שיחה:עוני

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה נכתב או הורחב במסגרת תחרות הכתיבה
הערך השתתף בתחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר"
ערך זה נכתב או הורחב במסגרת תחרות הכתיבה
הערך השתתף בתחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר"

בתור מי שכתב חלק ניכר מהערך הזה, אני רוצה לדעת מהם הפגמים שהתגלו בו כדי שאוכל לתקנם. Dror_K 07:12, 6 נובמבר 2005 (UTC)

העדר קישורים - יש קישור בודד ל"נכה" וזהו זה. גילגמש שיחה 07:22, 6 נובמבר 2005 (UTC)
אני לא רוצה לשנות דברים תוך כדי עבודה, אבל יש עניין אחד שמטריד אותי - כשמדברים על צרכים קיומיים, מדברים הן על הציפיות של האדם עצמו והן לציפיות של החברה ממנו. לדוגמה, אם שירותי הממשלה לאזרח ניתנים באמצעות הטלפון, אז טלפון הוא צורך קיומי. למעשה, החברה מצפה מן האדם שיהיה לו טלפון, ואם אין לו מחמת עוניו, הרי חסר לו שירות חיוני. בחברה שבה שירותי הממשלה ניתנים גם באמצעות שליח שעובר מיישוב ליישוב, אזי חסרון טלפון לא נתפס כבעיה קיומית, כיוון שאין לחברה ציפייה מהאדם שיחזיק טלפון. בקיצור, עוני מוחלט תלוי בהגדרת הצרכים החיוניים, ואלה מוגדרים לא רק לפי ציפיותיו של האדם מהחברה שבה הוא חי, אלא גם (ואולי בעיקר) מהציפיות של החברה מהאדם. Dror_K 10:20, 16 דצמבר 2005 (UTC)
קיבלתי. נדב 14:03, 17 דצמבר 2005 (UTC)

משתמש:Pacman הוסיף הרבה תמונות לערך, כך שכל הצד השמאלי של הערך, כמעט לכל אורכו, הוא תמונות. אני חושב שכמות התמונות מוגזמת - בערך שעוסק בנושא שאינו ויזואלי בעיקרו (כמו ערך של צייר לדוגמא), התמונות צריכות להופיע מפעם לפעם כדי לשבור את החדגוניות של הטקסט, ולא להשתלט עליו. אני הייתי מוסיף תמונה לכל מסך של טקסט ברזולוציה סבירה (נניח 1024X738), ולא יותר, מה שיוצא תמונה אחת או שתיים בערך הזה.

אני לא חושב כמוך. לדעתי דווקא בערך זה כדאי שיהיו תמונות רבות כדי לבטא מהו עוני, וכן, גם כדי להראות את ההבדלים בין ה"עוני" בישראל לבין העוני במדינות העולם השלישי. ובכלל, תמונות בערך אינן דבר רע, הן עוזרות לבטא את הכתוב. בכל מקרה, אם יש מתנגדים אין לי כל התנגדות להורדת חלק מהתמונות. Pacman 15:54, 10 ינואר 2006 (UTC)

אני גם חושב שהתמונות לא מפריעות. גילגמש שיחה 15:56, 10 ינואר 2006 (UTC)
אני רק חושש שכבר אפשר למצוא תמונות מישראל שמתחילות להזכיר את העוני בברזיל ובאינדונזיה. עוד לא מתקרב למידת החומרה שם, אבל כבר מתחיל להזכיר. Dror_K 21:25, 10 ינואר 2006 (UTC)
בסדר, אבל זה לא אומר שהתמונות מיותרות. לדעתי הן דווקא מביאות את הערך בצורה יפה לקורא. גילגמש שיחה 21:29, 10 ינואר 2006 (UTC)
אין לי בעיה עם התמונות, אם כי כדאי לחפש גם תמונות מישראל, שאין בהן הפרה של זכויות יוצרים או של צנעת הפרט. רוב המקורות שעולים בדעתי דווקא מגנים על עצמם בזכויות יוצרים. Dror_K 21:32, 10 ינואר 2006 (UTC)

האם בישראל יש שכונות עוני במובן של שכונות העוני הברזילאיות? האם בישראל יש רעב כמו בסודן? אין מקום להשוות בכלל. סטנדרט ה'עוני' שונה בתכלית מהעוני האמיתי. Pacman 15:31, 11 ינואר 2006 (UTC)

מספר התמונות סביר לחלוטין והוא עומד בקנה מידה נכון לכמות הטקסט בערך.

