שיחה:פתחיה בר-שביט

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 שנים מאת Matanyabot בנושא קישור שבור

כלכלן ישראלי בולט, משפיע ומוכר לעוסקים בתחום. Tomtom - שיחה 23:47, 25 בפברואר 2010 (IST)תגובה

התייעצתי עם מבין דבר בנושא, והוא זיהה מיד את שמו של בר-שביט כמי שמשפיע על מדיניות הבנק, ולא באופן מבוטל. מכיוון שעסקינן בבנק גדול מאוד בישראל, הרי שלטעמי יש חשיבות למי שמשפיע על מדיניות הכלכלית. קוריצהשיחהאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 12:45, 26 בפברואר 2010 (IST)תגובה


Arieljonatan - שיחה 17:21, 26 בפברואר 2010 (IST)תגובה

בר שביט הינו אחד הכלכלנים הבולטים והמשפיעים בתחומו. מעולם לא החזיק אדם במשרה כה בכירה (כלכלן ראשי של בנק גדול בישראל) במשך קרוב ל 30 שנה. מעבר לזאת הוא היה דמות מפתח בכלכלה הישראלית בשנות השבעים המאוחרות עד תחילת שנות האלפיים והוא טרם רבות לפיתוחה. לא חסרות דוגמאות לנגידי בנק ישראל שפנו אליו לעצה, כשהדוגמא המוכרת ביותר היא הנגיד פרנקל שאימץ את רעיון האלכסון של בר שביט (האלכסון, למי שלא מכיר, קבע את שערי המט"ח בארץ במשך כחמש-עשרה שנה. כלומר, אין אדם בארץ שלא הושפע ישירות או בעקיפין מהמודל הזה שפותח ע"י בר שביט). נתקלתי בשמו של פתחיה בר שביט בלימודי הכלכלה שלי וכשחיפשתי ללמוד עליו יותר באינטרנט נתקלתי במבוי דיי סתום. אפשר בקלות למצוא ראיונות איתו או פרסומים שלו (כ 250 תוצאות בגלובס משש השנים האחרונות), אבל לא ניתן למצוא מילה על הבנאדם שמאחורי הרעיונות. באמצעות חבר של חבר של קרוב משפחה הצלחתי לאתר את כתובת הדוא"ל של ביתו של פתחיה, שרי בר שביט. אני עומד איתה בקשר רצוף בנושא המידע המופיע בדף הזה, והיא ומשפחתה הם למעשה מקור עיקרי לדף זה. מכיוון שמדובר באדם שפועלו השפיע על חיי כולנו ועל התנהלות המדינה בכלל - אנני רואה לנכון למחוק ערך זה.

אנונימי יקר. למיליוני אנשים בישראל ולמיליארדים בעולם יש עבודה. רוב האנשים מחזיקים במשרתם שנים רבות. איננו כותבים עליהם ערכים רק משום כך. העובדה שאדם החזיק במשרה 30 שנה היא חסרת חשיבות. לא כל מנהל בנק ראוי לערך, ודאי לא כל מנהל מחלקה. חיפה-חיפה-עיר-עם-עתיד - שיחה 13:03, 27 בפברואר 2010 (IST)תגובה

חיפה חיפה יקר - נראה לי כי לא הסברתי את עצמי טוב.... אינני אומר כי יש מקום לערך זה מכיוון שהאיש עסק במקצועו 30 שנה, אלא מפאת תרומתו לכלכלה הישראלית.

האם אתה בקיא בתחום הכלכלה ? אני יכול להבטיח לך כי רוב האנשים אשר עוסקים בתחום מכירים בוודאי את השם פתחיה בר שביט (כפי שציינתי, אני סטודנט לכלכלה ונתקלתי בשמו במהלך לימודי). מלבד זאת, מדובר באדם אשר הוביל מהלכים רבי משמעות במשק, כשהמשמעותי שבהם הוא ה"אלכסון" בו השתמשו במשך כ 15 שנה כדי לקבוע את שערי המט"ח בארץ (שזה אומר, את הערך של השקל עצמו גם כן) - קרי, אם בשנות התשעים/תחילת אלפיים שכרת דירה בישראל/ היתה לך קרן פנסיה בישראל/קנית משהו מייבוא/עבדת במפעל שעסק בייצוא - או למעשה קיימת קשר כלכלי כלשהו עם מדינת ישראל או במדינת ישראל - מודלים שבר שביט בנה השפיעו על חייך ישירות. אני מזמין אותך לעיין בערך על הנגיד פרנקל ועל רצועת הניוד כדי להרחיב ידיעות בנושא האלכסון.

