדתית. אסף 16:23, 29 יוני 2006 (IDT).
העובדה שזורקים שם אבנים נאמרת במשפט הבא, וחבל על ההתעקשות שלך.
וחבל גם שאתה מתעקש לנקוט עמדה ברורה בכתיבת ערך שנקרא גם על ידי חרדים וגם על ידי חילונים שיכולים להעיד כי בניגוד לך ולחבריך, הם לא נוסעים שם כי יש להם רצון להימנע מפגיעה ברגשות.
Roniva 16:36, 29 יוני 2006 (IDT)
חבל שאנשים זורקים אבנים ואז לא רוצים לקרוא על זה בערך - זה כמו להגיד שיגאל עמיר יכול להפגע מזה שאנחנו קוראים לו רוצח בערך שלו. נו באמת. אני מנסה להציג את כל הצדדים ולא לנסות להסתיר חלק מהעובדות או הדעות רק כי זה לא נעים לשמוע. העובדה שיש אנשים שלא נוסעים שם בגלל פגיעה ברגשות, לא סותרת את העובדה שאנשים רבים לא נוסעים שם בשל חשש מזריקת אבנים. חוץ מזה, המשפט על זריקת אבנים כלל לא נכתב בפרק הזה אז אני לא מבין מאיפה אתה טוען את זה. אסף 16:39, 29 יוני 2006 (IDT).
אני לא יודע אם אתה יודע אבל גם החילונים יזמו שם הפגנות אלימות ויש להם, כך יטענו החרדים, חלק לא קטן בליבוי היצרים. בנוסף, אתה יכול לשער כי צבי צמרת, יו"ר הוועדה שמונתה על ידי בית המשפט העליון ודבריו מופיעים בקישורים החיצוניים של הערך - ושאינו חשוד כחרדי - יאמר לך כי הוא נוסע בדרך עוקפת בגלל רצונו להימנע ממאבקים ומנכונותו להתפשר.
Roniva 17:04, 29 יוני 2006 (IDT)
המשפט המסיים את הפיסקה אומר בפירוש את העובדה שעדיין יש קבוצות קטנות של חרדים המעוררים שם מהומות וזה יכול בהחלט לספק את רצונך לצייר את העובדות בדרך הנוחה לך. Roniva 17:04, 29 יוני 2006 (IDT)
אני חוזר - זה שאפילו יו"ר הועדה לא נוסע שם בגלל שהוא מכבד את החרדים - כל הכבוד לו, אבל אין בזה סתירה. רבים אחרים לא נוסעים שם בגלל החשש להפגע מאבנים ולא בגלל שהם רוחשים כבוד לחרדים (רק לפני שבועיים בשבת היו שם מהומות גדולות וזריקת אבנים על מכוניות ובנס אף אחד לא נפגע). לגבי החלק השני - יש הבדל גדול בין שני המשפטים שציינת - בתחילת הפסקה מדובר על הסיבות שבגינן חילונים לא נוסעים שם בשבת - אין ספק כי אחת הסיבות היא בגלל החשש מזריקת אבנים. אין לזה כל קשר להמשך של הפסקה, אשר מתארת באופן כללי כי יש מהומות כלליות ע"י חרדים מדי פעם - הקורא לא יכול ולא צריך לנחש מזה שיש חילונים שלא נוסעים שם כי הם חוששים מזריקת אבנים ולפגיעה ברכושם ובחייהם. אסף 17:11, 29 יוני 2006 (IDT).
ועכשיו אחרי הפיסקה האחרונה שהוספת, הצלחת לעצבן אנשים שאינם תומכים בדעתך הכביכול צודקת, ונתת סיבה נוספת לאנשים לחשוב כי ויקיפדיה עמוסה בחילונים אנטי דתיים. מכיוון שתשובתך תהיה: מצטער, אלו העובדות...אני עוצר בזה את הוויכוח ומצטער על כך שאתה אובססיבי כל כך לערך הזה, מתקן בו כל כך הרבה נושאים והופך ערך שעסק בכביש בר אילן שהצליח להפוך סמל בגלל נושא מאד מסויים, לערך שמביא את דברי החילוני המרגיש פגוע מהתנהגותם של החרדים ברחוב בר אילן. תודה.

ואגב...לידיעתך, זו הסיבה לשם המקורי של הערך: כביש בר אילן. כך הוא חרות בתודעת ההמונים וכך הוא צריך להיזכר. לא רחוב בר אילן שמעצבן אותך. Roniva 17:14, 29 יוני 2006 (IDT)

קודם כל הרחוב לא מעצבן אותי ואין לי משהו אישי נגדו (במיוחד כאשר אני נוסע בו פעמים ביום, כל יום [מלבד שבת]). הערך עצמו מדבר על הרחוב/כביש, ולא על סגירתו בלבד ולכן ראוי לציין בהקשרו את כל מה שקשור אליו (אישית היה מעניין אותי יותר לראות מידע על הרחוב עצמו ולא רק על סגירתו). הרחוב מהווה פלטפורמה אנטי-ממשלתית פעמים רבות ואני לא מבין את האינטרס שלך להסתיר את זה. הרחוב אולי מהווה סמל למשהו אחד, אך לרחוב יש לו עוד תפקידים רבים ועניין רב מעבר לכך ולכן אין סיבה להתמקד בנושא אחד בלבד. לגבי טענתך - אני לא אובסביסי לגבי כלום, ואם תשים לב יש לי למעלה מ-7000 עריכות בויקיפדיה, כך שעשר העריכות כאן בוודאי לא מסמלות כלום, אלא רצוני להציג את כלל העובדות ולא רק את מה שנעים או נוח לשמוע. לגבי שם הערך - למיטב ידיעתי בר אילן הוא רחוב ולא כביש בשמו, והשם כביש (כדרך בינעירונית) הוא מוטעה. אם יש לך אסמכתאות רשמיות שונות - אשמח לתקן את שם הערך. בברכה, אסף 17:21, 29 יוני 2006 (IDT).

פסק דין בג"ץ[עריכת קוד מקור]

[1] - לדעתי כדאי לקשר לפסק הדין שדן ברחוב, אך אין לי את היכולת לראות מה נאמר בסוף פסק הדין בלי לקרוא אותו שעות. צהוב עולה 17:20, 29 יוני 2006 (IDT)

אישית כבר קראתי אותו לפני כמה חודשים (במלואו) ויש לי הרבה מה להוסיף לערך עוד בהקשר המשפטי שלו, אך אעשה זאת בימים הקרובים. בברכה, אסף 17:23, 29 יוני 2006 (IDT).


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 00:25, 9 ביולי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 00:26, 9 ביולי 2013 (IDT)[תגובה]