העוני בישראל[עריכת קוד מקור]

יש לי הצעה להוסיף ערך עוני בישראל

התחלתי את "עוני בישראל" כדי שעוד יפותח. הנתון של המדינה עם הכי הרבה עוני במערב מפייננשל טיימס כפי שצוטט היום במעריב או ידיעות. הורדתי את הפרכת טיעוני הנגד, כי הפרכה אומר שהוכח משהו. עדיף להציג שני צדדים. שמילה 19:34, 30 יוני 2006 (IDT)

108 נפשות[עריכת קוד מקור]

"רק בשנת 2004 נוספו 108 נפשות למעגל העוני.". אני מניח שזו טעות... 82.81.211.190 21:39, 13 בינואר 2007 (IST).תגובה

נראה לי שמדובר ב-108,000 אבל אני לא בטוח. ‏DrorK‏ • ‏שיחה21:42, 13 בינואר 2007 (IST)תגובה
כן. ככה רשום במצגת הזאת - www.knesset.gov.il/mmm/data/docs/m01547.ppt. (שקופית 28) Radagast 21:48, 13 בינואר 2007 (IST)תגובה

מקורות לעוני ביהדות[עריכת קוד מקור]

  • אברהם טננביום "להגדרת העוני" אתר דעת.
  • בני פורת ליסודות מדיניות חברתית-כלכלית אתר דעת.
  • הרב נפתלי בר אילן, אני לא זוכר ברגע זה את שם המאמר תחומין כרך ב.
  • "מדידת עוני בהשראה יהודית" תחומין כז' תשס"ז 371-378
  • הרב גורן "קביעת קו העוני לפי ההלכה" תורת המדינה עמ' 358

ישנם עוד הרבה מאוד מקורות בע"ה בהמשך אני אוסיף...

בהרצל 19:04, 17 בפברואר 2008 (IST)תגובה

אולי כדאי לכתוב ערך על העוני בהגות היהודית, וכולם יצאו מרווחים. מובן שחסרה התייחסות של תרבויות אחרות לעוני - עוני בגישה הסוציאליסטית, בגישה הקפיטליסטית, בגישה ההינדית, הנוצרית וכו'. האזרח דרור

פרקים ריקים[עריכת קוד מקור]

הערך מכיל כרגע פרקים ריקים - פרק 'השקפות על עוני', שמכיל את העוני בהלכה, שיש בו תוכן, ועוד תתי פרקים ריקים (עוני בהינדואיזם, עוני בנצרות, עוני בהגות הקפיטליסטית, עוני בסוציאליזם), ופרק שלם ריק - 'עוני בישראל'. בעקבות תתי-פרקים ריקים אלה, הערך מכיל כותרת של 'להשלים'.
לטעמי, הפרקים הריקים מיותרים, וכך גם התבנית. אין ספק שהמידע שאמור להיות בפרקים הריקים הוא רלוונטי לערך, אבל כמוהו גם המידע בעשרות תתי-פרקים שטרם נכתבו ('עוני באסלאם', 'עוני בשבדיה'). להבנתי, כל עוד לא מכניסים בכוח תתי-פרקים ריקים למען איזשהו איזון תרבותי - שכמובן, לא מושג - מדובר בערך שלם ומקיף, למרות שכרגיל - הוא יכול להיות הרבה יותר שלם והרבה יותר מקיף.
הצעתי: להוריד את כל תתי הפרקים ואת התבנית. צריך לחשוב איך בדיוק משלבים את תת-הפרק 'עוני בהלכה'. נדב - שיחה 09:05, 7 במרץ 2008 (IST)תגובה

