שיחה:צווארון לבן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 15 שנים מאת Lostam

ערך מסוג זה עוסק בהכללות, שמטבען יש להן יוצאי דופן. עם זאת, מצאתי ההכללות אחדות שרחוקות מדי מהמציאות, לפחות זו שבישראל, ולכן הסרתי אותן:

  • משתכרים שכר סביר, הנע סביב השכר הממוצע במשק: עובדים הבנקים, שהם נציגים מובהקים של הצווארון הלבן, משתכרים שכר הגבוה מהשכר הממוצע. עובדי המדינה, אף הם נציגים מובהקים של הצווארון הלבן, משתכרים פחות מהשכר הממוצע. הטווח הרחב גורם לכך שמוטב להימנע מהכללה בסוגיה זו.
  • הבעלות על עסקים: הבעלות עצמה אינה הופכת אדם לצווארון לבן: שרברב המעסיק שלושה עובדים הוא בעל עסק, וכך גם ירקן המעסיק שוליה בחנותו, אך הם באופן מובהק אנשי צווארון כחול. בעלות שבה הבעלים עובר לעסוק בניהול היא עיסוק של צווארון לבן, אבל ניהול מוזכר בהמשך (בלי קשר לבעלות), ודי בו.
  • "לעובדי הצווארון הלבן יש מוניטין של כאלה המתייחסים בציניות ואף מתנגדים להתאגדות מקצועית, והם נוטים לייחס את הצלחתם והתקדמותם בעבודה כקשורה יותר ליכולתם לסייע בהשגת יעדי החברה שבה הם עובדים מאשר לחברותם באיגוד מקצועי" - אמירה ממש לא ישראלית - בישראל עובדי המדינה ועובדי הבנקים, שהם מרכיב בולט של הצווארון הלבן, מאוגדים היטב. דוד שי - שיחה 09:07, 15 בנובמבר 2008 (IST)תגובה
לא כתבתי את הערך בעצמי, אלא תרגמתי אותו מוויקיפדיה האנגלית. סוציולוגיה היא לא תחום ההתמחות שלי. כשתרגמתי את הערך על רמפול ראיתי שאין עדיין ערכים בעברית על "צווארון כחול" ועל "צווארון לבן" והחלטתי להכחיל אותם. אחרי שראיתי שהוספת ב"ראו גם" את הצווארון הוורוד, אני מתעתד להכחיל גם אותו בקרוב. אבל בהחלט יש מקום לתיקונים, עריכות והרחבות מצדם של אלו הבקיאים בתחום. Lostam - שיחה 16:07, 15 בנובמבר 2008 (IST)תגובה

ראוי לומר שגם רפואה זה מקצוע של צווארון לבן?[עריכת קוד מקור]

זה אמנם מקצוע נחשב מאוד, ואכן נותנים בו שירות, אך יש לזכור - הרופא מבצע פעמים רבות עבודה מעשית ופיזית, בניגוד לרובם של עובדי הצווארון הלבן שסה"כ כל עבודתם מסכמת ב - "דיבורים" (בכתב או בע"פ). נקודה למחשבה.