שיחה:ערוץ 7

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ללא כותרת[עריכת קוד מקור]

"קהל היעד העיקרי של ערוץ 7 הוא אנשי ימין יהודיים בארץ ובחו"ל, ציונים דתיים, חרדים לאומיים ומתנחלים."

האם יש לכך תימוכין סטטיסטיים היכן שהוא, שכותב המשפט יכול לצטט? בתודה, וולנד 20:15, 18 יוני 2005 (UTC)

לא יודע, לא בדקתי. זה היגיון פשוט לאור התוכן שהוא מציע. MathKnight 20:17, 18 יוני 2005 (UTC)
סביר להניח, אבל אנחנו פה מנסים להתבסס על עובדות. וולנד 04:45, 19 יוני 2005 (UTC)
נראה לי שהשם באנגלית הוא Israel Nationl News.

מה זה הערך הזה?[עריכת קוד מקור]

פרסומת לערוץ 7? מי כתב אותו? מה זה מגמה פרו ישראלית? נראה לי שלא יהיה קשה להתחקות על מקור האינפורמציה, כל כך שקוף שזה טפשי....

"עקב הטענה כי התחנה החלה משדרת משטח ישראל היבשתי"[עריכת קוד מקור]

"עקב הטענה כי התחנה החלה משדרת משטח ישראל היבשתי" - עד כמה שאני זוכר, בעקבות תחקיר של מעריב, נמצאו מֵשדרים מֶשדרים על בניין מועצת יש"ע (או בניין אחר), מהם שודרו השידורים. מישהו זוכר במדויק? ערןב 08:16, 19 ינואר 2006 (UTC)

למיטב זכרוני נמצאו משדרים, אך לטענת המפעילים הם שימשו כמגברים של האות הקיים ששודר מהספינה, ולכן היו חוקיים (לטענתם). DGtal 07:03, 19 פברואר 2006 (UTC)
מרגע שבית משפט בישראל הרשיע את מנהלי הערוץ בהפעלת משדרים מתוך תחומי המדינה אין מדובר ב"טענות" אלא בעובדות מוכחות. odedeeשיחה‏ 07:18, 19 פברואר 2006 (UTC)
כיוון שלא קראתי את פסק הדין אין לי מושג על אילו סעיפים הורשעו מנהלי הערוץ. מה שכתבתי היה מזכרון ולא מבדיקה. יתכן גם שהם הורשעו דווקא בסעיפים אחרים. חוצמזה, גם בתי משפט יכולים לטעות. DGtal 15:58, 19 פברואר 2006 (UTC)
אכן יכולים, אבל לנו אין מנדט להחליט שהם טעו, זאת יכול לעשות רק בית משפט אחר. אם תחפש בגוגל תמצא שמנהלי הערוץ הורשעו בשידור לא חוקי מתוך שטח ישראל. odedeeשיחה‏ 19:24, 19 פברואר 2006 (UTC)
עברו עשר שנים, ואני רואה שכל עניין השידורים משטח ישראל נעלם מהערך. העניין מופיע בפירוש בפסק הדין בפרק י"ח: השידורים מן היבשה - סיכום. ערןב - שיחה 15:46, 2 בנובמבר 2016 (IST)[תגובה]
החזרתי מידע זה. דוד שי - שיחה 19:45, 2 בנובמבר 2016 (IST)[תגובה]

הערך הינו קצרמר[עריכת קוד מקור]

יש אי-דיוקים באגף ההיסטוריה, משרד התקשורת לא הפסיק את פעילות הערוץ, היה משפט שבו נידונו רוב מפעילי הערוץ לחובה, אז הנהלת הערוץ החליטה להוריד אותו משידור- היה ממש נחמד אם משהו היה יכול לסכם כאן את פסק-הדין. הערוץ ממשיך לשדר גם כיום דרך שידוריי הרדיו-אינטרנטי ושידוריי הטלויזיה האינטרנטית.

קונילמל 22:41, 19 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

פסק הדין קבע שהם שידרו בצורה לא חוקית מחוץ ובתוך האוניה, ובהתאם לכך השידור משם הופסק מיוזמתם. האוניה נמכרה לפירוק
כיפה בראש טוב 18:19, 16 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]


הנה משהו שמצאתי באחת הגירסאות. על סמך מה נקבעה רשימת האישים הרשומה כאן?

