שיחה:פאפאיה גלובל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת יאצקין52 בנושא גילוי נאות

גילוי נאות[עריכת קוד מקור]

חלק מעריכותיי בערך זה נעשות תמורת תשלום. Ovedcשיחה 16:40, 6 ביוני 2022 (IDT)תגובה

דוד שי, שלום! תודה רבה על התיקונים שערכת בערך. עם זאת, יש לדייק בשני דברים:
  1. החלפת בטעות את מה שהחברה עושה. החברה אינה מספקת שירותי ענן. מה שהחברה עשתה, זה שהיא פיתחה פלטפורמה אוטומטית, מבוססת ענן בתחום ניהול השכר הגלובלי, תשלומים וניהול כוח העבודה העולמי של חברות ותאגידים רב-לאומיים. לדוגמה, אם יש לחברה בינלאומית עובדים בכמה מדינות, אז אותה חברה משתמשת בפלטפורמה שפיתחה פאפאיה גלובל, ובאמצעות הענן מנהלת את השכר והתנאים שהעובדים מקבלים במדינות השונות. ברור מהדוגמה שפאפאיה גלובל אינה מספקת שירותי ענן! אני מציע שזה מה שייכתב בפתיח של הערך, על מנת שלא נטעה את הקוראים.
  2. מחקת בטעות את פירוט האתרים בהם החברה פועלת בישראל. יש לפאפאיה גלובל 2 משרדים בהרצליה: מטה החברה ומרכז החדשנות. אנא עזור לי לנסח את המשפט כך שזה יהיה ברור (אולי בניסוח הקודם?), תודה!
שוב תודה על כל העזרה - ‏Ovedcשיחה 16:54, 6 ביוני 2022 (IDT)תגובה
  1. "פלטפורמה אוטומטית" זה מילים של אנשי מכירות, כשבפועל החברה מספקת שירותי מחשוב. אני לא רואה צורך לומר שלוש פעמים "גלובלי, עולמי, רב-לאומיים", ולכן השארתי רק "רב-לאומיים". המושג "כוח עבודה" הוא מושג מיושן ולא תקין פוליטית, ולכן החלפתי אותו ל"משאבי אנוש. התיאור שנוצר הוא "מספקת שירותי מחשוב בתחום ניהול שכר, תשלומים ומשאבי אנוש בתאגידים רב-לאומיים".
  2. אם לחברה יש בהרצליה שני משרדים, אין צורך לציין את הפונקציה של כל אחד מהם, די בציון העובדה שמטה החברה נמצא בהרצליה. החלוקה שלו להנהלה וחדשנות (עוד מילה של אנשי מכירות) אינה רלוונטית לערך שלפנינו. דוד שי - שיחה 20:03, 6 ביוני 2022 (IDT)תגובה
דוד שי, שלום! אני מודה לך מאוד על עזרתך, ומבקש כמה תיקונים נוספים. אני מתנצל על הטירחה, אבל ערכתי בירור נוסף עם אנשי החברה, כלהלן. ואני מציע נוסח מעודכן, דומה למה שכתוב בערכים דומים על חברות דומות:
  1. החברה אינה מספקת רק שירותי מחשוב. שירותי מחשוב כהגדרתם, הם: "תכנון של מערך מחשוב ותקשורת בעסק, התקנת התוכנות המתאימות, תחזוקת המחשבים, הגנה, גיבוי בענן, ואבטחת המידע הקיים ברשת הארגון." וזה ממש לא מה שהחברה עושה.
  2. מה שהחברה כן עושה, זה שהיא מפתחת מערכת (פלטפורמה). כלומר, החברה מוכרת את השימוש במערכת ולא מוכרת שירותי מחשוב.
  3. המערכת היא מבוססת ענן, כלומר גם התוכנה וגם הנתונים נמצאים בענן (על פי ההגדרה בערך בוויקיפדיה, "מערכת מבוססת ענן היא למעשה מודל המאפשר גישה נוחה על גבי רשת תקשורת ועל פי דרישה"). וזה מה שנותנת החברה. אני מבקש שהתייחסות לכך תיכלל בהגדרת החברה.
  4. הייחוד של המערכת והחברה הוא שהמערכת אוטומטית ולא דורשת התערבות ידנית. לדוגמה: ניהול שכר לא נעשה כבעבר על ידי אדם ייעודי, אלא, המערכת פועלת בצורה אוטומטית ומחשבת לבד את השכר וההטבות, באמצעות חוקים ופרמטרים שהוכתבו מראש. לכן, לדעת החברה יש לכלול מילה זו בהגדרתה, ובמקרה הזה היא לא נחשבת כמילה של מכירות.