"למען איזשהו איזון תרבותי" - זה נקרא למען זה שהערך יהיה נייטרלי או לפחות ינסה להיות כזה. עיון קצר בערך האנגלי היה יכול להראות שהערך הזה רחוק מלהיות שלם או מקיף (גם ללא הפרקים החסרים בו) - לדוגמה אין פרק סיבות לעוני או תוצאות של עוני, אין פרק על עוני כתופעה עולמית, אין התייחסות כלכלית "שלם ומקיף" - בדיוק בשביל זה יש תבנית "להשלמה".
"שכמובן, לא מושג" - אם נסכים עם זה שאין איזון תרבותי- פוליטי, הערך יכול לקבל מצידי גם תבנית "לשכתוב" על סעיף אי-נייטרליות והצגת דעות חלקיות על הנושא (עם מעט מאוד סימוכין, בנושא פוליטי רגיש). הורדת הפרקים הריקים תעודד את הבורות של הקורא עם הדעות האחרות על הנושא (לפחות כעת הוא ידוע חלק ממה שאין בערך). האזרח דרור - שיחה 09:24, 7 במרץ 2008 (IST)תגובה
אני לא חושב שהאיזון התרבותי הוא לא חשוב, אני חושב שלצאת ידי חובה עם כותרת ריקה זה לא רציני. ולא מדובר כאן על איזון פוליטי - קרי, על הצגה של צד אחד בוויכוח - אלא על מניעת ישראלוצנטריה, שהיא מטרה חשובה אבל בטח לא עילה לשכתוב של ערך.
ולגבי השלמות של הערך - אין ספק שיש עוד הרבה מאוד דברים חשובים להוסיף לו. אבל יש יותר דברים להוסיף לעופות בעלי שיניים, כמו גם להרבה מאוד ערכים אחרים, שבהם לא מתנוססת התבנית. התבנית הזו מיועדת לציין ערכים שחסר להם פרק שהוא קריטי להבנת המושג בכללותו או להבנת חלקי הערך האחרים, ולא זה המצב כאן.
לפי ההגיון של 'אין כאן את כל המידע הרלוונטי' אפשר להפעיל בוט שיעבור ערך-ערך בוויקיפדיה וישתיל את התבנית לכל אחד ואחד מהם. נדב - שיחה 09:36, 7 במרץ 2008 (IST)תגובה
אני מבין. מוצדת דעת הההלכה על העוני, ודעות אחרות לא, אבל אין כאן עניין של חוסר איזון ? זה רק בעיה של "ישראלוצנטריה"? מה זה פה המרכז להשארת הישראלים בביצה? הערך חסר וככזה הוא ראוי לתבנית שלו, קצרמר זה משהו אחר - שכל אחד יכול לראות שהוא קצר. ואילו כאן יש פרק שגם ויקיפידים מנוסים ואנשים בקיאים כמו נדב חשבו שהוא "ערך שלם ומקיף" ולא - הוא מצגי דברים חלקיים מאוד על תופעה רחבה הרבה יותר. כותרת ריקה לפחות מראה איפה ומה צריך להשלים. זה יותר טוב מהצגת מצג שווא של "ערך שלם ומקיף". האזרח דרור - שיחה 09:45, 7 במרץ 2008 (IST)תגובה
שאני אבין - אתה חושב שאם תרד דעת ההלכה הערך לא יהיה זקוק להשלמה? נדב - שיחה 11:08, 7 במרץ 2008 (IST)תגובה

מחיקת הפסקה עוני על ישראל[עריכת קוד מקור]

מחיקת הפסקה על עוני בישראל נעשה על סמך ה"נימוק" של "כתיבה לא מדוייקת". באותו "נימוק" אפשר למחוק את כל הערך "קפיטליזם". נימוק זה להגיד מה בפסקה אינו מדוייק. האזרח דרור - שיחה 10:08, 7 במרץ 2008 (IST)תגובה

