שיחה:פוסט-פאנק (Punk)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת Barak a בנושא שינוי שם

כדאי לדעתי לאחד עם גל חדש (פופ).גל חדש הוא מונח שגור יותר בעברית מאשר פוסט פאנק.אודי 13:44, 5 באוקטובר 2006 (IST)תגובה

אבל גל חדש ופוסט פאנק זה לא אותו דבר... בכל מקרה, הערך הזה צריך לעבור וויקיזציה ו"להשמין" קצת... Amaterasu 14:25, 5 באוקטובר 2006 (IST)תגובה

אפשר להציע הצעה?[עריכת קוד מקור]

אוקי זה הנוסח שלך: "יש הרואים בפוסט-פאנק הגשמה אמנותית-אינטלקטואלית ומחושבת יותר של הפאנק הבורטלי והכסחיסטי.

רעשים, סימפולים וניסיונות שונים ומשונים אפיינו את הלהקות החדשניות, בניסיון לכפר ביצירתיות על היעדר יכולות טכניות וירטואוזיות בנגינה על גיטרות.

אלה החלו לשחק עם גדג'טים, צעצועים ומכשירים מאולתרים, הכול על מנת לייצר צלילים אחרים ולבנות אווירה מאתגרת. לכל אלה נוספו עלילות משונות/מאיימות/מפתיעות בדמות ליריקס סיפוריים/הזויים."

נתחיל לדעתי בנוסח חדש: "יש הרואים בפוסט-פאנק הגשמה אמנותית-אינטלקטואלית ומחושבת יותר של הפאנק הקשה לאוזן ומרדני.

הלהקות החדשניות שילבו סימפולים של שירים וקטעים שונים, בנוסף לכך ניסו הלהקות ניסויים מוזיקליים מוזרים וחדשניים בשיריהם. כל זאת בנסיון לכפר על המגבלות- טכניות ואחרות- בשימוש בגיטרות בלבד.

חלוצי הפוםט-פאנק ניסו ליצור צלילים חדשים ולא מוכרים בנוסך לאווירה מאתגרת על ידי שימוש בגדג'טים וכלים שונים, תוך כדי ניסיון לאלתר בינהם. את הליריקה בשירים איפיינו עלילות שונות - בין מאיימות ובין מפתיעות- הגורמים לשומע להרגיש בוך סיפור הזוי."

ונמשיך בתוספות, למרות שאיני מכיר את הסגנון יותר מדי: חלוצי הפוסט-פאנק ניסו בעצם ליצור פאנק חדש משום שמאסו בישן או משום שרצו לשנות את הקיים במטרה ליצור משהו דש ומיוחד. השימוש המיוחד בכלים חדשים נבע מחוסר יכולות בכלים הקיימים וניסיון לשכלל את היכולות המוזיקליות. הפוסט-פאנק אינו פאנק ואינו המשך דרכה מבחינה מוזיקלית, אלא עיוותו בצורה משמעותית ביותר והוא מהווה סגנון העומד בשל עצמו ולא נחשב לנגזר מן הפאנק.


תקן אותי אם אני טועה :)

להקות פוסט-פאנק בישראל?[עריכת קוד מקור]

אולי זה יהיה רלוונטי להוסיף מידע לגבי להקות פוסט פאנק בישראל. אינני מכיר להקות כאלה, אבל אני תחת האמונה שלפחות כמה קימות.

פוסט פאנק ריבייבל[עריכת קוד מקור]

גל הלהקות משנות ה2000 שהחזיר את הפוסט פאנק למיינסטרים נקרא פוסט פאנק רבייבל. שווה להוסיף את זה.

Galv2 - שיחה 12:25, 25 בפברואר 2012 (IST)תגובה

שינוי שם[עריכת קוד מקור]

ל"פוסט-פאנק (Punk)". בדומה ל"פאנק (Funk) מטאל", "פאנק (Funk) ישראלי" ו"פאנק (Funk)". Hello513 - שיחה 14:45, 17 באפריל 2023 (IDT)תגובה

בעד UserFlash - שיחה 12:20, 19 באפריל 2023 (IDT)תגובה
מדוע הסוגריים מופיעות שם? – מקף ෴‏01:04, 23 באפריל 2023 (IDT)תגובה
מקף כיוון שיש Funk ו-Punk וצריך להציג את ההבדלים, שמא יחשבו שלא מדובר בפוסט-פאנק (Funk) אלא בפוסט-פאנק (Punk). Hello513 - שיחה 18:41, 23 באפריל 2023 (IDT)תגובה
בעד King G.Aשיחה 17:24, 27 באפריל 2023 (IDT)תגובה
בעד הצעתו של הלו. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 18:47, 28 באפריל 2023 (IDT)תגובה