שיחה:רבן שמעון בן גמליאל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 3 שנים מאת HiyoriX בנושא דיווח על טעות

עולה אצלי הרושם שד"ר יחיעם שורק (כותב הערך) מעתיק מתוך מאמרים שכתב כבר.

זה נחמד וטוב ומשובח, אבל דומני שראוי היה שיערוך אותם קצת לפורמט ויקי ולערך אנציקלופדי. הלל 20:34, 31 אוקטובר 2005 (UTC)

אזהרה חמורה[עריכת קוד מקור]

אם לא הייתי יודע מי כתב את הערך, הייתי מוחק אותו מיד וללא היסוס, ואני מודיע קבל עם ועדה שאני נוהג כאן במשוא פנים כלפי ד"ר שורק.

ד"ר שורק: אינך מציית לכללים של כתיבה אנציקלופדית לא בסגנון וחמור מכך, לא באובייקטיביות. אתה מציג ספקולציות היסטוריות כעובדות, ואני בטוח שאם תלמידים שלך היו נוהגים כך היית פוסל את עבודותיהם.

לפיכך, עם כל הכאב והצער, אני נאלץ להתרות בך: ציית לכללים, או שניאלץ לנהוג בך כבמשחית. לא אוכל לקבל את עריכותיך אלו לאורך זמן רק בשל היותך בעל תואר ד"ר.

בכבוד רב. עמית 21:52, 31 אוקטובר 2005 (UTC)

אני לא מבין למה לא למחוק את הערך, אין בו שום מידע אנציקלופדי!--ג'ו בלאק 21:56, 31 אוקטובר 2005 (UTC)
אני מסכים שיש למחוק אותו, אלא אם כן הדוקטור ישכתב אותו שכתוב יסודי. הלל 21:58, 31 אוקטובר 2005 (UTC)
שכתוב? אני חוזר: אין פה שום מידע על הדמות.--ג'ו בלאק 22:02, 31 אוקטובר 2005 (UTC)
יש קצת: "רשב"ג היה רך בשנים בשעה שאביו, הנשיא רבן גמליאל, נפטר (117 לספ')". וגם: "בשלב האחרון של המרד, כנראה בשנת 134 לספ', "נצפה" רשב"ג, כמתבגר, כצעיר, בביתר, מעוזו של בן כוסבה". ועוד: "שב"ג מעיד על עצמו כדלקמן: "חמש מאות בתי סופרים היו בביתתר ... ומכולם לא נשתייר אלא אני" (תלמוד ירושלמי מסכת תעניות, פרק ד' סט, עמ' א')". כן, זה לא הרבה, וגם מוטה. העניין הוא שלדוקטור יש ידע, ואני חושב שאפשר למנף אותו לכך. רק צריך יהיה לעבוד קשה כדי לסנן את כל הטיותיו. הלל 22:05, 31 אוקטובר 2005 (UTC)

הבעת דעה[עריכת קוד מקור]

בס"ד לדעתי הערך צריך לעבור עריכה רצינית, כי רבן שמעון בן גמליאל ראוי לערך. צריך לנהוג מאוד בזהירות עם הערך הזה לפני שמחליטים מה עושים איתו. אני מתנגדת למחיקה, אלא אם כן יסיקו מסקנה שאין סיכוי לשפר אותו, ולהביא אותו למצב נורמלי, ליאת.שיחה מישהי שאיכפת לה 22:22, 31 אוקטובר 2005 (UTC)

ליאת, לעתים מחיקת ערך תורמת לו יותר מאשר השארתו ללא מידע אמיתי. הלל 22:26, 31 אוקטובר 2005 (UTC)

בס"ד מקבלת את דעתך, ומוסיפה שצריך לכתוב מחדש כי ערך כזה ראוי לויקיפדיה, ליאת.שיחה מישהי שאיכפת לה 22:30, 31 אוקטובר 2005 (UTC)

בס"ד עכשיו הערך נראה נורמלי וראוי, כל הכבוד למי ששיפר אותו, ליאת.שיחה מישהי שאיכפת לה 23:22, 31 אוקטובר 2005 (UTC)

אי-דיוקים רבים בערך[עריכת קוד מקור]

ידידי המלומדים,

אין לי מושג מי כתב את הערך, אבל הוא רווי באי דיוקים. למעשה, מהרבה בחינות, אם נאמין למקורות התלמודיים, לערך כפי שהוא כתוב אין שום ערך.

