שיחה:עיצורים אפיים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אפי, מאונפף[עריכת קוד מקור]

זכור לי במעומעם שיש הבדל בין עיצור אפי (Nasal) שהוא עיצור שאופן החיתוך שלו הוא שחרור דרך האף - כמו מ, נ - לבין עיצור מאונפף (Nasalized) שיכול להיות כל עיצור - או תנועה - שיש לו חיתוך משני באף (זה קורה בעיקר לתנועות). אם זה נכון, יש לתקן גם בערך עיצור בהתאמה. השוו en:Nasal consonant, en:Nasalization. נתנאל 5 יולי 2005 06:35 (UTC)

בערך האנגלי nasalization יש הפניה ל-nasal consonants ו-nasal vowels. זה כמו לעשות ערך אנפוף שיפנה לעיצורים מאונפפים ותנועות מאונפפות, אם כך אז השאלה היא האם צריך להתייחס לכל מקומות החיתוך המשניים כשמות פעולה בקביעת שמות ערכים, כמו שנעשה בויקיפדיה האנגלית, כלומר:אנפוף, לעלוע, וילון, חינכוך וכדומה.
Wondergrace 5 יולי 2005 06:45 (UTC)
הנקודה היא לא איך נקראים הערכים, אלא ש"אפי" ו"מאונפף" זה שני דברים שונים לגמרי. ההפניה ב"ראו גם" באנגלית אין משמעותה שnasal consonant הם מקרה פרטי של naslization אלא שהם תופעה מקבילה. שים לב שגם ב-IPA יש סימונים שונים, אפי זה שורה בטבלה הראשית ומאונפף זה בטבלת חיתוכי המשנה למטה. נתנאל 5 יולי 2005 06:55 (UTC)
בקשר לטבלת ה-ipa ראיתי שם סימן ל-nasal release ול-lateral release כשלידם velarized ו-palatalized כש-nasalized מסומן מעל תנועה. אם הכוונה לאותו התהליך בדיוק שהוא הפקת הצליל בבסיס חיתוך משני של האף מדוע תצורת השם היא שונה? ובקשר לערך באנגלית, הקישור ל-nasal vowel מוביל לערך על תנועות מאונפפות שהן מקרה פרטי של אנפוף אז סביר להניח שהקישור ל-nasal consonant מקביל לכך ומוביל למקרה פרטי של אנפוף בתחום העיצורים. אבל אם אכן מדובר בשני דברים שונים כדאי לשנות את שם הערך הזה לעיצורים אפיים ולשנות בהתאם בכל הדפים המקושרים.
Wondergrace 5 יולי 2005 07:09 (UTC)
באמת אני לא יודע מה ההבדל בין nasal release לבין nasalized, אני התכוונתי לשורה השנייה בטבלה הראשית למעלה שמסומנת nasal, לזה אני מתכוון כשאני מדבר על דברים שונים לגמרי. בשטבלה הראשית מדובר על אופן חיתוך ולמטה מדובר על חיתוך משני. (אולי nasal vowel הוא מקרה שלי אנפוף בתנועות אבל nasal consonanat הוא לא מקרי פרטי של אנפוף אלא עיצור אפי ממש, לעומת זאת ייתכן nasalized consonant כמקרה פרטי של אנפוף). ואכן, לדעתי יש לשנות מ"מאונפפים" ל"אפיים" כשמדברים על אופן חיתוך (כמו חוכך או מקורב), ולהשאיר "מאונפפים" כשמדובר על חיתוך משני (כמו לעלוע או וילוּן). נתנאל 5 יולי 2005 07:22 (UTC)
שיניתי את המינוח בתוך הערך, עכשיו רק נשאר למפעיל מערכת שיעבור וישנה את שם הערך.
Wondergrace 5 יולי 2005 07:33 (UTC)
גם אתה יכול, תלחץ על לשונית "העבר" בראש הדף. נתנאל 5 יולי 2005 07:34 (UTC)
למדתי משהו חדש.
Wondergrace 5 יולי 2005 07:43 (UTC)