שיחה:פונקציה תת-ליניארית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 חודשים מאת Saroad בנושא טעות בהגדרה בערך

שיניתי את הליניארית ללינארית, כמקובל. אבינעם 10:55, 24 יולי 2005 (UTC)

טעות בהגדרה בערך[עריכת קוד מקור]

בעוד שערך זה טוען שפונקציה תת-ליניארית חייבת להיות חיובית (כלומר, p(x)>=0 לכל x), הדבר איננו נכון לפי ההגדרה בכל מקורות הספרות. אני חושש שכותב.ת הערך התבלבל.ה עם המונח נורמה למחצה (seminorm). אשמח להתייעץ עם יונה בנדלאק, דניאל ב., hagay1000, פשוט, עוזי ו. (בנושאים מסוימים), דביר, איתי (לא בכל מה שקשור למתמטיקה), יואל, ruleroll (גאומטריה), רמי, Tshuva, בר, yotamsvoray, CodeGuru, Zardav, דוד שי, אכן, TergeoSoftware, MathKnight, מקף, E L Yekutiel, שגיא בוכבינדר שדור YoavDvir בעלי הידע במתמטיקה כדי לאשש את הטענה שלי.

תודה, Saroad - שיחה 17:54, 11 ביוני 2023 (IDT)תגובה

היי, אני מגיב לא כי אני מבין בנושא המסוים הזה (לא הכרתי את המונח לפני שתויגתי להודעה הזו, או שהכרתי מזמן וכבר שכחתי), אלא כי אחרים לא ענו בינתיים; אם מישהו אחר יענה, העדף את תשובתו על זו שלי, ואם במצבים כאלה עדיף שלא הייתי עונה בכלל, אנא אמרו לי ואמנע מכך בהמשך.
ע"פ ויקיפדיה האנגלית, אתה צודק. חיפשתי מקורות בלתי תלויים נוספים, אבל אני לא בטוח שמצאתי (באתר mathworld של וולפרם הדף עדיין לא קיים; האתר הזה הוא עותק של הכתבה בויקיאנגלית; בשני האתרים האלה ההגדרה תואמת, אבל אני לא מכיר אותם ולא יודע אם הם לא פשוט העתיקו מויקיפדיה). בפסקה האחרונה בעמוד השני של המאמר הזה מופיעה אותה הגדרה, אבל זה מאמר שלא עבר ביקורת עמיתים; ובתשובה הזו משתמשים באותה הגדרה עבור p, אבל גם כאן לא ידוע מי הכותב (אם כי הוא כן מצטט ספר בלתי תלוי). אין לי גישה כרגע למאמרים שאינם בarxiv או ספרים כך שלא יכולתי לבדוק מעבר לכך. ‏E L Yekutiel‏ - שיחה 07:01, 13 ביוני 2023 (IDT)תגובה
תודה @E L Yekutiel על התגובה.
אני ממשיך לבדוק בעצמי ומחכה לתשובה מכותב הערך.
אעדכן! Saroad - שיחה 19:32, 13 ביוני 2023 (IDT)תגובה
אחרי שיחה עם כותב הערך סוכם שניתן לתקן את ההגדרה.
אני עתיד לעבוד על כך בשבועיים הקרובים. הצבתי תבנית "בעבודה" ואני מקווה לסיים בהקדם.
מכשאסיים, אפרסם בקשה לביקורת עמיתים. Saroad - שיחה 03:14, 14 ביוני 2023 (IDT)תגובה
בשעה טוב סיימתי לשכתב את הערך. אשמח מאוד לחוות דעתם של יונה בנדלאק, דניאל ב., hagay1000, פשוט, עוזי ו. (בנושאים מסוימים), דביר, איתי (לא בכל מה שקשור למתמטיקה), יואל, ruleroll (גאומטריה), רמי, Tshuva, בר, yotamsvoray, CodeGuru, Zardav, דוד שי, אכן, TergeoSoftware, MathKnight, מקף, E L Yekutiel, שגיא בוכבינדר שדור YoavDvir בעלי הידע במתמטיקה ובמיוחד כותב הערך המקורי MathKnight.
תודה גדולה מראש Saroad - שיחה 21:16, 15 ביוני 2023 (IDT)תגובה
הערך אינפורמטיבי וכתוב טוב. – ד"ר MathKnight (שיחה) 21:34, 15 ביוני 2023 (IDT)תגובה
איזה כיף!
תודה רבה! Saroad - שיחה 04:19, 16 ביוני 2023 (IDT)תגובה