שיחה:ענן בן דוד/שם הערך הנכון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ייתכן שאפשר להעביר קטעים מכן לערך על הקראים. אני אבדוק את הנושא. -- נריה הרואה.

דוד שי, מוזר לי שעברת את הערך שכתבתי על ענן בן דוד הנשיא מהערך ענן בן דוד הנשיא לערך ענן בן דוד. מצפה שתחזיר אותו למקומו הראוי. תוארו של ענן בן דוד היה נשיא. והוא ידוע בשם זה - ענן בן דוד הנשיא. (בדיוק כמו שלא תשמיט מהערך על סעדיה גאון את התואר גאון ותכנה אותו סעדיה.) -- נריה הרואה.

לפני שדוד שי יספיק לענות אני אנסה את כוחי. בדרך כלל לא נהוג לציין תארים באינציקלופדיות. לא תראה ערך בשם "פרופסור ישעיהו ליבוביץ" אלא "ישעיהו ליבוביץ", וגם לא "הרב מנחם מנדל שניאורסון" אלא "מנחם מנדל שניאורסון" (מקווה שלא טעיתי באיות עד כה). כמו כן, כיוון שמדובר באינציקלופדיה שמטרתה להיות כלי עזר לציבור, ולא לחלק כיבודים, הרי שיש טעם לכך שהשם שיופיע יהיה השם המקובל. לכן, "סעדיה גאון" או "רבי יהודה הנשיא" סביר שיהיו שמות ערכים בוויקיפדיה, שכן זהו השם הסביר שאנשים יחפשו, בעוד לאחרים לא יוסיפו את התואר. אני חושב (ויתקנוני אחרים אם הם סוברים אחת) שהשם המוכר הוא "ענן בן דוד" ולא "ענן בן דוד הנשיא", ועל כן אין סיבה לראותו כיוצא דופן (כמו השניים שמניתי לעיל) אלא להשאיר את הערך בשמו הנוכחי. אפשר לציין אולי בערך עצמו את עובדת היותו נשיא.--Eranb 14:26, 23 יולי 2004 (UTC)
Eranb ייצג אותי נאמנה, וכל שיש לי להוסיף הוא שקודם לשינוי בדקתי כיצד קרוי הערך המקביל באנציקלופדיה העברית, ומצאתי שהוא ענן בן דוד. גם בגוגל יש רק התייחסות אחת ל"ענן בן דוד הנשיא" וכל שאר ההתייחסויות הן ל"ענן בן דוד". את התואר "רבי" שהצמדת לשמו לא מצאתי בשום מקום. דוד שי 15:48, 23 יולי 2004 (UTC)
לו רציתי לחלק כיבודים לרבי ענן בן דוד הנשיא אז הייתי יכול לקרוא לערך "רבנו ענן בן דוד הנשיא זכר צדיק לברכה, ראש הגולה שהאיר עיני בני מקרא והשיב רבים מעוון ומעברה". אך זאת לא הייתה כוונתי. התכוונתי לכתוב בכותרת של הערך את שמו המקובל של ענן (בדיוק כפי ששמו המקובל של רבי הוא רבי יהודה הנשיא).
דוד שי, זה שלא מצאת באינטרנט התייחסויות רבות ל"ענן בן דוד הנשיא" אין זה אומר שזה לא שמו המקובל. יש לזכור שרבים מהכותבים הם בעלי מניעים אנטי-קראיים, ולכן סביר שלא תמצא התייחסויות ל"ענן בן דוד הנשיא". בכל מקרה זהו שמו המקובל של ענן. מקווה ומצפה להחזרת הערך למקומו המתאים. בברכה -- נריה הרואה.
אכן יש כותבים בעלי מניעים אנטי-קראיים (וראוי להרחיב את הדיבור על כך בערך קראים), אך יש להיזהר גם מכותבים שאצלם האהבה מקלקלת את השורה. כפי שציינתי, באנציקלופדיה העברית, שהיא מקור אמין ביותר בעיני, הערך קרוי "ענן בן דוד" וגם אצל עמיתינו באנציקלופדיה של ynet הוא קרוי כך. שים לב שהערך ענן בן דוד הנשיא נותר בויקיפדיה, וכך גם הקישור בערך קראים. אני ממליץ שתסתפק בכך. דוד שי 16:31, 23 יולי 2004 (UTC)
אני באמת לא חושב שזה הדבר הכי עקרוני איך יכתב שמו של ענן בן דוד הנשיא בכותרת הערך, יש דברים יותר מהותיים לתקן. בכל מקרה אני רוצה לציין שאין לראות באינציקלופדיה העברית או בYNET אסמכתות - שתי אנציקלופדיות אלו נכתבו ע"י כותבים רבניים עבור קוראים רבניים תוך הסתמכות על מקורות רבניים. טבעי שברצון או בלי רצון הן יכללו אלמנטים אנטי קראיים. הדוגמא שהבאת - אי ציון שמו של ענן כרב היא דוגמא מובהקת לכך. הרי אותם אנשים לא יכנו אותו בתארים רב או נשיא מכיוון שמבחינתם הוא לא היה רב - אלא חוטא.