מנהלה

  • יעקב כץ (כצלה)
  • הרב זלמן ברוך מלמד ואשתו שולמית - מנהלת האתר בעברית.
  • דודו סעדה - מנכ"ל העיתון בשבע, יד ורגל ב-INNTV
  • יואל צור - מנהל, איש כספים

רדיו

  • חגי סגל - היום לא קשור לרדיו, כותב טיפה ב"בשבע" וגם במקור ראשון ואחרים
  • עוזי ברוך - עורך האתר בעברית

INNTV - טלוויזיה

  • יוני קמפינסקי
  • אבי מסלו
  • קובי סלע
  • שמוליק פרקש

לא ממש ברור לי מי עושה שם מה.

אתר האינטרנט:

  • עורך האתר: עוזי ברוך
  • שמעון כהן
  • רותי אברהם
  • חגי הוברמן (ראיתי שחתום על כתבות, לא יודע מה ממש עושה שם)


ברור שלא כולם ראויים לפרסום. מה הקריטריון המקובל בוויקיפדיה ?

לא "אלטרנטיבה" אלא "בידול פוליטי"[עריכת קוד מקור]

נכון להיום (30 במאי 2007) פסקת המבוא כוללת את המשפט הבא:

(ערוץ שבע) מדווח על אירועי החדשות בישראל בכלל וביש"ע בפרט מנקודת מבט ימנית, מתוך מטרה ליצר אלטרנטיבה לקו המרכזי בתקשורת הישראלית.

הבעיה עם ניסוח זה היא שהמילה "אלטרנטיבה" היא לא נכונה. ערוץ שבע לא מתיימר לפנות לכלל האוכלוסיה ולייצג את כלל ההשקפות, אלא לבדל את עצמו כערוץ חד-צדדי במכוון. לכן לדעתי יש להשמיט את הסיום של המשפט, או להחליף אותו במשהו יותר נייטרלי ותואם את המציאות, כגון:

(ערוץ שבע) מדווח על אירועי החדשות בישראל בכלל וביש"ע בפרט מנקודת מבט ימנית, בניגוד לקו המרכזי בתקשורת הישראלית.

אנא חוו דעתכם. --Gabi S. 17:04, 30 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

נכון, הערוץ נוקט במדיניות ימנית, אבל זה לא סותר את העובדה שהוא רואה עצמו כאלטרנטיבה ולא מיועד אך ורק לציבור המתנחלים או לציבור הדתי לאומי. "בידול פוליטי" היא בוודאי לא מטרתו, ומכל מקום זה ניסוח בלתי נייטרלי. ‏pacmanשיחה 17:09, 30 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
אתה יכול להציע משהו יותר מתאים? "אלטרנטיבה לקו המרכזי" נשמע לי כמו מחמאה שאיננה במקום. --Gabi S. 17:12, 30 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
זו מחמאה רק אם אתה לא מחבב את הקו המרכזי. אליזבט שיחה 17:19, 30 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
מצחיק מאד. אלטרנטיבה היא "חלופה טובה יותר", ולכן לא POV. יש לך הצעה קונקרטית? --Gabi S. 18:48, 30 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
פירוש המילה "אלטרנטיבה הוא "חלופה" או "תחליף" בלבד. "טובה יותר" זו תוספת אישית שלך. ‏pacmanשיחה 18:52, 30 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

תכלס, האם יש אישור מצד ההנהלה לשינוי הבא?

(ערוץ שבע) מדווח על אירועי החדשות בישראל בכלל וביש"ע בפרט מנקודת מבט ימנית, מתוך מטרה לספק לצרכניו אלטרנטיבה לקו המרכזי בתקשורת הישראלית.