אין שום בעיה.
  1. ישראל הוקמה על ידי מתיישבים בעלי נטייה סוציאליסטית. - גם אם זה נכון (ויש רבים החולקים על זה, מימין ומשמאל), ההנחה שזה רלוונטי לערך היא פחות או יותר הנחת המבוקש.
  2. לפיכך, היא הייתה במשך שנים רבות מדינת רווחה - יש שני שימושים אפשריים למונח. אחד מהם מנסה בעצם להגיד "מדינת רווחה סוציאל דמוקרטית" - ואז ישראל הייתה מדינת רווחה בין השנים 1970-1977. השני מתייחס למנגנונים שונים של חלוקה מחדש של העושר החברתי, ואז ישראל היא מדינת רווחה מסוג מסויים (ליברלי-שאריתי, בגדול).
  3. 'שהתאפיינה במעמד ביניים גדול ומספר קטן של עניים מחד ושל עשירים מאידך - שוב, נכון בערך לשנות ה-70. בשנות ה-50 מדד ג'יני של ישראל היה בשמיים.
  4. בשנים האחרונות, עקב מעבר ישראל לכלכלת שוק, הורדה דראסטית של הקצבאות וסיבות נוספות, שכבות רבות באוכלוסייה הצטרפו למעגל העוני. על פי נתוני הבנק העולמי ובנק ישראל, ישראל כיום אחת מהמדינה עם שיעורי העוני הגבוהים ביותר בקרב המדינות המפותחות. בישראל מתפרסם מדי שנה "דו"ח העוני" שסוקר את ממדי העוני. על פי דו"ח העוני של שנת 2005, בישראל חיו בשנת 2004 מעל מיליון וחצי עניים, וכל ילד שלישי מוגדר עני. רק בשנת 2004 נוספו 108 אלף נפשות למעגל העוני. על פי דו"ח העוני נוסף על עלייה בכמות העניים, הפכו העניים בישראל לעניים יותר. - הקטע הזה נכון (על פניו. לא התעמקתי בנתונים המספריים), אבל השארתו תוך הורדת החלק ההיסטורי הופכת אותו לעיתונאי ולנטול הקשר, כך שאין לו מקום.
אם מישהו חושב שחשוב לכתוב על העוני בישראל, שיתכבד ויבדוק מה באמת קרה לעוני בישראל, לא מה מספרים לנו בעיתון. (אפשר להתחיל מ'מיהו ישראלי' של פלד ושפיר, לסקירה כללית לא רעה). נדב - שיחה 11:07, 7 במרץ 2008 (IST)תגובה
בשום פנים ואופן אין לכתוב דברים לא נכונים. לנדב השכלה רבה בנושא ודעתו בהחלט מקובלת עלי. אכן יש טעם בפרק על העוני בישראל, אך הוא צריך להכתב בצורה שתתאים למחקר הקיים. גילגמש שיחה 11:12, 7 במרץ 2008 (IST)תגובה
  • לנדב יש השכלה, אבל יש לו גם אג'נדה, כמו לכולנו. הערות שלו מתאימות לתיקונים עבור ערך , לא עבור פסקה.
אני האחרון שאכחיש שיש לי אג'נדה, אבל לא הבנתי בדיוק איך הסרת הפסקה משרתת את האג'נדה שלי. אם כבר, האג'נדה שלי נפגעת מהסרת הפסקה. הסרתי אותה משום שאני מאמין שלא צריך לפרסם בוויקיפדיה נתונים לא נכונים ולא מדוייקים, גם כאשר הם משרתים את האג'נדה שלי. את החלק השני של המשפט לא הבנתי. 12:37, 9 במרץ 2008 (IST)
  • בעיני רוב האנשים (כולל אנשי מקצוע) ישראל הוקמה כמדינה בעלת גוון סוציאליסטי. לדומגה - הנשיא טרומן חשש מלתמוך בה בגלל שחשש שהיא תהפוך לגרורה של ברית המועצות. עם כל הכבוד ל"ויש רבים החולקים" על כך - עדיין מספרם קטן ומההיכרות שלי - לא מייצגים את דעת הרוב).
הטענה העיקרית שלי היא שזה לא רלוונטי, בטח שלא כמשפט שלם בפסקה קצרה.
  • "לפיכך, היא הייתה במשך שנים רבות מדינת רווחה" - כן, היא היתה כזו בכל הקשר שנרצה לראות (וההבדלים שבינהם זה שוב לא עניין של פסקה). לדוגמה - תוכניות לבינוי ציבורי. זה לא בדיוק מאפיין של מדינות קפיטליסטיות. גם בשנות ה-40 וה-50 ישראל היתה בעלת " נטייה סוציאליסטית". גם אם "לא מספיק" לדעת אנשים שונים.
מדינת ישראל הצהירה על עצמה כעל מדינת רווחה מתקדמת. בפועל, היא פיגרה אחרי רוב מדינות אירופה ברוב תוכניות הרווחה.
  • מרוב להיטות להראות שהפסקה לא ראויה נדב תיקן משפט שכבר הורדתי והחלפתי באחר בגלל אי הדיוק שבו. מי שרוצה לדבר על מדד ג'יני בשנות ה-50 צריך לדייק יותר ולהתייחס לכלכלת מהגרים.
המשפט שהוספת לא נכון גם הוא. אני לא רוצה לדבר על מדד ג'יני בשנות ה-50 - מדד ג'יני לא מודד עוני - אבל מי שרוצה לדבר על עוני בישראל, כדאי שיתכבד ויביא נתונים ולא הערכות המבוססות על מה שמקובל לחשוב. נדב - שיחה

