שיחה:סטויכיומטריה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 9 שנים מאת 95.86.65.185 בנושא משוב מ-4 בפברואר 2015
  • שיניתי את כל היחידות לרישום שיהווה פשרה ויהיה מובן לכולם
  • הוספתי חזרה את הנוסחאות מכיוון שכולן רלוונטיות ואין סיבה למחוק אותן.
  • תיקנתי שגיאות הקלדה.
  • החזרתי את תת-סעיף 3 לסעיף 5 מכיוון שהוא חלק מחישובי הסטויכיומטריה.
  • בתור אנציקלופדיה המכבדת את עצמה, יש לשמור בויקיפדיה על כל המידע שנכתב כל עוד הוא לא מועתק ומכיוון שאני לא יכולה להמציא נוסחאות משלי, אין מנוס אלא מלהשתמש בנוסחאות הקיימות כיום.
  • בנוסחה של מספר החלקיקים מחקתי את ההערה המיותרת שזוהי נוסחה למספר החלקיקים מכיוון שהמשתנים בה ושימושה מוגדרים כבר בסעיף השני בהגדרות.
פניתי למשתמש נוסף שיעבור על הערך. גילגמש שיחה 11:43, 16 יוני 2005 (UTC)
אפשר בבקשה לדעת מיהו אותו משתמש אלמוני? פעם שעברה שנמחקו הנוסחאות שלפי דעתי הן חשובות זה היה אחרי שכתבת שאתה תתן לאותו משתמשת אלמוני לבדוק את הערך. אני לא מתה על הרעיון שמשתמש אלמוני ימחק לי חצי ערך ואני אפילו לא אדע למה..
אני ערכתי את הערך בפעם שעברה כי היו בו טעויות לפי דעתי. אפשר לראות את זה מגרסות קודמות. פניתי לפיקסי שהוא אחד ממומחי הכימיה אצלנו. גילגמש שיחה
זה ערך מדעי. טעויות 'לפי דעתך'? זה מדע מדויק, לא אסטרולוגיה.. :) בכל אופן כרגע אין טעויות, וכ-ל הנוסחאות רלוונטיות (ועל הנוסחאות אני מתכוונת להתעקש!).
אולי כדאי ללבן את זה. מדוע את מסמנת ריכוז באות "L" כאשר הסימון המקובל הוא בעזרת האות "C"? וגם היה לך אי דיוק בקשר לגז האידיאלי. אפשר להשתמש בנוסחה זו רק כשהתנאים הם כשל הגז האידיאלי. לא זוכר כרגע מה עוד הפריע לי. גילגמש שיחה 12:02, 16 יוני 2005 (UTC)
אני חושבת שהתבלבלת. ריכוז סימנתי באות M או באות C(כשכתבתי M/C)מכיוון ששתיהן מייצגות את הריכוז המולרי. בנושא הגז האידאלי - אם אתה מדבר על סעיף 5 בנוגע לנפח מולרי, אשמח אם תעמיד אותי על טעותי ותסביר לי היכן אי-הדיוק. עמבה 12:15, 16 יוני 2005 (UTC)
כתבת "בתנאים אחרים" כאשר זה בפירוש לא נכון. רק בתנאי הגז האידיאלי, או בתנאים קרובים אליהם אפשר להשתמש בנוסחה זו. לגבי האותיות, אולי את צודקת. אני מזמן לא הסתכלתי בספר כימיה כללית. גילגמש שיחה 12:16, 16 יוני 2005 (UTC)
כתבתי "בתנאים אחרים" משום שאין זה משנה האם הם דומים לגז האידאלי או לא, הם עדין 'אחרים'. בעיני השינוי שהוספת עלול לבלבל את הקורא שיתקל בתנאים שאינם דומים לגז האידאלי ועדין ניתן להציבם בנוסחה. בכל אופן הפשרה הזאת שבין לכתוב "בתנאים אחרים" לבין למחוק בכלל את הסעיף נראית לי בסדר. אני אשמח אם יהיה מי שיוכל לפרט על המשתנים של הנוסחה (T, R, P) ולפרט על החישוב באחוזים (כמו למשל בדוגמה שמובאת בתחילה - "שני אטומי המימן במים מהווים 12% מִמַסת המים, ואטום החמצן מהווה 88%.". ניסיתי להסביר את זה אבל הסתבכתי עם ההסבר של עצמי. אני יותר טובה בלחשב את זה מאשר בלהסביר את זה =| עמבה 12:35, 16 יוני 2005 (UTC)
אני מקווה שפיסקי יוכל לעשות משהו עם הבלאגן שנוצר. בכל אופן, אני שמח שהגענו להסכמה. לא היה בכוונתי לפגוע בך או בכתיבתך. גילגמש שיחה 12:40, 16 יוני 2005 (UTC)

משוב מ-4 בפברואר 2015[עריכת קוד מקור]

יש בעיה בסעיף 6 בהגדרות חישובים סטויכיומטריים: במקום "ריכוז מוללי" כתוב "מולרי" וגם ההגדרה אינה נכונה. ההגדרה היא:

מולליות - מולליות מתארת את היחס בין הכמות של מרכיב ב mol למסת שאר המרכיבים בתערובת בקילוגרם , ולא למסת התערובת כולה. בתמיסות, מולליות היא היחס בין כמות המומס ב mol למסה של הממס בלבד, בקילוגרמים. מולליות נמדדת ביחידות של מולל molal. 95.86.65.185 00:11, 5 בפברואר 2015 (IST)תגובה