הניסוח הנוכחי עלול להתפרש כאילו הערוץ מהווה אלטרנטיבה כללית, ואילו בפועל הוא מהווה אלטרנטיבה לקו המרכזי רק עבור אלה ששותפים להשקפת העולם הימנית של הערוץ. --Gabi S. 19:06, 30 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

אני סבור שאין מקום למשפט הזה, ויש להסיר אותו. "לתת אלטרנטיבה" נשמע כביקורת על "התקשורת השמאלנית". כל כלי תקשורת הוא אלטרנטיבה לכלי התקשורת האחרים. זו תוספת מיותרת, אלא אם כן טוענים שכלי התקשורת האחרים בישראל הם חלק מאיזו "קונספירציה", ואז צריך להביא הוכחות. אני מתנצל שביצעתי את העריכה מבלי לעיין בדף השיחה, לא הייתי ער לדיון כאן. קומולוסשיחה 13:03, 17 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
אז אפשר להגיד "חלופה ימנית" או משהו כזה, אבל בסה"כ מדובר במידע עובדתי, הערוץ אכן ימני באופן מובהק מהמקובל בזרם המרכזי של התקשורת הישראלית (קרי, ידיעות, מעריב, הארץ, ערוצים 1,2,10, קול ישראל וגלי צה"ל). יחסיות האמת 13:09, 17 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
הייתי הרבה יותר שבע רצון מניסוח כמו "הערוץ מנסה להוות חלופה למה שדובריו מכנים "(תאור כלשהו של התקשורת מה"קו המרכזי" מצוטט מפי איש הערוץ)" <מראה מקום לציטוט>."

ערוץ 7 וקול השלום[עריכת קוד מקור]

ערוץ 7 הנו תחנת רדיו אשר משדרת שידורים המזוהים עם השקפות החוג הלאומי של ארץ ישראל.

מאחר וערוץ 7 משדר מחוץ למים הטירטוריאלים של ישראל לא נעברת כל עבירה על פי חוקי הרדיו והספקטרום של ישראל ולכן הוא אינו תחנה פיראטית כשם שקול השלום לא היה תחנה פיראטית.

המאמר הוא מגמתי בכך שמנסה להוקיע את הפעילות הזו.

יש להבין כי התקשורת הישראלית והעיתונות הישראלית אינם מדיות שמייצגות את השקפת הציבור על כל דיעותיו אלא את השקפת השילטון כאשר זו מתאימה להשקפת העיתונאי או העורך המכובד.

לכן מדינת ישראל עת פשטה על ערוץ 7 באם שידוריו היו מחוץ למי ישראל עברה עבירה על החוק הבין לאומי.


אייבי נתן המנוח פעל בשיטה דומה בכדי לייצג השקפות בלתי פופולאריות אז. לכן שידר בקול השלום תדר 100FM את שידוריו מחוץ למימי ישראל מאותן סיבות. אניית קול השלום הוספנה ביוון וזאת בכדי למנוע החרמות ציוד באם תהיה במימי ישראל. נתן ז"ל לא נרדף כשם שנרדפו אנשי ערוץ 7. מכל מקום שתי התחנות הללו קמו לייצג עניין ודעה בפן רחב יותר משום שלא הייתה להם במה בישראל מעל גלי האתר.

ההבדל המהותי בין שני התחנות מבחינת עבירות הוא שנתן ז"ל נפגש עם אש"ף בניגוד לחוק ועל כך נידון למאסר. אנשי ערוץ 7 לא עברו עבירה מסוג זה.

מאידך מאסר נתן היה מגוחך מאחר וח"כים שעברו אז והיום עבירות מסוג זה לא נאסרו למרות שחוק החסינות הנו במגבלות של אי עבירת החוק על מגע עם אוייב המדינה.

ערוץ 7 משדר בנוסף לתכניות המזהות עם הימין גם תכניות אקטואליה ומדע.

הייתי מציע לדייק יותר ולהיות נאוטרליים יותר.

