שיחה:פוליטיקה של צרפת

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 15 שנים מאת שרקמייסטר בנושא משטר מעורב

(הועבר משיחה:ממשלת צרפת)

זו תחילתו של הערך, בתרגום משני המאמרים בויקי האנגלית. הויקיפדים מוזמנים להמשיך ולתרום.
יש רעיון לקטגוריות ? Danny-w 22:06, 29 נובמבר 2005 (UTC)

שם הערך שגוי, ואין סיבה לקיומו העצמאי[עריכת קוד מקור]

שמו של הערך שגוי. אין הוא עוסק בממשלת צרפת, אלא בממשל בצרפת. מדובר בתרגום לא מוצלח של המונח האנגלי government, שהוראתו רחבה יותר מן המונח העברי "ממשלה".

כמו-כן, המידע בערך חופף כמעט לחלוטין את הפיסקה צרפת#פוליטיקה (בנקודות מסוימות דל ממנו), ואם יש בדל מידע שהוא מוסיף ניתן לשלבו באותה פיסקה. יום אחד ייכתב הערך המורחב פוליטיקה של צרפת, שייתן הרחבה משמעותית לאותה פיסקה. מגיסטר 21:28, 11 אפריל 2006 (UTC)

הערך נכתב לפי דרישה - כתוצאה מכך שהערך "ראש ממשלת צרפת" היה במשך זמן רב בין הערכים ה"מבוקשים".
מאחר שלערך "ראש ממשלת צרפת" (שכידוע אינו ראש המדינה) יש אפילו פחות דרישה/חשיבות מהערך "ממשלת צרפת" -נכתב הערך הנוכחי כברירת מחדל. אתה מוזמן להתחיל את הערך המורחב פוליטיקה של צרפת, ולאחר כתיבתו נעשה הפנייה אליו. Danny-w 22:42, 11 אפריל 2006 (UTC)
איני מבין את טענת "ברירת המחדל" שלך, ועוד פחות מכך כיצד קיומו של ערך זה עוזר בכהוא זה ל"דרישה" לערך על ראש ממשלת צרפת. גם לא התייחסת בתשובתך לעובדה שהערך כלל אינו עוסק ב"ממשלת צרפת", כמובנה בעברית (ובצרפתית), ולכך שערך זה אינו שונה כלל מפיסקת "פוליטיקה" בערך צרפת. אם אתה רוצה לתת מענה לדרישה, תן לה מענה הולם שאכן יעשיר את הקורא במידע שהוא מחפש. אל תתן מענה לא הולם ואח"כ תנדב אחרים לכתוב ערך כראוי. מגיסטר 07:52, 12 אפריל 2006 (UTC)
אני לא מעוניין להפוך את זה לויכוח אישי. אם אתה עומד על כך שהערך או שמו שגוי ואין סיבה לקיומו העצמאי - אתה מוזמן לבחור בורר (דוד שי למשל, אם זה מקובל עליך). חג שמח בכל אופן :-)
Danny-w 09:57, 12 אפריל 2006 (UTC)
מובן שהדיון הוא אנציקלופדי-תוכני ולא אישי. ואני אכן עומד על כך שיש פגם בהכחלה מלאכותית של כל הקישורים לראש ממשלת צרפת באמצעות הפנייתם לערך ממשלת צרפת, שכלל אינו דן בממשלת צרפת אלא מהווה קצרמר רזה על הנשיא ושלוש הרשויות, ואינו מרחיב דבר מעבר לכתוב בערך צרפת. ממשלת צרפת (gouvernement בצרפתית) הוא אותו גוף שבראשו עומד ראש הממשלה, וחברים בו שרים העומדים בראש משרדים ומנהלים את ענייני המדינה והשרות הציבורי, היינו הרשות המבצעת. אם אין לנו ערכים ראויים על "ראש ממשלת צרפת" ועל "ממשלת צרפת", מוטב שיישארו כקישורים אדומים. אבקש מדוד שי להצטרף לדיון. מגיסטר 10:34, 12 אפריל 2006 (UTC)
אני מסכים עם מגיסטר שהשם הראוי לערך הוא הממשל בצרפת (או המשטר בצרפת). לטעמי ניתן להשאיר את הערך, בתקווה שמישהו ירחיב אותו. הפתעה: הערך המשטר בצרפת כבר קיים, ועסק בסקירה היסטורית. יש לאחד את השניים. עשיתי את הדר הנדרש. דוד שי 14:36, 12 אפריל 2006 (UTC)
תודה וחג פסח שמח. :-). Danny-w 15:00, 12 אפריל 2006 (UTC)

משטר או ממשל?[עריכת קוד מקור]

למה בעצם שם הערך אינו "הממשל בצרפת", או "ממשלת צרפת", שם שיאפשר אחידות באנציקלופדיה שלנו, בדומה לערכי ממשלת רוסיה וממשלת בריטניה ? ‏Danny-w12:05, 15 באפריל 2007 (IDT)תגובה

משטר מעורב[עריכת קוד מקור]

המשטר בצרפת הוא מעורב לא פרלמנטרי-נשיאותי וצריך לעשות ערך לסוג המשטר המיוחד הזה--שרקמייסטר - שיחה 13:47, 4 ביולי 2008 (IDT)תגובה