שיחה:עידן הנאורות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 שנים מאת Matanyabot בנושא קישור שבור

כמה הערות לערך זה:

  • השם אינו מדוייק. התרגום המקובל (והמדוייק יותר) למושג enlightment הוא נאורות, ולא אורות.
  • המושג אנציקלופדיה, אליו מופיע קישור בערך, מדבר על תופעה ספציפית של המאה ה18 ולא על אנציקלופדיה באופן כללי. האם יש דרך ליצור שני ערכים בעלי אותו שם?
  • תחימת הנאורות למאה ה18 היא לא מדויקת. אבל בזה אטפל כשארוך מחדש את הערך...

Felagund 23:07, 23 יולי 2004 (UTC)

שלום Felagund
--Eranb 08:03, 24 יולי 2004 (UTC)
לא שמעתי את המושג עידן האורות. המושג נאורות נשמע לי תרגום יותר תקני למושג enlightment, וגם כזה המעביר את הכוונה באופן מוצלח יותר. במבחן גוגל יש תיקו - 23:23. שתי האפשרויות מקובלות עלי, אך הערך שיוחלט לא להשתמש בו צריך להפוך להפניה.
לגבי האנציקלופדיה: האופציה של אנציקלופדיסטים נראית לי המוצלחת ביותר. אשתמש בה (כשאגיע לזה...)
Felagund 08:14, 24 יולי 2004 (UTC)
אם יש תיקו בגוגל, אז אני ממליץ דווקא להשאיר את הערך בשמו הנוכחי. ראה למשל בסילבוס של אוניברסיטת ת"א [1]. לדעתי בשם "הנאורות" יש ממד ערכי מסוים (כאילו מה שאינו נאורות הוא "בערות") ועל כן "עידן האורות" הוא שם נייטראלי יותר. בכל מקרה, אני יכול להמליץ על הספר "עידן האורות" של פרופ' מיכאל הרסגור בהוצאת האוניברסיטה המשודרת. Eranb 08:27, 24 יולי 2004 (UTC)



החיסרון של הבחירה לשלב את המידע על טביעת השם שם היא שזה הרבה פחות טבעי וזורם למי שקורא את הערך לדעתי. אבל נו טוב, שיהיה. עם כל החוקים, השחזורים התמוהים וה"מדיניות" (עם הצבעה בפרלמנט! יש לו גם בית תחתון ובית עליון?) הזו אתם לא ממש מעודדים לכתוב כאן. (אותו אחד ממקודם ממחשב אחר)

ואני חשבתי שהמיקום הזה דווקא נותן חשיבות יתרה למקור השם...
יש נהלים בוקיפדיה אולם רובם הם פשוט כללים שנועדו לסייע קצת בארגון. ויקיפדיה היא קודם כל אנצקלופדיה חופשית והרעיון המרכזי הזה מנחה את הכתיבה כאן. אנחנו מאד רוצים כותבים חדשים. לרוע המזל, יש הרבה משחיתים ולכן אנשים מסוימים, ובעיקר מפעילי המערכת שעליהם רוב הנטל, הם לעיתים רגישים מדי. בשל הרבה השחתות מימין ומשמאל כתיבה על ערכים פוליטים על ידי אנונימים היא חשודה במיוחד. את הנהלים השכיחים לומדים די מהר. את הנידחים יותר גם אני, וכנראה עוד רבים, לא מכיר והם לא מפריעים לעבודה. אתה מוזמן להתייעץ אתי בשאלות כאלה.APH 08:53, 27 יולי 2005 (UTC)
דרך אגב, אחד מיתרונות ההרשמה היא שלא צריך לומר שאתה האיש ממקודם.

