שיחה:קרב תל סאקי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 4 חודשים מאת כלב הדמעות בנושא גילוי נאות

חסר תיאור של שני נסיונות החילוץ הראשונים. חסר זמנים בהתפתחות הקרב אייל המהולל - שיחה 00:19, 23 במאי 2013 (IDT)תגובה

תיקון ציטוט של מנחם אנסבכר[עריכת קוד מקור]

לגבי השורה הזאת - "אנסבכר שהיה פצוע קשה, ביקש ממי שלא נפצע, שייצא אל הסורים ויודיע שכולם נהרגו."

זו היא עובדה לא מדוייקת . גם לפי הלוחמים שהיו בתל גם לפי יצחק נגרקר (אבא שלי) וגם בעמוד 419 בספר "על הבלימה" הציטות הוא "מי שלא פצוע ויכול לצאת החוצה, שייצא ויגיד לסורים שאנחנו נכנעים".

זה הציטוט - על מה שקרה אחרי זהו אילתור של יצחק נגרקר. יוגב - שיחה 16:42, 18 בנובמבר 2020 (IST)תגובה

דיווח שאורכב ב-23 בנובמבר 2020[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מנחם אנסנכבכר אמר כשהיו בתוך הבונקר לפני שנגרקר יצא..."מי שיכול שיצא ויגיד לסורים שאנחנו נכנעים".

אפשר לראות את זה גם ב ספר על הבלימה.

סיפור החילוץ הרפואי של החיילים והפצועים במלחמת יום כיפור מתל סאקי ברמת הגולן[עריכת קוד מקור]

בויקיפדיה בערך תל סאקי בסוף הפרק הקרב על תל סאקי כתוב רק הפסוק הבא "ביום השלישי של המלחמה, במקביל לירידת הסורים מהתל, נשלח, תחת אש, כוח חילוץ שלישי, אותו הוביל המג"ד, יורם יאיר. כוח זה הצליח להגיע למוצב, והופתע לגלות בו 28 לוחמים שהצליחו לשרוד לאחר ששהו במשך כ-30 שעות בבונקר " כדי להשלים את התמונה אני מבקש להוסיף את העובדות הבאות: הנדון: סיפור החילוץ הרפואי של החיילים והפצועים במלחמת יום כיפור מתל סאקי ברמת הגולן מספר פרופ' בנימין וולוביץ שהיה רופא גדודי במלחמת יום כיפור בגדוד 92. ביום השלישי למלחמה בתאריך 8.10.73 במהלך הקרבות ברמת הגולן שמעתי בקשר הפיקודי שיש נצורים בתל סאקי הזקוקים לחילוץ ולטיפול רפואי. מסתבר שקדמו לחילוץ שלנו שני חילוצים שהסתיימו במותם של כל המחלצים. נסענו במהירות לכוון המוצב מלווים בגדוד הסיור והגענו לפתח הבונקר בתל סאקי . לאחר שדילגתי מעל חייל הרוג שהיה מוטל בפתח המוצב שאלתי " האם יש כאן שריונאים" . בתוך המוצב הסתתרו החיילים שלנו עם רימונים בנצרה פתוחה מוכנים להשליך אותם על כל חייל סורי שיכנס למוצב. הייתה דממה קצרה ולאחריה הרגשת רווחה בקרב החיילים הנצורים שהבינו שבאנו לשחרר אותם. מיד החלו לצאת מהמוצב חיילים ביניהם החובש של המוצב שנראה המום. נכנסתי יחד עם החובשים שלי לתוך הבונקר והתחלנו בפינוי הפצועים. בתוך הבונקר שכב גם מפקד המוצב מנחם אנסבכר שהיה פצוע בראשו. הפצועים הוצאו מחוץ למוצב לקבלת טיפול רפואי. רק מסוק אחד הצליח לנחות כדי לפנות את הפצועים הקשים כיוון שזמן קצר לאחר מכן החלה הפגזה סורית על התל שהכריחה אותנו להתפנות מהר מהשטח יחד עם כל שאר הפצועים .

מצורפים 

1. מצגת על תל סאקי שבתוכה נמצא הקטע שבו רואים אותי בבוקר מספר את הסיפור של תל סאקי (המצגת נכתבה על ידי רובי 054-6651000 robby_n@netvision.co.il 2. שקופית מאותה מצגת שנכתבה לאחר האזכרה 30 שנה למלחמה בתל סאקי 3. קטע מספר שנכתב מיד לאחר המלחמה על ידי מירון צור ויעקב אלבוים (ראה עמוד למטה 74) 4. קלטת הפגישה בביתי עם מנחם אנסבכר מפקד המוצב, 30 שנה לאחר המלחמה . 5. תמונה מאותה קלטת

פרופ' בנימין וולוביץ 

ben@volovitz.com

0546822054 46.117.114.53 22:20, 12 ביולי 2022 (IDT)תגובה
אפשר להזכיר את העניין בקצרה. גילגמש שיחה 20:33, 14 ביולי 2022 (IDT)תגובה

בעיה בקישורי ארכיון בערך (אוגוסט 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום. בתהליך הארכוב, החזיר הארכיון שגיאות לאחד או יותר מהאתרים ששלחתי לארכיון. להלן קישורים שהחזירו שגיאה והשגיאה המתאימה.

בכל מקרה זו תהיה ההודעה היחידה לגבי קישורים אלו, ולא יעשה ניסיון נוסף לארכוב קישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 19:31, 31 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה

גילוי נאות[עריכת קוד מקור]

גילוי נאות, עריכה בתשלום: עריכה זו נעשתה תמורת תשלום מבנימין וולוביץ. (מדיניות | הבהרות) כלב הדמעות - שיחה 14:14, 24 בדצמבר 2023 (IST)תגובה