שיחה:פיוצ'רמה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 7 חודשים מאת Ofirrob בנושא ריבוט של הסדרה בשנת 2023

האם כדאי לפרט קצת מיהם המוטנטים של הביבים? איך אנשים מחוייבים להיסתתר בביוב לפי חוק?

האם פרנסוורת' עונה לדגם "המדען המטורף"? אני טוען שלא. הוא עונה בעיקר לדגם של הפרופסור המפוזר, וההבדל לא קטן. לעתים קרובות הוא משמש בתור קריקטורה של איש המדע הקר והשכלתני שלא מתחשב בסוגיות מוסריות ("Enough chit-chat! Restrain the speciman!") ולעתים בתור קריקטורה למדען המתעסק בזוטות שלא מעניינות איש מלבדו ("Let me show you the different lengths of wire I use") - אבל מטורף? בבקשה להביא סימוכין. גדי אלכסנדרוביץ' 21:01, 20 אפר' 2005 (UTC)

הוא נראה זקן נחמד בהתחלה, אבל בכל פעם מתברר שיש לו כל מני מטרות זדוניות שהוא אומר בצורה מאוד חביבה- איימי שהוא שומר לצורך סוג הדם שלה, האנשים בצוות שהיו בעבר שנטרפו, העובדה שהוא שולך אותם לכל מני כוכבים מסוכנים כמו קניבולה, ופשוט לא אכפת לו (הוא בפיג'מה שלו). המדד למידת הטירוף של מדען הוא האם הוא רוצה להשתלט העולם- והפרופסור בהחלט עונה על ההגדרה הזאת. בנוסף, בפרק בעונה הראשונה שהם מצביעים וניקסון המטורף נבחר לנשיא, הפרופסור מתייחס לעצמו כמדען מטורף.
זה לא דגם של הפרופסור המטורף, אלא של איש המדע הקר והשכלתני. אני גם לא חושב שפרנסוורת' רוצה ממש להשתלט על העולם - יש דוגמה? גדי אלכסנדרוביץ' 11:03, 23 יוני 2005 (UTC)
אז, למה הוא בנה ומחזיק כל כך הרבה "Doom's Day devices"? :-)
הוא פארודיה על הפרופסורים המטורפים. יובל מדר
תזכיר לי מאיזה פרק זה? גדי אלכסנדרוביץ' 20:02, 26 אוגוסט 2005 (UTC)
מה? התמונה או מכשירי יום הדין? התמונה מהפרק "Mars University" (הפרק בו הפרופסור לימד קוף לדבר באמצעות כובע שהמציא) ואוסף מכשירי יום הדין המרשימים של הפרופסור (שהוא עצמו מתייחס אליהם כ"Doomsday devices") נראים בפרק "Time keeps on slippin'" יובל מדר
בנוגע למכשירים, תשמע את הקטע הזה. (מ-gotfuturama.com) יובל מדר

מה קורה עם לילה (ספוילר לעונה הרביעית!)[עריכת קוד מקור]

מה באמת בקשר ללילה? היא מוטציה, אבל מוצגת בעונות הראשונות כחייזרית. האם יש לתת מידע קצת שגוי כדי לא לתת ספויילרים?

בדיוק הלכתי לשאול את השאלה הזו בעצמי. אני מציע להשאיר בינתיים בתור "חייזרית" כדי לא להרוס, אבל לחשוב איך אפשר לנסח בצורה יותר נייטרלית כך שלא תינקט עמדה לכאן או לכאן (אם לא צריך לכתוב על אמי שהיא "אדם", גם אין הכרח לכתוב על לילה שהיא "חייזרית"). גדי אלכסנדרוביץ' 21:04, 26 ינואר 2006 (UTC)
לא. אנחנו אנציקלופדיה - המטרה היא לתת רק מידע נכון. אפשר להשתמש בתבנית "פרטי עלילה" כדי להזהיר את הקורא שלפניו ספויילר. odedeeשיחה‏ 21:06, 26 ינואר 2006 (UTC)
אפשר לכתוב שהיא ציקלופית או יצור בעל עין אחת, שמחפש את עולם הבית שלו, ובפסקה נפרדת שמסומנת בספויילר לספר איפה היא מצאה אותו.
מקובל (כל עוד לא יקראו לה "יצור"), אבל צריך לרכז את כל הספוילרים בסוף, או שלא נצא מזה (איך אפשר לדעת איפה הספוילר מתחיל ואיפה הוא נגמר? בינתיים, מרגע שמסמנים "ספוילר" בערך, כל החלק שאחרי הסימון הופך למוקצה). גדי אלכסנדרוביץ' 21:26, 26 ינואר 2006 (UTC)

הדמויות[עריכת קוד מקור]

במקרה או שלא במקרה, הרמס (הרמיס? הרמי?) לא נכלל ברשימת הדמויות. אז נכון שאף אחד לא ממש אוהב אותו, אבל לדעתי גם הוא צריך להופיע שם. גדי אלכסנדרוביץ' 14:03, 5 מאי 2006 (IDT)

אתה צודק לדעתי. נועיה 16:11, 5 מאי 2006 (IDT)
וזה לא נכון שאף אחד לא אוהב אותו. :) יובל מדר 10:58, 4 באוקטובר 2006 (IST)תגובה

שתי הערות[עריכת קוד מקור]