עידן ההארה[עריכת קוד מקור]

שמתי לב אחרי ששיניתי טיפה שיש ויכוח טרי. ובכן, העניין הוא ש-Enlightment פירושו אכן "נאורות", אך השם הוא Age of Enlightenment ולכן זה "הארה". בברכה, נרקיסוס 01:34, 31 יולי 2006 (IDT)

האמת היא שאין כזו מילה באנגלית enlightment, ואין כזו מילה בעברית נאורות (או לפחות לא במילון אבן־שושן). ‏FraKctured 19:04, 9 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה

מה זה?[עריכת קוד מקור]

"אחת ההשפעות על תנועת הנאורות הייתה הדיווחים של כמרים קתוליים בסין ששימשו בסיס לעריצות נאורה חילונית." - WTF? --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 13:26, 17 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה

ובכן, היית חושב ב30 חודש מישהו יסביר את המשפט הזה. אני מוחק אותו. kotz - שיחה 00:37, 8 במרץ 2009 (IST)תגובה

דרושה הפנייה לציטוט מקאנט "הנאורות היא עזיבתו של האדם את חוסר הבגרות שגרם לעצמו..." אלי

שם שגוי[עריכת קוד מקור]

הערה קטנה: Aufklärung בגרמנית משמעותה בקונטקסט הזה יותר קרוב להסברה. הסברה שלוקחת אדם ממצב של בורות ונבערות ומבהירה לו את הרציונליות של העניין המדובר. דוגמאות: Aufklärung בנושאים של חינוך מיני, Aufklärung לגבי סטראוטיפים מוטעים וכו' וכו'


שם הערך אינו נכון, המונח המקובל הוא תקופת/עידן ואחריהם המילה ה-"נאורות" או ה-"השכלה". המונח "עידן האורות" אינו מקובל (דהיינו לא התקבל), הרסגור לא טבע שום מונח, הוא בסך הכול קרא לספרו "עידן האורות", הספר יצא בהוצאת אוניברסיטה משודרת שבמסגרתה יוצאים ספרים שבאים להנגיש את עולם האקדמיה לציבור הרחב (ועושים פעמים רבות עבודה ברוכה) ואינם, על פי רוב, ספרים מחקריים ממש, ספר זה גם אינו מהטובים שבהם. צחי לרנר - שיחה 02:22, 13 באוגוסט 2009 (IDT)תגובה

מסכים. התיקו שהיה בחיפוש בגוגל הוא גם בגלל התוספת של עידן לפני המילה השניה. נסו לחפש "תנועת הנאורות" מול "תנועת האורות" ולא יוותר ספק בכלל איזה שם מקובל יותר: 1040 לעומת 17 שגם הם ברובם מדברים על אסטרונומיה/אסטרולוגיה. בחיפוש עדכני של "עידן אורות/נאורות" יש באמת ניצחון של אורות 925 מול 711. אבל שוב המילה עידן היא לא הביטוי השגור ונדמה לי שגם הניצחון בהשוואה זו הוא בגלל ההשפעה של הערך שנכתב בויקי. חיפוש של הביטוי היותר שגור ביום יום - תקופת האורות מול תקופת הנאורות יתן ניצחון גוגלי לנאורות: 595 מול 56.
עידן האורות נשמע כמעט לי כמו המצאה של ויקי העברית או כמו אחד מאותם ניסיונות של האקדמיה ללשון להכניס בכח מילים לשפה. זהו מינוח שאינו שגור לא באקדמיה ולדעתי גם לא ברחוב, וגם אם נכתב ספר בודד שהתייחס לתקופה במינוח זה. פעם ראשונה שנתקלתי בו אחרי שלוש שנים של התעסקות וקריאת הוגים מהתקופה היא כאן. אני כןחושב שאם היה עלינו לחזור אחורה בהיסטוריה ולקבוע מה המינוח הנכון אולי היה עלינו לבחור בעידן האורות. Neukoln - שיחה 12:34, 6 בנובמבר 2010 (IST)(וטתגובה

ערך לא מדוייק[עריכת קוד מקור]

מאוד לא מדוייק 85.65.111.136 11:11, 29 בינואר 2013 (IST)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 21:49, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה