שיחה:רחוב אתיופיה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 14 שנים מאת תמרה בנושא ערך בעייתי ביותר

אילו ידעתי שמקום השוכן שני מטרים מכתובתי מופיע בויקיפדיה... הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חייגו בקליק - יודעים עברית?! 23:22, 18 בפברואר 2009 (IST)תגובה

ערך בעייתי ביותר[עריכת קוד מקור]

ודורש שכתוב עמוק ועריכה קפדנית, אך לא מחיקה, כי מדובר אכן ברחוב חשוב.
יש לתת את הדעת על הדברים הבאים:

  • כל הפסקה 'יחודו של הרחוב' עוסקת בייחודו של רחוב הנביאים, ולא של רחוב אתיופיה. גם הקביעה כי רחוב אתיופיה הוא "שלוחה של רחוב הנביאים" היא שטות - מדובר ברחוב צדדי היוצא מרחוב הנביאים, ולא יותר מכך.
  • הפסקה 'רקע היסטורי' מבולבלת ומטעה - שוב מוזכר רחוב הנביאים כנושא מרכזי, תוך אמירה שרחוב אתיופיה היה בסך הכל שביל עפר עד תקופת המנדט. חוץ מזה, האמנם בנו האתיופים ברחוב "יותר מתריסר בתים"? - הרי אפשר לספור בתים אתיופיים ספורים ותו לא.
  • הפסקה דלעיל מכילה תת-פסקה מסועפת ומיותרת על תולדות הקהילה האתיופית ומסורותיה. אין בכל כל צורך, די להסביר בקווים כלליים מה הביא את האתיופיים לירושלים, ובמיוחד לחלק זה של העיר.
  • בכל הערך מוזכרת משפחת נשאשיבי בהקשר של מבנה אחד, בעוד שבפועל היו אלה בני המשפחה שהקימו את רוב הבתים ברחוב, עד שהוא נקרא 'שכונת הנשאשיבים'. לא ייתכן שמידע כה בסיסי ייעדר מהערך.
  • הסרתי כבר בתים "שנדחפו" לפסקה 'בתים בעלי עניין', אולם עתה יש להשלים את הפסקה עם בתים שנעדרים ממנה, כמו בית ד"ר אריה פייגנבאום, המשמש היום כבית הקיט של עירא רנרט, או בית מרדכי בן הלל הכהן ואחרים.

אשמח אם מישהו יוכל להתחיל במלאכה, ואני מבטיחה לתת כתף (: תמרה שיחה 23:52, 15 ביוני 2009 (IDT)תגובה

בונים חופשיים[עריכת קוד מקור]

ברחוב זה פעלו גם מספר לשכות בונים חופשיים בתקופת המנדט סביר להניח כי בביתו של ילין. הכתובת המופיעה על התעודות ABYSSINIAN 121