שיחה:פג

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
  • "לידה מוקדמת מסוכנת לאם ולתינוק" - מדוע היא מסוכנת לאם?
  • "ישנם אנשים הטוענים שאין טעם לטפל בפג שנולד מוקדם כל כך, משום שהוא סובל סבל מיותר, וגם אם ישרוד, סביר שימשיך להרגיש את השלכות הלידה המוקדמת כל חייו" - יש לחדד באיזה סיטואציה מדובר, משום שברור שפגים רבים אינם מרגישים את השלכות הלידה המוקדמת כל חייהם. דוד שי 20:30, 19 דצמבר 2005 (UTC)


בדר"כ- ככול ששבוע הלידה מוקדם יותר- כך הסכנות הרובצות לפתחו של הפג גדולות יותר. כך גם נושא ההתפתחות. לצערינו- לא כל הפגים מתחמקים מפגיעות ארוכות טווח וככול ששבוע הלידה נמוך יותר- הפגיעות עלולות ללוות אותם באופן חמור יותר לטווח זמן ארוך יותר. הפגיעות האופניות הינן: מערכת חיסונית פגיעה יותר, בעיות נשימה, בעיות שיניים, בעיות התפתחות, לקויות התנהגות ולמידה, שיתוק מוחין, חרשות, עיוורון ועוד. כל הפגיעות הללו קיימות כמובן גם באוכלוסיה הרגילה אך סטטיסטית- אחוז הפגיעה בפגים גבוה יותר.

אורן מלברגר- יו"ר עמותת לה"ב- למען הפגים בישראל

  • מטבע הדברים, כשהלידה מתרחשת לפני הזמן המיועד, ישנם יותר סיכויים לסיבוכים, אשר יכולים לפגוע גם באם.

הסיבות היחידות שעלולות לסכן את האישה בלידה מוקדמת מול לידה רגילה הינן שתיים: 1. טיפול תרופתי אגרסיוי למניעת ועיכוב הלידה. 2. לידה מוקדמת המתבצעת בעיקבות רעלת הריון או זיהום (או סיבה אחרת שאינני יודע). על כן- בהחלט! לידה מוקדמת עלולה, בחלק מהמקרים, להיות מסוכנת יותר גם לאם.

  • הניסוח שלי לא היה כל כך טוב. אם אתה יכול, בבקשה תתקן.

בתודה, Pacman 16:58, 28 דצמבר 2005 (UTC)

במקרים רבים מאוד- לידה מוקדמת מתרחשת בניתוח קיסרי (בעקבות זיהומים, מבנה רחם בעייתי, רעלת הריון ועוד)- לכן הסיכונים בלידת פג לאם בהחלט קיימים, לצערינו.

אורן מלברגר- יו"ר עמותת לה"ב- למען הפגים בישראל

למישהו יש מושג מה מקור המילה פג? מלך הג'ונגל 18:38, 5 פברואר 2006 (UTC)

מקור השם במילה הארמית "פגא" המתארת פרי בוסר, שעדיין לא הבשיל לגמרי. תינוק שנולד לפני מועדו מושוה לפרי בוסר כזה.ליש 23:14, 17 פברואר 2006 (UTC)

ראה- "התאנה חנטה פגיה וגפנים סמדר נתנו ריח קומי לך רעיתי יפתי לכי לך" (שיר השירים ב 13)

אורן מלברגר- יו"ר עמותת לה"ב-למען הפגים בישראל

הסבר לעריכה בפרק "גורמים"[עריכת קוד מקור]

הגורמים המתוארים אינם בהכרח סיבות אלא גורמי סיכון, לכן שיניתי את הניסוח. חסר כאן בהחלט מידע עד כמה כל אחד מהגורמים מנבא פגות. הסרתי את הגורמים: לחץ ותזונה לא נאותה. הם כה נפוצים בקרב נשים הרות בעולם המערבי שלא סביר שהם מנבאים טובים לפגות. (איני מתמצאת בתחום, אם אני טועה - אנא תקנו, רצוי עם קצת הרחבה). גברת תרד 01:58, 14 יוני 2006 (IDT)

גורמים וסיבות[עריכת קוד מקור]

גורמי סיכון כשמם כן הם- גורמים העלולים לסכן, ולכן ההבדל בינן לבין סיבות סמנטי בלבד. כמו כן- לחץ, למשל, מעלה את לחץ הדם בגוף ועל כן עלול לשבש את זרימת הדם. כאשר זרימת הדם לעובר משובשת העובר עלול לצמוח בקצב נמוך יותר ותופעה בה עובר קטן לשבוע ההריון (IUGR) הינה גורם ידוע ומוכר לצערינו לפגות.

לכן לחץ הינו סיבה חשובה למדי וידיעתה עשויה לעזור להמנעות (ע"י טיפול נכון או אפילו עזרה חיצונית).

לגבי תזונה- מחסור בערכים תזונתיים מסויימים עלולים לגרום ללידה מוקדמת אך עקב חוסר הבנה או ידע מצידי- אינני יכול לנמק.

(לא היה צורך להעתיק את דברי מלמעלה, יכלת פשוט להגיב מתחתם...לכן הרשיתי לעצמי למחוק את הכפילות) ולעניין - ציינת כי זרימת דם משובשת לעובר עלולה לפגוע בהתפתחותו - אז הוסף סעיף כגון "מחלות המשבשות את זרימת הדם לעובר" או נוסח דומה. אבל כשאומרים סתם "לחץ" משתמע "לחץ נפשי". כיוון שלחץ כזה מאוד שכיח באוכולוסיה המערבית, ואולי אף שכיח יותר באוכלוסיית הנשים ההרות, זה לא נשמע סביר כגורם לפגות בלי הסבר מפורט יותר. למשל, אם הוכח או משוער שלחץ פתולוגי (הפרעה נפשית, מחלת נפש) מגדיל סיכון ללידת פגים - ציין זאת כך (זו סתם דוגמה, אין לי מושג אם זה נכון!) גברת תרדשיחה 11:10, 17 באוקטובר 2006 (IST)תגובה

משוב מ-12 ביוני 2012[עריכת קוד מקור]

כל הכבוד למי שהעלה את זה!

מישהו יודע מה ההריון הקצר ביותר בו נולד תינוק חי?[עריכת קוד מקור]

האם זה מתועד איפשהו?

תודה שיבקוץ - שיחה 22:59, 7 במאי 2013 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (פברואר 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בפג שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 00:59, 22 בפברואר 2024 (IST)תגובה