האזרח דרור - שיחה 09:18, 9 במרץ 2008 (IST)תגובה

  1. הארגונים הפוליטיים הגדולים של התנועה הציונית בראשיתה היו "מפלגות פועלים". כך הן הגדירו את עצמן במפורש. מפא"י, למי שלא זוכר, היא "מפלגת פועלי ארץ ישראל" וזו הייתה המפלגה הגדולה ביותר עם הקמת המדינה. האופוזיציה המשמעותית ביותר למפלגות הפועלים בשנות ה-50 היו "הציונים הכלליים", ובכל הכבוד הראוי, מידת ההשפעה שלהם לא התקרבה למידת ההשפעה של מפא"י.
  2. בשעה שמדינה קולטת למעלה ממיליון פליטים חסרי כול מאירופה, ומאוחר יותר גם מארצות ערב, אין פלא שמדד ג'יני שלה מרקיע שחקים. מדיניות הרווחה של שנות ה-50 וה-60 לא הייתה מדיניות סוציאל-דמוקרטית בנוסח סקנדינביה, והיא גם לא הייתה מדיניות מושלמת, אבל זו בכל זאת הייתה מדיניות רווחה הרבה יותר משמעותית ממה שיש היום. ‏DrorK‏ • ‏שיחה11:18, 9 במרץ 2008 (IST)תגובה
  1. שוב, הטענה שלי בדבר האופי הסוציאליסטי של המדינה הייתה שולית (והופיעה בסוגריים). אבל גם אותן 'מפלגות פועלים' הצהירו בריש גלי שהמטרות הציוניות קודמות למטרות הפועליות שלהן, וצריך לבחון אותם על סמך מעשים ולא על סמך הגדרה עצמית.
  2. אני מסכים שיש נסיבות מקלות לעובדה שמדינת ישראל הייתה מדינת רווחה די צולעת בשנות ה-50. זה נכון פחות בשנות ה-60. אבל הדיון כאן, להזכירכם, הוא על עוני בישראל. בשנות ה-50 היה בישראל עוני משווע, והצגת תמונה לפיה העוני בישראל התחיל עם ביבי היא מעוותת להחריד (שוב, למרות שמבחינה פוליטית היא משרתת את מטרותי). נדב - שיחה 12:37, 9 במרץ 2008 (IST)תגובה
רוב הוויכוח הזה מתאים יותר לערך של "כלכלת ישראל" שמתאים למה שנכתב כאן.
ישראל לא היתה "טלית שכולה אדום" אבל יתכבד נא נדב ויראה מדינה אחרת שקלטה אחוז עולים כזה, בביצועים דומים. (אגב, אם הוא רואה אי דיוקים כאן, מה לגבי "על פני שלוש שנותיה הראשונות של המדינה הוכפלה אוכלוסייתה בנחשול עלייה אדיר, שהיה מורכב בכמחציתו מפליטים מאירופה, ובכמחציתו מעולים מארצות ערב. רובם ככולם הגיעו בחוסר כל, וקליטתם וקיומם בארץ היו תלויים לחלוטין ביכולתו של המשק הצעיר לקיימם. העלייה ההמונית היוותה אתגר עצום לכלכלה הישראלית, שהונחתה על ידי עקרונות סוציאליסטיים והייתה מחויבת להקמת מדינת רווחה.")
לפי מה שאני מבין רוב הויכוח הוא על המשפטים "ישראל הוקמה על ידי מתיישבים בעלי נטייה סוציאליסטית. לפיכך, היא הייתה במשך שנים רבות מדינת רווחה, שהתאפיינה ברמת אי שיוויון נמוכה ובעוני יחסי נמוך בהשוואה למדינות המערב." נדב, שחושב שהמשפטים לא מדוייקים מוזמן להזמין ניסוח אחר.
