שיחה:סימפלקס

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 5 חודשים מאת עוזי ו. בנושא הצגת חלופה עברית: "פשוטון"

הצגת חלופה עברית: "פשוטון"[עריכת קוד מקור]

בפברואר השנה (2023) יצרתי קשר עם האקדמיה ללשון העברית בהצעה לתת חלופה עברית לשם סימפלקס. הצעתי מספר אפשרויות. מצרף את תשובת האקדמיה:

"מונחים מקצועיים נדונים באקדמיה במסגרת ועדות מינוח המורכבות מאנשי מקצוע בכירים בתחום ומאנשי לשון. איננו מחדשים חלופות עבריות על דעת עצמנו. התייעצתי בנוגע לפנייתך עם מומחים בתחום המתמטיקה ומדעי המחשב שאנחנו בקשר עימם, והדעות היו חלוקות אשר לצורך בחלופה עברית למונח במיוחד בלימודי מתמטיקה על־תיכוניים. עם זאת מן ההצעות שהעלית ההצעה פשוטון זכתה לתמיכה של אחדים מהם.

מניסיוננו אם אנשי המקצוע אינם מוכנים להשתמש בחלופה עברית, היא לא תיטמע בשיח ותישאר עוד שורה במילון. אם simplex הוא מונח המשמש גם בלימודי המתמטיקה בבתי הספר התיכוניים, אפשר לנסות ולהטמיע חלופה עברית דרך ועדת המקצוע של התחום.

נכון להיום נראה שהאקדמיה ללשון לא תדון בחלופה עברית למונח simplex בתחום המתמטיקה, אך אתה מוזמן בכל זאת לנסות ולהטמיע את ההצעה 'פשוטון' בקרב תלמידיך ובקרב עמיתיך למקצוע. ייתכן שתגלה שהיא תתקבל בזרועות פתוחות גם ללא אישור האקדמיה, וייתכן שתגלה שאין בה צורך אמיתי מבחינת הדוברים."

לאור תשובה זו, הייתי רוצה להעלות להצבעה האם להוסיף בערך בויקיפדיה העברית את האפשרות העברית "פשוטון" כחלופה לשם הלועזי, זאת כדי לאפשר לקהל הקוראות והקוראים להכיר כי זו חלופה אפשרית. אני יודע שהיה דיון דומה תחת הנושא גזלייטינג טרם קבעה האקדמיה את החלופה "גזלות דעת" (בעבר היה נהוג להשתמש ב"נרנור"). לא בטוח מה היו תוצאות הדיון ההוא.

מתייג את יונה בנדלאק, דניאל ב., hagay1000, פשוט, עוזי ו. (בנושאים מסוימים), דביר, איתי (לא בכל מה שקשור למתמטיקה), יואל, ruleroll (גאומטריה), רמי, Tshuva, בר, yotamsvoray, CodeGuru, Zardav, דוד שי, אכן, TergeoSoftware, MathKnight, מקף, E L Yekutiel, שגיא בוכבינדר שדור YoavDvir בעלי הידע במתמטיקה וקובץ על יד, יודוקוליס, saifunny, יואל, בן עדריאל, biegel, Nahum, אלדד, התו השמיני, Tomer T, TergeoSoftware, Illang, מקף, Tshuva, Ani6032, Kulli Alma, Elai1948בעלי הידע בעברית.

בתודה, שגיא Saroad - שיחה 17:17, 30 בנובמבר 2023 (IST)תגובה

@Saroad א. כל הכבוד על הרצינות! ב. נראה לי שזו בדיוק ההגדרה של מחקר מקורי... זו הצעה (הצעה יפה, יש לומר) שלך, שלא התקבלה עדיין על ידי אף גורם מקצועי (האקדמיה/עולם המחקר/משרד החינוך וכיוצא בהם) ולא נכתבה באף מילון או מאמר או משהו כזה. Biegel • תייגו אותי במענה לדברי - שיחה 18:36, 30 בנובמבר 2023 (IST)תגובה
מסכימה עם @Biegel. הניסיון שלך מרחיב לב וצר לי שאי אפשר להיענות לו. ויקיפדיה היא קודם כל אנציקלופדיה וככזאת, יש לה מגבלות. היא לא נועדה לסלול את הדרך למחקר מקורי, מקסים ככל שיהיה. אתה מוזמן להתחיל להשתמש במונח המקסים עם תלמידים ועמיתים, בתקוה שהוא "יתפוס". Kulli Alma - שיחה 22:24, 1 בדצמבר 2023 (IST)תגובה
משה ירדן הציע לפני שנים את המונח פשטן, שלא התקבל. עוזי ו. - שיחה 00:58, 3 בדצמבר 2023 (IST)תגובה