שיחה:קהילה לומדת וירטואלית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 12 שנים מאת אבנר בנושא בינוויקי

התחלתי בעבודה, בינתיים מחקתי את פסקת ה"מושגים קשורים", כי היא באנגלית ואינה תורמת ממש, המושגים הקשורים כבר נמצאים בחלקם בתוך הערך. שנית, לגבי ה"שאלה" - הרי הנושא של קהילה מפורט בקהילה וירטואלית וגם לשם יש קישור. התנגדות? דורית 20:06, 12 מאי 2006 (IDT)

מוזכרים כאן גם חוקרים, למשל פלאבל. צריך הפניה מדוייקת של השם + בלקריאה נוספת את המאמר/ספר בהם נעשה שימוש. דורית 17:30, 20 מאי 2006 (IDT)

Flavell, John H. (1976). Metacognitive aspects of problem solving. In L. B. Resnick (Ed.), The nature of intelligence. (pp. 231-235). New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates. Hillsdale Motyka 19:31, 20 מאי 2006 (IDT)

שלושת האלמנטים[עריכת קוד מקור]

עיינתי בתחילת הערך וערכתי הגהה קלה בפסקה השנייה, שהייתה מעט מבולבלת (אני מקווה שלא שגיתי בכלל בהבנתה כך שפגעתי בהגהה במשמעותה), אך מצאתי רק שני אלמנטים, כך שאולי מוטב להבהיר את הכוונה בפסקה. אייל בארי 20:41, 19 יולי 2006 (IDT) כתוב:הקשרים הבין אישיים, קשרים חברתיים ותהליכי שיתוף ידע אם זה לא מספיק ברור - אתה מוזמן לשכתב --motyka שיחה 15:08, 20 יולי 2006 (IDT)

לשם הנוחות, אעתיק לכאן את החלק הרלוונטי:

"קהילות לימוד וירטואליות מציעות למורים דרכים חדשות להוראה שלא היו אפשריות בתהליכי ההוראה המסורתית, כיוון שהן משלבות בין הטכנולוגיה הוירטואלית המאפשרת אותה (אינטרנט) לבין רעיונות חינוכיים מתקדמים (אלמנט הלימוד). אלמנט בולט נוסף בה, הוא הקהילתיות, הקשרים הבין אישיים, הקשרים החברתיים ותהליכי שיתוף הידע ההופכים אותה לקהילה לומדת. רק קהילות המשלבות את שלושת האלמנטים הללו ראויות להיקרא קהילות לימוד וירטואליות."

לפי מה שכתוב, גם הקהילתיות היא אלמנט (והיא מוזכרת בנשימה אחת עם השלושה הבאים), ומאחר שהיא מוזכרת כאלמנט נוסף, אזי גם מה שהופיע קודם בפסקה הוא אלמנט, ולכן אני חושב שהניסוח הנוכחי מבלבל מעט, ולא ברור בדיוק מהם שלושת האלמנטים להם מתכוונים. איני מפקפק ביכולתי לשכתב את זה משום שאין לי ידע בנושא, ואני לא בטוח אם ממש הבנתי את כוונת הפסקה. אייל בארי 17:33, 20 יולי 2006 (IDT)

אנסה אולי בכל זאת להציע ניסוח חלופי לפי הבנתי את הפסקה: "קהילות לימוד וירטואליות מציעות למורים דרכים חדשות להוראה שלא היו אפשריות בתהליכי ההוראה המסורתית, כיוון שהן משלבות בין הטכנולוגיה הוירטואלית המאפשרת אותה (אינטרנט) לבין רעיונות חינוכיים מתקדמים. בנוסף, בולטת בהן הקהילתיות. כמו כן, קהילות לימוד וירטואליות מתאפיינות בקשרים בין אישיים, קשרים חברתיים ותהליכי שיתוף ידע, ההופכים אותן לקהילות לומדות. רק קהילות המשלבות את שלושת המאפיינים האחרונים ראויות להיקרא קהילות לימוד וירטואליות." אייל בארי 17:43, 20 יולי 2006 (IDT)

אתה מוזמן לתקן את הערך לפי הצעתך, --motyka שיחה 16:38, 24 יולי 2006 (IDT)

שיניתי, תודה, אייל בארי 18:27, 24 יולי 2006 (IDT)

בינוויקי[עריכת קוד מקור]

הבינוויקי נראה לי שגוי, באנגלית זה: Learning community ולא Virtual learning community. הבינוויקי המתאים נראה לי en:Virtual community of practice אבנר - שיחה 19:30, 20 בפברואר 2012 (IST)תגובה