  1. "הרמס נוטה לרמוז על שימוש אישי במריחואנה אך מסתיר זאת מחברי הצוות שלו."
    עזבו אתכם מהניסוח העילג (שצריך לתקן בכל מקרה) - מישהו יכול להזכיר לי באילו מפרקי הסדרה זה בא לידי ביטוי?
  2. למה מאמ מופיעה ברשימה? היא דמות שולית יחסית, שמופיעה בשניים-שלושה פרקים. גדי אלכסנדרוביץ' 07:35, 7 יוני 2006 (IDT)

קודם כל, בתור קוטר מטופש שאומר שצריך להוסיף את הערך של הרמס ולא עושה את זה, אין לך שום זכות להתלונן על ניסוח[או לפחות אל תגיד שצריך לשנות ניסוח ותעמוד בחיבוק ידיים]. לגבי הרמס - ראה ערך ויקיפדיה אנגלית:

Throughout the series, many of his comments implied that he smokes marijuana (one such being a "Shirley Hemple" he ordered at a bar), though he tries to hide this from his coworkers.

אני אשנה את הניסוח של הרמס. לתלונ השניה, צודק. העברתי את מאם.

"קוטר מטופש"? מה אנחנו, בכיתה גימ"ל? נשמעת לי הערה שדווקא קוטר מטופש יעיר. וגדי הציע להוסיף משהו על הרמס, אבל לא עשה זאת, בגלל שהוא כתב את זה בדף השיחה וחיכה לחוות דעת של משתמשים אחרים. בגלל זה, זהו דף השיחה. נועיה 20:15, 8 יוני 2006 (IDT)

לא רק קוטר מטופש, קוטר מטופש ועילג לדברי גדי. P:

ויהיר גם. נפסיק עם הוויכוח המטופש? זה שכתבו בוויקיפדיה האנגלית לא עושה את זה אלוהים בכל אופן. למרות שעוד הערה שיכולה לרמוז על כך היא בפרק הראשון של ה"וואט איף משין" שבו הרמס אומר שכדאי לקרוא למשטרה (כי הפרופסור נרצח), מייד לאחר שיוריד באסלה כמה דברים. נועיה 15:45, 9 יוני 2006 (IDT)
אם כך מקובל עלי שיש לייחס להרמס נטיות לשימוש במריחואנה, אבל הניסוח החדש ("במהלך הסידרה, הרבה מתגובותיו מתייחסות לשימוש במריחואנה") עוד יותר גרוע מהקודם ("הרבה"? "תגובותיו מתייחסות"?). גדי אלכסנדרוביץ' 16:00, 9 יוני 2006 (IDT)
יש לך את רשותי לשנות זאת. ואני אומרת זאת בתור קוטרית מטופשת ויהירה (עילגת אני לא). נועיה 18:09, 10 יוני 2006 (IDT)
Well Done. נועיה 19:56, 11 יוני 2006 (IDT)

כינויו של זאפ ברניגן[עריכת קוד מקור]

סתם מתוך סקרנות, איך תורגם לעברי הכינוי "The big Z" שזאפ בראניגן נתן לעצמו? (ואמר שלילה תזחל חזרה אליו מתוך רצון לטעימה נוספת מהBig Z, או משהו אחר שעשוי היה להשתמע לפנים גסות מהמקור לאחר תרגום לעברית) 80.178.222.139 17:20, 14 בנובמבר 2006 (IST)תגובה

האמת שאני לא יודעת, אבל כיוון שלמיטב זכרוני הוא השתמש בכינוי הזה רק בפעם הזו, אין כנראה צורך להכניסו לערך. על כל פנים אני לא יודעת, אבל אני כן יודעת שפיל הארטמן היה אמור לדובב אותו. נועיה 21:01, 14 בנובמבר 2006 (IST)תגובה

יוצרי הסדרה[עריכת קוד מקור]

בערך כתוב: "הסדרה נוצרה על ידי מאט גריינינג וג'יימס ל. ברוקס". למה אני לא מצאתי אסמכתא לכך שג'יימס ל. ברוקס השתתף ביצירת הסדרה? אני חושב שהסדרה נוצרה ע"י גריינינג ו-David X. Cohen. זוידברג 11:02, 21 בדצמבר 2008

פירוש השם[עריכת קוד מקור]

מה פירוש השם פיוצ'רמה? ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

"Future" באנגלית משמעו "עתיד". אז "פיוצ'רמה" הוא "עתיד-מה" או משהו כזה. מיקיMIKשיחה01:16, 13 בנובמבר 2009 (IST)תגובה

לא נכון. דיורמה זה דגם, מה שאומר שפיוצ'רמה זה דגם של העתיד. משחק מילים.

מספר העונות[עריכת קוד מקור]

מספר העונות של התכנית לא מוצג באופן ברור בערך. אם לא הייתי מכיר את התוכנית וצופה ביס קומדי (ערוץ 14) בו החלו לשדר עכשיו את העונה השמינית(!) לא הייתי יכול לדעת כמה עונות יש. לתקן בעצמי או שיש מישהו שאחראי על הערך?


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 16:35, 25 בספטמבר 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 16:35, 25 בספטמבר 2013 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אפריל 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בפיוצ'רמה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 17:32, 20 באפריל 2023 (IDT)תגובה

ריבוט של הסדרה בשנת 2023[עריכת קוד מקור]

שלום חברים, הסדרה עברה ריבוט לעונה חדשה בשנת 2023, יש לשנות את הערך ל"דרוש עריכה" Ofirrob - שיחה 08:34, 3 באוקטובר 2023 (IDT)תגובה