    המערכת נחשבת מתקדמת וייחודית באוטומציה שלה ובשירותים שהיא מאפשרת לתת, בכפוף לכל מדינה והרגולציה הספציפית שלה, ולכל סוג עובד (פרילנסר, שכיר וכו'), כולל אפשרות לתשלום בפועל שנעשה על ידי גורם שלישי (EOR).
  5. דוד, אין אפשרות להתחמק מכך שהמערכת נותנת שירותים גלובאליים לחברות גלובליות (שים לב לשם החברה). נתתי לך דוגמה ואתן יותר בפירוט: מקדונלדס העולמית משתמשת בפלטפורמה שפיתחה החברה. חישוב השכר מבוצע, לגבי כל עובד באותה מערכת, ללא קשר אם הוא קבלן/שכיר וכד' ובהתחשב במדינה וחוקיה בה הוא פועל. ולכן אין אפשרות לוותר על המילים "ניהול גלובלי".
  6. אני מקבל בתודה את ההחלפה שביצעת לגבי המושג "משאבי אנוש", היותר מודרני.
לסיכום, אני מבקש שתיאור החברה יהיה : "פאפאיה גלובל בע"מאנגלית: Papaya Global) היא חברת תוכנה ישראלית, המספקת שירותי מחשוב המפתחת פלטפורמה אוטומטית, מבוססת ענן בתחום ניהול השכר הגלובלי, תשלומים וניהול עולמי של משאבי אנוש בתאגידים רב-לאומיים".
תודה רבה - ‏Ovedcשיחה 13:07, 7 ביוני 2022 (IDT)תגובה
כיוון שבמשך 51 שנים עסקתי במתן שירותי מחשוב, אני מבקש שתאמין לי שאני יודע מהם שירותי מחשוב. בנוסף לתיאור שאתה נתת, שירותי מחשוב כוללים מה שנקרא פעם "לשכת שירות" והיום נקרא SaaS, כלומר העמדת מחשב ותוכנה לרשות לקוחות המשתמשים במחשב ותוכנה אלה. זה מה שעושות חברות ותיקות בתחום וזה מה שעושות חברות הזנק - הן מעמידות לרשות לקוחותיהן מחשב ותוכנה, לא פלטפורמה.
באשר ל"אוטומטית", הרשה לי לומר מה שלמדתי מרבותי: "מה זה אוטומטי? אם אמא של פלוני היא זונה, הוא באופן אוטומטי בן זונה". גם בקרב לקוחות פאפאיה גלובל יש אנשים שמזינים את התוכנה ויש אנשים שבודקים את התוצאות, זה לא ממש "אוטומטי". השאר את המילה "אוטומטית" לאנשי המכירות אל תדחף אותה לוויקיפדיה.
כתוב בערך "לחברה מערכת, מבוססת מחשוב ענן", אנחנו לא מסתירים זאת מהקורא. אני לא רואה צורך לציין זאת בפתיח. הידעת שגם ויקיפדיה היא אנציקלופדיה במחשוב ענן? כן, כן, אנחנו יושבים בישראל וכותבים אנציקלופדיה ששרתיה, עם התוכנה ועם הנתונים" נמצאים בפלורידה או בקליפורניה או אי שם בעננים. אתה יכול להוסיף לכרטיס הביקור שלך "עוסק במחשוב ענן בפלטפורמה האוטומטית של ויקיפדיה".
כל מערכת שכר מחשבת אוטומטית את השכר וההטבות, באמצעות חוקים ופרמטרים שהוכתבו מראש. ארשה לעצמי לומר שעסקתי במערכות שכר עוד בזמן שאנשי פאפאיה גלובל ינקו את חלב אמם, אז שלא יבואו ללמד אותי מה זה אוטומטי בחישוב שכר.
הוספתי את המילה "גלובלי" לתיאור החברה. לאחר שנאמר "גלובלי" אין צורך להוסיף עולמי.
גילוי נאות: לפני כשנה שלחתי את קורות חיי לפאפאיה גלובל (כאמור לעיל, למרות שהם תותחים עם קבלות, אני יכול ללמד אותם דבר או שניים, ומבטיח לא לקלקל את אנשי המכירות), ולצערי לא קיבלתי תשובה. אני מקווה שכל הנימוקים שנתתי כאן הם ענייניים, ולא משקפים טינה שלי. אתה יכול להזמין ויקיפדים נוספים שיחוו דעתם.
אשרי מי שזכה שתילחם את מלחמתו. דוד שי - שיחה 13:37, 7 ביוני 2022 (IDT)תגובה
חד וחריף
🦄🌶️ יאצקין52 - שיחה 15:17, 7 ביוני 2022 (IDT)תגובה