שיחה:פמפיגוס

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת 185.120.124.17 בנושא עידכון האתר

גזע?[עריכת קוד מקור]

בערך מופיע המשפט: "המחלה אינה שכיחה ומתרחשת לרוב אצל אנשים בגיל העמידה ומעלה, בני כל הגזעים". הורדתי את הפסוקית "בני כל הגזעים" בנימוק שהדבר אינו רלוונטי לערך. כותב אחר הוסיף את הפסוקית חזרה בנימוק ש: "מה לעשות ויש מחלות שהן יחודיות לבני גזע מסוים - אני לא מכיר מילה אחרת וכך זה מופיע גם בספרות המקצועית". אבקש להוריד שוב את הפסוקית (לאחר הדיון כאן) מהנימוקים הבאים:

  1. הפסוקית איננה רלוונטית לערך: אמנם מחלות תורשתיות שונות מופיעות בדרגת שכיחות משתנה בקרב חברי קבוצות אתניות מסוימות, אולם לא זה המקרה עם מחלה זו (כך בערך עצמו). אם המחלה אינה אופיינית לקבוצה מסויימת, מדוע יש להזכיר זאת? היה רלוונטי לכתוב שהיא אופיינית לאנשים בני גיל מסויים, אבל לא רלוונטי לכתוב שהיא לא מיוחדת לבני קבוצה מיוחדת. היא גם לא מיוחדת לבני מגדר מסויים, מדוע זה לא כתוב? (זה כן מוזכר בנוגע ל"פמפיגוס וולגריס" למטה); גם לא מיוחד לג'ינג'ים ולא לבעלי עיניים כחולות, למה זה לא מוזכר?
  2. הדבר היחיד שמתקרב להיות רלוונטי לשכיחות בקרב קבוצה מסויימת בערך הוא האזכור כי "פמפיגוס וולגריס" נפוץ יותר בקרב "יהודים". לא נתחיל כאן את הדיון הזה מחדש אך ספק גדול אם ניתן להגדיר יהודים כגזע, יהיה גזע אשר יהיה.
  3. גם אם הדבר היה רלוונטי, הרי שהניסוח הנוכחי אינו ראוי. לאחר הויכוח הארוך שהתקיים כאן אודות אופן השימוש במונח ה"גזע, בויקיפדיה במגוון ערכים, ויכוח אשר הוכרע בהצבעה על הגדרת "גזע" שקיבלה גישה ביקורתית ומאוזנת, ואף ספקנית לגבי קיומם של גזעים בקרב בני אדם, השימוש במונח כאן אינו ראוי. מוטב להשתמש ב"קבוצא אתנית" או "קבוצת מוצא".

בברכה, --אורי 21:05, 23 יולי 2006 (IDT)

  1. רוצה להוסיף: בוויקיפדיה באנגלית מצויין במפורש ששכיחות המחלה גבוהה יותר בקרב יהדות אשכנז. כלומר: לא שווה בין כל הגזעים, וגם לא בקרב כל היהודים. מי שעורך כאן אולי ירצה לתקן את הערך. סליחה אם ההערה לא נכנסת במסגרת המתאימה כאן. תודה.
בחרתי ב"קבוצות מוצא" (במאמרים באנגלית מופיע המונח race) שנילישיחה 21:42, 23 יולי 2006 (IDT)
תודה, --אורי 21:44, 23 יולי 2006 (IDT)

הוספתי בקישור חיצוני את האתר הייחודי ביותר בארץ שמרכז את כל נושא הפמפיגוס מישהו חשב לנכון למחוק את זה...

למה? Alonama 11:22, 5 ביולי 2007 (IDT)תגובה

גורמים נוספים לפמפיגוס[עריכת קוד מקור]

חשוב לציין שפרופ' שרה ברנר, מצאה שהגורם החשוב ביותר להתפרצות המחלה הוא מתח נפשי,בנוסף לסוגי מזון שונים (בעקר שום ובצל) ושמש,נושא נוסף שנתן לשליטה הוא הקשר בין נטילת תרופות שונות לבין התפרצות או המשך המחלה, התרופות בהן מדובר הנן תרופות אשר בהן יש חומר הנקרא תיול והוא אותו החומר הנמצא בשום ובבצל, עצם הפסקת נטילת התרופות הנ"ל יכול להביא להבראה,

לגבי הגורמים שמנית, הם מופיעים בערך לרבות תרופות שונות ללא פירוט. לגבי תיול (Thiol) - גם מחקרים אחרים מצאו שהוא מרכיב העלול לגרום להתפרצות פמפיגוס אבל לא מצאתי שהפסקת נטילתו מביאה למרפא. שנילישיחה 18:44, 22 במאי 2009 (IDT)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 02:55, 16 במאי 2013 (IDT)תגובה

תמונה שאינה משקפת את מציאות המחלה.[עריכת קוד מקור]

שלום חליתי בפמפיגוס לפני חצי שנה. כשיצאתי מהרופא עם הפנייה לביופסיה, פתחתי את הערך בויקיפדיה. ראיתי את התמונה וחשכו עיני. זה נראה נורא. אחרי חודש וחצי בבית חולים, עם חמישה חולים במחלה לצידי, אין אף אחד שהיו לו משהו מהתסמינים האלה. ברב המקרים אגב הפצעים מופיעים בריריות ולא על פני הגוף. לטובת חולים חדשים בעתיד, בני משפחה וחברים של חולים - אנא הסירו את התמונה הזאת. היא מטעה ובעיקר מפחידה. תודה קרן ניתן ליצור איתי קשר

שלום, בוויקיפדיה נעשה שימוש בתמונות "חופשיות" בלבד, מה שמגביל את היצע התמונות בהן ניתן לעשות שימוש. בהיעדר תמונה חופשית אחרת זאת התמונה בה השתמשו. אני מסכים עם הערתך העקרונית. בדקתי את מקור התמונה שבערך וגיליתי שמדובר בתמונה שמתוארכת לכל המאוחר ב-1886. בהתאם הוספתי הבהרה לתיאור התמונה. נויקלן 13:09, 30 באוגוסט 2013 (IDT)תגובה

1886.... כאמור עבר הרבה מאז. חולי פמפיגוס אינם נראים כך. בערך באנגלית בויקיפדיה לא מופיעה תמונה. מבקשת בשנית להסיר את התמונה הזאת, היא פוגענית. לא אני ולא חולים אחרים יכולים לספר מה יש לנו בלי שהתמונה הזאת תהיה התרגום הלכה למעשה. בסופו של דבר רווחתנו קודמת לקיום/העדר של תמונה לצד הערך.

עידכון האתר[עריכת קוד מקור]

יש כל כך הרבה דברים חדשים שיודעים על המחלה והטיפול בה. 185.120.124.17 10:58, 27 ביולי 2022 (IDT)תגובה