יש לנו ערך יפה על רצועת הניוד שבו מסוכמת השפעתה על חיי. עמדתי עקבית: אם מישהו יזם/יסד/פיתח דבר מה שזכה אצלנו לערך, ניתן להזכירו כיוזם/מייסד/מפתח בערך הרלוונטי, וכל עוד בזאת מתמצה תרומתו לאנושות - די באזכור כזה. לכן יש להזכיר את בר שביט בערך על רצועת הניוד ולא מעבר לכך (יש למחוק את האזכור מן הערך על פרנקל שכן הוא אינו רלוונטי שם). אם אתה אכן סטודנט לכלכלה אתה בוודאי יותר שהרצועה הורחבה והורחבה עד שבוטלה כליל בשנת 2005. בר שביט היה מהמתנגדים הבולטים לביטול הרצועה, והפלא ופלא - הסתבר שהוא טעה. התנגדותו לביטול הרצועה היא עובדה שמן הסתם יהיה צורך להוסיף לערך במידה שלא יימחק, שכן עד לרגע זה הסיבה היחידה להימצאותו של הערך במרחב הראשי היא הטענה בדבר תרומתו לייזום הרצועה. חיפה-חיפה-עיר-עם-עתיד - שיחה 14:34, 28 בפברואר 2010 (IST)תגובה


שלום חיפה חיפה. מסכים איתך לחלוטין - יש מקום להוסיף את התנגדותו של פתחיה לביטול האלכסון (לדעת האם זאת היתה טעות או לא - זה כבר עניין של טעם וריח ואין מקומו בויקיפדיה). אני חושב שמדובר בערך שבנוי בצורה יפה וטובה ועוסק באדם מאד מוכר בתחומו (וממה שקראתי בדף המשתמש שלך אתה תומך נלהב בערכים איכותיים על פני ריבוי ערכים של שלוש שורות). רצועת הניוד אינה תרומתו היחידה לכלכלה הישראלית, אבל היא המוכרת שבהם ולכן השתמשתי בה כדוגמא. לגבי איזכורו בערך על פרנקל - לא אני הוספתי אזכור זה, אבל אני מבין למה מישהו כן עשה את זה. האלכסון הוא אחד הצעדים המשמעותיים שנקט פרנקל בתקופת כהונתו, ואיזכורו של בר שביט בתור הוגה הרעיון בהקשר זה הגיוני לדעתי (מה גם שמדובר באיזכור בן ארבע מילים).

מכיוון שמדובר בדמות מאד מוכרת בכלכלה הישראלית (גם לא בהקשר האלכסון), וכיוון שמדובר בערך הבנוי בצורה מכובדת, אני רואה מקום להשאיר אותו על קנו.

מדובר בדמות מוכרת מאד בזירת הכלכלה הישראלית, בעלת תרומה משמעותית להתנהלות המשק בישראל

הבקשה להבהרת חשיבות הערך הוסרה[עריכת קוד מקור]

בחלוף שבוע מהצבת בקשת ההבהרה הבהירו המשתמשים "ברוקולי" "tomtom" ואנוכי, "arieljonatan" את חשיבות הערך בדף השיחה ותמכו בהשארתו בויקיפדיה. אי לכך ובהחלטת רוב המשתתפים (מול מתנגד אחד - "חיפה-חיפה-עיר-עם-עתיד") בשיחה הוסרה הבקשה להבהרת החשיבות אשר הוצבה בתאריך 25.2.10 Arieljonatan - שיחה 23:39, 3 במרץ 2010 (IST)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 04:36, 16 במאי 2013 (IDT)תגובה