מדד ג'יני משמש למדידת אי שיווין, היות וחלק מהמימד של עוני הוא עוני יחסי (שרלוונטי לדוגמה בהקשר של מחירי קרקעות וקניית דירה), יש רלבנטיות.
הורדת הפסקה כולה משום שבחלק ממנה יש אי דיוקים, (שגם עליהם יש ויכוח) היא דבר בעייתי. הנה לדוגמה משפט מתוך כלכלת ישראל ", ונמשכה המעורבות המופרזת של הממשלה בניהול המשק." - ???? מה זה? טוב, אז אולי נמחק את כל הפרק "שנות ה50" מהערך ההוא? המחיקה לא מאפשרת עידון של הדברים.
בחצי מהאנרגיה מהדיון כאן אפשר היה כבר לתקן את הפסקה.
לדוגמה "ישראל התמודה בראשית דרכה עם גל עלייה עצום של פליטים חסרי כל עצום מחד, ועם הוצאות צבאיות גדולות מאידך. למרות זאת, הצליחו מנהיגי המדינה לקיים בה מדינת רווחה, והעוני היחסי והמוחלט בישראל ירד בצורה משמעותית." כשיהיו יותר נתונים אפשר יהיה להרחיב ולתקן עוד יותר. האזרח דרור - שיחה
ברור שעדיף לתקן על להוריד. אלא שתנאי בסיסי לכתיבה על עוני בפרספקטיבה היסטורית הוא, למשל, נתוני העוני לאורך כל שנות המדינה. לאחר מכן צריך להציע הסברים שונים לשינויים - ולגבות אותם במאמרים רציניים, במקום כתיבה ספקולטיבית שלנו (להזכירכם, ויקיפדיה אינה במה למחקר עצמאי).
רק כמה דוגמאות לגבי ההצעה שלך:
  1. 'ישראל התמודה בראשית דרכה עם גל עלייה עצום של פליטים חסרי כל עצום מחד, ועם הוצאות צבאיות גדולות מאידך.' - בשנות החמישים. מה קרה בשלושת העשורים שאחר כך?
  2. 'למרות זאת, הצליחו מנהיגי המדינה לקיים בה מדינת רווחה' - הגדר מדינת רווחה, והסבר מדוע התקיימה כאן אחת כזו. מהיכרות עם ההיסטוריה של מדינת הרווחה הישראלית, המשפט הזה הוא פשטני להחריד. ראשית, במחקר המודרני לא נהוג לדבר על מדינות רווחה במושגים של 'התקיימו' או 'לא התקיימו'. שנית, ביחס למשקים ברמת התיעוש של ישראל, מדינת הרווחה לא הייתה רחבה במיוחד. אני לא טוען שבערך צריך להיות פירוט מדוייק של מדינת הרווחה הישראלית - אבל פירוט כזה צריך לעמוד מאחורי היומרה לקבוע איזו מדינת רווחה התקיימה כאן.
  3. 'העוני היחסי והמוחלט בישראל ירד בצורה משמעותית.' - אי אפשר לכתוב דבר כזה בלי נתונים. אני חוזר ומדגיש את הבעייתיות שבשימוש במדד ג'יני למדידת עוני - יש קורלציה ביניהם, הם ממש לא זהים - אבל מדד ג'יני סותר את הטענה שבמשפט. אני מביא כאן ציטוט שיבהיר את כוונתי:

