שיחה:סמלים אנרכיסטיים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 9 שנים מאת א.פ עריכות בנושא משוב מ-26 במרץ 2015

סמלים אנרכיסטיים - סמל הראם
שלום ALC
התוכן כאן זהה לתוכן ששלחתי לך בדוא"ל לפני יממה.
בהתאם לבקשתך, הנה אסמכתות לעובדות/טענות הנזכרות בתמליל הנוגע ל"סמל הראם":
==== א. הטענה: סמל הראם (או "עגל הזהב") משמש את קבוצת האנרכיסטים הישראליים הסבורים שהעם הישראלי הקדום, בתקופה שבין משה לדוד, היה אנרכיסטי, כלומר חסר חוקים ושלטון, כתוצאה מעיקרון יסוד של התרבות שהנחיל משה לשבטי ישראל במדבר סיני.
האסמכתא: ראה את שתי הקבוצות בפייסבוק ששמן "יהוים":
1. הקבוצה במתכונת החדשה. קישור:
http://he-il.facebook.com/#!/groups/226759474043748
2. הקבוצה במתכונת הישנה. קישור:
http://www.facebook.com/group.php?gid=21613154118&ref=ts
==== ב. הטענה: הראם, היות שהיה מוכר במזרח הקדמון כחיה שאינה ניתנת לאילוף, שימש לקדמונים (ולאנרכיסטים המודרניים מקבוצה זו) כסמל לחברה שאינה מוכנה לקבל עליה כל שלטון ומרות‏[1].
האסמכתא: הסעיף "הראם" בספר "העם הישראלי", עמודים 190-191. קישור לקריאת עמודים אלה:
http://vbook.dyndns.info/amy/toGoogleBooks.html#Page=190
או ישירות כאן:
http://books.google.com/books?id=gR-Am6MGQAwC&pg=190&dq=העם+הישראלי&hl=iw&ei=KshRTZOZPM2z8QOi64nrDQ&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=2&ved=0CC4Q6AEwAQ#v=onepage&q&f=false
===== ג. הטענה: הקבוצה התהוותה מבין קוראי הספר העם הישראלי - התרבות האבודה, שבו תוארה לראשונה התרבות הישראלית הקדומה כתרבות אנרכיסטית, וממנה הקבוצה שואבת השראה לקידום גרסה מודרנית של אנרכיזם ישראלי.
האסמכתא: ראה האסמכתות לטענה א.
===== ד. הטענה: סמל הראם דומה לסמל האנרכיסטי הראשי, במהופך. במרכזו האות אלף של הכתב העברי הקדום (שמשמעה - אלף/אלוף/ראם = שור הבר הקדום). מאות זו השתלשלה האות A הלטינית, הניצבת במרכז הסמל האנרכיסטי הראשי.
האסמכתא: 1. הדמיון: פשוט הסתכל והשווה בין "סמל הראם" לסמל הראשון הנקרא "Circle-A".
2. בטקסט שלי כבר מובלעת הפנייה לערך ויקיפדיה "הכתב העברי הקדום", שם יש טבלות ובהן ניתן לראות את הדמיון של האלף העברית הקדומה לראש שור ולסמל הראם - וכתוב שם בפרוש תחת הכותרת "שמות האותיות": "משערים כי שמות האותיות נבעו ממשמעות הסמל שסימן את האות בכתב האודיוגרפי הפרוטו כנעני - בשפה הכנענית. כך הסמל הפרוטו-כנעני של ראש השור [*ראה הסמל שם] (שצורתו הופשטה מאוחר יותר באלפבית הפיניקי לצורה [*ראה הסמל שם] ובכתב העברי הקדום [*ראה הסמל שם]) נקרא "אלוף", "שור" בשפה הכנענית. גם בעברית יש למילה "אלוף" משמעות של שור כגון בפסוק "...שגר אלפיך ועשתרות צאנך"."
3. בטקסט שלי כבר מובלעת הפנייה לערך ויקיפדיה "שור הבר האירופי" ושם מוזכר כי חוקרים סבורים ש"הראם" היה שמו של "שור הבר האירופי" בכתבים העבריים העתיקים. יש שם הפנייה מדויקת לערך "ראם" במילון העברית המקראית.
4. השתלשלות האות A מהאות אלף בכתב העברי הקדום. הדבר ידוע לכל. ראה למשל ערך ויקיפדיה "אלפבית יווני", שם כתוב כבר בהתחלה בפשטות ש"האלפבית היווני נוצר מהאלפבית הפיניקי, וממנו עצמו התפתחו האלפבית הגותי, הגלגוליטי, הקירילי, הקופטי ואף הלטיני.". גם ידוע לכל שאלפא היוונית היא הגרסה היוונית של האלף בכתב העברי הקדום, ושA היא הגרסה הלטינית של האלפא היוונית, ובין כולן יש דמיון גרפי ברור. זית - שיחה 00:39, 20 בנובמבר 2011 (IST)תגובה

לאחר שבחנתי את טענותיך ואף עיינתי בלינק המצורף לגרסה האלקטרונית של הספר, אני מגיע למסקנה שטיעונך אינם יכולים להיות קבילים. לא מצאתי מידע רציני אודות המחבר, מר און זית בגוגל ולא נראה שיש לו תואר אקדמי רלוונטי והספר יצא בהוצאה שאינה מוכרת לי ובוודאי לא בהוצאה אוניבריסטאית גדולה. אין אפשרות להסתמך על ספר כזה. באשר לקבוצות בפייסבוק, זה לא מספיק. אם תרצה, תוכל לאשש את טענותיך בצורה מסודרת יותר ולהראות שהראם הוא אכן סמל של קבוצה זו או אחרת. גילגמש שיחה 10:40, 20 בנובמבר 2011 (IST)תגובה

משוב מ-26 במרץ 2015[עריכת קוד מקור]

החלפתי את התמונות של שני הדגלים ברשימה מקיפה יותר א.פ עריכות 19:52, 26 במרץ 2015 (IST)תגובה