הפרשנות שהכותב נותן למדרשים וסוגיות בתלמוד חורגת מפרשנות אובייקטיבית ונוטאת יותר לשכתוב ו"אינוס" של הסוגיות כך שיתאימו לגישה הסטוריונית מסוימת.

לדוגמא, מפורשות לא היה זה רשב"ג שנאלץ להסתתר מהרומאים אלא רבן גמליאל דיבנה, כפי שאכן קובעת הגמרא. יתר על כן, הארוע הנ"ל לא התרחש בתקופת מרד בר כוכבא אלא בתקופת המרד הגדול - הרומאים הרגו את רשב"ג הזקן (אחד מעשרת הרוגי מלכות) וכדי להשלים את ההכחדה של בית הנשיא הם חיפשו גם את בנו, רבן גמליאל דיבנה.

תנסו גם לפענח את לוחות הזמנים - לידה, פריון, מיתה - של כל הדורות החל מרבן גמליאל הזקן ועד רבי ותגידו לתוצאות אבסורדיות.

כאמור, הערך חסר ערך. אני בעד למוחקו.

בברכה, מוטי

שלום לך,
הערך לא נכתב רק על סמך מקורות מהימנים, ובגרסתו המקורית היו בו פרשנויות וספקולציות רבות נוספות (ראה גם את רבי יהודה הנשיא, שעדיין לא טופל).
נקודתית, במקורות אין אזכור ברור להסתתרותו של רשב"ג, וזו מסקנה של חוקרים היוצאת מהמצב המדיני באותה התקופה ואשר לדבריהם אפשר למצוא לה רמזים בתלמוד. אם אינני טועה, הר"א הלוי, בעל דורות הראשונים, שותף גם הוא למסקנה זו (אם יש מקורות מנוגדים הצע נא אותם. עצם העבדה שרבן גמליאל נאלץ להסתתר אינו סותר את האפשרות שזה קרה גם לבנו).
הערות על נקודות נוספות יתקבלו בברכה. אתה מוזמן גם להירשם ולערוך את הערך.
בברכה, ינבושד • כ"ג בניסן ה'תש"ע.

מצב הערך כיום[עריכת קוד מקור]

שלום, עברתי בדף השיחה וראיתי שהיתה מלחמה רצינית בנוגע לאובייקטיביות הערך. האם העניין יושב והערך הותאם לסטנדרטים של "ערך אנציקלופדי"? אם כן, מדוע למשל אין לערך את תבנית "תעודת הזהות" הנוחה הקיימת בערכי אמורים/תנאים רבים? --Radioactive Grandpa - שיחה 03:04, 18 בפברואר 2012 (IST)תגובה

הוספה[עריכת קוד מקור]

שלום הוספתי: דבריו הידועים של רשב"ג השני מובאים בסוף פרק א באבות: רבן שמעון בן גמליאל אומר :"על שלשה דברים העולם עומד, על הדין ועל האמת ועל השלום, שנאמר (זכריה ח, טז) אמת ומשפט שלום שפטו בשעריכם". גימליוד - שיחה 10:41, 9 במרץ 2015 (IST)תגובה

חוצפה!!![עריכת קוד מקור]

חוצפה ! ברור שבבית הדין בזמן הבית ואחרי החורבן לא הי' שום אופוזיציה ושום פוליטיקה כל מה שנעשה זה מה שנמסר להם לעשות משמים ובטח שלא הייתה שנאה או איבה בין התנאים הק' כל מה שהם עשו עשו בשביל שנלמד מהם!!! להפוך אותה לפוליטיקאים משופשפים זו החוצפה הגדולה בעולם!! חיזרו בכם פן תפגעו 2A01:6500:A040:DC72:6164:C6A4:4009:C206 23:51, 4 במאי 2020 (IDT)תגובה

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

פעם היה נעים לקרוא בוקיפדיה . לאחרונה הכתב כה זעיר גם במשקפיים לא ניתן לקריאה . חבל אני הפסקתי לקרוא כי הקריאה הייהת בלתי נסבלת חבל מאד שלא נשתמש בהיצע שלכם ץ תודה אם תתקנו את הגופן לקריאה סבירה ולא אותיות עירות כנקודות . תודה לכם דווח על ידי: שרונה תם 89.139.216.208 14:31, 24 בנובמבר 2020 (IST)תגובה

הגופן נשאר אותו הגופן מאז שויקיפדיה העברית נוסדה. הבעיה היא אצלך במסך. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 14:44, 24 בנובמבר 2020 (IST)תגובה