"ערוץ 7 הינה רשת תקשורת ישראלית ימנית"-כותרת בעלת מגמה פוליטית שמאלנית ברורה[עריכת קוד מקור]

מדוע על כלי תקשורת המזוהים עם הימין מוצגת במשפט הראשון האמירה שמדובר בכלי תקשורת ימני ולעומת זאת בשאר כלי התקשורת הגישה היא שמדובר בכלי שמשרת את כלל האוכלוסיה? האם בערך על עתון הארץ ,שללא צל של ספק מזוהה עם הצד השמאלי של המפה הפוליטית,העיתון מתואר ככלי תקשורת הפונה לסקטור השמאלי של המפה הפוליטית?? התשובה הברורה היא כמובן שלילית ואף יותר מזה- העיתון מתואר כעיתון אשר "חרת על דגלו כתיבה המיועדת לרבדים האינטלקטואלים יותר של הציבור הישראלי" המסקנה המתבקשת-ערוץ 7 הינו כלי תקשורת הדומה יותר לביטאון של קבוצה בודדת (הימין-שכמובן אינה נכללת בהגדרה של "כלל האוכלוסיה") ולעומת זאת כלי תקשורת אחרים (שבמקרה חלקם הגדול מייצגים בעלי דעות שמאל מובהקות)הינם עיתונים לאנשים אינטלקטואלים... חבל.

ממש לא. בערך הארץ יש פסקה שלימה על נטייתו של העיתון לצד השמאלי של המפה הפוליטית. הנה ציטוט קצר משם "עיתון הארץ משקף ככלל במוצהר את עמדות השמאל" בברכה, Mr. Brinks - שיחה 01:41, 18 בדצמבר 2016 (IST)[תגובה]

קריקטורה[עריכת קוד מקור]

הקריקטורה משמאל פורסמה השבוע ב"ערוץ 7", והיא משקפת את יחודיותו של הערוץ.
אני מתלבט אם כדאי להציב את זה בערך. אשמח לשמוע דעות נוספות. בן נחום - שיחה 09:08, 14 בינואר 2014 (IST)[תגובה]
הסרתי את הקריקטורה, אתה יכול לתת קישור. בכל מקרה זה לא בשימוש הוגן. הקובץ יימחק. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:14, 14 בינואר 2014 (IST)[תגובה]


ברוך בואך לוויקיפדיה.

כפי ששמת לב בניסוי שעשית, יש באפשרותך לערוך כמעט כל דף באתר. זה עובד. גם אם התכוונת רק לבדוק את אפשרויות העריכה, השינוי שביצעת מוצג למשתמשים אחרים שצופים באותו הדף, וחבל. להבא, יש לבצע עריכות כאלה בארגז החול שנועד לתרגול הממשק של ויקיפדיה. ניסויים, השחתות, הבלים, שגיאות וגסויות לא נשארים בדפי ויקיפדיה זמן רב, משום ששינויי הדפים מנוטרים ונבדקים כל העת בשבע עיניים. בכל זאת, בזמן הקצר שיעבור בין השינוי שביצעת בדף לבין תיקונו, עשויים לראות את השינוי קוראיו של הדף, ובכך ייחשפו למידע מוטעה או לדף מושחת, מה שעשוי להטעות אותם.

כדי ללמוד יותר על האתר כדאי לפנות אל דף ברוכים הבאים. שאלות בנושאי תוכן, שלא נמצא להן מענה בדפי העזרה הקיימים בוויקיפדיה, יש להוסיף כאן.

תודה,

כתובת אתר הישן[עריכת קוד מקור]

http://a7.org/

ניתן לראות ארכובים כאן, למצוא לוגו ישן וכדומה. – אסף (Sokuya)שיחה 00:52, 19 באוגוסט 2019 (IDT)[תגובה]

הבעלות ואגודת הידידים[עריכת קוד מקור]

[ https://www.the7eye.org.il/404378 פרסום בעין השביעית] על הבעלות על הערוץ וכן על חשדות להעברות למימון לא חוקי שהועבר מעמותת ידידי הערוץ. החשדות עולים מדו״ח חקירה (PDF וגדול: 46 מ״ב. לא קראתי אותו עדיין) של חגי אולמן, המנהל המיוחד שמונה לאגודת הידידים. Tzafrir - שיחה 09:38, 7 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]

משוב מ-1 במרץ 2021[עריכת קוד מקור]

יפה! 2A01:6500:A049:AE3D:9271:A748:3AD8:3F6C 17:26, 1 במרץ 2021 (IST)[תגובה]