על פי מדד זה [ג'יני] אפשר לחלק את תולדות האי-שוויון בישראל לארבע תקופות: תקופת הישוב, שלגביה יש בידינו מידע מוגבל בלבד; 1954-1967 - עלייה של 26% באי-שוויון בחלוקת ההכנסות ברוטו; 1967-1976 - ירידה של 21% באי שוויון (למרות עלייה קלה בשנים 1971-1974); ולבסוף, שוב, אי שוויון גובר, החלב ב-1976 (עם ירידה קלה בשנים 1984-1985 ו-1995-1996)

'מיהו ישראלי', יואב פלד וגרשון שפיר
חשוב לשים לב שהעלייה באי השוויון ממש לא חופפת את גלי העלייה - העלייה המאסיבית נגמרה לפני תום שנות ה-50, הגידול באי השוויון נמשך עוד שנים אחר כך. אם התמונה שאתם מציירים פה הייתה נכונה - של ממסד שפועל בנחישות כדי לפצות על אי השוויון שגורמות העליות - היה נכון, היינו מצפים שמרגע שנגמרו העליות, אי השוויון ימשיך להצטמצם. אני מזכיר שגם על הנתונים האלה אי אפשר להסתמך כדי לכתוב את הערך - אי אפשר להשליך באופן ישיר ממדד ג'יני לנתוני עוני.
לסיכום, אני חושב שאי אפשר לכתוב פסקה על העוני בישראל בלי, אתם יודעים, לדעת משהו על העוני בישראל. אני לא יודע כרגע. אני יכול ללמוד, אבל זה לא כל כך גבוה בסדר העדיפויות שלי, ואולי אגיע לזה בעתיד.
אני לא חושב שזה רעיון טוב, אבל אפשר לכתוב את הפסקה הזו באופן א-היסטורי. קרי, לדבר על מצב העוני בישראל היום, בלי להתייחס למה שקרה קודם. כאן לא חסרים נתונים. נדב - שיחה 08:57, 10 במרץ 2008 (IST)תגובה
בהערת אגב, האזרח דרור - לא התייחסת למה שאמרתי בסעיף הקודם, תחת 'פרקים ריקים'. נדב - שיחה 08:59, 10 במרץ 2008 (IST)תגובה

ארגז חול רלוונטי[עריכת קוד מקור]

נתקלתי בארגז זה: משתמש:Felagund/עוני שהוא רלוונטי לנושא. גילגמש שיחה 08:51, 27 במרץ 2012 (IST)תגובה

משוב :) :)[עריכת קוד מקור]

'

מה זה עוני מוחלט? ומה זה עוני יחסי? למה אין תמונה של גרף של נתונים חדשים על העניים? מה?!? אין יותר עניים 199.203.63.210 14:42, 22 במאי 2012 (IDT) ''''תגובה

יש הגדרה טובה בתחילת הערך. אולי דוגמה תעזור: במטה של חברת פייסבוק, מי שיש לו רק מיליון דולר סובל מעוני יחסי, אך בוודאי רחוק מאוד מעוני מוחלט. דוד שי - שיחה 19:52, 22 במאי 2012 (IDT)תגובה

עוני חיבר שופע מידע[עריכת קוד מקור]

נחד מאוד מענין ומדויק הייתי מוסיפה פתרונות לתת העוני אך חיבור מקסים ורב ידע 79.181.242.129 17:18, 4 בדצמבר 2012 (IST)תגובה


עוני כמציאות ולא כמדע בדיוני[עריכת קוד מקור]

התוספת הבאה נמחקה תוך 2 דקות מכתיבתה: בשפת היום יום "עוני" ו"עושר" נתפסים כתאור מצב חריג. חריג סטטיסטית נמצא רחוק לפחות 2 עד 3 סטיית תקן מהחציון. לפיכך על פי שפת היום יום יש באוכלוסיה לכל היותר 5% עניים (או עשירים).

הנימוק למחיקה: אנחנו מתענינים בהגדרה המקצועית ולא בשפת היום יום

למען מי שמתעניין במציאות ולא במדע בדיוני שמיוצר על ידי אנשי מקצוע שמתפרנסים מפנטזיות אקדמיות אני מציע להשאיר זכר לתוספת לפחות בשיחה. ברור לי שאין לי סיכוי מול צנזורה שפועלת תוך 2 דקות ממניעים אידאולוגיים ולכן אוותר ללא הצבעה.

דיווח שאורכב ב-22 בינואר 2021[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

למה כתוב בסום הכסף בעוני מוחלט שהוא נמוך ושרירותי? נמוך זה עניין סובייקטיבי, שרירותי זו החלטה של הכותב, לא נשמע שהוא יודע לפי מה נקבע סכום זה.

טופל. מנחש שהפער היה ידיעה מה ב-ד-י-ו-ק אומרת המילה שרירותי. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 09:29, 22 בינואר 2021 (IST)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בעוני שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 01:12, 14 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בעוני שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 00:42, 21 בנובמבר 2022 (IST)תגובה