שיחה:עובדיה המון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 3 שנים מאת Danieljl בנושא המקור שגוי וחסר

שאלה[עריכת קוד מקור]

כתוב בערך "חי בצפת בשנת ה'שכ"ו (1566), ונפטר בשנת ה'שע"ז (1617)." למה הכוונה "חי בצפת"? היכן ומתי נולד? ממתי עד מתי חי בצפת? ‏עדיאל14:47, 17 בדצמבר 2007 (IST)תגובה

שלום עדיאל. כשכתוב "חי בצפת", הכוונה היא שידוע שבאותה שנה חי בצפת (על ידי עדות כלשהי), אך שנות לידתו ופטירתו עלומות במחקר. בןאישאחד 15:47, 17 בדצמבר 2007 (IST)תגובה

התשובה נכונה.יש להוסיף שהיה מתלמידי ר' משה גלאנטי(מהספר - מקרא קודש, דף י"ח ע"ב ודף כ' ע"א),היה מקובל( מספרו של אידל, חליווה, עמ' 139-145) ופוסק. חתום כפוסק בשנים שי"ט = 1559(מהספר - מתנות באדם, סימן ק"ד),ו- בשכ"ג =1563(מהספר - משפטי שמואל, סימן ע"ג).בשנת שכ"ו, השלים את חיבוריו בצפת( מאידל, חליווה עמ' 139-140).בתקופה מסויימת שהה בחברון( מספרו של יוסף סמברי- דברי יוסף, עמ' 325). לקחתי זאת מעבודת הד"ר של ד"ר אייל דוידסון.

מניין שהיה בן אחיו[עריכת קוד מקור]

מניין לנו שר' עבדיה המון היה בן אחיו של ר"ע מברטנורא. אם היו בני דודים, לכאורה מסתבר יותר לומר שהיה בן אחותו, שהרי שם משפחתו של ר"ע מברטנורא מפרש המשנה היה "ירא", בעוד ששם משפחתו של זה עליו אנו דנים היה "המון"?

אחיין רע"ב מברטנורה??[עריכת קוד מקור]

בערך עובדיה מברטנורה נרשם שבן אחיו של רע"ב, עובדיה המון, הדפיס את פירוש המשניות לדודו בוונציה 1548, איך תאריך זה מתיישב עם התאריכים כאן? אולי 'תרי עובדיה המון' איכא?, ובכל מקרה, לא סביר שהמאוחר - אליו מתייחסים התאריכים כאן - הוא אחיין מדור ראשון של רע"ב. גם שמם הפרטי הזהה מוכיח שאינו בן אחיו כי בד"כ הם נקראו ע"ש סבם.

המקור שגוי וחסר[עריכת קוד מקור]

״ישראל תא שמע טוען בספרו "פרשני המקרא בימי הביניים"״ לפרופ׳ תא־שמע אין ספר בשם זה, וגם אין הערה עם ציון מדוייק.

תיקנתי את המקור --Danieljl - שיחה 15:47, 1 ביולי 2020 (IDT)תגובה