שיחה:פתולוגיה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 5 שנים מאת 79.178.112.226 בנושא משוב מ-7 באוקטובר 2018

הבהרה על פתולוגיה ורפואה משפטית[עריכת קוד מקור]

כאשר נכתב שישנו מכון פתולוגי יחיד בישראל ושפתולוג ורופא משפטי אחד הם, שיניתי את הכתוב משום שזה פשוט לא נכון.
יש הבדל בין פתולוגיה לרפואה משפטית ומכאן שגם בין פתולוג לרופא משפטי.
אבו כביר הוא לא המכון הפתולוגי היחיד בארץ.
פתולוג הוא לא רופא משפטי והוא לא עורך נתיחות גופה. הוא משתתף בנתיחות שאותן מבצע טכנאי גופות, ואז בודק את הדגימות ומבצע את הבדיקות הדרושות. הפתולוג עובד בבית חולים. ישנן מחלקות פתולוגיות בבתי חולים ברחבי הארץ.
אבו כביר הוא המכון לרפואה משפטית היחיד בארץ ובו עובדים רופאים משפטיים ולא פתולוגי. ההבדל בין רופא משפטי לפתולוג הוא שפתולוג עובד כפי שהצגתי קודם לכן ואילו רופא משפטי הוא פתולוג שעבר הכשרה במשפטים, בבליסטיקה ובעוד מספר תחומים נוספים כדי לקבל את התואר 'רופא משפטי'.
הרופא המשפטי מבצע את הנתיחה לאחר שטכנאי הגופות הכין את הגופה לנתיחה, הוא מבצע את הבדיקות הדרושות בבדיקה עצמה בתחומים שונים של הזיהוי הפלילי שאותם הוא למד ושולח אותן לבדיקת מעבדה פתולוגית. הרופא המשפטי גם נותן את חוות דעתו לסיבת הרצח ועל כך הוא מעיד בבית המשפט במעמד של עד מומחה, פתולוג לא עושה זאת.
גם באנגלית יש הבדל; פתולוגיה= pathology, רפואה משפטית= forensic pathology.
אודה לכם אם תקחו את זה לתשומת ליבכם כשאתם כותבים ערכים שקשורים בזיהוי פלילי (שגם שם תיקנתי) או בפתולוגיה או מפנים אליהם. -*- עמבה -*- 22:23, 24 ינואר 2006 (UTC)

רופא משפטי הוא לא פתולוג במקור שעבר הכשרה נוספת ואז הוא רופא משפטי אלא התמחות בפתולוגיה והתמחות ברפואה משפטית הן שתי התמחויות שונות. פתולוג רגיל לא יכול להיות רופא משפטי ורופא משפטי לא יכול לעבוד בתור פתולוג רגיל. (הרופא המשפטי נדרש לעשות שנה וחצי מתוך התמחותו במכון לפתולוגיה רגיל אבל מעבר לכך אינו מאבחן מחלות שאינן קשורות לנושאים פליליים משפטיים) ופתולוג אינו נדרש כלל לרוטציה ברפואה משפטית. שנית, פתולוג רגיל גם כן מבצע נתיחות ולא ה"טכנאי" כפי שרשום. הנתיחות הן פשוט שונות בטבען מאלה שנעשות ברפואה משפטית. בנתיחות בבית החולים הם של מקרים רפואיים בלבד (חולה שמת מסיבה לא ברורה) ואילו במכון לרפואה משפטית הנתיחות הן של מקרים פליליים, רצח, וכו'. ברגע למשל שיש חשד לרשלנות בבית החולים בחולה שנפטר. הנתיחה מועברת לאבו כביר ולא נעשית בבית חולים. ואין כזה דבר ספציפי פתולוגיה אונקולוגית. חלק מהפתולוגיה זה לאבחן מחלות סרטניות (העיקר למעשה) אבל גם מחלות דלקתיות, חיסוניות וכו'.

ערך זה הורחב ושופר במסגרת הקורס „ויקי־רפואה” המתקיים בבית הספר לִרפואה ע״ש סאקלר באוניברסיטת תל־אביב.

פורטל רפואהרשימת ערכים מבוקשים בתחום הרפואהפורטל גוף האדם

שאלות לגבי הקורס והערכים שהועלו במסגרתו יש להפנות אל שני אבנשטיין.


משוב מ-7 באוקטובר 2018[עריכת קוד מקור]

ck7 ck20 cea ema gata3 ck18 positive ki67 79.178.112.226 12:17, 7 באוקטובר 2018 (IDT)תגובה